Font

logo

Výběr jazyka

cs / en

 

Nová zdravotní pojišťovna Média

Na trh vstupuje nová zdravotní pojišťovna Média. A to přesto, že v současnosti na zdravotní pojištění doléhá krize a vláda kvůli tomu uvažuje o sloučení dvou jiných pojišťoven. Od ostatních deseti konkurenčních pojišťoven se chce Média odlišovat hlavně komunikací s klienty. V té chce být aktivnější. Podívejte se na její logo…

Naše hodnocení:
Značka je postavena na výrazném symbolu ze čtyř čtverců, zelenooranžové barevnosti a upraveném písmu vycházejícím patrně z fontu Verdana. Značka neobsahuje kromě veselé barevnosti mnoho pozitivních, originálních a sympatických prvků. Spíše technické či úřednické písmo se k zdravotnímu pojištění nehodí a ani čtyři čtverce do tvaru jednoho nevyvolávají žádné pozitivní emoce.

Nadto se nám nezdá šťastný ani výběr samotného názvu, který je zaveden jako obecné označení televize, rozhlasu a tisku, což bude problematicky komunikovatelné. Přitom by stačila nějaká malá změna, třeba jen jednoho písmenka, jako si např. jedna zavedená mediální agentura zvolila své jméno Médea (a nabízí média)…

Nevhodné prostrkání a další detaily snad ani netřeba hodnotit. Za nás proto známkujeme 4.

Pro zajímavost – konkurenční subjekty na trhu zdravotního pojištění.

A jak se značka Média (nebo spíše Médií?) líbí vám?

Zdroj: http://www.lidovky.cz/na-trh-prichazi-nova-zdravotni-pojistovna-fjt-/ln_ekonomika.asp?c=A090312_152611_ln_ekonomika_nev


Komentáře k článku

26. 1. 2011 19:51 Klára

Tady asi nikdo nepochopil pána z redakce font, že se tady jedná o hodnocení loga! Koukam, že se tady sešla bandička ovcí, které neřeší logo, ale pouze se předhání v psaní svými přehnanými zážitky..samozřejmě je to ten nejsnazší způsob, že? Asi to z většiny nebudou moc chytří lidé (tvrdé y nebo měkké i pro ně z většiny nehraje roli:), spíš si tady vylévají zlost na svoji hloupostí, že někde něco podepsali...přeci chytrý člověk se s lékařem snad slušně dokáže domluvit a nevěřím, že by ho pak lékař jen tak vyhodil z ordinace???!!! ...

PS: konečně moderní a barevně vydařené logo, dávám 1 s *

6. 5. 2010 18:08 Amálie

jo z VZP se mi ozvali, že si k nim mám přijít podepsat čestné prohlášení, že u nich zůstávám a evidenční list....a přijít i se stornovanou smlouvou. Doufám, že budu mít po té klid....je to staršný kolik obelhávají a nachytají lidí...jo můžu si za to i sama to vím. Ale dali mi sama čas na rozmyšlenou, že je to jen předsmlouva a pak se člověk dočte tyto reakce....

5. 5. 2010 17:29 Amálie

Taky jsem byla včera odchycena a podepsala jsem předběžnou smlouvu, že mám čas na rozmyšlení do 1. 7. po přečtení více informací na netu, jsem dnes hned zajela na pobočku do Brna a tuto smlouvu stornovala. Mám to písemně, tak věřím, že snad další problémy nebudou. I když co tu všude čtu tak se bojím, že i tak. Dnes mi volala i paní z centrály, jak slibovali, že si ověří kontakkty a mé rozhodnutí. Řekla jsem ji, že už jsem smlouvu stornovala písemně, tak to pro ni bylo vyřešeno....i tak si těsně pře 1. 7. zajdu, nebo zavolám do mé stavající pojišťovny, zda u nich i nadále zůstávám.

15. 3. 2010 10:59 eva

souhlasim svami,tez jsem nalitla,ale nejhorsi na tom je,ze dobrovolne chodili dieleri od VZP,kteri svami uzavreli automaticky novou smlouvu na zpetvzeti s platnosti od 1.4.2010 ale skutek utek.takze mam tuto novou smlouvu s VZP,ale bohuzel k nicemu.Medii by meli hnat pred soud,zaty jejich podvody a lzi.lidicky drzte se musime to nejak vydrzet,akorat nevim co budu delat,az mi omarodi decka.

7. 3. 2010 07:18 klára

Já se také přidávám s velmi špatnými zkušenostmi. Ohledně smluvních lékařů zcela otevřeně lžou. I na jejich stránkách seznamu nevěřte. Vyžádala jsem si od nich písemný seznam lékařů ve Zlíně. Došel mi po dvou měsících na email, soubor byl poškozen a na výzvu jestli by seznam nezaslali znovu vůbec nereagovali. Přeci jen se mi ale ze seznemu podařilo nakonec vytáhnout alespoň jména lékařů. Z asi 20 mnou obvolaných jsem nakonec našla jednoho pro své dítě a jednoho pro sebe. Ostatní nechtěli ani slyšet. Tomu říkám drzost. Zaslat seznam, který je prostě lživý. Ještě do toho jsem otěhotněla, což byl další problém. Naštěstí mám úžasnou gynekoložku, která mi hrozně vyšla vstříc. Takže jsem neváhala a poslala dopis na ministerstvo s dotazem, zda jejich jednání je v pořádku. Také jsem zaslala 2 dopisy pojišťovně. V prvním jsem je téměř prosila, ať mi smlouvu zruší a to se mi vysmáli. Ve druhém jsem se již na formulaci poradila se známým právníkem a trošku jsme jim zavyhrožovali. A po půl roce nereagování na jakékoli mé výzvy mi napsali, že nám anulovali smlouvy a vrátili nás ke staré pojišťovně. Takže jsem si konečně vydechla. Mají tam hrozný bordel. Jak se říká pravá ruka neví co dělá levá. I přesto, že mi poslali dopis, že i můj syn má smlouvu anulovanou, neposlali to na mou bývalou pojišťovnu, takže jsem musela zase obvolávat, aby ho teda konečně pustili. Hrůza. Nenechte se napálit. JSOU TO PREVÍTI.

22. 2. 2010 13:42 Jan Škuta

Koukám, že tato diskuse se dobře zvrhla =DDD

18. 2. 2010 16:08 Roman Dostál

JSOU TO LUMPOVÉ,LHÁŘI A PODVODNÍCI.POZOR NA NĚ!!!!!!!!!!!!!!!!!Vy co jste nenaletěli NEUDĚLEJTE stejnou chybu jako my,co jsme si to na rok posrali.

9. 2. 2010 16:26 Jana Dvořáková

Navštívila jsem svojí dětskou lékařku a ta mi odmítla oočkovat syna,protože s pojištovnou prý nemá smlouvu.Při uzavírání této šílené smlouvy se šílenou pojištovnou mi tvrdili drze do očí že s paní doktorkou Bartošovou smlouvu mají.Specielně na dětskou doktorku jsem se ptala.Je to hnus nikdo se knim nepřihlašujte,Slibují hory doly a sou to pěkný svině.

8. 2. 2010 19:15 Pavel Vetešník

Můj dotaz na ministerstvo zdravotnictví na chování zdravotní pojišťovny Média! A mám na vás dotaz nemá misterstvo chránit občany před lumpy a zlořády jako je Média zp.
Kde je v tomto státě právo když někdo něco získá podvodem a lží tak s toho profituje a podvedený občan nemá zastání !
Tady snad pomůže defenestrace aby se na takové úřady dostali lidé kteří ochrání občana od neetických praktik jaké provádí Média! Když jsem obrátil na právníka tak mi řekl že nemá cenu je žalovat že v dnešní době je lepší počkat rok a přejít spět k původní pojišťovně!!! Když se podívám na náš obecní úřad tak tam sedí lidé co tam seděli za bolševika a říkali si soudruzi a věřím že je to stejné na všech ministerstvech, vlády se mění ale úředník zůstava proto je můj boj s Média dostat za spárů mého syna a přítelkyni marný!!

15. 1. 2010 23:04 SYLVA

VAŠE LOGO JE HNUSNÝ JAKO CELÁ VAŠE POJIŠTOVNA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

8. 1. 2010 10:19 Veronika

Jsem ve stejne situaci jako vy vsichni.od 1.10.09 jsem klientem pojistovny Media a ma ctyrmesicni dcera take.Me to ani tak nevadi sice nesmim k zadnemu svemu lekari ale ten rok nak vydrzim.Nejhorsi natom je ze ma mala dcerka ma take tu zasranou pojistovnu a lekarka me nechce osetrit,zrovna je ten cas kdy jsou same ockovani atd....Ja nevim co delat.Doporuceny dopis na pojistovnu jsem posilala uz na zacatku prosince ale jeste se mi nikdo neozval zpet.Detska lekarka mi rekla ze pokud ma dcera nebude od ledna zpet u VZP tak ze si mam hledat jinou lekarku,ja vubec nevim kdo v Liberci ma uzavrenou smlouvu s Medii ale mam z toho peknou hruzu.Jsou to pekny svine a aspon na ty male deti a nemocne lidi co stale potrebuji lekarskou pomoc by mely brat ohled.To fakt nechapu,doufam ze uz to brzo skonci a vse to pro nas dopadne dobre.A to logo no to je uplna ostuda.

6. 1. 2010 10:24 Jana

Založila jsem KNIHU NÁVŠTĚV kam můžete napsat své stížnosti na tuto pojišťovnu a ve vší slušnosti nešetřete slova až v knize bude dost zajímavých stížností tak odkaz na tuto knihu pošlu paní ředitelce z ministerstva třeba to pomůže nám všem v jednání o odstoupení od této strašné pojišťovny

PS: POŠLETE PROSÍM TUTO KNIHU VŠEM ZNÁMÝM CO MAJÍ CO NAPSAT DO TÉTO KNIHY ČÍM VÍCE NÁS BUDE TÍM LÉPE DĚKUJI VŠEM

http://www.blueboard.cz/kniha_0.php?id=485958&pid=&hid=f6vmd84eu6t89i8dadab5jarcb3s52

5. 1. 2010 15:57 Michaela

A navic nemam ani karticku pro sebe a sveho syna :-((

5. 1. 2010 15:55 Michaela

Mam podobny pripad a s touhle pojistovnou me nikde nechtej vzit to jsem tam dala i sveho 2 leteho syna.Nikdy v zivote se mi nestal takovy podraz.Ja bych tak rada od nich sla pryc a rok to musim vydrzeta a to nemluvim o tom kdyby se nekomu neco prihodilo,jak bude probihat postup v nemocnici.Co se stane kdyz budu muset na nejakou operaci,tak budu zhanet nemocnici ktera ma snima smlouvu a tolik toho naslibovali.to je podvod!jinak by znas nikdo do toho nesel.Jsemz toho spatna a tesim se az ten rok bude zamnou.Take jsem napsala dopis,ale co ctu tak pochybuji ze to bude mit nejake reseni.Nebo mate uz nekdo nejakou pokrocilejsi zkusenost?Prosim poradte.
Matulová

29. 12. 2009 18:45 Michal Malina:.

No,.. alespoň jde vidět jakou úroveň má, a jak chápaný je, grafický design v České republice laickou veřejností. Myslím si, že ve vyspělejších zemí (samozřejmě po stránce estetického vnímaní), by klienti více daly na celkovou prezentaci společnosti a ne "jen" na pěkný úsměv...

29. 12. 2009 17:34 Honza

Nikoho nezajímá logo Media pojištovny, spíš to jak hnusně podvedli a zneužili lidi ke svému prospěchu. Je to banda dobytků bez studu i svědomí. At jdou všichni do prdele, i to vaše posraný logo.

16. 12. 2009 22:47 zuzanay

Lidi tak týhle pojištovně se do budoucnosti obloukem vyhnu a radím to i všem ostatnín už přes měsíc řeším vrácení mě i dětí k mé původní pojištovně ale to je jako když mluvím sama pro sebe hlavně že máte možnost čtvrtletí kdy můžete smlouvu zrušit jen zapoměli že tu smlouvu chcete zrušit vy ale oni vás stejně nepustí.Zůstala jsem z dětma bez lékaře a kartu mám někde v čekárně a děti přechodili chřipku moc vykutálená pojištovna opravdu moc děkuju

2. 12. 2009 09:41 Honza

logo..no myslím že dvě vnitřní čáry jsou přehnaný.stačial by jedna svislá :-) a co se samotné pojištovny týká... Muj názor je že v tom maj pěknej bordel kterej mi zpusobil docela starosti.muj lekař s nima sice smlouvu má ale jen doufám že se mi nestane nic vážnějšího a nebudu muset do nemocnice. Podle mě začaly blbou cestou a udělaly si to sami nepřehledný a ted to jen horko těžko dávaj do kupy to co si nadrobili. konečně se jim jde i dovolat ciž mě překvapilo.dávám jim ten rok a uvidím.

1. 12. 2009 17:00 Irca

KATASTROFA!!!!!!!!!! nemam slov jak neco takoveho muze vubec projit zakonem. i ja nalitla podvodnikum media mam 2 dcery obe alergicky jako blazen a k tomu na bezlepkove diete ja mam nemocnou stitnou zlazu a ne ze mi lekarna neproplati leky ani me lekar neveme na kontrolu. verim a dala bych ruku do ohne za to ze ty loutky co to nabizely po mestech samy u ty pojistovny nejsou jdete nekam takhle ohrozovat zivoty lidi.JDETE K CERTU

26. 11. 2009 14:23 Jana Němcová

Pojišťovna MEDIA je opravdu neschopná, dejte si všichni pozor ať nenaletíte. Nemají zajištěné smlouvy s lékaři ani s nemocnicemi, naslibovali hory doly ale zapomněli se zmínit že to co naslibovali mi žádný doktoři neposkytnou protože s nimi nespolupracují. Již přes měsíc mají ode mě dopis o odstoupení od smlouvy ze strany pojištěnce, zatím pojišťovna nijak nereaguje. Tak jsem jim začala týden ci týden telefonovat a měli tu drzost mi říci že doktoři které pravidelně navševuji se zavázali že s nimi budou spolupracovat ale po navštěve několika mích lékařů mi bylo řečeno že mě ošetří jen tehdy až to bude akutní a k tomu a akutnímu ošetření dostanu tučnou fakturu na mé jméno. Pokud mi pojišťovna MEDIA DO 31.12.2009. nevyhoví, a nepředá mě spět mé bývalé pojišťovně podám na ně soudní žalobu. pokud se chcete přidat k této žalobě tak mě prosím kontaktujte E-mail zlaty.nurox@seznam.cz

Němcová Jana

21. 11. 2009 20:04 milan

mam pritelkyni ktera knim prisla a vetsi podvodniky sem nevidel nikde vas nechtej osetrit prej nemaj spolu smlouvu tak co to je za pojistovnu?samej podvodnik je to u nas co se tu deje to neni mozne

16. 11. 2009 22:35 Míša

Neznáte na hodonínsku doktora pro dítě a zubaře, který by mě a malou vzal, když jsem u pojišťovny média??? Nikdo nás z lékařů nechce přijmout kvůly této pojišťovně a pokud se něco stane, nevím kam půjdu. Média rok a končím, už měsíc mě neodepsali na e-mail a nevím, kdy odepíše někdo. Hrůza!!!!!!!!!!!!

12. 11. 2009 10:25 font

Žádáme diskutující, aby na našem grafickém blogu své komentáře zaměřovali na náš obor, v tomto případě nám šlo opravdu jen o hodnocení kvality loga a vizuálního stylu pojišťovny Média. Děkujeme za pochopení.
Vaše redakce.

11. 11. 2009 16:13 kateřina

I já zdravím všechny co naletěli téhle pochybné pojištovně můj názor je takový že po vlastní zkušenosti s touhletou společností nemůžu napsat nic pozitivního jsou to podvodníci a lháři až nad tím zůstává rozum stát a nejhorší na tom všem je- že s tím normální člověk nic nezmůže nezbývá mu než přečekat rok v nejistotě jestli příjde nebo nepříjde nejaká vážější nemoc!!!

6. 11. 2009 13:19 Slováčková Stanislava

Zdravím všechny, přidávám se k záporným komentářům, u pojišťovny Media jsem byla ochotná zůstat po slibu, který mi její zaměstnanci dali, že nadále nebudu mít problém s lékaři, nestalo se, doktoři mě nechtějí ošetřit, že nemají s Media smlouvu a ani s ní smlouvu nechcou po špatných zkušenostech, jsem z teho opravdu zoufalá, mám gynekologické problémy a žádný gynekolog mně s touto pojitovnou nechce vzít, chodí mi jen šeky, abych platila za vyšetření, mám doma 4 děti z toho jedno mi začínáí chodit, no hrůza už celé 4 dny nespím, poslala sem jim až do Prahy žádost o to, aby mě pustili, že u nich nechci být a vyhružuju už ji i soudem. Do této pojišťovny rozhodně ne! Je to podvod, takže když tam přestoupítge, tak akorát naletíte.

5. 11. 2009 16:30 Jirka

Jsem pojistencem teto pojistovny, nemohu si stezovat, zatim mne ani jeden lekar neodmitl, naopak, kvuli me, i me rodine se jich mnoho online registrovalo...tak nevim

5. 11. 2009 10:03 helena

ja jsem take naletela prehlasila jsem i sveho syna ktery je astmatik ze budu mit vyhody.ba naopak mam velke problemy zadny lekar nema s nima smlouvu jsem sama se synem penez malo chodim poctive do prace a jeste premejslim co se kde stane a budu platit osetreni.nema to chybu vazne jak strasne lzou.davejte si pozor nechodte k nim

4. 11. 2009 09:08 lenka usti

uz mesic nespim z toho, do jake podvodne site jsem se se svym synem dostala a co me matku samozivitelku stalo u lekaru pres l000 kc. vsichni si rozmyslete,, jestli se s temi gaunery-naborari vubec budete bavit.Je to podvod.

31. 10. 2009 12:37 květa

navštívila jsem 2 ze sedmi doktorů se kterými má pojišťovna media smlouvu na Praze 8 čekala jsem hodinu a půl abych se dověděla že s médií žádnou smlouvu nemají -media lže za každou cenu musí nabrat lidi aby mohla fungovat takže jedině si doktora zaplatit a čekat až média aspoň něco pošle a rok to vydržet a přestoupit

22. 10. 2009 15:51 Věra

Kamarádka taky naletěla této vypečené pojišťovně.Před třemi dny jí potvrdily,že u nich není pojištěná a dneska ji oznámila účtarna,že je převedena k Médii.Jsou to lháři a podvodníci.

16. 10. 2009 18:07 Květa

Taky jsem krásně naletěla tý povedený pojišťovně Média.Byli dva a ukecali mě že jsem ani nevědela že jsem přestoupila jinam.Hned ten den jsme tam volali a bylo nám slíbeno že to stornujou a teď mi po třech měsících přišla kartička no zrušit to nejde až za rok.Můj praktický lékař s nimi nemá smlouvu tak musím hledat jiného ze 150ti prakt. lékarů na Praze 8 jich je jen 7 ! ! ! Mám si teĎ vyběhávat předoperační vyšetření to se naběhám a nascháním a na operaci mám již potřetí jít do kolína ale oni nemají smlouvu ani s nemocnicí KOLÍN takže na operaci asi pújdu až za rok až se vrátím k VZP.O zubaři ani nemluvím ,takhle vás žádný neveme natož s média pojišťovnou Moc děkuji pojišťovně Média za problémy které mě čekají.

15. 9. 2009 09:25 klára

Taky jsem naletěla. Lžou, odmítají se mnou něco řešit. V našem zlínském kraji není jediný lékař, který by s nimi měl smlouvu, ale bohužel ani toto není důvod k předčasnému zrušení smlouvy. myslím, že máme zase pěknou díru v zákoně a vyčuránci toho vždycky umí využít. A pozor lžou i na svých internetových stránkách!!! jejich seznam lékařů je vymyšlený a já hloupá věřila a neověřila.

10. 7. 2009 07:28 Sylvie Brzaková

Taky jste naletěli pojišťovna Media podvádí lidi slibují a není to pravda mam ted problémy u svích lekařu udělala jsem velkou chybu strašně toho lituji jsou to podvodníci.

25. 6. 2009 20:26 keys

jsem také u této zdravotní pojišťovny registrovaná a kartička už mi přišla začátkem června...je to asi opravdu o tom jak je kdo v pořadí.

21. 6. 2009 11:51 jitka

K této pojišťovně jsem se zaregistrovala 28.5. a do dnešního dne mi neposlali kartič
ku pojištění.Nevím jestli se jim dá vůbec věřit. Jitka

8. 5. 2009 15:25 Šárka

zdravím, četla jsem tu kritiku na zdr.pojištovnu Média..pokud mohu vyjádřit svůj názor, tak ten je takový:

Myslím si, že pojišťovna nabízí širokou nabídku příspěvků a hlavně si každý může kontrolovat co už vyčerpal a taky má přehled o tom zda za něj zam-tel platí zdr.pojištění. U ostatních pojištoven jsem se s tím nesetkala.Tohle si vše může kontrolovat na stránkách pojištovny.

28. 4. 2009 20:25 Lucka

Tak já jsem se dnes málem nechala ukecat :-( Jsem maminka od malého kloučka a proplácení různých vakcín by mně moc pomohlo.Tato pojišťovna prý proplácí úplně všechny očkování pro miminka i dospělé.
Dokonce jsem i vše podepsala , ale v zápětí zrušila :-)
Volala jsem totiž doktorce , ke které chodí malý a ta by mně s tuto pojišťovnou nevzala ani s tou garanční listinou , kterou jsem dostala. Moc se mi ulevilo , když jsem to zrušila :-) Ja problémy nepotřebuji , doufám že nic nezneužijou i když jsem to zrušila.

24. 4. 2009 10:43 Jana

tak mám pro vás malé info šeky prý budou k vybrání od1.5.2009

17. 4. 2009 14:49 Helena Meckur

Ale naše vojenská pojišťovna také dává úplatu a dárek,vše je stejné nikdo není lepší a nikdo není horší

16. 4. 2009 10:19 Alenka

U me se stavovali v praci dva typci,jestli pry o teto pojistovne neco vim a jestli nechci k nim prejit.Take mi nabizeli sek na 400kc a aniz bych svolila ihned sepisovali smlouvu.Dali mi vyplnit dotaznik ,ktery mi kladl otazky typu"co se mi na pojistovne libi","proc jsem k nim presla" atd.Samozrejme jsem na tyto otazky nemohla odpovedet,protoze jsem zadny takovy krok neudelala a o pojistovne jsem se od nich nic konkretniho nedovedela.Muj nazor je ze timto zpusobem jakym se mnou komunikovali,vydelali plno penez na lidech co nebyli ve strehu a nechali se zlakat zanedbatelnou castkou 400kc.

9. 4. 2009 20:03 www. simona.ondra@seznam.cz123456

Jestli si někdo země vystřelil tak se maj naneco těšit slibujou hory doli.

7. 4. 2009 09:15 jana

No u me zvonili doma,zustanu radeji tam kde jsem,sousedce dali za to,ze se u nich zaregistrovala sek na 400kc.Ale bohuzel v CSOB pry nemaji na ucte penize-je to jen lakadlo.Dalsi tah u nas.

22. 3. 2009 17:25 Pospo

To sticker: Logo Metal Alianace mi bolo nejake povedome. /re porovnanie: http://www.merkurymarket.sk/sk/index.html a http://www.zpma.cz/

20. 3. 2009 18:15 budlix

oj! tady v te diskusi ale lita blata... nazor strida nazor...
platit ucty... hehe... kdo rikal ze umelec musi byt hladovy?
Kupuj si min blbosti > bude ti chodit min uctu > budes mit mensi potrebu fusovat zakazky.
PS: je treba si nase donatory vychovavat (ale respektovat ze nemaji studovane oko) ale zaroven nejni lepsi slasti nez presvedcit zprvu nevlidnou skupinu donatorskou a v nepsanem vyberovem rizeni porazit i Ing. Kancelarius Krysuse i s jeho pravitkem a pastelkou!!!!!

20. 3. 2009 17:59 budlix

to mi nejak nestymuje.
typo mi nesedi. motiv tak na happy fabriku s kachlickama :-)
Zajimala by me ta vetsi komunikace s klienty. Vice mailu a dopisnich obalek?
minduser: hahaaa!! :-))) to jo...

17. 3. 2009 23:13 apokha.31.. stanislazlaw..

jj.. stim taky souhlasim ....o slabosti ani o zaplacenych uctech to neni, spise o prvnotnim pristupu... nicmene se obavam ze realita ve vetsine graf. studii je jinde. ale asi je to zbytecne rozepisovat.. verim ze ti tento nazor zustane a budu drzet palce.. /ne ze bysh se o neceho takoveho nesnazil ale takovou retoriku bych ja zkratka nezvolil.. /nic v zlem.:))/ ..

17. 3. 2009 13:58 Lukas Veverka / www.parasite.cz

Ja v tom nevidim rozpor. Souhlasim s tim ze klientovo prani se da zpracovat kvalitne, a pokud je to prani nesmyslne, nebo a to je dulezite, ja nedokazu takove prani kvalitne zpracovat, musim ze zakazky vystoupit. Pokracovat v zakazce a zfusovat ji, a pak se vymluvit ze klient to tak chtel a ja prece musim platit ucty, je to, proti cemu jsem se ohradil. To povazuji za prasarnu a typicky projev nedozralych jedincu.

Neni projev slabosti zakazku zrusit s tim ze za takovych podminek ji ja nemuzu realizovat kvalitne. Spise naopak.

17. 3. 2009 13:35 apokarel.stanizslaw...

..jj.. tusil jsem ze to vyvola rozporuplne reakce, jelikoz je to tema na ktere se da divat z vice stran. ale dovolim si nesouhlasit...

2parasite: z pozice grafika ktery miluje svou praci a ma pozici, inteligenci a dostatecne silnou argumentaci aby klienta presvedcil /mj. i od toho tu jsme, ne abychom delali jak roboti prani klienta ale abychom byly temi doktory designu co narhnou spravnou lecbu :)))/, a pripadne -kdyz uz ma pripominky - tak ho nasmerovat na kvalitni smer /coz je tak ci tak UKOLEM KAZDEHO GRAFIKA ci jeho teamu. /

ALE

Chtel bych rici ze to tak funguje, chtel bych rici ze je to bezna praxe, chtel bych prohlasit ze jiz nebudu nidky v zivote delat graficke kompromisy /nerikam !! ze to tak ma byt a hlavne ze zrovna ja tohle delam :))) nastesti minimalne/ jen se domnivam ze tato problematika neni cernobila ani o pozici tvrdeho pristupu ke klientovi. Bylo o tom napsano mnoho knih a myslim ze rozdelit to takto cernobile je sice jednoduche ale toto reseni vetsinou nemuzes aplikovat na realitu. Na druhou stranu jako ideeovy postoj je to spravny, jen v tomtto pripade mam porad vice otazek nez rezolutních odpovedi viz. tvoje reakce.

Na druhou stranu i sebepitomejsi pozadavek klienta se da -temer vzdy- resit kvalitnim vystupem /!!, ale to uz zalezi na jednotlvcich a jejich kvalitach. I kdyz i toto neni absolutni - nekdy jsou to pozadavky opravdu bizarni..

Moje resume:

Myslim ze to neni jen o grafikovi ale pristupu k teto praci z obou stran - klient musi vedet ze nejde k idiotovi co mu jen realizuje jeho bajecne managerske napady ale k cloveku co umi poradit a predevsim - Sveruji se do pece grafika, ne naopak. /coz je samozrejme nesvar ceske spolecnosti diky mnoha faktorum je zde bohuzel casto grafik vniman jako nastroj mezi zidly a Macem./

Na druhe strane samozrejme musi sedet grafik s dostatecnym skiilz, s citem pro klienta atd... ale nevidel bych to takto jednoduse....

ps. omluva jestli je clanek zmatecny, musel jsem x krat odbehnout...


standa

17. 3. 2009 12:22 Lukas Veverka / www.parasite.cz

Ale ja preci nerikam chovat se arogantne a namyslene ke klientovi a jeho pranim. Uspesny projekt je o tom, ze graficky a marketingove splnuje kvality ktere ma, a klient je z neho tak nadseny ze ho rad pouziva.
Nikdo nechce vnutit klientovi super design, jenz nasledne klient schova do supliku a nikdy ho nepouzije.

Ja mluvil o tom, ze vymlouvat se na klientuv zasah je irelevantni (at to mame hezky cesky) a smesne.

Je to jako zaparkovat na miste pro invalidy a vymlouvat se ze nikde jinde neslo zaparkovat. No co to je? To ze jsou spatne podminky jeste neznamena, ze clovek bude jednat jako prase.

A argument uzivit studio nebo zakazku - hm, presne tohle je duvod proc je kolem nas spousty odpornych designu, ktere znecistuji vizualne prostredi ve kterem zijem. Myslim si ze grafik nebo studio ktere je ochotne udelat prasarnu jen aby dostalo prachy a uspokojilo ego klienta nema na poli grafickeho designu co delat, a pokud tam je, tak ja takovym studiem a pristupem proste budu vzdy opovrhovat.

17. 3. 2009 11:56 RS

Lukasi, ale nekdy clovek musí udelat kompromis, aby vyhovel prání klienta a aby se uzivill. Treba kvuli velke zakazce, ktera tebe nebo vic lidi ve studiu muze zivit nekolik mesícu, prece nejde byt vzdy takovej frajer, abys rekl - jdete jinam.
Kazdy kompromis ale ma sve hranice, s tim souhlasim. Jen je asi mame kazdy trochu jinde...
Spis by se asi mel umet kazdy pod sou praci podepsat. I kdyz nekdy je kompromisní a není uplne podle naseho... Pak by se videlo, kdo uz jde za onu hranici.

17. 3. 2009 11:16 Lukas Veverka / www.parasite.cz

S tim zasahem klienta do procesu to neni tak jak apoka pise. Nemyslim si ze je nutne prihlizet nebo omlouvat ty veci tim ze do toho ci onoho zasahl klient.
Kdyby doktor nebo architekt nechal pacienty ci klienty zashaovat do sve prace tak by to dopadlo hodne zle.

Jiste, muzete namitat ze doktor a design jsou nesrovnatelne veci. Mozna. Ale je to prace, za kterou nesete zodpovednost jen vy - nikdy ne klient.
Tohle vymlouvani se na klienta proste nezeru. Jeste nikdy se me nestalo, ze bych nemohl rict: sorry, tuhle prasarnu delat nebudu, jdete si nekam jinam.

Vymlouvat se na klientuv zasah je v mych ocich smesne a pokrytecke.

17. 3. 2009 09:40 staniszlaw

tak to je psychiatrie :(( 2/15 ... i kdyz je obcas dobre si uvedomit, jak moc zasahl klient, jak moc se nechal grafik zlomit, jak moc to bylo zaplacene, buhvi s jakou ideou klient přišel a ve finale jak asi vypadalo pouziti tohoto loga...v merkantiliích ...atd. /i kdyz to asi nezachrani ani svecena voda/ ale to by mohl clovek polemizovat cely den,, ale z graf. prvku se mi zveda kufr.. pred 8mi lety ano, dnes nikoliv...s nejakou odmenou, dnes je to uplne mimo, navic tento super originalni prvek je bohuzel pouzit uz asi 1000x jinde a hlavne i lepe..... howgh

17. 3. 2009 08:14 Jiric

To Radek: řekl bych, že nějaká guma :-)

17. 3. 2009 07:38 STICKER

No, tak asi nejvíc se mi líbí logo Metal Aliance, akorát by potřebovalo redesign. A logo Médie?? Hrůza! Absolutně bez nápadu, tak 2/10 za profesionální provedení.

16. 3. 2009 22:54 DIN

Čtverec na koso není kosočtverec, fonte. Samotné logo raději bez komentáře...

16. 3. 2009 19:55 miretc

hm, nicneříkajicí paskvil, aspoň, že jsou to trendy fonty...)

16. 3. 2009 18:24 Honza

VZP je proti tomu umělecké dílo. Ostuda.

16. 3. 2009 17:53 minduser

Měli začít hlavně komunikací s profesionálním grafikem, banáni...

16. 3. 2009 17:24 Jirka

2/10

16. 3. 2009 17:13 Radek

loga zdravotních pojišťoven jsou vůbec pěkná hrůza. Kdo proboha dokázal schválit třeba to logo VoZP?




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.