Nový Font 175 se již tiskne!
Na co se můžete těšit v prvním letošním čísle našeho časopisu? Kromě hlavního tématu, kterým je tentokrát CI e-shopů, přineseme články a rozhovory ze světa grafického designu, fotografie nebo grafického software a věnujeme se také počítačovým periferiím…
Úvodem vás seznámíme s designérem Martinem Zouharem, autorem obálky tohoto Fontu, jenž se věnuje hlavně obalovému designu – z poslední doby je to například rum Heffron, identita palírny Sudlička či Hanácka vodka.
V následujícím rozhovoru se čtenářům Fontu představí wildlife fotograf Michal Krause, který patří k elitní světové skupině fotografů-ambasadorů systému Fujifilm X.
Dále poreferujeme o dvou online konferencích, které proběhly koncem roku – TypeTech MeetUp a MagCulture live 2020 – a ohlédneme se za loňským rokem prostřednictvím některých osobností českého grafického designu.
Seznámíme s výsledkem soutěže na novou identitu města Chrudim a zmíníme se o zajímavé venkovní výstavě, kterou připravila ČTK, o manipulaci a cenzuře ve fotožurnalistice, jež je v současné době k vidění v pražských Nových Butovicích.
Na následujcích stranách představíme práci studia VOALA, které se kromě grafického designu věnuje i oblasti papírenského poradenství, kvalitního tisku a malonákladových ručně šitých vazeb.
Hlavním tématem tohoto čísla je corporate e-shopů, podrobněji zmíníme například Amazon, Alzu, Answear, Alibabu a AliExpress, Wolt či Deliveroo. A studio BareBear, jež se zaměřuje na digitální animovanou tvorbu a obrazovou postprodukci, představí postup tvorby maskota a předvánoční animované kampaně pro Mall.
Tradičně budeme hodnotit i úroveň log v tomto oboru.
V technicky zaměřené části Fontu se dozvíte, jak v současné době funguje trh počítačovými periferiemi, jaké jsou novinky v této oblasti, či co nového chystají firmy v nejbližší době. Přinášíme reportáž z lednového kongresu Obalko, který tentokrát vzhledem k situaci probíhal online prostřednictvím živého přenosu.
A jako každý rok představíme luxusní kalendář tiskárny Grafico v grafickém ztvárnění Kantors Creative Clubu.
Uveřejňujeme i zajímavý průzkum, který iniciovala UGD, o cenách v grafickém designu: o příjmech v oboru i cenách za grafické práce.
Richard Krejčí se zabývá trendy webdesignu pro rok 2021 a Michal Wein ve svém tradičním příspěvku tentokrát rozebírá fenomén koše ve znacích a logotypech.
Font uzavírá rubrika ve zkratce, kde naleznete přehledně mnohé aktuální zajímavosti z našeho oboru.
Těšíme se na vaše komentáře, až si nový Font pořádně prostudujete. :-) Do schránek by vám měl dorazit asi za týden.