Logo ČR nevybráno
Agentura CzechTourism na základě doporučení poroty, složené ze zástupců grafiků, mediálních a reklamních odborníků i představitelů státní správy, nevybrala nové destinační logo. Žádný z 384 zaslaných návrhů totiž nesplnil očekávání zadavatele. CzechTourism proto vypíše v nejbližší době novou soutěž.
Komentáře k článku
7. 1. 2012 08:44 MarekP.
Přesto všechno se mezi návrhy objevilo pár nejenže dobrých, ale dokonce tak dobrých, že vlastně nevím, co by agentura chtěla ještě víc. Asi nic. Raději ať si nechají logo původní a peníze vrátí do státní kasy. Alespoň ušetříme...
20. 12. 2011 15:33 pavel
18. 12. 2011 22:59 Ryan
Due to the response of this thread me and a friend have created a simple site where you can submit your work to be exhibited. Even if no one wins, at least we can have the dignity of having our work acknowledged.
http://praguespots.me/
The whole site will soon be translated to czech. Please spread the word if you know others who would like their work to see the light of day.
13. 12. 2011 17:56 ASI JSEM BLB
10. 12. 2011 20:06 Berni
10. 12. 2011 19:39 slavko
10. 12. 2011 07:19 petr
Tady jde o prachy a ne o krasu vzdyt se vsichni podivejte na to nejtrapnejsi logo Czech tourism to hovori za vse
diky Petr
9. 12. 2011 16:43 Filip Blažek
9. 12. 2011 14:49 Tom
8. 12. 2011 13:18 Ondřej
Zadání typu identita destinace vyžaduje dost práce, průzkum, koncepty, vyřešit písmo, aplikace... Prostě dobrý výsledek stojí hodně energie. Značná nejistota, že vložené se nějak vrátí, mohla odradit dost profesionálů od toho aby investovali svůj čas. A vzhledem ke zrušení soutěže bez ocenění alespoň dalších míst to nebyla zase tak mylná úvaha.
Druhá věc je, že zadavatel nepokrytě sklidil výsledky práce zúčastněných. Nechci říct, že ukradne nějaký nápad, ale každopádně zcela zadarmo získal inspiraci a spoustu materiálu pro další zadávání.
Ideální je úzká spolupráce s klientem, která při soutěži prostě nefunguje. Byť by to vyústilo v oslovení pouze jednoho dobrého, třeba i neprovařeného, studia. Anebo vybrat ze soutěže nejlepší koncept a na tom společně pracovat. Anebo dobré řešení, které už tu je – bubliny.
8. 12. 2011 12:16 minduser
Lukáši, černobílé vidění světa je možná cool, ale ničemu nepomůže.
V úterý jsem psal na mail uvedený pod TZ, že považuji za nemyslitelné vypisovat novou soutěž bez toho, aby měla veřejnost (a potenciální zájemci o účast v nové soutěži) možnost vidět všechny neúspešné návrhy. Společně s prosbou o informaci, kdy k případnému zveřejnění dojde. Bohužel bez odpovědi.
Co píšete Filipe o tristní úrovni téměř všech návrhů je nicméně určitě hodné zamyšlení i bez ohledu na zpatlané zadání. Nevypovídá to tedy cosi o úrovni GD u nás? Nevěřím tomu, že milión (i potenciálně významný zářez do portfolia) není dostatečná motivace pro schopné designéry, stejně tak jako odměna pro druhé a třetí místo. Jak si mám vysvětlit, že smysluplných bylo jen několik návrhů? Co to bylo za agentury a studia, že ani jelich pokusy nezvýšily procento slušných návrhů na nějakou důstojnou úroveň odpovídající výši odměny?
Abych ale jen "neplkal" a ukázal před novou soutěží "kudy cesta nevede", přidávám k dobru výsledky svého neúspěšného snažení. První návrh si hraje se slovem "check" a graficky s "check mark". Druhý návrh je pokus jak se vypořádat s označením "Czech" jako s adjektivem. U tohoto konceptu jsem předpokládal možnost generování dalších skupin podstaných jmen s konkrétnějším záběrem na různé cílovky – CZECH: cuisine, beer, baths, castles, atp.
http://minduser.bluefile.cz/thingz/LogoCR-navrh1.jpg
http://minduser.bluefile.cz/thingz/LogoCR-navrh2.jpg
Někdo další s "kůží na trh"...?
7. 12. 2011 23:02 Pavel
7. 12. 2011 19:50 Filip Blažek
7. 12. 2011 14:42 Lukas Veverka | www.parasite.cz
Ptam se ciste proto, ze podle me tim delas medvedi sluzbu. Lidi to muzou dokonce chapat tak, ze ta soutez musi byt v poradku kdyz jeden ze zakladajicich clenu ugd na tom participuje. Nebylo by lepsi takovymto organizacim nepomahat? Vim ze se me komenty v ramci techto veci toci porad kolem toho sameho, ale ja tomu proste nerozumim.
7. 12. 2011 14:34 k Ježíšku
našeho "nejlepšího" studia, /skončil třetí za bublinama v soutěži na logo ČR/,
měl by konečně něco magického,
vlk by se nažral a koza by zůstala celá
7. 12. 2011 13:15 *
7. 12. 2011 00:17 Filip Blažek
Já se ovšem vůbec nedivím, že se do této soutěže talentovaní a zkušení designéři nepřihlásili. CzechTourism uvažuje o znovuvyhlášení soutěže. Pokud máte názor, jak by taková soutěž měla vypadat, napište jim: http://www.czechtourism.cz/informace-o-czechtourism/kontakty/ Já jsem jim napsal, že by měli zapomenout na nesmyslné spory a začít používat bubliny. Ty totiž jako jediné splňují všechny požadavky, které zazněly během jednání z úst porotců.
6. 12. 2011 19:52 petr krejzek
6. 12. 2011 18:49 Dima
Its ridiculous and disrespectful to give general feedback like "expectations not met" to 380+ designs, Czech Tourism, you don't deserve them.
I doubt anyone would like to participate in another bid.
I'm pretty sure they can design it themselves ;)
5. 12. 2011 19:15 Ryan
There is no more fitting logo for this agency than an empty space left by their ridiculous expectations.
What do you expect for a FREE pitch? If you would like more complete solutions then you should just be done with it and make a paid pitch. No one will work on this for 200 hours for free.
5. 12. 2011 18:16 Jan Macek
5. 12. 2011 14:57 Petr
To je fakt, to se povedlo...
5. 12. 2011 13:41 nadílka
samé dodatečné upřesňování podmínek a hlavně to nebylo jen o grafické podobě, zadavatel si asi myslel, že jim grafici vymyslí i název, proto asi ta cena.
Přišlo mi, že nevědí co přesně chtít, v požadavcích jsou jen dokola omýlaná klišé.
V nové soutěži by měl zadavel lépe vysvětlit, co přesně si představuje pod větou "dostatečně překvapující, magické či moderní vyjádření podstaty České republiky". Snad se dočkáme.
5. 12. 2011 11:47 Pavel
5. 12. 2011 10:59 Petr
Samozřejmě, že výsledný návrh by byl kvalitnější - agentura by např. měla možnost osobně jednat se zadavatelem, scházet se na debriefy, udělat si testy, vyzkoušet a předvést logo na různých aplikacích...
Ušetřila by se např. zbytečná práce poroty, lidí, kteří museli 181 obálek rozlepit, vytřídit, vyřadit a přiřadit... Výsledná cena pak rozhodně nemusela být milion korun, ale klidně půl. Do toho by šlo každé i to nejrenomovanější studio a kdyby ne, tak jsou to blbci :)
Ukažte mi někdo jeden jediný příklad, kdy takto vypsaná veřejná soutěž přinesla opravdu kvalitní a výjimečné logo a vizuální styl.
5. 12. 2011 10:46 Petr Bernát
Jinak v tomto případě určitě nesmyslnost veřejné soutěže nepřipadá v úvahu. Podmínky i odměna byly naprosto úměrné a rozhodně v tomto případě nesouhlasím s názorem Petra, že měli oslovit konkrétní subjekty. Rozhodně by kvalita návrhu nebyla větší, než je tomu teď. Finančně by to rovněž CzechTourism vyšlo dráž, neboť uspořádání veřejné soutěže není příliš finančně náročné.
5. 12. 2011 10:27 Petr
Jsem ale přesvědčen o tom, že při takové účasti muselo být několik kvalitních návrhů (stejně jako v soutěži v tvorbě loga pražské ZOO). Zajímalo by mě, co si porota představovala, když žádný z návrhů nedosáhl takové kvality, "jakou si představovala".
Agentura "se ohání" transparentností... Tu nikde nevidím - kde je uvedeno přesné složení poroty, zápis vyhodnocování, proč agentura vydala tiskovou zprávu až několik dní po tom, co porota nevybrala, proč nejsou nikde zveřejněny všechny došlé návrhy (argumentu, že by bylo časově a technicky náročné dát na web 350 návrhů, nevěřím)...?
Opět se ale potvrdil (ne)smysl těchto veřejných soutěží. Byť se jistě zúčastnili kvalitní studia a designéři, logo nebylo vybráno. Kdyby agentura oslovila už na začátku třeba 5 subjektů, mohla si ušetřit čas i peníze (kdyby např. každý subjekt dostal skicovné 50 000 a celková cena byla např. 500 000, jistě by takovou zakázku nikdo neodmítl)...