Facelift nového loga Škodovky - je to lepší?
Dnes, ani ne půl roku od představení nového loga Škodovky, přinesly Novinky.cz zprávu o jeho redesignu. Automobilka uvedla jako důvody faceliftu výraznější vizuální dojem a použitelnost na tmavém pozadí.
Po zveřejnění nového logotypu v březnu 2011 se např. na stránkách Fontu objevily dost kritické komentáře - např. "Bylo by to ok, ale ten plastický efekt na okřídleném šípu je fakt fušéřina... ; ...Pokus o 3D efekt je dost levný a nepovedený. Celkově to image zančky Škoda podle mne zlevňuje. Staší logo bylo sice složité, ale rozhodně mělo i punc lehkého luxusu... ; ...Nějak mi to 3D nesedí... Chromovaná kontura kolem šípu je různě široká, vlevo dole se ztrácí úplně... Ale aspoň zachovali tvar šípu"... nebo "Uz jen to, ze logo opticky nefunguje v drobnych rozmerech a borti se, jasne mluvi o tom, ze je to spatrne navrzeny logo". Některé komentáře byly shovívavé - "Logo mi nepřijde až tak hrozné jak říkáte. Možná se mi mi i trochu líbí, ale vadí mi, že křídla šípu jsou zakončená hranatě a nepovídá si to s kruhem okolo". a našly se i názory vyložené kladné - "Co se týče samotného symbolu si troufám bez obav tvrdit, že patří mezi ty nejzajímavější a nejoriginálnější, co se vyskytují v automobilovém průmyslu". ; "Je sice zábavné ponořit se do rozboru 3D efektu a představovat si, že by to šlo řešit tisíci dalšími způsoby, ale mám pocit, že kritici pro stromy nevidí les. Na veletrhu představené reálné logo vypadalo znamenitě a věřím, že svoji hlavní roli na kapotě auta bude plnit dobře."
Z výtahu více než šedesáti komentářů vyplývá, že nejvíce se čtenáři pohoršovali nad 3D efektem, který je (byl) v novém logu Škodovky celkem svérázný, zato však osobitý a originální. Z fyzikálního hlediska možná nebyly všechny stíny nastaveny úplně obvykle, ale je opravdu nutné tyto náležitosti v logu stoprocentně dodržet?
O tom, zda vznikla nová verze na základě negativních komentářů na různých stránkách (od iDnes až po Facebook), nebo opravdu nastala v průběhu používání loga potřeba vyřešit užití na tmavém pozadí, můžeme jen spekulovat. Pozitvní však je, že i tak velký koncern jakým je autmobilka Škoda auto buďto vyslyšel ohlasy "lidu" nebo po zjištění, že něco nefunguje, SE NEBÁL a logo si nechal upravit.
Co říkáte na novou verzi loga vy? Jste pro nový jednodušší a méně plastický symbol nebo je toho původního, efektnějšího, Škoda?
zdroj: Novinky.cz
Náš čtenář Pavel Pechman si zkusil s logem trochu pohrát... (pro zvětšení klikněte na obrázek).
Komentáře k článku
24. 8. 2011 21:27 Tom
13. 8. 2011 15:44 george best
28. 7. 2011 23:06 Richard Studenovský
28. 7. 2011 18:17 Jirka
28. 7. 2011 17:45 Pastelka
28. 7. 2011 17:32 Jak
http://www.skoda-auto.cz/company/cze/profil/tradition/logo/Pages/logo.aspx
Nějak to už nestíhaj aktualizovat :-)
28. 7. 2011 16:17 gríma
28. 7. 2011 16:00 Jirka
28. 7. 2011 15:56 Paya
28. 7. 2011 12:39 S.
28. 7. 2011 09:26 tenced
28. 7. 2011 01:37 AA
nemozem si pomoct, ale po masazi Tour de France, kde bolo logo skody vidiet prakticky sustavne, mam dojem, ze najhorsie prvky su to pismo a ostro zelena farba loga... dokopy to vobec nefunguje a zvoleny logotyp mi k Skode a jej produktom nesedi, naopak, posobi velmi lacno.
28. 7. 2011 01:17 derick
27. 7. 2011 22:35 Filip Sladký
27. 7. 2011 20:41 Hovado
27. 7. 2011 19:43 lh
27. 7. 2011 16:00 Jirka
27. 7. 2011 15:58 Tomáš Galajda
ale všetko je to len môj osobný názor a postoj. Osobne nemám proti značke nič.
27. 7. 2011 14:45 aaape
Být autorem původního loga, který se vysokou mírou lesku a různých stínů snažil docílit určitého celkového pocitu z logotypu a někdo mi to takhle dom***l, budu pěkně nas****j.