Font

reklama

Výběr jazyka

cs / en

 

Svobodní mají nový vizuální styl

Nový vizuální styl si nechala před volbami do Poslanecké sněmovny připravit Strana svobodných občanů (zkráceně Svobodní). Nové logo z dílny brněnského kreativního studia Davida Geče strana představila při zahájení jarní části kampaně před volbami do Sněmovny.

Předchozí a současná podoba billboardu (layout se mění, Petr Mach zůstává :) ).

 

Inovované logo, které nadále obsahuje i zjednodušený symbol berana, strana představila na setkání členů a příznivců Svobodných v Praze. V novém vizuálním stylu fungují také webové stránky strany.

Nový vizuální styl i redesign webu pochází z dílny brněnského kreativního studia Davida Geče, s kterým bude strana podle jejího místopředsedy Josefa Kálese nejspíš spolupracovat i v dalších fázích předvolební kampaně.

„Byli jsme z jejich návrhů nadšení. Šlo nám zejména o větší viditelnost loga a s tím spojenou volbu nového fontu. Dosavadní varianta byla například na billboardech špatně čitelná,“ dodal Káles.

„Jako chceme zjednodušit život všem občanům této země, rozhodli jsme se zjednodušit i naše logo, které nás reprezentuje na všech materiálech a dokumentech. Nové moderní logo je také symbolem změny, kterou přinášíme,“ vysvětluje místopředseda strany Josef Káles. Beran zůstal zachován, ale mění se v jednoduchý a zapamatovatelný symbol. Písmo je mnohem čitelnější a viditelnější. Stranická barva je nyní mnohem jasnější. Mění se výrazněji i design našich materiálů.

Video k nové vizuální podobě Svobodných najdete zde.

Zdroj a více zde.


Komentáře k článku

28. 3. 2017 16:29 Radek

Za autorský tým chci napsat pár slov k několikrát zmiňované barevnosti.

V obecné rovině považuji za nešťastné, že Svobodní používají zelenou barvu. Ta jim bohužel asi trošku zbyla, protože barevné spektrum již bylo rozebráno dávno před vznikem strany jako takové. Historicky sdílejí zelený tón společně se Zelenými a právě díky tomu, že Zelení s novou identitou zvolili ostrou zelenou z okraje spektra, měli jsme se možnost posunout od původní hnědozelené v podstatě kamkoliv. Navrhovali jsme několik variant. Po konzultaci s klientem jsme dospěli k názoru, že zelená by se měla lámat do modré - konzervativněji laděné barvy. Zvolili jsme tedy barvu seriózní, která ale není úplně usedlá, lehce provokuje, vyvolává otázky...

Kombinace s fialovou. Jde o historické použití - doplňkovou barvu. Gradient je použit výhradně pro outdoorovou komunikaci. Má podpořit identifikovatelnost a oživit unylost a uniformitu v rámci předvolební kampaně.

A ještě jedna poznámka: nejvěrnější interpretace originálního zeleného tónu je zde: https://www.svobodni.cz/

27. 3. 2017 22:34 Pala

Za mě hezká grafika. Mrzí mi její využití, ale tak s tím už se musí každý popasovat sám :-) Dobře odvedená práce, jak jsem ale řekla, vzhledem k subjektu ji jen těžko mohu pochválit.

27. 3. 2017 22:20 Swantoviet

Mě vadí "astrologický" symbol brandu. Jednak je submisivní a jednak je (jako celá astrologie) pavědecký a iracionální. Být iracionální je pro pro stranu, která tepe iracionální budování "EvroSajuza", špatně. Pokud se SSO chtěla přiblížit svým faceliftem ODS, pak se to VELMI nepovedlo.

Já tam prostě čtu SVOBODNÍ A NEZADNÍ. Tohle jsou ZELENÍ Lite.

27. 3. 2017 22:19 Swantoviet

Mě vadí >>astrologický>EvroSajuza

27. 3. 2017 22:19 Swantoviet

Mě vadí >>astrologický>EvroSajuza

27. 3. 2017 21:53 wein

Taky díky za poodkrytí geneze.
Ale ten „svěže mátový tón“???!!! Mohlo by to Studio David Geč nějak argumentačně rozvést?
Nejbližší jsem našel PANTONE 17-5641 (na webu pantone.com je vedena jako „color of the year 2013“ - emerald - smaragdová

I na druhé kouknutí na mne kombinace smaragdové a fialovorůžové do černa působí nepříjemně. Psychologie barev není ještě zcela zdiskreditovaný obor.

26. 3. 2017 22:26 Black Poncho

David David: díky za zětnou vazbu na zpětné vazby....příběh je super, postup taky, myslím, že máte za sebou hodně solidní práci. Jen ta barva je taková "zvykací", nevyčetl jsem jestli jste nějak bojovali i s ní...Každopádně super a díky!

26. 3. 2017 21:36 David

Diky vsem za zpětnou vazbu. Za jednoduchou praci se skrývá komplikovaný proces plný interních revizi. Koho to zajima tak zde je pripadovka: http://www.davidgec.cz/realizace/svobodni/

25. 3. 2017 00:05 Swantoviet

Z politické strany se stala seznamka, Petr Mach hledá kluka nebo holku? Čekal bych:

1.) Facelift muskulatury a větší rohy berana.
2.) Typo bych čekal něco á la redesign CID Bostonu v USA.
3.) Barvu bych nechal, možná trcoha zesvětlil a zolivovatěl. Tahle jedovka mě štve.

Za mě: 3-

24. 3. 2017 10:03 wein

Designérsky posun k lepšímu, i když astrologické znamení jako partajní logo je dost choulostivá záležitost. Turecká banka Yapi Kredi (https://www.yapikredi.com.tr/) to zkouší podobně.

Barevná kombinace, hlavně na volebním plakátu, na mne působí odpudivě, ale asi proto bych si plakátu všiml, takže to paradoxně funguje.

Závěr: volil bych je kvůli programu, ne pro design.

23. 3. 2017 20:42 Jirka

22. 3. 2017 23:56 jakub

Připadá mi, že nápis je až moc hmotnější než symbol, který se tak trochu bezradně ztrácí vlevo.. A proč mají všechny politické strany, jako třeba i ODS (a možná i všechny loga z poslední doby, včetně Ostravy, Liberce) v poslední době skoro stejný typ písma?