Font

logo

Výběr jazyka

cs / en

 

Czech Republike už se tak nelíbí

Na konci června jsme informavali na našem blogu odbornou grafickou veřejnost o tom, že Czech Tourism si zvolil nové logo Czech Republike. Nyní jsme zaregistrovali na www.czechtourism.com, že logo z původního vítězného znění zmizelo a místo něj se používá ve stejné grafické úpravě nápis CzechRepublic.

 

Požádali jsme o zaslání informace, z jakého důvodu došlo ke změně vítězného logotypu, vzešlého z výběrového řízení, odbor strategie a marketingové komunikace.

Jeho ředitel Mgr. Marek Mráz nám zaslal tuto oficiální informaci:

S komunikací loga Czech Republike jsme začali bezprostředně po výběru vítězné nabídky. Jedním z nejviditelnějších nástrojů byla marketingová kampaň v první polovině roku 2013, jež logo užívala a jejíž výstupy pro informaci přikládáme. Ke změně jsme po testovací fázi přistoupili na základě rozhodnutí našeho zřizovatele a též připomínek některých partnerů. Logo Czech Republike zůstává v našem manuálu, a to zejména pro účely komunikace ve speciálních projektech, sociálních sítích apod. Podstata konceptu nové vizuální identity destinační značky, která představuje Českou republiku jako zemi příběhů, zůstává zachována. Na úpravě logotypu a dalších aplikací i nadále spolupracujeme se studiem Marvil.

 


Komentáře k článku

2. 9. 2013 10:49 Pavel

Maras...

26. 8. 2013 12:22 Michal

Nemají na to koule a ti grafici z něčeho musí zaplatit účty.

12. 8. 2013 18:57 Speedy

Tak nevím...

Když organizace CzechTourism před časem představila nové logo s textem "Czech Republike", rozpoutala opět debatu o tom, proč se Česko bojí ve světe prezentovat jinak než formálním dvouslovným názvem. Viz:

http://zpravy.ihned.cz/c1-56401510-czechia-czech-lands-nebo-cr-vypadame-jak-bananova-republika-tvrdi-odbornik

11. 8. 2013 08:52 teamwhd

No jo tady je vidět připosránkovská česká nátura.

8. 8. 2013 23:59 kunhůta

ja chci zpet to od side2!!! cesťo, udelej s tim neco:(

8. 8. 2013 14:19 lh

Logo pro Czech Turism je pribeh, u ktereho by stalo za to udelat nejaky investigativni clanek a zjistit kolik penez se do loga CR uz vrazilo. Pred nekolika lety navrhlo Side2 peknou a funkcni identitu, ktera se pouzivala minimalne a soubezne se starou. Tenkrat do toho jako predseda vlady kecal Paroubek, ze toto nemuze byt nove logo CR. Pozdeji uz se identita od S2 vytratila a pouzivalo se logo stare. Pak se objevil tendr na novou identitu, kterou vyhral Marvil. Nuda, ktera se obhajovala vtipem s LIKE. Dnes tento vtip zmizel a vysledkem je prumerna graficka sracka. Za rok za dva cekam novy tendr.

8. 8. 2013 10:42 twengo

Nevadí, zadáme novej tendr, vždyť tady je ještě takovejch milionů, který je možný "přerozdělit". Je to hanebná ukázka toho jak u nás "pracuje" valná většina marketingových pracovníků. Nedostatek informací, mizerná strategie, neznalost prostředí a nulová odvaha prosadit si vlastní názor, to jsou typické atributy lidiček rozhodujícíh v této zemi o podobných zakázkách.

8. 8. 2013 10:28 eix

Musí to být doplněno takovým jalovým sloganem? Která země není zemí příběhů? Všude se něco stalo. Je to stejně hloupé klišé jako zlatéčeskéručičky, nebo cočechtomuzikant.

8. 8. 2013 09:19 marlon

Super tendr!
To je jako vypsat výběrko na stavbu dálnice, s vítězem ji celou postavit a po roce ji nakonec přestavět na polní cestu (a určitě ne zadarmo - nebo tohle nové logo udělal Marvil zadarmo???).
Práce, čas a prachy jdou do kanálu, zůstává jen absolutní nicneříkající a nefunkční nesmysl.
Ostuda všech zúčastněných.

7. 8. 2013 18:19 Honza

No to se dalo čekat, že tak příšerná instituce jako je CzechTourism to celé zas nějak trapně zpatlá. Korupční pan Vondruška zřejmě má zas nějakou svou agentuřičku, pro kterou práce s původním logem byla nad jejich možnosti. Trapas a ukázka klasické hlouposti jedné státní parazitózní instituce. Hlavně hodně analýz a drahých marketingových průzkůmů o ničem. Hodně partnerů, kteří do toho krafají, ať je to co nejmíň průhledné a zůstane na každého slimáčka nějaká ta kapustička. Ach jo !

7. 8. 2013 18:07 Ondra

Prostě zadavateli se ten nápad tak líbil, až ho nakonec úplně rozvrtal :)

7. 8. 2013 17:55 Michal

Myslím si, že se zalekli toho, že cizinci nemohli tu Czech republike najít v mapě.

7. 8. 2013 14:38 Matlafous

Vámi zmíněné události nejsou příběhy, nýbrž politické taškařice. A v tom je velký rozdíl, příběhy totiž mají kladné hrdiny a velikány. :))

7. 8. 2013 12:55 Honza

Matlafous: "...vy máte skutečně pocit, že Česká republika je zemí příběhů?"

A vy myslíte, že ne? A co Rath, Nečas...to jsou příběhy jak ze stříbrného plátna! :-)

7. 8. 2013 11:25 Hehe

Trapas a ostuda... Tendr za 2 miliony a vysledek nicnerikajici logo + "specialni" varianta loga pro Facebook.

Ze to nebude fungovat bylo jasne od zacatku.

7. 8. 2013 09:48 Boza

Ono je to spíše tak, že do toho neodborně krafají úředníci, kteří si potřebují uhájit své pašalíky v příslušných institucích. No a, že Ceská republika není zemí příběhů....? Opak je pravdou, stačí si otevřít každodenní tisk. Takových námětů na detektivky co skýtají všemožné medializované kauzy, by v normálním státě člověk jen sotva pohledal.....

7. 8. 2013 09:33 Matlafous

Michale, vy máte skutečně pocit, že Česká republika je zemí příběhů? Aspoň v grafickém designu by se nemuselo lhát.

Nehledě na to, že logo nyní postrádá jakýkoli (byť) pseudovtip, který byl alespoň obsažený v předchozí verzi.

6. 8. 2013 22:59 Michal

Haters gonna hate...asi tak. Hlavne pochopte ze loga nie su urcene pre vas pre grafikov a dizajnerov ale pre prosty lud. Je logicke ze mi sa na to pozerame uplne inak, cista deformacia. Logo je hlavne od toho aby plnilo svoj ucel rozpoznatelnosti znacky, v tomto pripade to splna dokonale a uplna prasarna to nie je. Je to jednoducho dalsie konzumne logo, nic viac, nic menej.

6. 8. 2013 19:01 Michal

Takhle to dopadne, když se vybíraj kraviny typu Republike... Marvil a jeho další státní zakázka s palcem dolů.

6. 8. 2013 17:24 Matlafous

Ještě horší než to trapné facebookovské like. To je bomba. :D