Font

web

Výběr jazyka

cs / en

 

Jak se prezentují průkopníci neomezeného mobilního volání v EU

Pojďme si představit některé evropské mobilní operátory, kteří vnášejí na trh čerstvý vítr v cenách: neomezené volání za cca 500 Kč.

Nákaza levného volání se šíří po Evropě. Odstartoval ji francouzský Free Mobile, který na tamějším trhu následovali tři etablovaní operátoři (kteří dokonce byli odsouzeni tamním "antimonopolním úřadem" k pokutě). Cenová nákaza se v březnu rozšířila do Polska. Pokusili jsme se zachytit jejich reklamní prezentaci.

 

Francie

Free mobile od společnosti iliad (která na trhu působí od roku 2002 jako poskytovatel internetu, digitální TV a pevných linek) spustila mobilní služby 10. ledna 2012. Tarif za 19.99 Euro měsíčně na neomezené volání ve Francii, Kanadě, USA a pevné linky 40 zemí světa (+sms a mms zdarma, internet do 3 GB) způsobil veliký exodus zákazníků od stávajících operátorů. Prvních 500 000 zákazníků získal Free za týden. 

Spoty ke shlédnutí na YouTube.

 

Německo

Německý operátor e-plus se pustil do cenové války. Pod marketingovou značkou „Yourfone“ nabízí neomezené volání a 500 MB dat navrch v přepočtu za 500 korun. Němce tak pravděpodobně čekají lepší časy, jelikož konkurence bude muset zareagovat a jít s cenami dolů, jako tomu bylo na počátku roku ve Francii.

Animovaný spot k vidění zde.

 

Polsko

Polský operátor Play se inspiroval ve Francii a na domácím trhu rozpoutal cenovou válku v březnu 2012. Nejmladší 4. polský operátor (využívá infrastrukturu Polkomtela, operátora sítě Plus) přišel s nabídkou neomezeného volání do všech sítí a neomezenými SMS za 480 Kč (79 zlotých) a zahanbil konkurenci. Ta chtě nechtě musela s cenou dolů a Poláci si mohou mnout ruce.

 

 

V Rakousku není  žádná nabídka volání neomezená. Zajímavý design loga mají např. virtuální operátoři:

Drei, Bob, Yesss!

 

 Česko bohužel zůstává cenovým průvanem nedotčeno a zřejmě to tak bude dlouho i nadále.

Zdroj: E15.cz

-RS-


Komentáře k článku

31. 7. 2013 09:35 payun

souhlas s Čendou :)

2. 5. 2012 15:26 tea

Dovolím si ještě jedno rýpnutí směřované k redakci Fontu. Součástí určitého etického kodexu při spravování vlastních online článků je (u nás stále vzácný) zvyk dodatečné změny v textu jasně odlišit. Typicky se ponechá původní text, ale přeškrtne se (jednoduchý tag ), a před něj či za něj se připíše nový text či oprava.

Pokud to neuděláte a například některé komentáře v diskuzi reagují na původní znění textu, děláte ze čtenářů i diskutujících tak trochu debily. Je úsměvné, jaký problém máte například s anonymitou diskutujících, ale toto vás ani nenapadne; přitom právě tohle je docela neslušná a potenciálně i nebezpečná manipulace, na internetu příliš snadná na to, aby si jí mohly dovolit plátky a subjekty považující sami sebe za důvěryhodné a plánující nějakou vlastní budoucnost.

2. 5. 2012 12:59 ja sem nedam jmeno, abych byl anonymni

presne - unika mi pointa?

1. odflaknuta prezentace. urcite by se dalo najit vic, pokud mate potrebu prezentovat lowcost tel.operatory

2. politicka agitka?

3. Kdy prestanete ukazovat na font.cz veci nehezke, ale hezke? Ja sem chodim asi tak jako na blesk.cz - pro zasmani.

2. 5. 2012 09:18 Čenda

? uniká mi pointa

27. 4. 2012 22:07 Coffe

Souhlas s Tea. Tohle je odfláknutý článek, který navíc patří na mobil.cz. Co má společného s oznámeným tématem také nechápu.

27. 4. 2012 17:32 tea

Nikde nevidím to v první větě avizované pojednání o společných rysech identit nízkonákladových operátorů, pouze obecné informace o nabídkách operátorů. Nechci být pořád negativní, ale když v první větě oznámíte téma a pak je celý článek o něčem zcela jiném a technicky vzato se ani nijak netýká oboru, moc nechápu kam tím směřujete.




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.