Font

logo

Výběr jazyka

cs / en

 

Dopravní podnik Hradce Králové s novým logem

Novou grafickou značku v lednu představil ředitel dopravního podniku Miroslav Kulich. Nová podoba loga je výsledkem výběrového řízení, které podnik uskutečnil na konci loňského roku.

Důvodem ke změně grafiky dopravního podniku je, podle vedení společnosti, že současné logo působí již nemoderně, strnule a nezajímavě. „Firma musí nějak vypadat, aby byla rozpoznatelná. Dosud platné logo, jehož používání bylo zahájeno na počátku roku 1992, je viditelně poplatné době, kdy vznikalo. Tvarem i provedením je komplikované a v nových moderních komunikačních výstupech společnosti, jako je například webová prezentace, působí cizorodě,“ vysvětlil Miroslav Kulich, ředitel královéhradeckého dopravního podniku.

Nová podoba loga je výsledkem výběrového řízení, které podnik uskutečnil na konci loňského roku. Celkem se vybíralo z pěti variant, o výsledku řízení rozhodlo představenstvo dopravního podniku. Vítězné logo nakonec vzešlo z náchodského studia Peacock. „Nové logo má prezentovat moderní, dynamickou společnost spojenou s rozhodujícím předmětem činnosti společnosti – především s městskou hromadnou dopravou,“ popsal logo ředitel Kulich. Nová značka podniku je podle něj jednoduchá, čitelná a vyjadřuje pohyb, dynamiku, směr.

Více ukázek na stránkách autora, agentury Peacock. Pro zajímavosat: tam jsme si všimli, že již ve starší kampani s původním logem DP autoři použili motiv šipky.

Starý logotyp bude ještě chvíli na vozech MHD jezdit. Výměnu starých log za nová totiž podnik bude uskutečňovat v průběhu roku postupně, aby šetřil náklady. Cena za nové logo a s ním spojené zavedení do života, tedy umístění na vozy MHD, na tiskoviny podniku anebo na webové stránky, se údajně bude pohybovat v řádech desítek tisíc korun.

 Logo svým tvarem odkazuje na logo města Hradce Králové, o kterém jsme psali zde

Jak nové logo funguje na webu dopravního podniku je k vidění zde.

Zdroj: www.hradeckralove.cz


Komentáře k článku

28. 2. 2013 06:59 h

Kdo ví, na jaké úrovni byly ostatní přihlášené návrhy... Taky dost retro, branding je nuda a jak už bylo řečeno - bezradnost.

12. 2. 2013 03:31 Jan

V první řadě odkazování na dost příšerné logo města, které je nehorázným pajcingem loga Národního památkového ústavu (http://www.npu.cz) je velmi zavádějící. Ve druhé řadě použít vtipně a kvalitně šipku ze základní sady piktogramů může mistr, ale v případě průměrné reklamní agentury to vždy dopadne příšerně. OSTUDA za neschopnost radnice HK !

12. 2. 2013 00:00 Tomáš Novosád

Já tuto základní šipku už vůbec nemám rád. Je to jeden ze základních symbolů ve Photoshopu. Když k tomu přidáme Myriad(nyní také default) tak v to žádná extra kreativa není. Palec dolů.

11. 2. 2013 23:21 Petr Bartoň

Nelíbí se mi zvolený font, který si svými náběhy v písmenech "D" a "P" s ostrou šipkou moc nerozumí. Volil bych v každém případě jako korporátní font jiný - originálnější a méně zaměnitelný, než je - sice pěkný, ale dost okoukaný Myriad Pro. Českých i zahraničních autorů kvalitních fontů je hned několik.

11. 2. 2013 10:47 Pavel

Ne možná ale určutě směřovat CI a tvorbu na profesionální ě komunikační agentury a ne na obyčejné reklamky, které o tom nic moc neví. Tak to pak dopadá CI katastrofa a samotné logo ztrácí komunikační smysl.

10. 2. 2013 13:10 Pudingo

Tohle neni zakazka pro regionalni reklamku, nebo jo?

8. 2. 2013 11:38 Ondřej

Logo je zajímavé, ale barevné kombinace a apliakce v CI je opravdu příšerná!

7. 2. 2013 22:23 Jan

Mě teda nejvíc pobavil roztomilý překlep u piktogramu "rycchlost "(internet)". Evidentně to autoři po sobě ani nečetli.
Bydlím v HK a za toto logo se stydím. I jeho šílená aplikace na webu dopravního podniku "http://www.dpmhk.cz/" mě tahá za oči.
Toto se opravdu nepovedlo...

7. 2. 2013 14:58 Igráček

Tak pikto Turistický vůáček a Veselé vánoce mě moc pobavil, děkuji :) Každopádně autobusy budou jistě nepřehlédnutelné!

7. 2. 2013 13:51 Jan Vranovský | FRVR

Logo samotné (šipka + DP) na první pohled nepůsobí zle, všechno co následuje už je ale přehlídkou bezradnosti. Problém je podle mě už v samotné značce: šipka sama o sobě je příliš obecná na to, aby mohla úspěšně fungovat jako logo či unikátní symbol. Nápis DP to částečně napravuje, ale zoufale nefunguje v kombinaci s vysázením plného názvu podniku. Kompozice na střed je v tomto případě zoufalstvím, dále podtrženým tučnějším řezem "Hradce Králové" na řádku s "města", což likviduje poslední zbytky optické rovnováhy. "Orientační systém" je směšný, většina symbolů nefunguje ani jako zřetelný rozvoj loga, ani jako piktogram sám o sobě. Koncepčně relativně smysluplný záměr, zcela nekompetentní provedení. A konečně vlastní aplikace vizuálního stylu: jedno špatné kompoziční rozhodnutí za druhým, bordel, nepřehlednost, strašidelná práce se sazbou. Autobusy vypadají jako obří sáčky na instantní polévku z konce 90. let. Má-li vizuální identita a orientační systém dopravního podniku města přispět k přehlednosti a ucelenosti, pak toto vnímám jako selhání. Zmínka o návaznosti loga na symbol města HK je pozoruhodná: ačkoliv se tam skutečně objevuje mimo jiné podobná šipka, faktická vizuální návaznost neexistuje, nikdo si ty dvě věci nemá šanci spojit. Bohužel, vedení města evidentně nechápe rozdíl mezi náplní práce lokální reklamky a odborníka na vizuální komunikaci. Tím se nechci dotknout autorů nového vizuálu, věřím, že dělali co umí. Podobná zakázka (uzavřená soutěž) měla být ale směřována úplně jinam. K parádnímu logu a parádnímu autobusovému nádraží má tak teď město i parádní vizuál DP.

7. 2. 2013 09:16 Čenda

Při pohledu na reklamní předměty na mě dýchl závan 80. let... Ale vlastně proč ne.

6. 2. 2013 18:56 Libor

Evokuje spíše jako turistická značka. Něco tomu chybí, ale aspon to neni kopie jako všechno ostatní co tady vidím. Tak že palec nahoru i když skromně a při zemi .

6. 2. 2013 17:29 lh

nelibi: tento tvar sipky ve spojeni s dopravou je jednim z nejvetsich klise grafickeho designu. Na druhou stranu je to posun k lepsimu a je to ciste. Tiskoviny na strankach studia jsou ale hodne nepovedene, polepy jakbysmet.




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.