Font

design

Výběr jazyka

cs / en

 

Nové logo České televize

Vedení České televize dnes na tiskové konferenci v Centru současného umění DOX představilo nový vizuální styl ČT. Pro modernizaci původního korporátního loga ČT a řešení jeho vazby na nové značení televizních kanálů oslovila Česká televize grafické studio Aleše Najbrta.

2D verze logotypu


ČT dále oznámila, že se zavedením nového vizuálu, jež je naplánováno od září, dojde také k přejmenování kanálu ČT4 na ČT Sport.

vizualizace ČT Sport

 

Tiskovou konferencí byla zároveň zahájena výstava Vizuální styl České televize 1963–2012, která bude v galerii DOX k vidění do 14. května 2012.

 

  

Více viz tisková zpráva. (dokument MS Word)tisková zpráva.

Na našem webu jsem se tématu nového loga ČT věnovali např. zde.


Komentáře k článku

14. 5. 2012 18:57 JirkaM

12. 5. 2012 02:19 Bíbr

Peníze, peníze. Hodnotí jen Ti, co je neumí vydělat. Ten kdo umí, neřeší peníze, ale to, že je to, šrot.

8. 5. 2012 13:18 Lukas

Opravdu je neuvěřitelné jak někteří jedinci v této zemi přeceňují svoji práci - více než 400 tis za nezdařené cvičení studenta 1. ročníku průmyslovky - to už vyžaduje sebevědomí zvící pevninského ledovce. Je asi zbytečné opakovat co zde již několikrát napsali jiní. Jen mne napadá jakým štěstím pro řadu věhlasných značek asi je, že dotyční iniciátoři resp. jejich vliv nepřesahuje hranice české rádoby veřejnoprávní sféry. Představa jak původce tohoto skvostu posílál svou invencí ke dnu kupříkladu Daimler - Benz je vskutku impozantní. Obdobný luxus zmařeného dědictví si nedávno dopřál Citroen (redesign jeho loga může způsobit střevní potíže), jehož dnešní produkce si stou z čt nezadá - konzumní blitek cenzurovaný průměrností - bez špetky vkusu a fantazie...

2. 5. 2012 09:39 Gr

Jak se dneska se už nikdo ani nesnaží kamarádšoft maskovat... Známe se léta, tykáme si, plácáme se po ramenech, peníze si rozdělíme... Najbrte fuj!

1. 5. 2012 21:15 Nejsem právník, jsem grafik

K rozhovoru:
Na soutěž o nové logo čas byl, na soutěž na redesign starého loga už ne.
Nepochopitelné výmluvy.
Po přečtení to vypadá, že se logo dělalo pro Dvořáka a ne pro ČT.
Zákon o veřejných zakázkách, naco? Pro někoho není potřeba.
Nesoutěžte, my to po vás stejně jednou předěláme!

1. 5. 2012 10:23 JirkaM

29. 4. 2012 22:50 Adam

27. 4. 2012 17:43 Font

Zde muzete shlednout reportaz CT o novem logu (vyberte si v seznamu porad Skokan tydne nekde v dolni polovine seznamu):

http://www.ceskatelevize.cz/porady/10396278677-zive-na-jednicce/312292320120043/video/

PS. Ondrej Kafka tam mluvil i o navrhu Stepana Malovce z roku 2007, ktery oznacil za odvaznejsi a ktery se mel dotáhnout do konce (navic, kdyz vyhral v regulerni soutezi). To bylo ale bohuzel vystrizeno. I tak je ale porad celkem zajimavy (zdravíme Marka Pistoru, autora nového layoutu Fontu :-) )

25. 4. 2012 16:27 Tea

milan: 'si nás' nevšimli, někdo jim to poslal:)

25. 4. 2012 15:08 Pavel Akrman

Tak je to na Brand New webu. Výsledek: Bad a Boring.
http://www.underconsideration.com/brandnew/archives/gradients_czech_boring_czech.php

25. 4. 2012 15:06 milan

Tak už si nás všimli i v zahraničí :) A vysvědčení teda nic moc: http://www.underconsideration.com/brandnew/archives/gradients_czech_boring_czech.php

25. 4. 2012 09:57 Martin Martin

Česká Televize = Česká Demence?

23. 4. 2012 13:06 Martin Pecina | book-design.eu

Pane Hvězdičko, já nic takového netvrdím. Říkám jen, že je logické (ne automatické), když se instituce typu ČT obrátí na velké studio, které má s rozsáhlými projekty hodně zkušeností. Nejsou jediní, ale klient má u nich záruku, že zakázku dotáhnou do konce. Nikdo netvrdí, že Najbrt musí mít 20 zaměstnanců. Ale když už je má (a chce mít), tak občas musí dělat kompromisy, které by si jinak možná odpustil.

23. 4. 2012 12:51 *

Martine,
většinou s tebou souhlasím, ale teď tvé argumenty opravdu nechápu,
v některých si přímo odporuješ, snad nám nechceš namluvit, že takovou práci zvládnou jen Najbrti, z tvých argumentů to tak vypadá.
Malovcův návrh dokazuje pravý opak toho co tvrdíš a ještě navíc byl regulérně vysoutěžen,
a to že ho nově zvolený ředitel nerespektuje, je jen ubohost a chová se jako v soukromé televizi.
Nerespektování předešlé práce vede jen k tomu, že na nás designery se zadavatelé a veřejnost budou dívat jen jako prodejné děvky.

Grafický design je byznys jako každý jiný a studio, které má deset a více zaměstnanců, má i obrovské provozní náklady.
Tvá obhajoba Najbrtova studia je směšná, to si opravdu myslíš, že celebrity mají automaticky právo dostávat státní zakázky?
Jsou kulturní úkaz nebo co, že si zaslouží automaticky státní podporu ve formě zakázek?
Argumentovat, že studio takové zakázky brát musí s ohledem na provoz a počty zaměstanců je už naprostá demagogie.
To by mohli tvrdit všechny reklamky.
Nikdo tě nenutí, abys měl jako grafik opulentní studio s 20 zaměstnanci, to je čistě na tobě.
I to jestli jim seženeš dostatek práce, to je tvá zodpovědnost, v tom je to byznys jako každý jiný.
Kvalitní práce není přeci závislá na velikosti studia. Jak vidíš Malovec to zvládal, jen prostě má smůlu, že nemá profláklé studio a politickou podporu.
Argumenty typu spolehlivosti, zkušeností, desítky realizací neobstojí. Viz nové logo pražské ZOO od světoznámého studia.

Každý má možnost dostat se k velkým zakázkám, ale jen málokdo to dokáže.
Tahle věta je od tebe opravdu hodně naivní.

Aby bylo jasno, vůbec jim to nezávidím.
Osobně bych pana Dvořáka poslal někam s odkazem, že má respektovat vysoutěžené logo.
Máš pravdu, že kdyby zakázku nevzali Najbrti, vzal by ji někdo jiný. Aspoň by to dopadlo ještě hůř a pan ředitel by se znemožnil.
Ale Najbrti by si zachovali ksicht. Jenže to se u nás nenosí.

23. 4. 2012 12:19 nicnovyho

jo jo... škoda.. klient diletant - fakt škoda národní značky by měl zadávat a vybírat odborník (nebo alespoň schvalovat s odborníkem)...ve světě se grafici musí smát to co tady vytváříme...

22. 4. 2012 23:05 Adam

Co když to Najbrti udělali naschvál, kvůli reklamě zdarma. Zviditelnili se tedy hodně. I když oni už byli vidět. Tak Proč?

22. 4. 2012 21:54 skeptik

okovy, klepeta, pouta? žádná pozitivní asociace ... sakra. vždyť ČT je taková vtipná instituce. původní logo s diakritikou bylo originálem, tohle jsou obarvený cvičky... ale zase za ty prachy, čert to vem ... na tu 2 se dívám stejně jen občas.

22. 4. 2012 16:28 Zdeněk Sládek

Vážení kolegové, v den uveřejnění nového loga ČT jsem zde uvedl stručný komentář, který s odstupem několika dnů musím označit za nesrozumitelný, hloupě formulovaný a nepřesný. Rád bych zde svůj názor uvedl na pravou míru. Ve svém komentáři jsem se opřel do podobnosti se značkou ČD Cargo, které si všimlo mnoho lidí.

Rozumím dobře tomu, jakým způsobem se došlo k tvarům ČT i k tvarům ČD Cargo a že tyto způsoby, tyto cesty byly odlišné. Přesto si myslím, že není vhodné aby na jednom malém trhu působili dvě významné značky s velmi podobným vzhledem a zvláště pokud jsou z jedné designérské dílny. Jistě si vybavíte, že svého času používal (a ještě používá jako korporátní logo) americký Chrysler pěticípou hvězdu s tenkými paprsky (Pentastar), o které bylo v tehdejším provedení snadné prohlásit, že se podobá třícípé hvězdě Mercedesu-Benz. To bylo dle mého soudu rovněž nevhodné, možná i proto Chrysler od používání tohoto loga v posledních letech na automobilech ustoupil. V případě ČT a ČD Cargo je potřeba si všimnout nejen podoby samotného symbolu, ale i kompozice a zaměnitelného písma. To jsou věci, které bylo možné použít k odlišení, pokud symbol musel z nějakého důvodu být takový, jaký je.

Na druhou stranu, pokud bych posuzoval samotné nové logo ČT izolovaně, nemohu říct, že je provedeno špatně. Jako evoluce k předcházejícímu provedení dává smysl. Ano, můžeme filosofovat, zda jsou 3D efekty in nebo out. Kéž by průměrné české logo, se kterými se potkávám na ulicích, bylo takové. A evidentní požadavek klienta na jistou kontinuitu také nevidím v obecné rovině jako zavrženíhodný.

Ze všech prezentací nových značek, ze všech exemplárních příkladů i z různých komentářů k novým logům zde i jinde mám silný dojem, jako by ploché minimalistické řešení bylo to jediné správné, jediné světové. Pokud se ale snažím vnímat zahraniční práce, tak bych si něco takového nedovolil tvrdit. Zatímco typický český tvůrce usiluje o formální dokonalost, zahraniční designér usiluje o emoce. A někdy jsou emoce podpořeny právě takovým efektem, jindy je to zase jiný způsob. Mám za to, že svět si obdobím formální čistoty prošel již před desítkami let.

22. 4. 2012 12:09 oto

Precetl jsem si nazor Martina Peciny a zluc opravdu chybi. Na druhou stranu se jedna o nevedomou kompilaci nazoru z diskuze. Napsanou sofistikovanejsi formou a bez urazek. Urcite se Martin citi jako velky mudrc, davajici rozreseni u taboroveho ohne, ale je to jen popis prevazne bulvarnim problemu. Co vidi on, vidi 80 procent diskutujicich. Jeho rozbor nic noveho neprinasi a vlastne ani nemuze. Pitvani tohoto vizualu je mozne hlavne v dialogu se studiem Najbrt, ktere prozatim s odbornou verejnosti nediskutuje. Zbytek jsou jen dojmy, urazky, spekulace, popisy.

22. 4. 2012 09:45 Mirek Roubíček

To Martin Pecina:
Martine, myslím, že si to vystihl přesně. Díky za rozumný názor a ne jen žlučoidní výlevy zde na diskuzi. Od Najbrtů mě jen překvapila neinvenčnost v logu a celém viz. stylu. Ušlechtilá nuda. Ale chápu, že ČT asi nebude snadný klient, proto se zdržím házení špíny na Najbrty, jak je to zvykem.

22. 4. 2012 08:05 Ctirad „Agent“ Přikryl

Já to logo chápu. Je snaha zachovat kontinuitu s tvarem obrazovky a s barvami ČR. Je to takové další roztržené ČD Cargo z továrny Najbrt. Osobně mě ale neuráží, není to nic špatného. Oproti ZOO Praha je vlastně krásné.

Předchozí vizuál kanálů ČT byl skvělý (nebo ještě je skvělý). Ale má z pohledu zadavatele jeden velký háček - nepodařilo se jej provázat se starou podobou loga. To Malovecké logo ČT bylo nóvum a kdo v oboru pracuje, jistě mi dá za pravdu jak je těžké i pro majitele středně velkých a malých značek změnit své logo.

Ale jinak to není třeba brát až tak vážně... Pro mě klidně bod pro Najbrta.

21. 4. 2012 14:21 Martin Pecina | book-design.eu

Příspěvků požehnaně, ale argumentů poskrovnu. Jako vždy. Čest výjimkám. :) Napsal jsem k tomu něco většího sem: http://typomil.com/typofilos/2012/04/minimalismus-versus-vyprazdnenost-najbrt-versus-dvorak/

21. 4. 2012 12:38 Abu

Tak to je barbarsky. 1. Dvorat je v tomto oboru ignorant 2. Najbrte ta prace je kokotska a ty to vis.3. je mi lito autora velmi kvalitniho vizualniho stylu CT, kterou tato poplana nefungujici srajda nahrazuje

21. 4. 2012 11:13 davidkotulan

Proč zase ta změna? 3x do roka?

21. 4. 2012 00:30 IU

pamatujete, jak ČT v roce 2007 uvedla čistý redesign se svěží grafikou - na Nově v čele s Dvořákem hystericky ze dne na den osekali logo na pouhé O, načež po týdnu se znovu vrátili k celému slovu, protože samotný šedivý puntík v rohu obrazovky jako značka nefungoval.
Už tehdy Dvořák předvedl, jak dokáže zničit celou identitu jen kvůli vlastnímu pocitu potřeby změny. Bez jakékoliv snahy pochopení věci, které očividně nerozumí.
Jako člověk mne Dvořák nezajímá, ale profesně mu nepřeji nic dobrého.

20. 4. 2012 21:22 Petr

Z mého pohledu krok do totality, krok zpět. Navíc symbol nectí mnohaletý symbol s diakritikou ČT. Mění se něco, co fungovalo, bylo čisté, srozumitelné, navíc se stotožňuji s názorem, že by se rada ČT měla nesobecky "zeptat" poplatníků, zda o změnu designu vůbec stojí. O množství financí, které to spolkne a které zaplatíme my všichni, nemluvě. Pokud zadavatel chtěl za svou "volební érou" v ČT po sobě něco zanechat, tak je to pro mě hořký pocit z toho, že se v téhle republice zabilo opět něco dobrého.

20. 4. 2012 15:00 Odhaleno

20. 4. 2012 14:48 ( )

"Zaujmout může i nekvalitní věc," říká designér Aleš Najbrt

20. 4. 2012 14:25 Ingii

no mě je z toho normálně smutno!

20. 4. 2012 11:17 Leoš Brtnaj

Tak tohle by snad nezachránilo ani to, kdyby autor poslal honorář na charitu

20. 4. 2012 10:50 Pes

Tak jsem se spletl, doma máme na vodovodních bateriích obě varianty, akorát nevím, kam tam dají nápis Česká televize.

20. 4. 2012 10:40 Pes

Hlavně je to špatně, protože teplá voda je vždycky vlevo a studená vpravo!!!

20. 4. 2012 10:16 ondřej zeman, roman kyselý

Náš kreaturní tým došel k tomuto závěru :)

http://don.vn.cz/temp/pics/CT_LOGO.gif

20. 4. 2012 10:02 pavel

Krok, o který se podoba loga posunula byla jen logickým vývojem původního loga. Logo je myslím velice pěkné. VELICE DIVNÉ POCITY mám ale při pohledu na 3D variantu loga, která se bude používat v rohu obrazovky. Tam se úplně narušila kontinuita. Je to s prominutím DOCELA HNUSNÉ.

20. 4. 2012 09:57 Pes

Logo je naprosto geniální! S drobnými obměnami ho můžou používat O2, United Bakeries, Ceské dráhy i pornoprůmysl, určitě se objeví i další (dokážeme udělat dvě závorky pro kohokoliv, fakt). Není pravda, že nepůsobí dostatečně retro, naopak je to dokonalé retro přelomu 20. a 21. století. A neprudťe už s těmi veřejnými soutěžemi, co bychom pak ve studiu dělali.
Zdraví Aleš

20. 4. 2012 09:55 Nejbrt

Není důležité mít NEJ návrh, ale být NAJbrt.

Nejbrt

20. 4. 2012 09:48 Lucy Liu Xan

Já to vnímám jako ostudu pro obě zůčastněné strany. Najbrti rádi šokují, poslední dobou však v tom nejnižším smylsu slova. Jak dlouho ještě uživí svůj nepochopitelný monopol podobnými odpadky?

20. 4. 2012 09:40 ivodicka.cz

Na druhou stranu se mi líbí, že symbol, dle slov Najbrta, nemá znázorňovat ČT, ale pouze evokovat. To se rozhodně povedlo.

Já bych hlasoval pro aktuálně používaná loga stanic které mají i slušné vizuály, ale nechám se překvapit, jaké vymyslí Najbrti, třeba překvapí (nic jiného stejně nezbývá).

20. 4. 2012 09:30 ivodicka.cz

A teď by mě zajímalo, kde je těch 83 % dotázaných, kteří v průzkumu hodnotili logo kladně. Anebo kolik takových 83 % lidí onu agenturu stálo…

20. 4. 2012 09:05 JohnDoe

Při aplikaci na obrazovce mi z toho leze O1, O2, O sport.... viz designportal.cz

20. 4. 2012 08:17 Takygrafik

Lesk a bída v rohu obrazovky. Docela by mě zajímalo, jestli ty šílený osmdesátkový odlesky v aplikaci na obrazovce byly nápadem Dvořáka nebo Najbrta. Pokud Dvořáka, pak nechápu, že si nedokázal Najbrt obhájit 2D verzi. Pokud je to iniciativa Najbrta, tak bych se na jeho mistě šel za tuhle upocenost odprásknout.
Dvořákova argumentace o identifikaci televize je podle mě taky mimo - v případě BBC a ORF, kterými se ohání, je jméno televize jasně napsáno. V případě ČT to budou závorky - pro neznalého diváka grafický prvek, ze kterého název televize stejně nevyčte. Takže pokud má dnes někdo problém s čárkou nad číslicí a po pěti letech nepozná, že se dívá na ČT, tak je to osel, který to nemá šanci poznat ani podle závorek.
Dvořák ničí nejlepší ident, jaký kdy ČT měla a smutnější je to o to víc, že mu v tom sekunduje Studio Najbrt.

20. 4. 2012 08:10 radimzahraj

Zde je krasne videt jaka je podle me situace, ze v dnesni dobe rozhoduje o tom jak bude vypadat logo predevsim a hlavne klient a kdyz narazite na diletanta, ktery nema vkus a jede v nekolik let starem modelu, a k tomu vsemu si nenencha vnutit vase reseni a pohled na vec (koneckoncu vas ji jako odbronika najima) pak to konci presne takto...V me praxi naprosto bezna vec, navrhnu nekolik log a podle 1reakce klienta vidim, jestli si necha porocit me reseni nebo je zatvrdly, bez vkusu, kreativne na nule a bude na vas vytahovat nejake hrozne loga jako ukazky co se mu libi a chce po vas vyrabet nejake kopie ci derivaty toho co on si vybral...to je presne pripad CT a Dvoraka, dvorak jede v zastydlem konceptu uspesne komerni novy z doby jeho reditelovani a presne to co pro nej tenkrat fungovalo se snazi zavest v CT a kompletne i vcetne designu, proboha cerveno.modra plasticka kombinace!!!! .. ajak se jiz zminuji zde nademnou a podemnou reknete mi kdo ma dneska doma tak krasne zaoblenou obrazovku:-)...to ze to je podobne Cargu nehodlam se vyjadrovat, to ze to vymyslelo a uvedlo do zivota "nejlepsi" designove studio u nas presne svedci o dobe v jake zijeme, spivej pisem toho ci chleba zeres, ano jsou v nejvyssi lize, ale uz ne diky designu a pristupu, ale stale vic diky konexim a klientelistickemu systemu, toho ktery zzira nasi zem...oni jsou bohuzel jen dalsi byt z naseho oboru, kteri se natuhle cestu dali a nesmrdi...a vubec je to z nasich prachu tak co, drzte huby!!!...vsechno co ma najbrt na svedomi je z nasich prachu - CD, CT, Ostrava a kdo vi co vsechno jeste...fuj, hnus, kroky zpet, proboha pokud bude nejlepsi studio takto verejne degradovat jiz tak nizke vytvarne a designove povedomi nasi verejnosti, pak se smirte s tim ze loga jako Praha12 apod budou jen pokracovat....desim se toho, bohuzel zrejme to nastalo...obdobi grafickeho temna, kdy schopni lide budou delat undergroun za par kacek a oni budou delat loga za 2 míče...a smat se

20. 4. 2012 02:12 Ondrej

PANE BLAŽKU, předpokládám, že roli oficiálního teoretika (užitečného i....a) studia Najbrt budete nyní zase chvíli vykonávat vy. Než vás pan Najbrt vymění jako špinavé ponožky až se mu přestanete hodit. Soudím tak alespon podle Alana Záruby, který byl donedávna veden na stránkách studia Najbrt jako oficiální teoretik studia a který byl hlásnou troubou studia mnoho let. Jak jistě víte, je to tentýž Alan Záruba, který strávil v ČT 6 let života zaváděním vizuálního stylu od Štěpána Malovce, který na rozdíl od tohoto aktuálního vzešel z veřejné soutěže.

20. 4. 2012 01:24 Lumír

Teda to by mě zajímalo odkud vzala ČT ty respondenty když podle své mluvčí Fričové se logo líbilo 83% dotázaných. Tady to vychází více jak naopak. 95% proti je snad zatím rekord v historii všech průzkumů všech značek. ČT je vskutku vzorek nestranné veřejnoprávní televize. Rovněž by bylo fajn aby byli interpelováni radní ČT s otázkou jak je možné, že veřejnoprávní televize v době šrtů takto absolutně cynicky mrhá prostředky nejen svých koncecionářů. Upozorňuji, že ohlášená částka za logo bude s největší pravděpodobností jen honorářem za logo. Studio Najbrt je zvyklé za grafický manuál, který bude určitě dělat, účtovat řádově miliony. Nemluvě o tom kolik stálo mnohaleté zavádění značky od Štěpána Malovce. Rovněž by se u veřejnoprávního subjektu předpokládalo, že na redesign bude stejně jako v roce 2006 vyhlášena veřejná soutěž, která by přinesla nesrovnatelně lepší výsledek za zlomek cen studia Najbrt. Vyzývám všechny koncesionáře aby tyto dotazy vnesly na adresu radních ČT, já tak učiním.

20. 4. 2012 00:31 havran

...a ještě to přejmenování na ČT SPORT. To ČT tam prostě nevidím čili to bude: ZÁVORKY SPORT?. ČT 24 bude asi ZÁVORKY BACHA ZPRÁVY ?

20. 4. 2012 00:24 havran

Prostě mi to nedá - to je hrůza! Kouknu a vidím ne? :) Mě se tak líbily ty "číslovky s čárkou" ale tohle je ende šlus. Pamatuju si jak Prima vyvalila tenkrát to svoje "pistácijový" logo a tvrdili jaká je to výhra . Ale oprávněná kritika je dovedla do nového stylu a hlavně PRIMA COOL a PRIMA LOVE který jsou jedny z nejpovedenějších vizuálů...(dle mě) ČT evidentně neví co s lovama poplatníků a se sebou...

19. 4. 2012 23:48 Aleš Najbrt

Stejně seš svině.

19. 4. 2012 23:48 Štěpán Malovec

Děkuju za uznání, Aleši...

19. 4. 2012 23:47 Aleš Najbrt

Víc se mi líbilo logo od Štěpána...

19. 4. 2012 23:45 dresing.org

creative knight: FUCK YEAA!

19. 4. 2012 23:36 creative knight

dresing.org> vyhod tu kurwu boomsonga

19. 4. 2012 23:01 Ondra

19. 4. 2012 21:35 Pavel Akrman

[smutek] Pane Blažku, tak zase k věci: nějak se zapomnělo, že TV už deset let není vypouklá zaoblená kisna jak z roku 1960. A tady je to v logu, navrch s gradienty zvýrazňujícími tu obstarožní vypouklost. A kde je to T z ČT? Je to zoufale nemoderní. Jsem zvědav, jestli se to objeví jako odstršující příklad české cesty na webu BRAND NEW. [/smutek]

19. 4. 2012 20:39 dresing.org

Malovec, Záruba, Veverka a celý tým, který tak usilovně pracoval na skvělém (a bohužel částečně nepochopeném a nerealizovaném) vizuálu se musí svíjet v bolestných křečích - tohle je opravdu krok deset, možná dvacet let zpátky.

19. 4. 2012 20:37 wein

Jiří, "kauza" loga Prahy a Bruselu byla už objasněna. Naštuduj si to pořádně; takhle se ztrapňuješ.

19. 4. 2012 20:31 Marcel

19. 4. 2012 19:53 frydolin

Hlavně to jsou naprosto vyhozené peníze!!! Logo už vytvořil Štěpán Malovec, proč se nepoužilo? Na změně brandingu ČT se pracovalo několik let... http://www.designportal.cz/rozhovory/ceska-televize-stepan-malovec.html

19. 4. 2012 19:50 speedy

Ta úprava od Fontu se mi líbí. Možná bych ta křidélka udělal kratší, ale líbí se mi, že v tom zůstává nějak zachováno i Č a T a nejsou to jen dvě závorky.

19. 4. 2012 19:49 hieronymus

Zdržím se hodnocení loga, jenom bohužel sleduji, jak každý nový manažer který přijde do firmy se chce sám zviditelnit novým logem a ne tím co je pro tu firmu nejpodstatnější. Potvrzuje to i okázalé představení loga v DOXu. Spíš tam pan ředitel mohl přiznat, že slibovaný kanál pro děti, který prezentoval ve výběrovém řízení a tím získal u Rady výrazné body pro jeho vítězství se z úsporných důvodů realizovat nebude. Pochopitelně je pozitivní, když se firma dobře vizuálně prezentuje, ale pokud nemám na nový klobouček, tak mi musím vystačit s tím stávajícím. Je to sto let co se na palubě Titaniku hrálo a loď se už potápěla...
Navíc cena 460 tisíc za logo je pouze zastíárací manévr, aby se nemuselo vyhlásit výběrové řízení. Podstatná a několikanásobná částka bude za zpracování manuálu, který nebude dělat pochopitelně nikdo jiný než studio, které je autorem loga. A pochopitelně bez výběrového. řízení. Sofistikovanýé řešení.

19. 4. 2012 19:23 Bára

NAJBRT je uplne mimo !!!!!!! Poslední logo ČT bylo skvělý ale uplne nejlepší bylo to první černý ještě před ČST :))

19. 4. 2012 18:22 JirkaM

Naposled mi bylo graficky takhle smutno, když IKEA změnila korporátní písmo na Verdanu.

19. 4. 2012 17:58 Omar

Jinak tady máte brainflow tvorby loga. Myslim, že tam byly lepší kusy. Ale zřejmě pan Dvořák. http://twitter.com/tomhodbod/status/192954392062861313/photo/1

19. 4. 2012 17:34 Omar

Nějak se ta hypotéka zaplatit musí

19. 4. 2012 17:27 muklik

to Font: Tak jsem tedy přijal výzvu a vytřepal jsem z rukávu jednu rychloskicu :-)
http://tinypic.com/view.php?pic=2eg9ze0&s=5
Nevím, nakolik to splňuje zadání pana direktora Čt, ale myslím, že s dobroušením a vypilováním by i toto mohla být cesta.
A když nic jiného, tak zase diskutéři budou moct drbat někoho jiného než Najbrta ;-)

19. 4. 2012 16:56 Vít Nevřela

Dle mého názoru nové logo České televize přesně vystihuje ČT po nástupu nového pana ředitele. Bez nápadu, totální paskvil, nesoulad, rádoby in. Tak bych jak změnu konceptu Událostí, tak i nového CD charakterizoval já. Škoda, že se z ČT vytrácí serióznost a tradice.

19. 4. 2012 16:52 slow

já myslím, že soudruh ředitel je spokojen

19. 4. 2012 16:30 muklik

to Jiří: Samozřejmě, že generační výměna je nutná. Ale stejně jako vousatý skalní fanoušek Pink Floyd čeká po The Wall další, ještě větší pecky, i já stále podvědomě očekávám od studia Najbrt něco grandiózního :-) Ale vidět práce Věry Marešové je velmi osvěžující.

19. 4. 2012 16:28 Font

Myslíme si, že na seriozní hodnocení je to zatím příliš čerstvé. Uvidíme, jak to bude fungovat v praxi. Značka asi musela podle zadání navazovat vizuálně na dosavadní logo, a to je právo klienta. Že se vyčištěním ale zbavila jednoho významu – stylizace písmen ČT je škoda. Jestli to šlo udělat lépe – viz naše skica http://oi43.tinypic.com/2d9bwwk.jpg
není moc jasné, můžete to také zkusit... Logu ČD Cargo se jakýkoliv modernější tvar televize bude ale blížit ještě více, navíc pak s vodorovným háčkem u Č nebo šikmým řezem uprostřed (jako to bylo u loga ČT z roku 1993). Takže tento redesign ČT byl při doržení zadání velmi složitý úkol... Více se nám líbil návrh Štěpána Malovce, ale panu řediteli asi bohužel ne...
A také bychom preferovali spíše řešení s umístěním čísla kanálu dovnitř symbolu, což by tvar "obrazovky" naplnilo obsahem (i když u Sportu by se tam ale asi celé slovo nevešlo) a značky kanálů by byly kompaktnější...

19. 4. 2012 16:08 AtelierZIZA

V roce 1963 byl vložen do loga nadčasový nápad. Škoda, že po téměř padesáti letech úspěšného používání zmizel a za pár let toto nové nikdo nepochopí...
ACDC: tato taškařice vyšla na 340 000 korun. http://www.tyden.cz/rubriky/media/televize-a-radia/ct-ma-nove-logo-zmizela-z-nej-pismena_231802.html

19. 4. 2012 16:03 Jiří

reakce na: muklik maslo. Máte naprostou pravdu. Nicméně zřetelně se ukazuje jasně už mnoho let trvající fakt, že generační výměna je chtě nechtě úplně přirozenou věcí. Chtěli bychom aby TN uváděla Skarlantová, chtěli bychom do fialových mokasín s třásněma bílé ponožky ? Přesně v téhle době vystartovalo studio Najbrt. A to jasným copy práce N.Brodyho. Následovalo pár let opravdu originální a zajímavé práce a zhruba od doby vzniku loga Prahy před deseti lety, které je mimochodem komplet okopírované původní logo Bruselu, následoval absolutní úpadek tohoto studia. Aleš Najbrt je především marketér s velmi dlouhými prsty, který se dvacet let snaží udržet na výsluní zuby nechty za nekritického aplausu svých kolegů, kterým (když jde o byznys) neváhá podtrhnout židli. Nyní se najednou někteří probouzejí a zjišují, že po dvaceti letech činnosti už to nějak není ono. Vyzývám osobnosti současné generace grafického designu aby přestali za prací studia Najbrt automaticky dosazovat svatozář a stali se věcnými kritickými konkurenty této především obchodně zdatné firmy. Myslím, že jedna taková osobnost právě načala diskuzi. Věra Marešová.

19. 4. 2012 15:58 Burnistoun

Koukam na redesign a CT a STV a kroutim hlavou.

19. 4. 2012 15:57 Jakub Foglar

Mně se ten minimalismus co Najbrti vypouštějí líbí, a také proto nerozumím těm pseudo trojrozměrným efektům, zvlášť v případě vodoznaku na obrazovce. Souhlasím s Věrou a počkal bych s hodnocením až po tom, co uvidíme, jak to bude celé vypadat v pohybu. Zatím bych jen dodal, že přirovnávání k ČD Cargo je irelevantní a myšlenka, že Najbrt jednoduše zkopíroval sám sebe, podle mě přinejmenším naivní a krátkozraká.

19. 4. 2012 15:56 tvcetka

hurá, s každým novým ředitelem nové logo,

vytuněné novácké TV Cargo

19. 4. 2012 15:46 mc

Ták a teď všichni klusejte do bazaru pro televizor z šedesátejch let!

19. 4. 2012 15:26 David

A další kanál bude mít logo [ ]!!!

19. 4. 2012 15:26 http://www.behance.net/RichardJaros

Ako sme sa mohli presvedčiť na príklade Zoo Praha. Známe štúdio s dobrou minulosťou nemusí byť vždy predpokladom zdarnej práce. Otázne samozrejme je, aký podiel má na podobe nového loga pán Dvořák. U televízie je podstatná obsahová štruktúra a pokiaľ tá bude podliehať politckým alebo finančným tlakom, je vizuál tým najmenším problémom.

19. 4. 2012 15:16 Věra Marešová

Studio Najbrt bohužel nemá velké zkušenosti v oblasti televizní grafiky, motion designu a výsledek mluví za vše. Bohužel se nemůžou prezentovat nějakým showreelem, kde bychom viděli jejich ideu jak se logo bude animovat atd. jak bude logo animované na dalších kanálech, jak bude vypadat další grafická výbava české televize?

19. 4. 2012 15:16 Shockworks

Jedním slovem tragédie. A opravdu litujeme všechny diváky budoucí ČT sport.

19. 4. 2012 15:02 Military free

19. 4. 2012 14:58 John!e

NE

19. 4. 2012 14:53 Tomáš K.

Jedním slovem: Nabubřelost.

19. 4. 2012 14:52 muklik

Ach jo. Před prací studia Najbr jsem si vždycky připadal jak "hrdobec" před Cheopsovo pyramidou. Z jejich práce jsem býval naprosto nadšený a pokud klient uvažoval o redesignu loga atd., napůl žertem a napůl vážně jsem mu doporučoval, ať rozbije prasátko a jde k Najbrtovi. Poslední dobou tenhle kult mizí v mlžném oparu. Připadá mi totiž, že se tohle studio ve většině případů už jen veze na vlně svého jména a logo Čt je dalším příkladem. Pokud by totiž někdo bezejmenný odprezentoval takovouto práci, nezůstala by na něm nit suchá. Bezobsažné logo, nudná typografie, samoúčelný 3D efekt. Je mi z toho smutno a jen doufám, že si najbrtovci brzy napraví reputaci nějakým povedeným dílkem (ikdyž můj názor jim může být samozřejmě u "kloaky").

19. 4. 2012 14:51 Jiri

Otazka zni: Proc vylepsovat PATVAR!? Prani pana reditele? Opravdovy odbornik na svem miste.

19. 4. 2012 14:43 eix

Líbí se mi to. Jednoduché, vkusné. Líp už ten původní patvar asi vylepšit nešel, pokud to bylo v zadání. Že je to dobré, v tom mě utvrzuje i zběsilé vytí lůzy v diskuzi na idnes a pod.

19. 4. 2012 14:43 jiri

Zaruba je chudak, ale v trochu jinem vyznamu toho slova.

19. 4. 2012 14:42 Font

Příspěvek Pampadam byl smazán.

19. 4. 2012 14:40 mickeys

19. 4. 2012 14:40 Ondra

To je na blití, ty vole...

19. 4. 2012 14:39 GrandTVdesignerům

chybí mi tu oslavné fanfáry na naše přední studio,
a kecy, že to líp udělat nešlo a že takový kšeft se neodmítá,
navíc jako obvykle bez soutěže,

tak si doma přelepte rohy na televizi

kdyby měl Najbrt trochu cti, tak pošle Dvořáka někam, ale many jsou nade vše

19. 4. 2012 14:38 creative knight

Chudák Záruba... :(

x let práce na novém CID přjdou v niveč ... argumentace nesouladu a nekompaktnosti dosavadního loga je máslem na hlavě těch, kteří se zuby nehty chtěli i po vybrání nového CI držet starého symbolu

19. 4. 2012 14:37 medvjed

Proč!

19. 4. 2012 14:37 pavel michal

Ondrej Panoch to vystihl naprosto dokonale - souhlasim s nim....

19. 4. 2012 14:35 Ivan

Nový logo považuju za obrovskej krok zpátky, ve všech smyslech tý fráze. Současná grafika mi přijde moderní a nadčasová, nechápu důvody to měnit, navíc ještě tímhle způsobem

19. 4. 2012 14:29 Petr Polák

K podobnému redesignu snad nemůže existovat jediný objektivní důvod. Tomuhle nikdy neporozumím. Je to stejně "hezké" jako vizuál nových událostí.

19. 4. 2012 14:29 medvjed

Proč!

19. 4. 2012 14:22 Aaaape

Pampadam > s timhle jdi na jiný stránky, ty prase.

19. 4. 2012 14:14 zdenek

Toto reseni postrada smysl. Puvodni logo symbolizovalo obrazovku a trochu povidavou metaforou evokovalo pismena ČT. Tento redesign odboural hacek i naznaceni pismena T. Zbyvaji tedy divne zavorky, ktere uz pouze v hodne bujne predstavivosti maji pro ČT smysl. Marnost a vyhozene penize. Misto obsahu se pridal skleneny efekt a pan Dvorak se uz pomalu citi jako ryba na nove. Zpetne se ukazuje jak Malovcovo logo vyborne resilo danou situaci.

19. 4. 2012 14:12 Ondřej Zacha

Fuj, fuj, fuj! Původní logo z šedesátých let mělo nápad, šmrnc teď je to akorát podivný paskvil. A ten 3D efekt, no Pane Bože :D

19. 4. 2012 14:02 Plasta

To je april žejo...?!
Najbrtovce respektuji .. ale posledni dobou se mi zda jakoby pokoušeli kam mohou posunout hranici snesitelnosti ...
Je to výsměch lidem kteří se rozhodli znova redesignovat televizi. A ti si to taky si zaslouží.... současné 1, 2 se mi zdá ucházející, zastřešeno tím zmoderněným propojeným ČT... logo které podle mne mohlo další 2 dekády krásně sloužit ...
Je mi z toho smutno.

19. 4. 2012 14:00 Enefa

Já když to tak vidím... přijde mi zcestné používat závorky, což je fór, který mnohem lépe už použila Prima COOL. A barevnost j etypická pro novu... proč sjednocují vizuál s jinými televizemi, když by se měli odlišovat?

19. 4. 2012 13:55 Vladimír Strejček

No to je ale kanálie! Nevěřil bych tomu, ale vypadá to že Najbrtově grupě dochází čerstvý dech. Vždyť embosovaný loga ala web 2.0 už odvává svěží vítr a tady to vypadá jak když někdo objevil ameriku.
Kde je lehkost, kde v tom je nějaký nápad, nějaké BŘINK! abych si sedl na prdel ze spojení tvarové jednoduchosti a obsahového sdělení??? KDE???
Uznávám Najbrův tým jako skupinu precizních, pracovitých odborníků, ale tohle nesahá starému logu z roku 63` ani po kotníky.

Přeju si aby mi to logo někdo ještě vysvětlil, a ukázal mi tam nějakou tajnůstku kterou tam teď nevidím a já si řekl, NO JOOOO, TAK VONO JE TO TAKHLE! .... ale to se asi nestane :(

19. 4. 2012 13:47 Ondřej Panoch | quickdesign.cz

No kritizovat je sice snadné, ale taky si něco neodpustím. Mě tam chybí větší šmrnc a kreativita. Tvarově je to v podstatě zakulacené logo ČD Cargo resp. stejná idea. Všeobecně s trikolorou by se mělo zacházet opatrněji a decentněji. Tohle na mě působí dost lacině a prvoplánově. Ladění barev se mi nelíbí - je to usedlé, stejně jako font a potažmo celé logo. Vodotisk má stínování a gradient? Proč? Vypadá to pak ještě laciněji.

19. 4. 2012 13:45 Karel

hehe, no tak to je hodně slabý :-)

19. 4. 2012 13:44 Tellinger

Nevím jak Vám, ale mě příjde rozhodně nejlepší stopnutá transformace z loga 2007 do 2012 ;)
http://dl.dropbox.com/u/25727645/ct_logo.jpg

19. 4. 2012 13:43 Katashiko Logatasi

Je to NULA

19. 4. 2012 13:41 Venca | medialnitym.cz

Typo baví, zbytek nevím....více..... Najbrtáci umějí lépe....

19. 4. 2012 13:40 Zdeněk Sládek

CDčka - to Najbrti umí nejlíp z republiky. ČT + ČD Cargo z jedné vody na čisto. Recyklace je in!

19. 4. 2012 13:40 jan

Celkem hodne mi to pripomnelo logo CD Cargo

19. 4. 2012 13:36 *o*

Ta fotbalová varianta mě fakt rozesmála! Najbrti, jen tak dál!

19. 4. 2012 13:33 tommyboy

Proste a jednoduse nelibost. Nic vic se mi psat nechce. Nelibost.

19. 4. 2012 13:33 Ondrej

No to je fakt des! vypada to jako by to nekdo udelal v powerpointu, tvarove je to takovy baculaty, 3D effekty a takovy blbosti se delaly pred nekolika lety, ted uz je ten trend zase jiny!!! V cele Evrope je trend 2D, jedna barva, podivejte se na loga francouske statni televize..

19. 4. 2012 13:31 ondey

Jj, 63. nakonec vážně vychází nejlíp. Škoda i nedotažený CI, kterou tím stopli :/

19. 4. 2012 13:27 ACDC

Zase o krok blíže k nově... Lzde někde najít, na kolik celá tahle taškařice přišla?

19. 4. 2012 13:27 knaks

bída a krok zpátky. to už spíš měli ponechat logo z r. 63.
nedělat to najbrt tak je to tady sepsutý až strach.
palec hoooodně dolů :(

19. 4. 2012 13:21 Jelito

To jsou ale tucne zavorky.