Font

reklama

Výběr jazyka

cs / en

 

Zajímavé reklamy: Okamura, TOPka a Reynek

Podívejme se na tři zajímavé reklamy z poslední doby, které si zaslouží komentář. Nevkusná megakampaň na výstavu kreseb Bohuslava Reynka nás nyní otravuje v Praze na každém kroku. Okamurův rasistický plakát je obšlehnutý a TOP tvrdě útočí na Babiše a „běžné lidi“, které víc než EU zajímá párek s „hořticí“.

Veselý je ten mediální prostor kolem nás. :-)

    

Úsvit Tomia Okamury se v kampani před evropskými volbami tvrdě vymezí proti imigrantům, kteří podle hnutí nesmí brát práci českým lidem. Nápad z volebního plakátu, na němž bílá ovce vyhání z české vlajky ovci černou, není původní. Použila ho dříve Švýcarská lidová strana. Úsvit inspiraci přiznává.

„Není to ale doslovná kopie. Je tam vzdálená inspirace, autorská práva jsme neřešili,“ řekl iDNES.cz tiskový mluvčí Úsvitu přímé demokracie Jan Zilvar. Do prohlášení pro média Úsvit napsal, že design s ovečkami vychází z kampaně k referendu o imigraci, které proběhlo ve Švýcarsku v únoru 2014.

Ale idea s bílými ovcemi vyhánějícími jednu černou je starší. Již před několika lety ji v propagačním letáku použila švýcarská SVP. A před pěti lety, také před volbami, nápad v Česku převzala i později rozpuštěná Národní strana.

Zdroj zde.

 

     

„Ponechme stranou, že bilboardy zvoucí na výstavu Bohuslava Reynka jsou nevkusné, a všimněme si, jak organizátoři pracují s odkazy na katolicismus a proč je jako spolupořadatel výstavy uváděna Národní galerie“, píše ve svém komentáři Reynek, katolický kýč a Národní galerie Jan Skřivánek.

V původní verzi textu bylo v úvodu v závorce chybně uvedeno, že autorem grafické podoby reklamní kampaně je Aleš Najbrt. Studio Najbrt je sice autorem grafické podoby výstavy (katalogů, doprovodných publikací a typografie v expozici), s její reklamní kampaní však podle vlastního vyjádření nemělo nic společného.

Zdroj zde.

 

 

Nejlepší párky jsou od řezníka Babiše, vysmívá se TOP 09 v antikampani. TOP 09 odstartuje ve čtvrtek odpoledne kampaň pro volby do Evropského parlamentu, jednotlivé její střípky už se ale objevily na veřejnosti. V ulicích například stojí billboard s „antiheslem“ Kašlete na Evropu. Web strany zaplnila hesla v podobném duchu. Kritice neušel ani šéf hnutí ANO a ministr financí Andrej Babiš.

V ulicích se také objevil pojízdný billboard s nápisem Kašlete na Evropu. „Ten billboard je provokativní tím, kolik může mít posluchačů. Protože si spousta lidí řekne, že mu stačí pivo a vepřo knedlo zelo v té jeho vesnici. Snad ještě kdyby mu někdo zařídil, že soused bude mít méně peněz než on,“ vysvětlil první místopředseda strany Miroslav Kalousek, proč se TOP 09 uchýlila k podobné antikampani.

Zdroj zde.

 

Re Ynek je ostuda grafická a Okamura je ostuda díky krádeži nápadu a rasismu. TOPka přes spornou antikampaň alespoň nutí k zamyšlení nebo úsměvu a výtvarně má úroveň. Co si myslíte vy?

Pošlete nám své tipy na zajímavé kampaně kolem vás.


Komentáře k článku

7. 5. 2014 07:06 Tom

Ona ta hořčice s T je záměrně, protože velké množství lidí říká hořtice. Víme?

5. 5. 2014 11:03 Robert Sýkora

Opravdu pozoruhodný konstrukt, jak přes párek rejt do politických oponentů. TOP češtináři. A hořtici s "T" nechte patentovat! Brrr. Jinak použitelná reklama do letáku mega sámošky.
Reynek – promarněná šance na čistý elegantí bb. Tomyovy ovečky – no comment.




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.