Reklama proti Babišovi
Zavedení elektronické evidence tržeb (EET), kterou ve středu na návrh ministra financí Andreje Babiše (ANO) schválila vláda, je dlouhodobě trnem v oku pravicové opozici. TOP 09 se rozhodla vyrazit do boje proti „biči na živnostníky” humorem zacíleným přímo na ministra Babiše.
„Humor je účinným nástrojem proti aroganci moci. Proto se ho všichni diktátoři vždycky tak báli,“ okomentoval kampaň místopředseda TOP 09 Miroslav Kalousek.
Kampaň je postavená na Babišovi coby semetrice s válečkem v ruce a sloganu, že ministr bude mít díky EET, na rozdíl od manželky, přehled o tom, kolik si dá muž v hospodě piv.
Další motivy na pivních táccích, které strana nabízí pro podporovatele (5 ks za 29 Kč), upozorňují na skutečnost, že podnikatelé si budou muset pořizovat registrační pokladny, což se promítne do jejich nákladů, a tím i do ceny zboží a služeb.
Autora kampaně a kreseb neznáme.
Zdroj zde.
Jak se vám to líbí? A těšíte se na registrační pokladnu?
Komentáře k článku
15. 6. 2015 12:00 Jan Vybíral
15. 6. 2015 11:19 Petr
Mě by nejvíc vyhovovalo, kdyby si rovnou stát bral z mých příjmů v bance daně, zdravotní a sociální a třeba i DPH. Hlavně, abych to nemusel řešit, dělat každý měsíc přiznání k DPH, platit to a navíc to DPH platit i z faktur, které zatím nemám proplacené. Ať si to vezme, ale až mi to klient zaplatí.
15. 6. 2015 08:13 Petr
10. 6. 2015 23:57 Vojta Lungůj
EET nezabrání podvodům, pokud někdo nepřiznává část tržeb, nemusí je přiznávat ani po EET. Celý projekt je velmi drahý, je sporné, zda eventuální navýšení daňových odvodů vůbec pokryje náklady na zřízení a provozování. Dále je projekt technologicky velmi náročný. Vzhledem k tomu, že stát nezvládá spravovat mnohem jednodušší technologie, je pravděpodobné, že nezvládne ani tuto. A pak je také projekt EET sporný eticky. Apriori totiž kriminalizuje všechny živnostníky, vytváří atmosféru zášti vůči drobným podnikatelům. V 90. letech náhle vzniklí podnikatelé, z velké části bývalí komunisti či jinak napojení na totalitní režim, svými nakalými praktikami (byť třeba v mezích zákona) zničili pověst podnikatelů jako stavu. Od té doby se mezi prostým lidem táhne názor podnikatel=podvodník. Je paradoxní, že právě Babiš, který je typickým představitelem pochybného podnikatele 90. let, pracuje na potvrzení tohoto názoru. Možná tím záměrně vytváří mlhu, která má očistit oligarchy a hodit špínu na drobné ryby.
10. 6. 2015 23:18 Jan
9. 6. 2015 21:58 Karel
9. 6. 2015 21:24 A.
Jde jasně vidět, že tato slova nejsou nic víc, než výplodem z hlavy jednoho jediného člověka viz. výše, který se marně snaží narvat zpátky do vlády, po tom všem co tam "zmaslil". Problém je to, že médiem zhlouplí lidé si pro tácek klidně vystojí i frontu. Zůstává jen doufat, že aspoň malý zbytek občanů si uvědomí, kdo za tím stojí a budou chvíli přemýšlet...
Jinak je krásné, si uvědomit na které straně FONT vlastně stojí.
Když nehodnotím ( s prominutím ) debilní obsah a vyjádření, graficky taky nic moc.
9. 6. 2015 19:45 * Karel *
9. 6. 2015 14:20 Karel
I humorná nadsázka musí sedět, ale ne jako tenhle slogan. Ošklivá, s ohledem na manželky nenávistná kresbička a nepravdivý slogan. Slabota.