Moravská vodárenská představila nové logo
Před pár dny se objevila tisková zpráva o změně značky Moravské vodárenské (patřící pod koncern Veolia): Rádi bychom oznámili všem našim zákazníkům, že připravujeme změnu loga naší společnosti. Logo se bude postupně uvádět na všech dokumentech, formulářích, autech a ostatních propagačních materiálech…
Dosavadní logo.
K tomuto kroku bylo přistoupeno na základě výsledků průzkumu spokojenosti z roku 2012, ze kterého vyplynulo, že zákazníci mají jen malé povědomí o názvu svého dodavatele, který pro ně zajišťuje dodávku pitné vody a odvádění vody odpadní. Nové logo by mělo přispět k účinnější prezentaci naší společnosti u svých odběratelů a správně je nasměrovat při řešení nejrůznějších dotazů a požadavků nebo hlášení poruch a havárií. Nový symbol společnosti MORAVSKÁ VODÁRENSKÁ evokuje svět vody ve více rovinách. Voda jako živel je stylizovaná v podobě šplouchnutí, či vlny. Kruhový tvar zase symbolizuje její věčný koloběh.
Zdroj: www.smv.cz
Zatím jsme toho moc neviděli, ale první dojem je vcelku pozitivní. Podobných symbolů šplouchanců (nebo zen buddhistický symbol enso) je sice již hodně (dokonce i na prodej v logobankách, pod klíčovým slovem waves), ale k tématu vody se hodí a zde může plnit svůj účel - veselá a výrazná značka asociující vodu (jen by ale bylo lepší se držet odstínů modré a vyhnout se zelené, pro vodu poněkud nevhodné barvě).
A mrzí nás (stejně jako u naposledy prezentované značky Janáčkovy filharmonie atd.), že firmy neinformují v tiskových zprávách k novému logu také o tom, kdo je autorem. Považujeme to za slušnost k autorům a navíc (nejen pro grafiky) za zajímavou informaci.
Jak se vám takto pojatá značka líbí? A co si myslíte o "povinnosti" zveřejnit s novým logem i jméno autora?
Doplnění z 22.7.2013: Autorem loga a vizuálního stylu společnosti MORAVSKÁ VODÁRENSKÁ je Dynamo design s.r.o. Od jeho kretivního ředitele Libora Jelínka jsme obdrželi i níže vyobrazené ukázky. Tímto mu také děkujeme!
Komentáře k článku
18. 8. 2013 11:51 Ver
27. 7. 2013 18:42 lh
26. 7. 2013 12:49 wgx
26. 7. 2013 09:16 lh
http://www.shutterstock.com/pic-53767303/stock-vector-vector-blue-background-with-waves-clip-art.html?src=se2XXL599sUHWuKDJNfVPg-2-21
placnuty kamkoliv. Takoveto hotove templaty se prodavaji za par dolaru, staci prepsat Your company.
24. 7. 2013 09:55 Pavel
23. 7. 2013 18:28 radimzahraj_Typoadesign
M O R A V S K A:-)...no ta typografie je N E D O T A Z E N A a symbol je L E D A B Y L Y, hlavne jeho prava strana...aplikace to asi prodaly, ty jsou libive, ale s logem nemaji nic spolecneho...jen dalsi krasny obal...zaklad a to samotne logo palec D O L U...
23. 7. 2013 10:19 Kidlibaba
22. 7. 2013 17:28 Karla
22. 7. 2013 16:38 abu
22. 7. 2013 13:12 Font
20. 7. 2013 08:19 Lukas Veverka | www.parasite.cz
Je zcela bezne v zurnalistice, ze se presne tohle uvadi, uvadi se treba ze nekdo neposkytl komentar, nezvedal telefon, neodpovedel na dotaz redakce do uzaverky cisla ci do chvile zverejneni atd..
Je to bezna novinarska praxe. Je to smysl zurnalistiky overovat, dohledat, overovat.
Nad pravym smyslem jsem se zamyslel a svuj nazor rekl hned na zacatku.
Je nesmysl. A bohuzel presne tyhle nazory, stavi celou tu grafickou obec do pozice zakomplexovaneho chudacka.
Jan: Zadna firma se za autora sveho vizualu nestydi. Co je to vubec za konstrukci? Jaka prestiz firmy? :)
Ve skutecnosti, pokud autor ma sve renome, tak byva zverejnen zpravidla vzdy a automaticky. O prestiz klienta prece vubec nejde.
Zajima snad vas ktera firma jim zavadela pocitacove site, kdo jim lesti okna, kdo jim tam uklizi kazdy den zachody?
Proc by tedy podle vas bezneho obcana pro kterho je zprava urcena melo zajimat kdo je autorem loga?
Ja jsem se proti tomuhle ozval, ciste z duvou ze si myslim ze tyhle hrdopysne postoje oboru skodi. Ne abych kopal do redakce Fontu.
19. 7. 2013 16:41 Jan Vybiral
Libila se mi proto treba slavnostni prezentace znacky CRo za ucasti studia Marvil.
A pokud se za autora sve znacky stydi, je to spis podezrele.
19. 7. 2013 16:27 Abu
19. 7. 2013 15:46 lh
19. 7. 2013 15:28 Abu
19. 7. 2013 15:08 Font
19. 7. 2013 14:39 Lukas Veverka | www.parasite.cz
Myslim si ze je na kazdem subejktu co do sve tiskove zpravv zahrne.
Tiskova zprava jde pak do sveta, a kazdy zurnalista co s ni chce dal pracovat ma jednoduchou moznost se subjektu dotazat na podrobnosti ktere v tiskove zprave nebyli.
Naopak si myslim ze je diletantske pretisknout tiskovou zpravu a pak ji vycitat ze tam neco jeste chybi. To je Fonte ciste vase starost si to dohledat, zjistit. To ze to ty subjekty neuvadeji vas mrzet muze, ale pokud tam vase aktivita konci takje o smutne.