Vína z Moravy a vína z Čech s novou tváří (a nevhodným písmem)
S novou kampaní na podporu moravských a českých vín přichází od září Vinařský fond, který má jejich společnou propagaci na starosti. Vinařský fond chce kampaní zvednout vnímanou hodnotu tuzemských vín a posílit emocionální rozměr značky „vína z Moravy, vína z Čech“. Podívejte se (i na naše hodnocení)…
Tváří našich vín se v kampani stane populární hudebník a herec Ondřej Brzobohatý, který má blízký vztah k tuzemským vínům („Prapůvod mého vztahu k vínu je určitě v mém otci, protože on byl velkým milovníkem a propagátorem našich vín, a to přenesl i na mě.“), a svou profesí dokonale ladí s hlavním heslem kampaně: Naše vína mají zvuk.
Kampaň Vinařského fondu potrvá od září do konce roku a připravila ji agentura Comtech. Bude se objevovat zejména v tištěných médiích, na internetu, formou propagačních materiálů v obchodních centrech, restauracích a vinotékách, ale diváci si jí všimnou také ve formě sponzorských vzkazů před oblíbenou televizní show StarDance.
Zdroj a více zde.
Naše hodnocení
Podle nás je ústřední fotografie kvalitní (jen tu sklenku vína, o kterou vlastně nejvíc jde, by mohl držet proti bílé košili, aby byla lépe vidět), stejně jako je vhodný výběr „modela“, sympatického Ondřeje Brzobohatého.
Velký problém ale vidíme v typografii. Co je to, probůh, za písmo? Tuhle amatérskou hrůzu, naprosto nevhodnou k tématu, že by měl Vinařský fond kodifikovanou v grafickém manuálu coby důležitou součást vizuálního stylu?
GM zjedn.pdf 1.4 MB
Ze stránek Vinařského fondu jsme si tedy manuál stáhli a jak vidno, toto písmo tam nikde definované není.
Doporučili bychom proto reklamním agenturám (zde konkrétně Comtechu), aby korporátní fonty respektovaly. Mimo zajištění jednotnosti stylu komunikace by se předešlo i nevhodné kombinaci s písmem v logu (jako zde).
A pokud je manuál vizuálního stylu náhodou zastaralý nebo nekvalitní (Dax Medium se k logu a vínu obecně také moc nehodí), měl by se nejprve změnit vizuální styl a zodpovědně vybrat (k oboru, k logu…) a nadefinovat závazné korporátní fonty. A pak teprve podle těchto zásad vytvářet reklamy za miliony…
Jak se vám reklama a její typografie líbí? Koupíte si víno z Moravy nebo dokonce z Čech?
Komentáře k článku
24. 10. 2013 23:51 Annemarie Havlickova
27. 9. 2013 11:38 DN
26. 9. 2013 21:45 Matěj
26. 9. 2013 14:50 efc
26. 9. 2013 10:38 Abu
25. 9. 2013 11:24 naEx
To je typický příklad toho, že grafika nemůže dělat každý.
Je to jako když dáte kola od traktoru na tříkolku.
K vínu by vám bůček dávat neměli, to snad pochopí i lidé z vinařské oblasti.
24. 9. 2013 21:43 vínner
Nááá-á-še
vina
mááááji
zvůůůk
Toje něco jako cimrmanova obloučková morseovka. Ten font bych tam potom vůbec nedával. Jen plete jasně vyobloučkované sdělení, ne?
24. 9. 2013 15:00 Font
http://www.font.cz/design/vinarstvi-raska-ziskalo-stribro-za-design-etikety.html
V každém případě mu gratulujeme.
24. 9. 2013 14:53 Jakub
Ale 100% CYAN tam nevidím :-) , ani jiné studené barvy. Spíš odstíny béžové, hnědé atd. Člověk tak nějak tíhne u vína k tradici...
Pro zajímavost, tahle ručně psaná viněta zvítězila letos v prestižní soutěži v USA (je z Česka):
http://www.pierodigardi.com/fotky38131/fotos/_vyr_7Frankovka-0-75.jpg