Font

logo

Výběr jazyka

cs / en

 

Facelift nového loga Škodovky - je to lepší?

Dnes, ani ne půl roku od představení nového loga Škodovky, přinesly Novinky.cz zprávu o jeho redesignu. Automobilka uvedla jako důvody faceliftu výraznější vizuální dojem a použitelnost na tmavém pozadí.

Po zveřejnění nového logotypu v březnu 2011 se např. na stránkách Fontu objevily dost kritické komentáře - např. "Bylo by to ok, ale ten plastický efekt na okřídleném šípu je fakt fušéřina... ; ...Pokus o 3D efekt je dost levný a nepovedený. Celkově to image zančky Škoda podle mne zlevňuje. Staší logo bylo sice složité, ale rozhodně mělo i punc lehkého luxusu... ; ...Nějak mi to 3D nesedí... Chromovaná kontura kolem šípu je různě široká, vlevo dole se ztrácí úplně... Ale aspoň zachovali tvar šípu"... nebo "Uz jen to, ze logo opticky nefunguje v drobnych rozmerech a borti se, jasne mluvi o tom, ze je to spatrne navrzeny logo". Některé komentáře byly shovívavé - "Logo mi nepřijde  až tak hrozné jak říkáte. Možná se mi mi i trochu líbí, ale vadí mi, že křídla šípu jsou zakončená hranatě a nepovídá si to s kruhem okolo". a našly se i názory vyložené kladné - "Co se týče samotného symbolu si troufám bez obav tvrdit, že patří mezi ty nejzajímavější a nejoriginálnější, co se vyskytují v automobilovém průmyslu". ; "Je sice zábavné ponořit se do rozboru 3D efektu a představovat si, že by to šlo řešit tisíci dalšími způsoby, ale mám pocit, že kritici pro stromy nevidí les. Na veletrhu představené reálné logo vypadalo znamenitě a věřím, že svoji hlavní roli na kapotě auta bude plnit dobře."

 

Z výtahu více než šedesáti komentářů vyplývá, že nejvíce se čtenáři pohoršovali nad 3D efektem, který je (byl) v novém logu Škodovky celkem svérázný, zato však osobitý a originální. Z fyzikálního hlediska možná nebyly všechny stíny nastaveny úplně obvykle, ale je opravdu nutné tyto náležitosti v logu stoprocentně dodržet?

O tom, zda vznikla nová verze na základě negativních komentářů na různých stránkách (od iDnes až po Facebook), nebo opravdu nastala v průběhu používání loga potřeba vyřešit užití na tmavém pozadí, můžeme jen spekulovat. Pozitvní však je, že i tak velký koncern jakým je autmobilka Škoda auto buďto vyslyšel ohlasy "lidu" nebo po zjištění, že něco nefunguje, SE NEBÁL a logo si nechal upravit.

Co říkáte na novou verzi loga vy? Jste pro nový jednodušší a méně plastický symbol nebo je toho původního, efektnějšího, Škoda?

zdroj: Novinky.cz

 

Náš čtenář Pavel Pechman si zkusil s logem trochu pohrát... (pro zvětšení klikněte na obrázek).


Komentáře k článku

24. 8. 2011 21:27 Tom

naprosto souhlasim s panem george best.

13. 8. 2011 15:44 george best

musíte taky trošku přemýšlet jak to vnímá „běžný zákazník“ — negrafik, neumělec, neodborník na design, když mu ukážete 2d a 3d logo, tak vám většina řekne, že to 3d je hezčí, výraznější a pro něj atraktivnější a zajímavější, 3d logo má dnes většina automobilek a kdyby se pak daly vedle sebe tak 2d bude vypadat „chudší“, to si možná můžou dovolit mercedesy a podobné exkluzivní značky, ale ne levnější auta pro masy, když si tyhle diskuse, že „tady měl ten stín bejt vo deset procent tmavší nebo světlejší“ přečte ten „obyčejný“ člověk, tak nebude chápat, nad tím vůbec nepřemýšlí. PS: stejně se tomu pořád musím divit, že pro takové megafirmy pracujou samí amatéři a laici, a vy opravdoví mistři svého řemesla, tu jenom brečíte jak je to všechno zase špatně

28. 7. 2011 23:06 Richard Studenovský

Nelíbí, nelíbí a zase nelíbí ... Asi i ve škodovce "cítí", že je něco blbě, nemyslíte?

28. 7. 2011 18:17 Jirka

Ano, ta rychlá grafická "úvaha" Pavla Pachmana je zdařilejší než ta oficiální snaha. Jen Tě Pavle musím vyvést z toho, že by na to měli vzít nějaký 3D soft. Sám mám s 3D zkušenost a "překreslený" výsledek z 3D renderu by dopadl zřejmě ještě hůř než první pokus o nové logo. Jistá stylizace a korekce čistě technického výstupu z 3D je nutná, ovšem to první logo působí jako zmatek a bezradnost. I když ostatní světoví výrobci taky doplňují 3D efektem, žádné nepůsobí tak bezradně jako právě toto. Snaha Škody situaci zachránit se cení, ale je to prostě málo..

28. 7. 2011 17:45 Pastelka

Verze Pavla Pechmana je opravdu rozumný krok, což se o té opravdové říci nedá. V celém tom přístupu musí být záměr poškodit značku, protože jinak to rozumně nelze zdůvodnit.

28. 7. 2011 17:32 Jak

Vývoj loga:
http://www.skoda-auto.cz/company/cze/profil/tradition/logo/Pages/logo.aspx

Nějak to už nestíhaj aktualizovat :-)

28. 7. 2011 16:17 gríma

co se divite? je to jasne - VW - highend, Skoda - Lowend

28. 7. 2011 16:00 Jirka

Omlouvám se, že ještě připíšu názor :-) Zaráží mě, že zrovna Škoda nenajala rovnou agenturu, která by logo redesignovala promyšleně, nadčasově a na na "první pokus" :-) Pouze to podtrhuje, že tady čím větší instituce, tím větší průšvih s logem... :-(

28. 7. 2011 15:56 Paya

Podle me by stacilo se treba inspirovat u VW nebo jinych automobilek nebo najmout nejaky profiky na 3D, kteri by tu prostorovou verzi zvladli urcite lip. Zkusil jsem si s tim logem par minut pohrat, nerikam ze je to zazrak, ale podobnou cestou bych se byt Skodou vydal ...http://bit.ly/qY7Til

28. 7. 2011 12:39 S.

Na mě to působí o něco lépe než předchozí, ale obecně je to pořád zbytečně složité.

28. 7. 2011 09:26 tenced

zrovna Škoda by měla co se týče loga jít po stopách Mercedesu...

28. 7. 2011 01:37 AA

aaape> ako sa zistuje "atmosfera" loga?

nemozem si pomoct, ale po masazi Tour de France, kde bolo logo skody vidiet prakticky sustavne, mam dojem, ze najhorsie prvky su to pismo a ostro zelena farba loga... dokopy to vobec nefunguje a zvoleny logotyp mi k Skode a jej produktom nesedi, naopak, posobi velmi lacno.

28. 7. 2011 01:17 derick

když bych na voze rozpoznal tento rozdíl, bylo by mi jasný že vůz už drtí mé nohy. a to "haló" kvůli stínu jen podtrhuje okurkovou sezónu. sory, ale detail fakt řeší pouze detail, nikoliv redesign tolik potřebný pro mladou kupní generaci.

27. 7. 2011 22:35 Filip Sladký

Je to rozhodně lepší, to původní to byl děs běs. Počítám ale že se to bude do dvou let zase upravovat a zjednodušovat.

27. 7. 2011 20:41 Hovado

Soutěž najdi pět rozdílů pro pokročilé :D

27. 7. 2011 19:43 lh

Zbytecny facelift, vetsina lidi si toho nevsimne. Hnus zustal.

27. 7. 2011 16:00 Jirka

Za mě - facelift loga mohl být radikálnější, úprava pouze "zahladila" největší nešvary loga předchozího..

27. 7. 2011 15:58 Tomáš Galajda

Mne (osobne) sa nové logo nepáčilo vôbec po redizajne. Ale to je len môj osobný názor, netvrdím, že je nevydarené, alebo zle zvládnuté...to nie len oproti starému mi tu niečo chýba (opäť len môj osobný pocit). Ale k téme: nové tieňovanie sa mi páči, ale nemyslím si že ak Škoda chcela vyriešiť problém loga na tmavom pozadí, tak to aj tak nie je najšťastnejšie upravené...všimnite si napríklad hlavný prstenec a jeho vnútornú stranu...je celá čierna. Nemyslím si preto, že nejako ´´vyskočí´´ na tmavom pozadí....
ale všetko je to len môj osobný názor a postoj. Osobne nemám proti značke nič.

27. 7. 2011 14:45 aaape

To původní (vlevo) bylo asi tak tisíckrát lepší než to vpravo. Mělo atmosféru, styl a bylo sexy. To nové je nudné, placaté a nijaké.

Být autorem původního loga, který se vysokou mírou lesku a různých stínů snažil docílit určitého celkového pocitu z logotypu a někdo mi to takhle dom***l, budu pěkně nas****j.

27. 7. 2011 13:56 Lukáš Malák

Podivná plasticita zůstala stejná, ale nová "komiksová" verze je rozhodně lepší.

27. 7. 2011 13:50 Matt

Je to o kousek lepší, ale nesedí mi ten výrazný tmavý kruh. Je mi jasné, že je tam kvůli lepšímu kontrastu, ale nenavazuje vzhledem k 3D efektu u kruhu druhého... Možná bych se držel jednodušší formy a 3D efekt nechal až na samotných aplikacích...




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.