Font

logo

Výběr jazyka

cs / en

 

Kalousek zaregistroval logo nové strany TOP 09

Bývalý ministr financí Miroslav Kalousek (KDU-ČSL) již zaregistroval logo strany TOP 09, o jejímž založení uvažuje. Podle internetové databáze Úřadu průmyslového vlastnictví logo přihlásil již na konci dubna. Bohužel jde opět o značku, která úroveň vizuální komunikace v politice nepozvedne…

"Je to jedna z variant," připustil podle něj Kalousek. Logo tvoří modrožlutý nápis TOP 09, nad ním jsou dvě stříšky či dva vrcholky.

Kalousek prý tvrdí, že si nechal zaregistrovat celkem sedm návrhů, z nichž přípravný výbor strany teprve vybere konečnou variantu. "Loga navrhovali mí kamarádi grafici. Každé předložili s určitým vysvětlením," cituje exministra server.

Zdroj: http://www.ceskenoviny.cz/zpravy/aktualne-cz-kalousek-zaregistroval-logo-nove-strany-top-09/378961

Na toto logo ale hledíme opět s rozpaky (mírně řečeno). Jací grafici by připravili značku, která primitivní stylizací střechy zapadá mezi stovky amatérských log stavebních firem?

O jiných značkách nových politických subjektů jsme psali zde.


Komentáře k článku

13. 6. 2009 22:09 Pavel Jílek

Zcela nechápu, jak někdo může shazovat význam kvality loga tím, že to obyčejní lidé neocení. To je buď arogance nebo rezignace.
Jednak kvalitní logo není to, které dostane pochvaly od grafiků, kteří ho pochopí, ale logo, které funguje. Druhak každý podvědomě logo vnímá, to že "nemá aparát pro jeho zjodnocení a analýzu" přece neznamená, že jej nevnímá, že na něj nepůsobí.
To Lukas Veverka: S valnou většinou myšlenek souhlasím, měl však námitku: Myslím, že to logo je výsledkem seřazení priorit, velkého tlaku na čas a produkce toho všeho. V této podobě zůstat nemůže, to je snad všem jasné.

10. 6. 2009 10:48 D-D

heh ja tam teda strisku nevidim – spis takovou prdelku...
jinak souhlas je to hruza a kdyz se panove nebudete snazit, tak to tady brzo vsechno zkape ,)

3. 6. 2009 19:12 Lukas Veverka / www.parasite.cz

Ta jistota tam je. Firmy specializujici se na korporatni design, neresi jen grafiku. Ale i ostatni prvky spadajici do CI. Neni to jen o tom navrhnout logo. Myslim ze vetsina lidi tady tomu rozumi. Pro laiky bude nejlepsi kdyz si nastuduji nejake materialy o CI. Jsou i v cestine. Kazdopadne nejde o to, ze vam kamarad nakresli strechu, a tim prace konci.

Myslim ze by bylo mozne to i matematicky spocitat, kolik takove logo stoji ve vysledku vice nakladu a investic na jeho prosazeni, nez dobre vymyslenej korporat. To neustale rejpani do profesionalni prace je smutne.

3. 6. 2009 16:02 a.g.

Kde mam istotu, ze ich praca by pomohla preferencie zvysit? Poistovna Union - na zaciatku bol napad zalozit poistovnu - bez nazvu. Vypracovanie vs, loga, vymyslenie nazvu zadali agenture wlb.sk Vysledok - 500 000 klientov za pol roka (ak si to dobre pamatam). Studia Kafka, Najbrt, Marvil by nevzladli pracu rovnako dobre a aj lepsie? ;)

3. 6. 2009 15:24 SKAKALA

Jeste poznamka:

Osobne si myslim, ze je tohle klasicka ukazka (a ne jedina - viz treba chyby na billboardech Zelezneho strany, jejiz jmeno je pro me zbytecne si pamatovat) urovne vedoucich predstavitelu politickych stran. Ti jsou pro me neco jako manageri a pokud ti jsou tak jesitni, ze si i takovouto praci resi sami bez odborniku, jak asi resi ostatni slozitejsi problemy?
Ten nazev je otresny. Kalousek snad ani neuvazuje o tom, ze jeho strana prezije vic jak pul roku. Naopak jaky vyznam ma "TOP" je jasne - to nejlepsi dle Mirkova vyberu.

Ukazka toho, ze logo nepopisuje jen to, co spolecnost dela, ale jaka je, jaci jsou za ni lide, potazmo jeho prace s nim pak celkovou kulturu spolecnosti... A tady to je jak cerne na bilym - z ciziho si ladovat kapsy, tunelovat a smelit, ale kdyz by mel ten clovek dat par kacek ze svyho, tak to nevidi jako investici, ale jako utraceni*. Navic se povazuje za dostatecne zkuseneho, aby delal loga a propagaci obecne. Ostatne jako zmineny Zelezny a jeho pokus o prepsani pravidel ceskeho pravopisu (http://www.rozhlas.cz/evropskaunie/publicistika/_zprava/582826).

Tak i o tomhle je pro me logo.

*) jedine vysvetleni tohoto loga by bylo, ze vsichni schopni lidi odmitli s takovym clovekem spolupracovat, ale tomu moc neverim

3. 6. 2009 12:59 kingtheking

Samotný název je hrozný a tohle logo je také o ničem. Nicméně souhlasím s Disgrafikem, lidi to neocení. V pro Kalouska ideálním případě si lidi tohle logo spojí s jeho politickou stranou. (já spíše s pokrývači z vedlejší vesnice)

3. 6. 2009 12:08 SKAKALA

Jo jo, to, co psal Lukas v predchozim prispevku, jsem tim chtel rict.

Disgrafiku - myslim, ze architekti v tomhle smeru (prvotni myslenka na jedne strane a finalni zpracovani na strane druhe) to maji opravdu velice tezke. A chapu tvoje znechuceni.

Ale to je holt ta vyzva - to je jeden nasich ukolu a myslim, ze tohle plati ve vetsine lidskyho konani. Podstata veci neni v tom, aby byly, ale v tom, jak (jaky) jsou. To jsem jinak mohl zustat v monterkach ve fabrice.

3. 6. 2009 11:29 Lukas Veverka / www.parasite.cz

Jo, ale argumentujes li tim, ze u nas nemuzeme chtit po verejnosti ten cit, ktery neni na takove urovni jako v holandsku nebo ve svycarsku, pak vina je jendoznacne na pristupu typu disgrafika. ktery an hnusne logo rekne, no a co, stejne je to kleintovi jedno.

Role designu, architektury atd, je take o zodpovednosti. My urcujeme miru vizualniho citu beznych lidi. Tim cim je obklopujeme. Dokud se tu budou delat amaterske designy, nevkusna architektura, lacine divadlo a blbe filmy, tak to s nasi spolecnosti bude porad stejne spatne.

A to si myslim ze chtel skakala rict. Neni to zodpovednost klientu ze tomu nerozumi, ale nase, ze jim prznime vkus tim cim je obklopujeme. Designer ktery se te odpovednosti zrekne, by nemel design vubec delat.

3. 6. 2009 11:26 Michal Přeček

To Disgrafik:
úplný souhlas ;-)

Pro ubrečence:
neustálé plačky nad rozlitým mlékem všeobecného vkusu pozbývají smyslu, v realitě jaká zrovna u nás panuje. Na druhou stranu - schválně se podívejte do svého portfolia a upřímně si zodpovězte, za kterou svou prací si stojíte, která se neveze na tendenčních designérských vlnách.

Sám za sebe 50% ;-) tak slunce v duši a nadhled

3. 6. 2009 10:35 Disgrafik

já jsem architekt :-)
každopádně se nad tím pánové zamyslete. většině lidí s vizuálních povolání chybí nadhled. zkusili jste se zamyslet nad tím, že někomu je to prostě jedno? práce designéra/architekta je bezpochyby platná, ale většina lidí to neocení a nechápe. utápí se v reklamním i výtvarným klišé. jak po nich můžete chtít rozeznat arial od helveticy? další věc je, že naše společnost není vychovávaná ve vizuálním vkusu již od školních let. porovnejte si holandsko, švýcarsko, anglii atd. je to na širší diskuzi. jinak souhlasím. vypovídá to něco o zadavateli.

3. 6. 2009 08:28 yawn | inkink.cz

Něco na tom co říká Disgrafik ale je. Samozřejmě že každý (podle svých kapacit) dokáže posoudit jaké logo se mu líbí a jaké ne a většina by dala do kupy i nějaký ten argument proč. Jde ale o to že většina tyhle věci prostě nevnímá jako něco alespoň trochu důležitého (hodně lidí sice vnímá značkovost něčeho, ale ne jak je ta samotná grafická značka kvalitní). U zadavatelů jde taky o že není moc měřitelné jak konkrétní značka přispívá k prodejům. Dál, každý už má v rodině nebo okolí někoho, kdo se těmahle věcma snaží živit - takže to nutně vyvolává pocit že je to vlastně jednoduchá disciplína a něco jako odbornost je přežitek. V řadě ne poslední vstupuje do hry velmi nízká kvalita většiny značek co nás obklopují. Nemluvím o velkých korporacích ale o všech těch restauracích, kadeřnictvích a výrobnách, které jsou v okolí a samozřejmě formují svými vizuály náš vkus. Sečteno = lidi co nejsou moc vizuálně vnímaví nebo nejsou marketingovými odborníky zřejmě usuzují že něco jako propracovaná a jedinečná firemní prezentace je pro nadnárodní společnosti které si logo a CI za 50 tis. mohou dovolit. Samozřejmě je čím dál víc lidí kteří už nad tím víc přemýšlí, ale těch je pořád strašně málo.

Prostě kredit grafického designu je u nás velmi nízký a zlepšení v nedohlednu.

2. 6. 2009 20:14 skakala

Disgrafiku to prece nemyslis vazne?
Tak k cemu tady teda sme - jestli tohle vsechno kvuli 5 %, pak je to dost neperspektivni povolani. Si nedovedu predstavit, ze se rozhodnu zacilit na 10 % - a nedej boze na deset procent z druhe strany. To tam nebudu moci zapocitat ani tech tvych prvnich kvalitnich pet...

Ukaz klienty, at se mrknu, jak vypada petiprocentni cilovka.

2. 6. 2009 19:44 Lukas Veverka / www.parasite.cz

To Disgrafik:
Tak rozhodne by pomohli minimalne v tom, ze by to nepusobilo jako logo realitni nebo stavebni firmy. A navic, budget je take soucast vzkazu.

2. 6. 2009 18:49 stanisla.weck apoka

:))

2. 6. 2009 18:29 SKAKALA

:)
to je opravdu usmevne

2. 6. 2009 16:42 Disgrafik

to a.g.: a kde máš jistotu, že jim tihle pánové pomůžou? zapomínáš na to, že "masa" je tupá, topí se v klišé a loga stejně nereflektuje. hezké typografické logo ocení asi tak 5% populace.

2. 6. 2009 16:24 a.g.

Politici nechcu platit studiam Najbrt, Kafka, Marvil za kvalitnu pracu? toto im preferencie nepozenie hore ;)

1. 6. 2009 20:49 miretc

..mno už ten název je tak laciný, že nemá větší smysl se vyjadřovat k prezentaci "této" těchto elit...

1. 6. 2009 19:28 aaape

TOP 09 – Zvolte rodinný dům roku 2009

1. 6. 2009 18:30 DRESING

inovativni, ciste, dokonale.

Kalousku, jsi jednicka.)

1. 6. 2009 18:24 Nick Zipper

To snad nemuze ani registrovat. To si delal sam ne. Kdo vi co tam varej...

1. 6. 2009 16:15 janzabransky.cz

Neoriginální a laciný pokus o logo, které evokuje realitku nebo stavební firmu nejnižší kategorie. Za povšimnutí stojí i symbolika grafů s padající tendencí ...

1. 6. 2009 15:39 Jiří Ibl

Že by logo Střešní krytina roku 96?

1. 6. 2009 15:03 lh

za me 0/10

1. 6. 2009 13:56 Kanibal

Auvajs! Devadesátá léta a podnikatelský boom je zpět; kamarádi grafici jsou snad lepšími kamarády než grafiky...

1. 6. 2009 13:17 RS

Kalousek je mi celkem sympaticky, ale tohle je fakt hruza.




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.