Font

logo

Výběr jazyka

cs / en

 

Czech Tourism vybral logo od studia Marvil

Agentura CzechTourism představila nové logo a vizuální koncepci, kterou se bude Česko propagovat doma
i v zahraničí. Vítězný návrh sází na magické slovo sociálních sítí – like.

Propagace Česka po deseti letech změní styl. Dostane nové logo, které ve čtvrtek představila agentura CzechTourism. Ta si od nového vizuálního stylu slibuje zvýšení atraktivity Česka jako destinace poznávací turistiky, logo ale bude používat i pro domácí prezentaci.

Vítězné studio Marvil vsadilo na výraz like. Slovo, které anglicky vyjadřuje sympatie ve významu „líbit se“, „mít rád", odkazuje i na sociální sítě. Tlačítkem „like“ (líbí se mi) můžete svým přátelům na Facebooku doporučit obsah nebo prostě dát najevo souhlas či sympatie s internetovým příspěvkem. V angličtině se tedy Czech Republic mění na Czech Republike.


Ústřední slogan tak zní Czech Republike. A lot. (Česká republika se mi líbí. Moc.). Návrh má být variabilní, podle výběrové komise se bude dobře dosazovat do propagačních materiálů různého typu a kombinovat s fotografií. Díky výrazu like agentura doufá ve snadnější prezentaci loga a celé nové image Česka na sociálních sítích.

Studio Marvil, které v roce 1995 založili Václav Sinevič a Pavel Zelenka, zvítězilo v konkurenci dvanácti návrhů. Komise, kterou tvořili zástupci CzechTourism, ministerstev pro místní rozvoj i zahraničních věcí nebo Českých center, se na vítězném návrhu podle státní agentury jednoznačně shodla.

Like se navíc používá i jako spojka „jako“ – to tvůrci využili v sloganech, které nový český grafický styl doprovází. V České republice se podle nich budete cítit jako doma, volní jako ptáci nebo jako v pohádce. Podle CzechTourism má nový styl Česko prezentovat „jako zemi příběhů, které může návštěvník odhalovat, objevovat, prožívat.“

„Vítězný návrh vizuálního stylu naplnil naše očekávání. Obsahuje v sobě pozitivní emoce, je jedinečný a odlišný od ostatních destinačních značek. Koncept like navíc nabízí široké možnosti pro další využití, zejména v on-line marketingu, kterému se chceme podle naší marketingové strategie věnovat stále více,“ komentoval vítězný návrh generální ředitel agentury CzechTourism Rostislav Vondruška. Dále podotkl: „Životnost značky v turismu je pět šest let, naše byla jedenáct. Chceme působit emocionálněji.“

„Je to logo pro turisty, není to oficiální symbol země,“ uvedli zástupci Marvilu.

„Výhodou loga, které nepoužívá žádný obrazový symbol, je jeho nadčasovost, navíc není závislé na barevnosti. Vítězný vizuální styl také vytváří vhodný prostor pro práci s fotografií,“ míní Rostislav Vaněk, vedoucí Ateliéru grafického designu a vizuální komunikace na VŠUP.

Vítězný návrh plánuje agentura používat od začátku příštího roku. Návrhy hodnotila komise složená ze zástupců Unie grafického designu, partnerů a zadavatele. V komisi zasedli rovněž představitelé ministerstva pro místní rozvoj, ministerstva zahraničních věcí a Českých center. Za nový styl včetně loga zaplatí CzechTourism 2,5 milionu Kč.

 


Gratulujeme studiu Marvil k vítězství. Podle našeho názoru jde jednoznačně o kvalitní práci, slovní hříčka je originální, vtipná a zapamatovatelná a především se může dále rozvíjet v rozličných aplikacích.

Jen by nás v této souvislosti zajímalo, zda to znamená rezignaci na zavedení zkráceného názvu Česko / Czechia?

 Zdroj a více na mediar.czzpravy.ihned.cz.


Komentáře k článku

19. 7. 2012 17:11 M

Tak venku na to mají také zajímavý názor, "Czech Republike? More like Czech Republican’t": http://www.underconsideration.com/brandnew/archives/czech_republike_more_like_czech_republicant.php

17. 7. 2012 17:00 jazykoý phashista

> Touch Branding: drobná ortorada pro další práci ve francouzštině: český se správně píše tchèque - akut (čárka) je tzv. accent grave, a ne accent aigu é, jak v obou návrzích používáte. Ostatní jazyky neznaje nekomentuji., ale prověřte to pro sichr.
Jinak motiv modrého trojúhelníku jako klínu z vlajky není k zahození.

11. 7. 2012 16:40 Aleš Mička | Touch Branding

7. 7. 2012 18:34 Lukas Veverka | www.parasite.cz

Jojo, pro jazykovy fasisty je znalost pravopisu to nejdulezitejsi. :)
Jake konkretni komentare ode me jsou psane "horkou jehlou", nebo "po peti pivech", nebo "bez rozmyslu"?
Podotykam jen, ze pivo jsem napriklad v zivote neochunal.

7. 7. 2012 13:15 bravo

Bravo Realisto. To je vskutku trefná a inteligentní odpověď na všechny ty komentáře střílené od boku a psané horkou jehlou (možná po pěti pivech). Pánové jako Kotulán nebo Veverka mají tendence se bez rozmyslu (a znalostí pravopisu) vyjadřovat zasvěceně naprosto ke všemu. Dvakrát měř a jednou řež platí i zde. V zahraničních novinách nás Čechy kreslí jako brouka pytlíka, chápu proč.

6. 7. 2012 11:31 davidkotulan

pro Realistu.
Než začneš ty machrovat, přečti si pořádně můj příspěvek. Já se totiž ptám.
Tady žádná částka není, tu jsem se dozvěděl na idnes a tak jsem se zde "ptal" zasvěcených nebo znalých jak to s tou částkou ve skutečnosti je.

Takže než začneš reagovat, používej zralou úvahu sám.

4. 7. 2012 11:13 Realista

Pane Davide Kotuláne, co si takhle místo blábolení a střílení zavádějících tezí zjistit nějaké informace o tom, za co CzechTourism platí. Kdybyste si přečetl zadávací dokumentaci (ano, musel byste tomu věnovat čas), dozvěděl byste se, že v ceně je aplikace pro online manuál, licence na písma, tvorba a tisk reprezentativní publikace a necelých 150 položek definujících rozsah manuálu. Vy byste to zřejmě zbastlil za desetinu, jenže CzechTourism chce perfektní výsledek a ten se nedá ošidit.

http://www.ceskozemepribehu.cz/cz/article.aspx?v=article-104

Prosím, přispívejte příště do tohoto fóra jen po zralé úvaze a vždy k věci.

3. 7. 2012 17:00 Anna

Mě logo osbně vysloveně uráží a co hůř, vzbuzuje ve mě nepopsatelně silný pocit vzteku a agrese!

3. 7. 2012 11:46 Lukáš C.

Toto jste viděli?
http://vimeo.com/44807162

2. 7. 2012 17:04 CI5

Slovensky to bude King Julien and Maurice ♥

2. 7. 2012 12:39 František

Haha :-)
http://kybl.net/post/26313953194/untitled-document
Já myslím, že aplikace nemusí stát jen na slovu "like".

2. 7. 2012 10:48 PeterA

Po slovensky to bude Česká Republike? To vyzerá ako keby niekto nepoznal gramatiku...

30. 6. 2012 07:51 davidkotulan

Těch 2,5 mega je jen za logo (práci) nebo je tam započítaná i cena výroby propagačních nesmyslů apod.?
Jestli jen za práci, tak to je pecka, umět prodat takhle draze tohle.

29. 6. 2012 20:21 Jouda

Tady si zase někdo s tou UGD vytřel zadní část :D

29. 6. 2012 13:28 blagul

1 500 000 pro komisi a pridruzene osoby, 1 000 000 pro studio, z toho 50 000 grafikovi, cisty vejvar 950 000. Dobra soutez. Nebo snad nekdo veri tomu, ze statni zakazku lze ziskat bez uplatku?

29. 6. 2012 12:29 CubaR

Uf, tak to je hodne nepovedena kopirka slovinske turisticke centraly: i feel sLOVEnia. No, zrejme autorovi stale jeste pripada Facebook jako stredobod Sveta. Takze... DISLIKE. A LOT!

29. 6. 2012 12:16 Jan

No nedopadlo to špatně, ikdyž jsem presvědčený, že mezi těma stovkama návrhů v původní soutěži, kterou porotci (zřejmě s tím, že ani všechny návrhy neviděli) zrušili, byly lepší návrhy. Když už se s tím tolik lidí dělalo a do CzechTourismu zaslalo i loga v elektronické podobě, tak proč jsme všechny ty návrhy někde neviděli ? Báli se porotci toho, že vyjde najevo, že lhali když konstatovali "žádný z návrhů nebyl na takové úrovni" ? Proč UGD, když v soutěži přicmrdávala neiniciovala toto zveřejnění všech návrhů např. na svých stránkách a nyní také nevidíme zbylých 11 finalistů ? Pár těch návrhů z původní soutěže přeci jen proniklo na veřejnost a z toho, co jsem viděl byly většinou na stejně vysoké úrovni, ne-li vyšší než je výsledek nové soutěže. Např. korunka od Jiřího Chlebuse, nebo vtipný návrh od Štěpána Malovce. Bylo by fajn kdyby Font a Designportál zveřejnili výzvu aby všichni, kdo se původní soutěže zůčasnili, zaslali své návrhy, které by byly pak na těchto stránkách zveřejněny. Teprve pak by se dalo v této konkurenci zodpovědně říct "republike" nejlepší.

29. 6. 2012 12:11 Pavel B.

Republike? to sme jako turistická stezka pro němce?

Nápad s LIKE osloví převážně mladší generace a přitom velkou část turistů u nás tvoří generace těch starších , kteří kolikrat ani neovládají jiný jazyk.

29. 6. 2012 12:10 karel

... kluci se nechali unést lacinou slovní hříčkou jako vystřiženou z
dílny leoše mareše. takže ode dneška Google bude překládat jméno naší
země Czech Republike. už vidím, jak děcka ve škole za to dostávaj
kule: ... ale paní učitelko, dyť to tady je tak na letáku napsaný?!.

když už tahle cesta, tak radši RePUBlic, to by bylo charakterističtější
:-). no, nic, dítě brečí, nejsem přeci žádnej zvrhlike, tak mu dám dudlike, a
padím si k obědu koupit rohlike.

ale prezentace dobrá. škoda, že invenčně předběhla prezentované zboží.

29. 6. 2012 10:32 vsechno spatne

to Marek stump.graphic(zavinac)gmail.com
ale nejde jen o to logo, ale o všechny texty kampaní, všechny ty hlášky a sdělení... jak to bude v čínštině? a zrovna tam je kampaň celá v angličtině opravdu nemyslitelná.
nemluvě o zbytku světa, kde není angličtina hlavním jazykem - včetně česka.

29. 6. 2012 10:21 Monik

Jsem taky pro, aby se zvýraznilo raději slovo PUB místo té zkomoleniny.

29. 6. 2012 09:15 Marek

LIKE:) Me to prijde super, jak myslenkou, tak provedenim. Je to svezi a moderni.
To Vsechno spatne: Anglictina je snad globalni jazyk, myslim, ze zrovna ta skupina turistu z ciny, japonska, izraele a buhvi odkud moc dobre vi, co znamena slovo Like:)

29. 6. 2012 08:53 @standakaluza

LIKE! Po té hromadě postkomunistických zdechlin je to skvělá změna. Hlavně ty aplikace. A ano, určitou podobnost s kampaní GREAT Britain jsem si uvědomil už včera...

29. 6. 2012 08:26 jj

všechny jazyky mají svou verzi loga (ikdyž trochu ujetou) - ale čeština nikde :)
to je dobrá haluz

29. 6. 2012 08:12 všechno špatně

Jak bude vypadat kampaň a propagační materiály třeba v Číně, Japonsku, na Ukrajině, Rusku, v Izraeli... všude tam, kde nepoužívají latinku a nehovoří anglicky?
Takže třeba i u nás? Nejde jen o logo, ale o to, že celý koncept funguje JENOM v angličtině!
To nikomu nepřijde divné?

28. 6. 2012 21:24 kuba l.

v teto souvislosti je zajimava polozka 229 v portfolku malovce (designair.eu). kus navrhu, ktery neprosel v te prvni slavny soutezi, kde byly vsechny zaslane prace posouzeny jako zcela nevyhovujici, vsak vite.

28. 6. 2012 19:30 MarekP

Typografie dokonalá, barevnost výborná, ale ta slovní hříčka - FUJ !!! Prvoplánové, a za každou cenu opisující... Za těch 5-6 let životnosti ( :-) ) už naši republiku nebude nikdo znát jinak, než republike. Všichni cizinci budou mít za to, že je to tak česky správně a budeme jim to pak těžko vymlouvat. A inspirovat se zrovna tím šmírákem Facebookem - no to snad proboha ne !?

28. 6. 2012 16:31 Jaromír

Lukáši Veverko, při pohledu na portfolio Marvilu (http://www.marvil.cz/cs/prace/) bych řekl, že kvalitních graifků tam mají dostatek již delší dobu...

28. 6. 2012 15:56 zdenek

to bude spis on podvodnik. je to prekresleny i s prvky typickymi pro Graphik. Tenhle zna maximalne Arial

28. 6. 2012 15:54 Kout

Opakuji, co jsem psal na ihnedu:
Republike je blbý. Nemůžu si pomoct. Všecky ty trika "Czech me out" jsou 1000× lepší. Jednak se to točí kolem slova "Czech", který je specifický, zatímco "republike" jednak musí přidat písmeno, aby vznikla hříčka, ale co je "cool" na republice?

Zeptejte se kohokoli, kdo má jazykovej cit v angličtině. Nabízí se věci: czechbox, czech it, czech please atd. "Check" má bohatej rejstřík. A jak správně píše Zdeněk, zvuková stránka je taky důležitá a to opět hraje pro "czech/check"

Graficky pěkné, font i barvy, velmi čisté. Nápad dětský, prvoplánový.

28. 6. 2012 15:44 Standa

Tenhle člověk tvrdí, že se u něj autoři vítězného návrhu inspirovali... viz http://blog.aktualne.centrum.cz/blogy/vhrsti.php?itemid=16822

28. 6. 2012 15:25 radimzahraj_typoadesign

povedene, pekne, trendy...sice to neni puvodni napad a budeme se bit se "i feel s LOVE nia", ale co uz...v ramci propagace v zahranici to povazuju za povedenou zalezitost se kterou se ztotoznim...jedno z povedenych log, schvalenych a predstavenych v posledni dobe...

28. 6. 2012 15:11 Pepa

@LB u no speak Engrish?? :-)

28. 6. 2012 15:01 Jaroslav Tesařík

28. 6. 2012 14:59 LB

Czech Republike it.
Was ist das?

28. 6. 2012 14:53 Libor

Muze mi tady nekdo z nadsenych vysvetlit co se jim libi na slove republike? Vzdyt je to nesmysl. Konopi naroubovane na jablon. Myslim ze cizincum tobude akorat k smichu. I kdyz studiu asi staci aby to fungovalo aspon pro schvalovaci komisi.
Nemuzu se zbavit dojmu, ze nadsene ohlasy prichazeji od infantilnich jedincu, jestlize tohle nekdo povazuje za hrave. Takhle jsme si hrali v materske skolce, ze jsme komolili slova a smichy jsme se mohli potrhat.
A ten hrad to jenom dokresluje. Posahany neprezident (taky rad vymysli posahana slova), posahana reklama na Ceskou republiku.

Das Tschechische Republike.

28. 6. 2012 14:21 Pepa

To je tak křečovitý, že se mi z toho kroutí palce u nohou :D :D

„Originální nápad“ ještě neznamená „dobrý nápad“ ;-)

A ještě technická: anglofonní obvykle nepoužívají Republic, prostě říkají jen "Czech". Nehledě na to, že ta křečovitá "Republike" jde přiřadit k prakticky jakékoliv jiné minirepublice ve východní Evropě, takže zapamatovatelnost nula.

28. 6. 2012 13:56 Milan

Taky jsem pro rePUBlic. Určitě to přiláká více turistů.

28. 6. 2012 13:51 Aldus

Koncepci je to ted sice trendy, na tom ale nevidim nic spatneho. Ano, neni to sice LondON, cOPENhagen apod., ale je to vice nez dobre (alespon na cesky kontext).
Dobre zvolena typografie a celkovy vizualni dojem je, myslim, taky velmi dobry. Jen mam drobnou obavu, jestli bude tento cesky minimalismus dost atraktivni pro svet a jestli to nebude za par let nakonec nudit i nas.

Ale celkove good job. Jen tak dal.

28. 6. 2012 13:37 Čenda

Já nevím, nebudou si všichni myslet, že jsme národ negramotných?

28. 6. 2012 13:24 zdenek

dulezity argument je audio vyjadreni. Republajk neni nic. Bez obrazku nefunguje. Slovni hricky jsou nyni modni, ale tato je moc nasilna. Zda se mi stejne spatna jako obrazky motylku a slunicek u ostatnich zemi. GREAT BRITAIN

28. 6. 2012 13:17 Mustafa

No jo, naše banánová republika... Nic v názvu nenajdeme? Tak si ho vytesáme i za cenu, že si prostě jméno zprzníme... Provedení vydařené, myšlenka pak zcela na hovno... Fejskbukománie a lajkování mi je čím dál tím víc protivnější. Howgh

28. 6. 2012 13:13 Honza

Vynikající ! Škoda jen, že na celou tuhle soutěž vrhá nepříjemné světlo ten trapas s prvním kolem. Tedy jakoby veřejná soutěž, které se zůčasnili desítky lidí a pak byla soutěž zrušena. Vypadalo to tehdy, že se jedná jen o fiktivní rádoby otevřenou soutěž, aby se to pak mohlo zadat spřízněným osloveným. Také by bylo fajn vidět 11 zbývajících návrhů. Nicméně tak dobrý výsledek jsem nečekal. Vynikající koncept a moc dobré logo. Studiu Marvil gratuluji a přeju mu aby tenhle koncept pak nezabila nějaká reklamka blízká vedení CzechTourismu. Komentář pana ředitele Vondrušky "že životnost značky v turismu je pět šest let" a že je to normální, svědčí o absolutní nekompetentnosti tohoto státního úředníka.

28. 6. 2012 13:12 lh

ja se nemuzu zbavit urcite pachuti, ze se nahradil vizual od side2, ktery byl dobry aniz by se nanasadil do provozu. Bojim, ze tento vizual ceka podobna cesta.

28. 6. 2012 13:06 Petr

Mozna pro CR by se spis hodilo zvyraznit slovo pub ;)

28. 6. 2012 12:43 Bebe

super!!!!! velice napadite! a bezva jak to funguje v tech konkretnich reklamach - live like a king, feels like home etc...excellent!!!

28. 6. 2012 12:41 Bodlákovič

2,5 milionu vyhozených za nějakou nesmyslnou a hlavně nesprávnou slovní hříčku. Co znamená slovo Republike? Vůbec nic. Totální zmar a hrůza. Kdyby dali rePUB lic a před to zaplivaná, tak by to dávalo aspoň smysl!!!

28. 6. 2012 12:24 nicnovyho

super práce_konečně....moc se mi to líbí - komunikace dobrá...

28. 6. 2012 12:21 thorx89

Super LAME

28. 6. 2012 12:20 Font OK

Jistě, například již existuje sLOVEnia, britain is GREAT, I AMsterdam, londON... z tohoto pohledu slovní hříčka s hledáním druhého významu v názvu země není originální. Jde o řešení, koncept, který ale dobře funguje, pomáhá zapamatovatelnosti, a proto se objevuje a bude objevovat i nadále.

Zde je ten přesah se slovem Like a palcem nahoru coby odkaz na populární označení sympatií ze sociálních sítí. A to je zajímavé a vtipné – i za tu cenu, že bylo třeba trošku změnit slovo v názvu (u ostatních jmenovaných případů tato nutnost zásahu do názvu destinace nebyla)... což může někdo vnímat jako násilný zásah (aby mi ten vtip vyšel) nebo to lze brát jako výhodu (sLOVEnia má ten vtip jen v grafické podobě, zde bude fungovat i foneticky, třeba v rozhlasové reklamě).

Viz http://new.pentagram.com/2007/09/new-work-paula-scher-brands-sl-1/

28. 6. 2012 12:19 Qinet

jéé tak jsme ráda, že sjem našla web, kde to je všichni neopěvujou.. jako nápad najednu stranu t má,a le na druhou mi to přijde nezářivný a prostě ta zkomolenina.. jako nevim, to je že se furt všechno my češi snažíme poangličťovat a lézt cizincům do zadků.. :(

28. 6. 2012 12:17 Lukáš Veverka | www.parasite.cz

Ještě dodatek: vypadá to, že mají v Marvilu konečně kvalitního grafika. Výtvarně je to fajné.

28. 6. 2012 12:13 Lukáš Veverka | www.parasite.cz

Křečovitá snaha nalézt v našem názvu něco jako GREAT viz. http://www.font.cz/logo/great-great-britain.html
Akorát když se kvulí tomu musí pokroutit název aby se to tam našlo, tak je to takové na hraně. Dávat akcent na slovo které není až zas tolik podstatné, je obecné a bez vztahu k naší zemi, taky nemusí být uplně štastné.

Ale celkově to funguje dobře. Ve srovnání se světem lepší průměr. Dobrá práce..

28. 6. 2012 12:01 Font

Autoři návrhu použili písmo Graphik významného amerického písmaře Christiana Schwartze. Typografické řešení lze použít ve všech možných jazykových mutacích.

Zdroj: Typo

28. 6. 2012 11:57 Jan Vlček

Hezké čisté logo, jen to "like" mi tam přijde jako hodně tvrdě naroubované. O originalite nemůže být řeč, stačí se podívat na identitu města Amsterdam. Tady mi přijde fórek s I AMsterdam naprosto geniální. http://www.iamsterdam.com/

28. 6. 2012 11:56 Disgrafik

Nevíte co je to za písmo? Je aspoň české?

28. 6. 2012 11:55 m

LIKE

28. 6. 2012 11:55 Petr

Ma to napad a je to pekne, ale fakt vidim problem v tom, ze se zmenil nazev nasi republiky - nechapu, jak tohle mohl nekdo schvalit... Kdyz se konecne trosku zaciname zbavovat zastaraleho "czechoslovakia", tak zase "czech republike" – to uz si clovek vazne rika WTF - jsme prece CZECH REPUBLIC! Nejak se nam ta doba vymkla z rukou - nejdrive logo ceske televize a ted zas tohle... fakt sila... :-(

28. 6. 2012 11:50 Ondřej Panoch | quickdesign.cz

Mimochodem, u trikolory je těžké trefit správný odstín červené a modré. Zde se to povedlo skvěle, alespoň tedy u těch horních návrhů loga. Ta tmavě modrá s krvavě červenou je trochu ve stylu USA a vypadá to v kombinaci s tím fontem výborně.

28. 6. 2012 11:32 Klara

LIKE. A LOT. !!!

28. 6. 2012 11:28 Ondřej Panoch | quickdesign.cz

Líbí se mi zvolený font ve spojení s těmi image-fotkami. Nápad s tím LIKE se mi zdá taky dobrý, ale protože jsme Čech, tak neumím moc posoudit, jak by to na mě působilo jako na cizince. Ale snad byl proveden nějaký průzkum. Jinak jednoznačně palec nahoru - je to rozhodně zajímavý koncept.

28. 6. 2012 11:22 David

Česká
Republike

už tak legračně nevypadá. Mně to přijde spíš trapné.

V příhraničních oblastech plných prostituce by se spíše hodilo

Czech
Republick

28. 6. 2012 11:17 Jiří Trojánek

Dle mého super! Má to nápad, je to hravé, variabilní a současné :) LIKE!

28. 6. 2012 11:13 Jaroslav Tesařík

Ach jo.. to zas bude vlna závistivých a rozhořčených komentářů.

28. 6. 2012 11:13 Filip

Originální, vtipné, hravé, super!

28. 6. 2012 11:08 TK

LIKE

28. 6. 2012 11:07 Karla

Facebook hadra :)

28. 6. 2012 11:05 Tomáš

To je tak krecovity a neoriginalni reseni, az me z toho rozbolela hlava :-)