Datové schránky mají značku
Ministerstvo vnitra ČR uveřejnilo na svých stránkách www.datoveschranky.info nové logo pro Datové schránky. Podívejte se na tuto poměrně čistou značku a na přiložený grafický manuál užití logotypu a napište nám svůj komentář…
Grafický manuál si můžete stáhnou zde (PDF 788.5 kB).
Nechybějí v něm příklady správného použití logotypu na fotografiích, přepážkách nebo pro stojánky. Jen na straně 20 autorům asi omylem "utekla" podivná verze loga s velkými počátečními písmeny D a S… :-)
Design logotypu: Amden s. r. o. (Petra Náglová, Lenka Dřízhalová, Tomáš Hnida)
Vytvořeno pro sdružení VIZEUM – e-invent- Amden, březen 2009
Pro zajímavost, starší (a poněkud dětinskou a divokou) podobu propagace datových stránek naleznete zde.
Jak se vám líbí toto logo, podle nás celkem zajímavě a chytře kombinující dva známé symboly (poštovní trubku a zavináč)?
Komentáře k článku
10. 4. 2009 17:26 PZ
Ale to je vedlejší - hlavní podle mne je, že nová služba prostě z logiky věci potřebuje pořádně udělanou kampaň, protože jinak se o ní nikdo nedozví a nebude vědět, k čemu ji používat. Logo, které vypadá jako piktogram, samo o sobě přece nedostatek v marketingové komunikaci nenahradí.
Navíc výklad toho piktogramloga není jednoznačný: spojení trumpetky ČP s uzenáčem vypadá spíš jako veřejná internetová kavárna, kde si mohu vyzvednout e-maily.
Zkrátka si myslím, že nová služba si zaslouží novou, originální symboliku, kterou vysvětlí řádně udělaná informační kampaň.
10. 4. 2009 14:42 RS
10. 4. 2009 13:34 PZ
Ale Fonte - jak můžete házet do jednoho pytle státní znak a obchodní značku na nějakou službu? Vojáci ať si na insignie používají klidně pazourky, jejich význam je přece také úplně jiný než u komerčního loga.
V tomto případě se nejedná ani o piktogram, aby bylo nutné odvyprávět obsah služby pomocí archaizujících ikonek. No, a kdyby cestovky přestaly používat stylizace plachetnic, nic špatného by se nestalo - naopak!
Grafický design aplikovaný na tvorbu marketingových pomůcek jako je obchodní značka musí být progresivní a inovativní. Třeba i za cenu prvotní nesrozumitelnosti - k propagaci a vysvětlení obsahu služby či produktu slouží jiné nástroje než je logo. Jak třeba souvisí nakousnuté jablko a počítač? Nijak resp. možná přes Newtona jko odkaz na inovativní myšlenku, ale rozhodně značka Apple na první pohled nikomu neasociovala počítače - tato vazba se vytvořila až pomocí reklamní kampaně.
Logo totiž není aplikace z kategorie informačního designu - je to prostředek k odlišení a navození pozitivní emotivní reakce. A značka "datové schránky" neodlišuje a navozuje leda tak rozpaky.
10. 4. 2009 10:28 Blakak
2) Zpracování je slabší. Chtělo by to trochu se zamyslet nad spojením zavináče s trubkou a pohrát si s křivkami. Co se naklonění týče, tak si nejsem úplně jistý, možná by mohlo být trochu markantnější, nebo vůbec.
3) Písmo? To je opravdová tragédie.
9. 4. 2009 11:47 adam
heh to je sila :-)
no jo no, co nadelame.... prd - deje se to vsude, nekde ve vetsi mire a nekde v mensi
:-(
8. 4. 2009 20:53 A.K.G
8. 4. 2009 20:46 A.K.G
http://www.konzervativizmus.sk/upload/pdf/KI_tlacova_sprava_IK_20090311.pdf
http://www.konzervativizmus.sk/article.php?2407
8. 4. 2009 15:24 DN
8. 4. 2009 15:19 font
Ale symbol trubky bychom nezatracovali, je to prostě jen jedna mezinárodně srozumitelná ikona. S touto logikou bychom museli z našeho znaku odebrat lva s královskou korunou, vojáci by museli přestat používat symbol zkřížených mečů, cestovky stylizované staré plachetnice, atd. A to by byla škoda.
8. 4. 2009 14:29 PZ
umíte někdo pochopit, co vedlo autory k použití písma Gautami, tedy fontu určeného pro sazbu indického písma Telgu, jehož latinková část nejen že je nekompletní (bez CE znaků), ale hlavně vypadá jako bastardizovaná Helvetika?
Mě napadá jediné: nekompetentnost. I když mohlo být hůř, mohli také náhodou vybrat Kozuka Gothic nebo Windings :-)
http://www.microsoft.com/typography/fonts/family.aspx?FID=238
8. 4. 2009 13:58 Jiří Tvrdek
8. 4. 2009 13:55 PZ
Proč ale v roce 2009 vytvářet značku založenou na zcela anachronické symbolice poštovní trumpetky? U vás ještě někde jezdí poštovský panáček?
A motivy s uzenáčem jsou už snad také trochu passé, ne?
Nemluvě o amatérském provedení typografické části značky. Opět nechápu, proč se název skládající se ze dvou rovnocenných slov takto násilně zarovnává do bloku. Symetrii přece odzvonilo s Tschicholdovou Neue Typoraphie!
8. 4. 2009 13:09 Michal
za mně jen, že by logo po řemeslné stránce potřebovalo tedy pořádně dotáhnout.. Howg
8. 4. 2009 13:08 honza (RA30412.com)
Takže ve výsledku v českém kontextu průměrné logo se slušným nápadem, které by asi zachránilo redesign od člověka s hlubším estetickým a typografickým cítěním. Toť můj názor.
8. 4. 2009 13:01 janzabransky
Zpět k datové schtánce. Logo hodnotím jako velmi dobré. Web je taky pěkný. Především dobře plní funkci, pro kterou je stvořené. Navíc je výrazné, dobře zapamatovatelné, originální a hlavně vypadá sympaticky ...
8. 4. 2009 12:44 michal:.
Vsiml jsem si, ze sem obcas pise jeste jeden Michal, tak ted mam nick michal:.
Jinak se jmenuju Michal Malina a az budu mit webove stranky, tak je do nicku pripisu. :)
8. 4. 2009 12:38 font
Co takhle psát celé jméno?
8. 4. 2009 12:37 Michal
8. 4. 2009 12:35 Michal : .
8. 4. 2009 12:22 Michal
Nechcete se už vyprdnout na články s opakovaným hodnocením podprůměrných log?
Mě osobně to už vůbec nebaví, diskuze pod články je zcela monotématická a ani nemá šanci u takových paksvilů někam dospět. Font - server se špatnými logy
Tak čest práci