Font

reklama

Výběr jazyka

cs / en

 

Letošní vizuál Českého lva ve znamení třicítky

30CL_vizual

Česká filmová a televizní akademie (ČFTA) rozdá 4. března v pražském Rudolfinu výroční ceny Český lev. Vizuální styl letošního ročníku Českého lva pracuje s číslovkou 30 a odráží tak skutečnost, že prestižní filmová a televizní ocenění budou předána již po třicáté. „Základní koncept je vertikální mřížka a kontrast plochy a linie. Samotná číslovka je masivní tvar složený z jednotlivých prvků, podobně jako se ceny Český lev skládají z jednotlivých kategorií a nominací,“ říká grafická designérka Jana Krchová, která na vizuálu Českého lva spolupracovala s kolegou Ondřejem Fučíkem.

Jana Krchová a Ondřej Fučík byli autory grafického designu Českého lva už v loňském roce. Tentokrát ale zvolili odlišný koncept. „Po loňském křehčím řešení s dekorativním patkovým písmem jsme více pracovali s plochou a v hlavním vizuálu jsme použili pevně ukotvené tvary, které jsou však velmi variabilní v aplikacích a nabízejí možnosti animace,“ vysvětluje Jana Krchová, jež působí jako lektorka na fakultě umění a designu Prague City University a věnuje se tvorbě značek a spolupracuje na televizních a filmových produkcích. Ondřej Fučík je na fakultě umění a designu Prague City University proděkanem a se studenty se zabývá typografií v městské krajině a projekty určenými pro veřejný prostor.

Nový vizuál Českého lva se objeví v online prostoru, tištěných médiích i outdooru a bude také leitmotivem samotného slavnostního večera a přímého přenosu České televize. V některých aplikacích autoři grafického designu využívají i ikonickou křišťálovou sošku Českého lva, jejíž autorem je Rony Plesl. Motiv třicítky se odráží i na doplňkovém merchandisingu, hrnků a poznámkových bloků, které lze zakoupit v e-shopu na webu Českého lva. „Geometrické tvary vybízejí k přeskupování a tvorbě vzorů. Třeba u tradičních hrnků jsme si hráli s motivem číslovky na dně a vzorem rozpouštějícím se směrem nahoru jako bublinky šumivého nápoje,“ říká Jana Krchová.

 

30CL_variace outdoor

monitory

30.Cesky_lev_blok     30.Cesky_lev_hrnek

Více informací na www.ceskylev.cz.
O loňském vizuálu jsme psali zde.

 

Jak se nový vizuál Českého lva líbí vám?

 

 


Komentáře k článku

14. 2. 2023 21:16 Věra Marešová

Dlouho jsem na nic zde nereagovala :) Tak určitě je to kvalitní práce po grafické stránce (kreativní je už o něčem jiném), ale je to velice prázdné / bez hlubšího konceptu. 30 let by mělo být více a/ buď průlet vizuálů min.ročníků, něco víc (je to už 30 let, tak aby to reflektovalo) nebo b/ jít cestou future a spolupracovat s AI (Artificial Intelligence)... je více možností a v kontextu s filmem o to víc. Co nevíme, jak moc bylo direktivní zadání atd.

7. 2. 2023 16:15 Karel Za

ten popis od autorů je stejně prázdný jako samotné dílko ktere nenese žadnou přidanou jodnoti, prostě typo studentsky cvičení na čislo 30. Mohlo to byt treba 30 let fakulty matematiky nebo 30 let stavebni firmy. velky spatny. skoda ze nedělaj tu identitu profici a ne lidi z pofidérní soukromy školy.

5. 2. 2023 09:13 Hrabě X

Já tam vidím 30.

4. 2. 2023 01:18 Jakub

39. ročník má hezkou identitu...

3. 2. 2023 16:36 MarosH

Preco to mam tendeciu citat ako cislo 39? Máte to aj vy?

3. 2. 2023 13:56 karel

Zdeněk Sýkora na to nic neřekne – ten už je mrtvej :D

3. 2. 2023 11:43 adam





Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.