Font

logo

Výběr jazyka

cs / en

 

Nové logo Prahy 14

 

Studio Lemon design zvítězilo ve výběrovém řízení na logotyp Prahy 14.

Značka v grafické zkratce představuje pohled z ptačí perspektivy na urbanizovanou krajinu okrajové části města. Převládající zeleň s motivem vodní plochy je rozdělena dopravními cestami, které zároveň tvoří geometricky pojatou číslovku 14.

Více na: lemondesign.cz


Komentáře k článku

7. 6. 2012 15:24 Dana  F.

Souhlasím s tím, že jsou to zbytečně vyhozené peníze. Drobná revitalizace stávajícícho loga MČ by byla dostatečná.
Číslici opravdu lze těžko rozeznat. Pro mnohé se tak logo stává podivně seskupenými geometrickými tvary ... zvolené barvy jsou spíše vhodné do oblasti zdravotnictví, potravinových doplňků apod..

Je to neštastný trend současnosti, že nová vedení radnic a dalších institucí se ihned zaobírají novými vizuály. Po ukončení volebních období těchto inovátorů a opětovných personálních změnách, se pak mnozí vracejí zpět k původním koncepcím obohacených právě jen o drobné oživení a modernizaci. Někdy i čistě z principu....

Škoda peněz i nasazení ...

28. 3. 2012 10:14 stope32

No barevná kombinace je trochu zvláštní a trojúhelník jako levá hranice jedničky dost násilně vystupuje ze zbytku loga. Jejich zpracování loga Za lepší život v Praze, o. s. mě teda nadchlo víc.

I když člověk, který dělal web by zasloužil křeslo...

28. 3. 2012 08:36 Vaclav F.

Mě se libí. Logo je originální a určitě nabízí mnoho způsobů, jak s ním dále pracovat.

22. 3. 2012 16:08 lh

Tohle se nepovedlo. Nejdriv to pusobi jako zmatek, po rozpoznani 14ky je jeji provedeni fakt udesne.

21. 3. 2012 15:02 Disgrafik

Opravdu nechápu tuhle marketingovou politiku jednotlivých městských částí? Od ky je občan konzument, aby ho bylo třeba oblbovat mrkavými logy?

20. 3. 2012 16:47 jakub | variable

se mi hned vybavilo toto... http://manvsmachine.co.uk/projects/project/more4_rebrand (aby mě někdo nechytal za slovo, ne, nemyslím si že by se tím nechali inspirovat)

20. 3. 2012 11:29 cadis aType

Je mi smutno z toho, ze si jedno mesto nedovede udelat poradnou identitu jako celek. I kdyby se udelalo typograficky P1, P2.... vysledek by byl funkcnejsi. Proc by si mel prazan pamatovat padesat ruznych log a k cemu mu maji slouzit? Aby toho vizualniho ruchu nebylo malo.

19. 3. 2012 20:02 Petr C.

A mně se to líbí. I kdybych tam tu komplikovaně skrytou 14ku neviděl, má to něco do sebe. Logo má hlavně zaujmout, upoutat pozornost a být dobře zapamatovatelné. A popravdě, neříkejte, že se vám při druhém pohledu na logo nevybaví pohled z ptačí perspektivy?Já dávám palec nahoru.

19. 3. 2012 15:23 Font OK

O značkách měst, městských částí a proč je vlastně dělat, se dočtete v příštím Fontu, v zajímavém rozhovoru s Radkou Folprechtovou.

19. 3. 2012 13:38 Petr

Nevadí mi logo jaké je (příjde mi jako povedené), vadí mi, že je. Že vůbec vznikla potřeba takové logo dělat. Stejně jako loga ostatních městských částí.

19. 3. 2012 13:24 Čenda

Ta uboze a křečovitě stylizovaná "číslice", která je prznicí a brutálním znásilněním završeným typografickou sebevraždou mě vysloveně mučí... Mimochodem nemůžu se zbavit dojmu, že jde opět spíš o developerský projekt než o MČ... Na druhou stranu logo Jižního města ze stejné dílny mám rád a stále mě baví, Praze 14 se teď ale raději na čas vyhnu...

19. 3. 2012 13:08 Knaks

Nuda a ještě k tomu nehezká. Pokus o stylizaci čísla mestské části stejně jako celé logo je při srovnání s logem taky panelákové části Jižní město dle mého ubohý. 20%.

19. 3. 2012 13:01 Marek

Nepochopitelne pre mna je stale to preco si kazdy musi hrabat na svojom piesocku a nevedia sa dohodnut v ramci jedneho mesta aby mali jednotny vizual, monoliticku identitu. Na slovensku rovnaka situacia akurat tu nemame mesta ktore by boli tak rozsiehle aby mali viac log :D

19. 3. 2012 11:22 Tomas Galajda

Ospravedlňujem sa,

na stránke lemondesign.cz sú uvedené aplikácie loga.

19. 3. 2012 11:18 Tomas Galajda

Idea vtáčej perspektívy a farebnosť majú dobrú myšlienku, ale na prvý pokus som v tomto logu neuvidel číslo "14" na druhý krát už to bolo jasné. Mám pocit, že logá v Česku sa začali uberať nejakým smerom ktorý textovú časť loga dáva do obĺžniku (podobne ako to bolo aj v prípade tu prezentovaného loga Čelákovic) ale to je len môj pocit.
Dúfam, že uvidíme aspoň nejaké aplikácie vizuálnej identity tejto mestskej časti.
Typograficky zvolené zaujímavé písmo (no na výber sú iste aj kvalitnejšie), možno by som ale to písmo použil aj pri tvorbe štylizovaných číslic "14".

19. 3. 2012 11:14 gregory

velmi komplikovane a nehezke




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.