Nové logo Muzea loutkářských kultur v Chrudimi
Návrh Michala Kukačky ze studia Mančaft z Ústí nad Labem zvítězil v anonymní soutěži o vytvoření nové značky muzea. Hodnotící komise se sešla v první půlce srpna a vybírala z celkového počtu 81 návrhů.
Nové minimalistické graficky čisté logo se od dosavadního, čtyřicet let starého (autor Jan Hlína), zásadně liší. Lidově ztvárněnou kašpárkovskou čepici nahradila písmena z názvu muzea pomyslně zavěšená na vodítkách loutek.
Nový logotyp podle ředitelky muzea, Simony Chalupové, dobře vystihuje změny, kterými prochází i loutkářské muzeum. „Chceme se stát muzeem dokumentujícím a prezentujícím loutkářství nejen v jeho tradici, ale i ve spojení s novými médii. Zachycovat nejen jeho minulost, ale i současný vývoj doma i ve světě,“ uvedla.
Jako součást logotypu vznikl i znak muzea, který lze použít při slavnostních příležitostech. Vychází ze znaku Chrudimi a představuje orlici jako loutku.
Ukázka aplikace na propagační předměty – do grafiky jsou převedeny i reliéfy z Mydlářského domu, kde muzeum sídlí.
Jak hodnotíte změnu loga muzea vy?
Zdroj a více zde.
Komentáře k článku
30. 8. 2012 18:39 radimzahraj rzahraj(zavinac)centrum.cz
28. 8. 2012 11:43 Anna
Jednoduchá krása! Moc hezky rozpracovatelné...
28. 8. 2012 10:45 rejpal rejpal(zavinac)seznam.cz
Uvádím jeden z bodů zadání:
5. Podmínky
Soutěžní návrhy budou obsahovat minimálně:
a. značka MLK (barevně i černobíle)
b. logotyp – slovní spojení Muzeum loutkářských kultur Chrudim i v anglické verzi Chrudim Puppetry Museum
c. aplikace značky a logotypu na horní liště webových stránek MLK (nahrazení stávající podoby)
Nemohu si pomoc ale bod b jednoduše ingorovali chybí Chrudim a o anglické mutaci už radši ani nemluvím...
Je mi to ale celkem fuk pač tento odstavec na druhé straně je dostatečně odstrašující:
Hodnotící komise má právo vybrat 3 nejlepší soutěžní návrhy. Vítěz/ka bude vyzván k rozpracování a obdrží finanční částku
40 000Kč (v této částce je zahrnuta i práce s rozpracováním návrhu, viz níže),
Rozpracování návrhu znamená praktické použití pro vizitky, hlavičkový papír, razítka, běžné tiskoviny v rámci úředního styku,
emailovou korespondenci, reklamu (TV, tisk, plakáty), marketingové aktivity, internet, výstavy a veletrhy, certifikační
označení, polep služebních aut, aplikace na 3D reklamní předměty apod. dle konzultace s vyhlašovatelem. Je třeba mít na
paměti čitelnost značky v celé škále použití jak při zmenšení, tak i při zvětšení, snadnou reprodukovatelnost a jednoduchou
aplikaci včetně široké použitelnosti.
26. 8. 2012 01:39 Karel
Nejsem žádný odborník ale to starší logo mě baví víc. Podle mě by k tomu stačila přihodit nějaká typografie a fungovalo by to líp
25. 8. 2012 18:13 rolnička
Logo bez celého názvu muzea nevyjadřuje nic, jednoduché, minimalistické, ale
kde a v čem je odkaz na poslání muzea a srozumitelnost?
Takhle je to jen pěkný design pro design.
A k čemu ještě znak muzea s heraldikou Chrudimi?
24. 8. 2012 22:03 creative knight
24. 8. 2012 10:55 Libor
24. 8. 2012 07:02 Jan2
23. 8. 2012 20:38 HEHE
23. 8. 2012 15:56 Swantowiet
23. 8. 2012 12:21 nicnovyho nicnovyho(zavinac)seznam.cz
23. 8. 2012 08:41 muklik maslo.sadlo(zavinac)seznam.cz
Na rozdíl od jiných diskutujících jsem toho názoru, že muzeum jako takové je sice určeno převážně dětem (v tom se asi shodneme), ale cílovkou vizuálu jsou především dospělí (čti rodiče). Ti totiž v naprosté většině vybírají, kam se půjdou s dětmi podívat...
Z tohoto pohledu si myslím, že je logo poměrně zdařilé.
22. 8. 2012 13:07 Wein
- Jestli jednou z výtek staršímu logu bylo, že v malých velikostech se znak slévá, tak nové logo tuto hrozbu také nevylučuje.
- Na to, že se MLK, respektive výběrová komise spolu se zástupci MLK, v hodnocení návrhů proklamuje "pojetí muzea jako dětského a lidového světa", tak jsem výsledkem výběru trochu zmaten. Tedy představou komise o dětském a lidovém světě. Anebo je-li to zkušenost jejich dětství, tak je lituji. Ale bude to spíše neschopnost konsistentní argumentace.
- Mydlářský dům má na své fasádě motiv šaška/Kašpárka (jeho foto je uvedeno na prvním místě v řadě obrázků na webu MLK), vzdát se této symboliky považuji za nešťastné.
22. 8. 2012 12:34 Tomáš Brousil mail(zavinac)suitcasetype.com
Nicméně za mě výrazný palec dolu za zahozenou možnost modernizovat původní značku, která by se měla opečovávat, jako rodinné stříbro. Stačilo pár jednoduchých úprav a kvalitní typografie. I tak se totiž dělá moderní grafika, paní ředitelko.
22. 8. 2012 12:02 Knaks
22. 8. 2012 11:31 jakub | variable
22. 8. 2012 10:43 Petr petr.skr(zavinac)gmail.com
Loutky jsem nikdy moc rád neměl (mají vůbec děti rády loutky??) a tak bych byl uvítal, kdyby jejich zpravidla škaredé a strašidelné výrazy byly vyváženy něčím takhle čistým, světlým...
22. 8. 2012 10:06 TK
Význam mlékáren v době totality.
22. 8. 2012 09:28 Čenda
22. 8. 2012 08:39 DN
22. 8. 2012 00:00 Swantowiet
Po stránce formální bych volil zdobnější písmo. Opět pravidlo: neokecávat loga.
21. 8. 2012 23:44 Honza
21. 8. 2012 23:42 karel
- Loutky na vodicích nitích jsou jenom jedním z mnoha typů loutek, takže jako symbol loutky obecně málo. Loutkářství je specifické ne konstrukcí a vedením loutek, ale něčím, co bylo spíš v tom starém logu mělo by to být řečeno novým způsobem. Nemůžu se zbavit srovnáním loga MLK s logem Brna
- přepis chrudimského znaku jako (skoro) marionety je hezké cvičení, ale jako "slavnostní" logo muzea to považuji za rozptylování sil
21. 8. 2012 18:43 Grafik z Chrudimy | www.parasite.cz
Abych vysvetlil co tim myslim; Kdyz treba logo filmove serie GodFather pracuje s loutkovym motivem, je tam skvely ten presah, v celem filmu nenarazite ani na jednu klasickou loutku a rozhodne nejde o film pro deti. Presto je tahle symbolika mnohem presnejsi, spravnym zpusobem zneklidnujici a lepe ilustrujici to o co v te serii jde, nez kdyby vytvorili holywodsky klasicke logo treba od krve, protoze v GodFatherovi prece tece hodne krve.
U muzea loutek je tomu naopak. Graficky cista citace. Nic vic.