Font

písmo

Výběr jazyka

cs / en

 

Bestsellers – typografické kasovní trháky

V úterý 23. září v 18 hodin proběhne v Galerii CZECHDESIGN vernisáž výstavy Bestsellers. Jde o výstavní projekt autorských písem 12 studentů UMPRUM. Výstava bude k vidění od 24. září do 7. listopadu.


Jak vzniká písmo a jak vytvořit to nejtrendovější? Jak jsou na tom hand-made, trash nebo vintage abecedy? Co mají bestsellery společné?
Studenti Ateliéru tvorby písma a typografie z pražské UMPRUM představují v Galerii CZECHDESIGN svůj projekt, který na tyto otázky odpovídá. Projekt zvítězil v konkurenci 38 výstavních projektů ve výběrovém řízení Open Call, který GALERIE CZECHDESIGN pořádala na jaře tohoto roku.

Ze všech rešerší, které studenti dali dohromady, vyšly jasné výsledky a požadavky na vzhled a povahu trendového písma – Kasovního trháku. Jaké písmo se stalo jasným vítězem, od cenové politiky po svůj název?
Studenti si rozdělili tři vítězné trendy, nakreslili co možná nejvěrnější bestsellery a pokusili se tuto analytickou rešerši ověřit v praxi a odpovědět na otázku, jestli se dá písmo naprogramovat tak, aby bylo úspěšné. Výsledky projektu představí výstava atraktivní a přístupnou formou.

Pod kurátorskou a grafickou podobou projektu se podepsal Richard Jaroš. Ten je rovněž autorem publikace, která při této příležitosti vyšla a na kterou se mohou návštěvníci výstavy těšit.

Projekt v rámci Open Call zaujal porotu složenou z teoretičky Ivy Knobloch, designéra Maxima Velčovského, grafického designéra a majitele studia marvil Pavla Zelenky, šéfredaktora rubriky Design serveru lidovky.cz Tomáše Holého a manažerky CZECHDESIGN Jany Vinšové.


Komentáře k článku