Nový Font 149 se již tiskne!
Na co se můžete těšit v podzimním čísle našeho časopisu? Kromě hlavního tématu, kterým je tentokrát CI sýrů, přineseme články a rozhovory ze světa grafického designu, fotografie nebo grafického software a věnujeme se tentokrát polygrafii…
Úvodem vám představíme grafickou designérku Markétu Steinert, mj. spoluautorku vítězného loga města Přerov, která se zabývá převážné korporátní identitou. Dále nabídneme reportáž z 60. konference ATypl, která se tentokrát konala ve Varšavě.
Jan Bartoš zpovídá úspěšného fotografa Jiřího Jiroutka, jehož série portrétů osobností české umělecké scény před lety získala významné evropské ocenění QEP.
A podíváme se též na Slovensko – ukážeme práce designérky Mikiny Dimunové, např. vizuální styl Baletu Slovenského národného divadla. Následuje výčet úspěšných písem loňského roku na portálu MyFonts. A představíme knihy z nakladatelství Baobab (Jiří Šalamoun aneb představitelné pohledy na svět a Baoplaneta) oceněné v soutěži NČKR 2015, které graficky ztvárnil Luboš Drtina.
Tématem tohoto čísla je corporate sýrů, podíváme se na vizuální styl v této oblasti u nás i v zahraničí – konkrétně třeba na Lučinu, Veselou krávu či Mini Babybel.
Zaměřujeme se také na sýrové etikety.
A tradičně budeme hodnotit úroveň log v tomto oboru.
V technicky zaměřené části Fontu se dočtete, jak si v letošním roce stojí tradiční ofsetový tisk v porovnání s digitálním. Dále se například dozvíte, jak si připravit sadu personalizovaných tiskovin za pomoci HP SmartStream Designer Mosaic, či jaké jsou možnosti klasického knihtisku při výrobě exkluzivních merkantilních tiskovin a mnohé další zajímavosti. A představíme nový software Quick Color Match pro snadnou správu barev na monitoru i výtisku, který vznikl díky spolupráci firmy Eizo se společnostmi Adobe, Canon a Epson.
V obsáhlém článku se odborník Ivan Malík (CEO, Logicworks) věnuje novému operačnímu systému macOS Sierra.
A tradiční příspěvek Richarda Krejčího komentuje vektorový editor Sketch, který se stal velmi oblíbeným nástrojem zejména při tvorbě webových prezentací a aplikačních rozhraní.
Dále krátce představíme publikace CZECHDESIGNu Budoucnost designu a Design a výzkum a Michal Wein ve svém tradičním příspěvku tentokrát rozebírá fenomén vrány ve znacích a logotypech. Font uzavírá rubrika ve zkratce, kde naleznete přehledně mnohé aktuální zajímavosti z našeho oboru.
Těšíme se zde na vaše komentáře, až si nový Font pořádně prostudujete. :-) Do schránek by vám měl dorazit asi za týden.