Font

logo

Výběr jazyka

cs / en

 

Děčín hledá nové logo

Město Děčín vyhlásilo dvoukolovou soutěž v tvorbě logotypu. Do druhého kola postoupí max. 5 návrhů. Jejich autoři obdrží honorář 5 000 Kč. Autoři jsou následně povinni návrhy rozpracovat do dalších materiálů (hlavičkové papíry, formuláře, obálky, vizitky, jmenovky na stůl, visačky, šablony PowerPointu atd.). Autor vítězného návrhu pak získá celkem 30 000 Kč vč. skicovného.

Návrhy, které splní zadání, budou posouzeny pětičlennou komisí složenou ze zaměstnanců magistrátu a externího odborníka (v jakém oboru se neuvádí). Tyto návrhy se následně předloží radě města, která pět postupujících návrhů vybere. Rozpracované návrhy znovu posoudí komise a vítězný návrh bude předložen radě města ke schválení.

Uzávěrka prvního kola je 1. června 2011, druhého kola 3. srpna 2011 - vždy v pravé poledne. Kompletní zadání a přihláška zde.

Zúčastníte se této soutěže "pro širokou odbornou i laickou veřejnost"? Proč vlastně zadavatel v tomto případě vůbec oslovuje laickou veřejnost? Nesděluje tím podprahově - studium ani léta praxe v grafickém designu nic neznamenají - laik vytvoří návrh stejně kvalitně? 


Komentáře k článku

30. 6. 2011 14:19 Font OK

Michal Malina: Neslehla :), čekáme, že každým dnem by měla být již vydána oficiální TZ.

30. 6. 2011 11:31 Michal Malina:. /  www.michalmalina.cz

Font OK >
Jak vlastně dopadla soutěž na ČSÚ? Nějak se po ní slehla zem... dík

30. 6. 2011 11:21 Font OK

TSilb : netřeba si sypat popel na hlavu :-) U soutěží, které už byly vyhlášeny a kde jsou podmínky zjevně pro grafiky nevýhodné nebo jsou postaveny neprofesionálně na toto upozorňujeme (s různým efektem).
Kde to jde, nabízí UGD aktivní spolupráci a nyní například proběhla pod patronátem UGD soutěž na logo Českého statistického úřadu. Pomáhali jsme sestavit podmínky a zadání, byla adekvátní výše odměn a UGD delegovala i své členy do výběrové komise. Tolik k našim aktivitám v tomto směru (více na webu UGD). Nicméně budeme rádi, když se stanete členem, můžete přispět a pomoci...

30. 6. 2011 09:36 TSilb

Jsem tady poprvé, takže nevím, jaké aktivity UGD provozuje a v mnoha směrech vaši kritiku chápu. Zároveň se mi zdá, že Vaše aktivity by měli jít dál. Nestačí jen psát dopisy a tím trochu poukazovat na problémy. Jako jakákoli "stavovská" unie nebo (profesn)í zájmové sdružení byste měli sami aktivně obcházet úřady a instituce, nabízet jim své služby pro případ výběrových řízení tohoto typu (včetně vytváření postupů pro ně a stanovování odměn), měli byste mít své zástupce v těchto komisích a jít na trh s názorem, co je a není kvalitní design. Je to o lobbingu a sebevědomí. Když se osvědčíte v 5-10 městech, ty další se na na vás už třeba budou obracet sami.
Přihlásili jste svého člověka do výběrové komise? S jakým efektem?
Samozřejmě jestli tohle děláte, sypu si popel na hlavu, jen mi to tu z diskuze nějak nevyplynulo.

10. 6. 2011 10:41 Straka

Nesděluje tím podprahově - studium ani léta praxe v grafickém designu nic neznamenají - laik vytvoří návrh stejně kvalitně?

jak ctu posledni vetu clanku a pak diskuse panu "designeru" musim rici, ze jen koukam. 30k je malo, nikdo neodkaze udelat kvalitni logo za tyhle penize a uz urcite ne nekdo jiny nez my - pani designeri.
ad posledni veta: mesto Decin co vim zverejnuje VSECHNY sve vyberove rizeni na strankach mmdecin.cz a to jiz od 5k shcvalne, aby se mohli zucastnit opravdu vsichni na jakoukoliv zakazku a nedochazelo k diskriminaci a pochybam, ze nekdo nemel sanci se prihlasit.
Dalsi aspekt je, ze pokud vim mesto Decin samo poslalo upozorneni na font.cz aby tuto vyzvu co nejvice zpropagovalo a dalo sanci designerum, kteri tento portal ctou. Da se udelat jeste vice pro transparentnost a moznost dostat opravdu kvalitni navrhy, i kdyz samozrejme za 30k mesto nemuze dostat kvalitni navrhy, to je jasne ;))))

26. 5. 2011 12:32 HEHE

stope> nechci tu dělat další flame. Na UGD jsem řekl své a proč s tím nesouhlasím už v několika diskusích, na druhé straně si vážím lid co se snaží pro obor něco dělat. To je prostě můj názor a je stejně legitimní jako názory které plně s UGD souhlasí.

K jádru věci. Je to všechno o determinaci určitým prostředím. Já mám štěstí že jsem tak nějak "multifunkční" a kromě GD se pohybuji třeba i v oboru nábytku a interiéru. Nevěřil bys jak jsou klienti "chytří". Otec dělá v oboru svářečství a asi by jsi se divil co je klient schopen tvrdit bez ohledu na bezpečnost a technická specifika. Tohle je v každém oboru. A stejně jako zákazník co si nedá poradit nakonec najde firmu, která mu udělá zkurv.. nábytek, tak se najde někdo kdo Děčínu udělá zdrbané logo. Kdo chce kam, pomozme mu tam. Než se s někým hádat, je jedodušší dělat pro klienta co si tv práce cení a dokáže vyfiltrovat kvality. Jako daňového poplatníka ve vztahu k veřejným financím mě zase víc trápí tendry Ministerstva obrany a zdravotnictví než vyhozených třicet papírů.

26. 5. 2011 09:25 stope

@ Petr : Možná je problém jen ve Tvém pohledu na věc. To, že špatně udělaný design teoreticky nemůže na rozdíl od špatně postaveného domu nikoho zabít, není fakt, který by měl devalvovat cenu práce.
Většina profesionálních grafiků a designérů investovala desítky a stovky tisíc do vzdělání a vybavení, bez kterého není možné pořádně pracovat (ale to určitě víš) a není proto důvod si myslet, že můžou dělat zadarmo.
Z toho pohledu jsou soutěže prakticky nesmysl, protože nikdo v této fázi profesního vývoje nebude chtít investovat hodiny i dny práce do projektu, který může, nebo nemusí vynést méně peněz, než kolik vydělá, když soutěž bude ignorovat.
Taková soutěž postrádá atraktivitu a nemůže skončit jinak než špatně.

@ HEHE : jen trochu OT - ona řídící skupina u svářečů není potřeba, protože svářečovi nikdo nekecá do toho, jak správně vařit. Na rozdíl od toho má 50% klientů v oboru design pocit, že jsou lepší grafici, než profík, kterému zadali práci. Pak taky můžou trvat na tom, že logo pro eshop sportovní obuvi musí obsahovat foto jeho čivavy, protože se to tak líbí manželce... Proto UGD.

Myslím, že Vojta Lunga přesně vystihl rozdíl mezi situací v našem oboru a situací všude jinde. Proto je FAKT, ne názor, že spec-work a soutěže za almužnu jsou na a ne hodné pozornosti.

26. 5. 2011 06:10 HEHE

Petr> to špatně chápete... tohle všechno je naopak výraz toho jak moc Vás ta odborná veřejnost bere vážně a bojuje i za vás studenty. S osobním uvědoměním a přispěním můžete začít již jako student třeba nepřihalšováním se do neregulérně nastavených soutěží, které devalvují všeobecné mínění o Vašem oboru. V opačném případě si "se.... do vlastního hnízda".
Design na úrovni o které se bavíme není hlavně výsledkem osobitého, kreativního, originálního pojetí a představy daného umělce, grafika... design je hlavně součástí PR, marketingu a ekonomického profilu firmy nebo organizace stejně jako všechny ostatní složky. To o čem mluvíte je volná tvorba.

25. 5. 2011 16:03 Ctirad Přikryl (MH) :-)

Vojta Lunga: "Naše společnost pořádá výběrové řízení na zateplení panelového domu. Máte-li zájem se ho účastnit, přijďte zateplit na ukázku tři patra a přineste cenovou kalkulaci."

Vojto, ještě jste zapomněl doplnit: „A nechte nám tu potom nářadí ať si ta zbývající patra můžeme zateplit sami...“

25. 5. 2011 11:56 Pavel

Petře, nevím z čeho pramení pocit, že vás nikdo nebere vážně. Přece už samotný fakt, že společnost zřídí a financuje vzdělávací instituci tohoto typu, kde se GD učí, svědčí o tom, že vás vážně bere. Ale nemůžete přece čekat, že přijetím na školu se z vás stávají profesionálové.

25. 5. 2011 10:06 Petr

Nemyslím si, že bych byl až tak naivní. Ale uznávám, že v některých věcech máte všichni pravdu. Jako profesionální grafici máte povinnosti k rodině. Zadarmo ani kuře nehrabe, to je jasné. Tak jsem svůj příspěvěk nezamýšlel.

Spíš mi šlo o to, že vaše práce není závislá na jedné takovéto soutěži. Máte i jiné klienty a jiné zdroje příjmů. Proto když se to vše dokola sečte, nemyslím si i tak, že 30.000 je málo. Nechci se dohadovat.. Vaše názory beru.

A co se týká studentů, rozumím Vašemu příměru se svářeči, ale aniž bych to chtěl nějak zlehčovat, tohle je něco trochu jiného. U designu nejde o bezpečnost a o život. Design CI je v tomto případě jen jakýsi "luxus", nadstandart, který zastupitelé potřebují. A hlavně je design výsledkem osobitého, kreativního, originálního pojetí a představy daného umělce, grafika... Vím, že si možná rýpnu do vosího hnízda, ale myslím si, že dobrého designu - jakožto návrhu je schopen i laik. Pozor, nemyslím zpracování, výsledné kvality ale nápadu. Škola vás sice naučí historii designu, jednotlivé směry, techniky, atd..Ale pokud není člověk nápaditej, pak asi těžko něco vytvoří.

Nechci se dohadovat. Nechtěně jsem tu rozpoutal diskuzi a podstata hlavní zprávy Fontu se vytrácí. Vaší práci jako studenti obdivujeme, učíme se tím. Ale respektujte také vy nás a začněte nás konečně brát trochu vážně.

25. 5. 2011 00:16 HEHE

Petr> ad památkáři > má to dvě roviny. První je ta absurdní, kdy dle mého UGD chce vytvořit nemístný precedens rozhodovacího orgánu. To bychom potom mohli vytvářet podivné řídící skupiny, kde by třeba nejlepší z nejlepších svářečů doporučoval při všech zakázkách jak by se to mělo dělat. To je nesmysl a to proto že pro kontrolu zakázek atd. tu mechanismy již jsou.

V druhé věci má UGD zase pravdu. Tj. narozdíl od jiných oborů panuje o designu nezdravé povědomí. V reálu je ten svářeč chráněn mnohem více než grafik. Napadlo by někoho na děčínské radnici zadat zakázku na svaření plynového vedení radnice laikovi, studentovi učňáku atd? Asi ne že. V tomto se dostáváte sám do smyčky bludů o svém vlastním oboru. Tím že neuznáváte, že pro vytvoření vizuálu města je potřeba určitých skillů, přijímáte všeobecný názor že dobrý design může udělat kdokoli a stačí jen trochu toho štěstíčka a zlaté ručičky.
ad. naivita> troufám si tvrdit že valná většina studentů a začínajících grafiků pracuje s nelegálním software, fonty, free fotobanky apod. Až se dostnete do fáze, kdy zjistíte kolik stojí CS, MAX, fonty, výměna hardware v určité frekvenci, pronájmy atd. tak zapomenete na levicové teorie o podstatě umění.
ad soutěže a naivita> až za sebou budete mít desátou... dvacátou soutěž, ve které neodborná porota ani nedokáže vyfiltrovat kvalitní práce, tak vás to také přejde

24. 5. 2011 23:48 * Karel *

Děčín má rád soutěže na tvorbu loga, tak pravděpodobně vzniklo i logo zámku Děčín, ale také má Děčín své ekologické logo:

Výtvarnou soutěž pro základní a mateřské školy o logo města Děčín společně připravili, v rámci ekologické výchovy mládeže, pracovníci Magistrátu města Děčín.
Logo navrhla žákyně základní školy Dr. Miroslava Tyrše Kateřina Kobrlová. Pro svoji školu tak získala dotaci ve výši 5.000,- Kč na výsadbový materiál dle vlastního výběru.

:-)

http://zpravodajstvi.mmdecin.cz/zivotni-prostredi/mesto-decin-ma-sve-ekologicke-logo-.html

24. 5. 2011 22:19 Petr S.

Zde se můžete podívat, jak k logu města přistupuje fotbalová obec v Hradci Králové. :-)

Fotbalistům se splní jejich tužba - Znak města střídá nic neříkající logotyp na dresech fotbalistů Hradce Králové.

Vrcholem je reakce předsedy fanklubu Jana Kotoučka: „To je určitě lepší, protože logotyp je nic neříkající reakce na módní trendy, ale nějaké čtyři čtverečky jsou nic neříkající nesmysl. Tohle je mnohem lepší je to lepší záležitost pro fanoušky i z grafického hlediska.“

Chce se mi zvracet.

http://www.prvnizpravy.cz/zpravy/sport/znak-mesta-zpet-na-dresy-hradeckych-fotbalistu/

24. 5. 2011 14:02 tenced

to minduser/ Krásně popsáno, logo je jádro celé identity, když se nechce pořádně platit za něj, tak za co už potom.. to Péťa/ Chlapec má svojí sladkou infantilní pravdu. Každé logo dělám s nejlepším svědomím, to co zde kritizuji se snažím vyplenit i ze své práce. Vítej v roce 2011, kde drtivý počet tvarů a designů bylo vymyšleno, vznikly pravidla a standardy, něco je zastaralé, něco zas moderní až moc, na internetu se hold kritizuje lépe, na druhou stranu s pochvalou také nešetřím ...a ano lidé se tím chtějí i živit, já bych se za studentských let za 30 000,- rozkrájel, ale tak to dnes nejde, netvrdím, že je to bůhvíjak málo,ale když živíš zaměstnance a poháníš chod firmy.. nic moc v rámci takového města, malé společnosti bez problémů, nechci působit moc zhýčkaně.. Ohánět se nějakou podstatou potažmo filosofií a principu designování je nesmysl, nechceme přece aby po republice poletovali kraviny pouze od nabubřelých umělců s tužtičkama, kteří nepotřebují peníze ale duševní blaho. Chci jako grafik mít svou úroveň co se týče toho, že to co vytvářím je ohodnoceno a že práci kterou obstarávám já, nebude zajišťovat jakejkoliv Standa Moula, kterej to pachtí doma v Corelu, logo pro město proboha. Stejně tak jako za po čertech paradni klobásku taky dáš víc, než za nějakej domácí plebs, taky je to řezníkova chlouba sakra , tak si chraň svoje koule a nečochtej něco o soucitu !

24. 5. 2011 11:51 minduser

Petr > Petře, nechci to, na co narážíte zjednodušovat, ale realita bude myslím velmi blízko tomu, co teď popíšu. Jde o to, že ten kdo je skutečně dobrý v tom, co dělá, bývá celkem logicky zavalen prací – zakázkami od klientů, kteří si jej pro jeho kvality vybrali. A čistě z tohoto jednoduchého důvodu se pak nemůže věnovat všelijakým soutěžím a často právě ani těm "srdečním záležitostem". Prostě nejde říct klientovy "Sorry, nestihnu to, protože jdu teď dělat logo svého rodného města." A další podstatná věc (kterou zmínil i Filip Blažek) je, že většina už má své rodiny a minimálně hypotéku. A to je přesně důvod, proč jsem se téhle soutěže, ač původem z okresu Děčín, nezůčastnil. Mé závazky vůči klientům mne nutí pracovat i o víkendech a ten zbyteček volného času zcela jednoznačně věnuji raději rodině, než prací na soutežích vypsaných diletanty.

30 000,- za logo pro řeznictví ve vedlejší ulici je velmi slušná cena. Za logo pro okresní město je to ale nehoráznost... Ten rozdíl by jste měl už i jako student vnímat a chápat.

24. 5. 2011 11:23 Petr

Nelíbily se mi například kroky UGD v případě nového loga pro Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy. Jakoby svým vyjádřením říkalo, že "MY",studenti, nedokážeme vytvořit kvalitní CI pro instituci takovéhoto významu. Taky jste jako grafici byli jednou studenti a pro mnohé z vás považovaní za "laiky", ale dovolím si tvrdit, že jsme po dobu studia získali určité zkušenosti, které bychom mohli aplikovat při realizaci obdobných projektů. Neznamená to, že se chceme s Vámi porovnávat. Máte o mnoho víc zkušeností, děláte profesionální práci. ale právě takovéto projekty jsou pro nás příležitostí, jak získat nové zkušenosti a možná v případě štěstí se trochu prosadit. A upřímně, 30 000 za logo je málo? To jsme ale u otázky, na kolik ocenit vytvořené logo, které je předmětem mnoha diskuzí a článků. Osobně si myslím, že každý má svou cenu. Pokud mu přijde absurdní, nikdo ho do soutěže nenutí.

To už vás profesionály nebaví tvořit líbivá a nápaditá loga, jehož realizace a aplikace v praxi je pro vás srdeční záležitost a chloubou? Design se dle mého názoru pomalu svrhává do dobrého businessu. První na co se koukne je odměna, ale podstata se vytrácí. Můj názor. Zřejmě se neztotožňuje s většinou, ale přečtěte si diskuze jednotlivých příspěvků na Fontu. Minimum pozitiv, většina nevybíravé kritiky. Ono se dobře haní něco, čeho nejsme autorem. O to víc s autory soucítím.

24. 5. 2011 10:30 minduser

Automatická odpověď od pana Ing. Tomáše Kejzlara:

Od 11.5. do 27.5. čerpám dovolenou. V této době prosím kontaktujte v konkrétních věcech mé kolegy z oddělení IT, případně mého nadřízeného Ing. Petra Hodbodě.
Děkuji za pochopení.

:-/ No dal jsem do kopie ještě pana primátora, tak uvidíme, jestli bude nějaká reakce...

F. B. > BTW: A víte že jsem si mail na pana Kejzlara našel už včera... Měl jsem ale dost jiné práce a k dopisu jsem se už nedostal... Tak díky za pobídku a připomenutí.

24. 5. 2011 10:16 minduser

Filip B. > Jste v kopii, sand jsem Vaši adresu nespletl.

Jak vidíte s osobní iniciativou nemám nejmenší problém, ale jistě se shodneme na tom, že hlas skupiny má mnohem větší váhu, než jednotlivce. A to byl jediný důvod mého, jak teď vidím nadbytečného, apelu na UGD.

Výtky vůči UDG ze zdejších diskuzí znám velmi dobře a měl jsem je při psaní svého prvního komentáře samozřejmě na paměti. Když ale přece něčemu věříte a jste přesvědčen o správnosti svého jednání, tak by Vás takové výkřiky neměly odrazovat. Znechutit věřím ano, ale ne odradit...

Radim Dvořák

24. 5. 2011 09:43 eix

To Petr: vše co jste napsal je skutečně hloupost.
Třeba váš argument s památkáři. Zlí památkáři a zlí ochranáři, to slyším často. To byly zlaté časy, kdy přišel komunista, udělal patou čáru, nikoho se na nic neptal a řekl tady bude palác kultury, nebo přehrada Nové Mlýny. Zato dnes by chtěl každý hodným chytrým úředníkům pořád házet klacky pod nohy.

24. 5. 2011 09:30 tenced

ja myslim, že maj všichni pravdu....

24. 5. 2011 09:18 Pavel

to Petr: Vše, co jste napsal je hloupost.
1. radní či vedoucí úředníci spravují obecní/státní majetek a měli by správu vykonávat kvalifikovaně, tedy vypisovat podmínky soutěží tak, aby v maximální možné míře zaručovaly kvalitní výsledek.
2. UGD se vždy snažila připomínkovat podmínky, za kterých je soutěž vypsána; s památkovou regulací to nemá nic společného.

24. 5. 2011 09:02 Petr

Nemohu stále pochopit, proč se zde neustále v diskuzních fórech propírá kritika jednotlivých vypsaných soutěží? Ať už jde o skicovné, nebo celkový honorář, podmínky soutěže, atd.. Když se někomu podmínky nelíbí, ať se soutěže neúčastní. Tady nejde o vyjádření názoru, tady jde o kritiku z vaší strany. Jako by designéři opovrhovali honoráři, které nepřesahují 100.000 Kč. Jenže je třeba si uvědomit, že některé instituce nemají takové finanční kapacity, aby si mohli dovolit vypsat soutěž jako jiné nadnárodní společnosti. A co je ještě horší, všichni se obracíte na Unii grafického designu, která má podniknout patřičné kroky a ohradit se. Jenže z Unie tímto vytváříte instituci podobnou "památkářům" při architektonických soutěží, které vše vetují a nedovolují realizovat možná trochu kontroverznější, ale originální architektonické návrhy. To je stejné i s logem. Nedáváte prostor designérům, kteří by se rádi do soutěže zapojili. Ať si vyberou logo, které se jim líbí. I když nebude v porotě zástupce z naší brandže. Je to jejich soutěž, oni jsou zástupci města, oni mají právo rozhodovat. A budou to také oni, kdo v připadě výběru nezdařeného loga budou pod kritikou obyvatel Děčína. Ale nikdy nemůžete říct dopředu, že logo bude stát za prd.

23. 5. 2011 17:13 Filip Blažek

To minduser:
Byť s vámi souhlasím, je to oříšek. Pošle-li UGD do Děčína oficiální vyjádření k soutěži, napadne nás na tomto fóru deset lidí, že se samozvanci ozvali, protože támhleto a toto, že si přivlastňujeme právo mluvit do něčeho, do čeho nám nic není atd. Dozvíme se, že jsme "takzvaná" Unie, že máme mezi sebou méně talentované členy a že tedy nemáme právo vstupovat do již vyjhlášené soutěže atd.
Jenže když nic neuděláme, napíše nám deset lidí na tomto fóru, že Unie je k ničemu, protože se neozvala, že vlastně nic neděláme a já nevím co ještě.

Bohužel i 20 let po revoluci tady funguje podivná představa, že jak je někde nějaká instituce, funguje sama. Dopis se sám nenapíše, musí ho napsat nějaký konkrétní člen ve svém volném čase. Někdy někdo z členů takový dopis napíše a dostaví se výsledek, jindy se výsledek nedostaví, někdy nikdo z nás není tak naštvaný, aby se místo dětem nebo partnerovi věnoval v noci sepisování dopisu...

Mindusere, napište do Děčína vy. Odkažte na stránky UGD a další weby o designu. Nespoléhejte se, že UGD vyřeší vaše problémy a přiložte ruku k dílu.

23. 5. 2011 12:48 minduser

Tak to se omlouvám, že jsem se za takovou samozřejmost ještě přimlouval :) a chválím. No když nic jiného, tak známe jméno viníka... A pan inženýr by si tohle "za rámeček" dát tedy neměl...

23. 5. 2011 12:26 Font OK

Minduser: Do Děčína jsme napsali hned jak jsme se o této soutěži dozvěděli a přišla nám odpověď: "...děkuji za připomínky k soutěži na logo města. Podmínky připravil Ing. Tomáš Kejzlar, vedoucí oddělení IT, tak mu Vaše podněty předám. Co se týče složení výběrové komise, počítáme i s odborníky na danou problematiku..."
Tím to zatím skončilo...

23. 5. 2011 12:02 minduser

Nemyslím, že v tom je ze starany úředníků, kteří soutěž připravili, snad nějaký zlý úmyls, nebo snaha ušetřit. Spíš je to čirá nekompetence a absolutní neznalost problematiky. Tady bych se za všechny děčíňáky přimlouval, aby k rukám starosty poslala UGD nějaký edukativní dopis a alespoň se pokusila ještě za včasu zabránit nutně hrozícímu prů***u.

Ostatně nějaký takový dopis v obecné podobě by bylo dobré (jestli tomu tak ještě není) "mít v šuplíku" a při takových podobných projevech hrubé neznalosti smyslu a hodnot vizuální identity ho takovým nekompetením úředníkům, nebo jejich nadřízeným, poslat.

Má UGD číslo účtu? Rád na podobnou osvětu přispěji.

R. D.

stope > Teorie o samovyhnití tohot nešvaru je těžce naivní utopie...

23. 5. 2011 10:39 stope

@ Michal Malina + @ Font : myslím, že nemá smysl tuto diskuzi vést právě zde (nebo na jiném podobném portálu). My všichni víme, co a proč je špatně. Ovšem nikdo z magistrátu Děčína Font nečte. So what's the point?

@ Petr Skoupy : přesně! Neomezujme studenty, programátory a podobné nadšence! Tři z nich si aspoň vydělají na pivko...

Obecně si myslím, že je chyba, že Font a podobné portály tyto zprávy vůbec uveřejňují. Kdyby odborná veřejnost podobná zadání plošně ignorovala, časem bychom se vymanili ze současného statutu quo...

21. 5. 2011 13:01 Karel

Děčín má v podstatě logo obsažené ve své vlajce. Porovnejte znak Děčína a jeho vlajku na http://www.mmdecin.cz/mesto-a-okoli/symboly-mesta/obecne-zavazna-vyhlaska-mesta-decin-c-1-2006-o-znaku-a-vlajce-mesta-decin.html.
Vytvářet třetí symbol je IMHO nadbytečné. Doporučil bych děčínskému magistrátu, aby zadal pouze manuál na základě motivu vlajky. Její abstraktní povaha dává dostatečný prostor pro tvůrčí dynamický korporátní styl. Ostatně, nevíte někdo, kdo je autorem děčínské vlajky?

20. 5. 2011 23:42 bo

a to je i pro ZŠ?

20. 5. 2011 20:38 Petr Skoupy

Michal Malina > Je dobře že se zde o podobných soutěžích píše, jak jinak se o nich může amatér dozvědět?

20. 5. 2011 20:18 Vojta Lunga

Asi je to obecně rozšířený názor, že grafici pracují vlastně zdarma, pro radost, ve volném čase. Jinak by nikdo soudný nemohl vypisovat podobné soutěže.

Zrovna nedávno mně přišel tento mail:
"Dobrý den, naše společnost pořádá výběrové řízení na nový design webu strachota.cz
Společenost se zaměřuje na zateplení panelových domu, revitalizace, výměny oken, hydroizolace střech a základů.
Máte-li zájem účastnit se výběrového řízení, pošlete nám prosím návrh vzhledu webu a cenovou kalkulaci.
Prosím o potvrzení zda se budete účastnit. " Konec citace

Mám chuť odpověděť něco v tomto smyslu:
"Naše společnost pořádá výběrové řízení na zateplení panelového domu. Máte-li zájem se ho účastnit, přijďte zateplit na ukázku tři patra a přineste cenovou kalkulaci."

Jen nemám tu drzost, tak raději neodpovídám nic, což je možná chyba...

20. 5. 2011 17:38 Jirka

Michale vždyť Font k tomu zároveň doplní svůj názor. To je jako s tim když v telce běží Major Zeman a pak následuje stejně tak dlouhý dokument, jak to bylo doopravdy. Tím že na to poukážu, to přeci neschvaluju nebo nepropaguju. Podívej jak na iDnesu dopadá hlasování o novým logu Jindřichova Hradce. A stát prostřednictvím svých zastupitelů se chce asi člověku znelíbit i na vizitkách, když s železnou pravidelností diletantsky vypisované soutěže pravidelně vyhrávají podprůměrné práce...

20. 5. 2011 17:06 Font

A zároveň upozorňujeme na tento dlouhotrvající problém a umožňujeme vést o něm diskuzi.

20. 5. 2011 17:01 Michal Malina:. /  www.michalmalina.cz

A je vůbec chytré takové soutěže zde publikovat? Tím, že ji zde publikujete, tak chtě nechtě ji vlastně i propagujete...

20. 5. 2011 16:33 Jirka

Mě děsí toto: "(návrhy) budou posouzeny pětičlennou hodnotící komisí slouženou ze zaměstnanců magistrátu". Od toho místa jsem přestal číst dál. Cena za vítězný návrh a komplet CI raděj nechám bez komentáře.




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.