Font

ostatní

Výběr jazyka

cs / en

 

Nový Font 139 se již tiskne!

Na co se můžete těšit v prvním letošním čísle našeho časopisu? Kromě hlavního tématu, kterým je tentokrát CI fast foodů, přineseme články a rozhovory ze světa grafického designu, fotografie nebo grafického softwaru a věnujeme se tentokrát tiskovým periferiím…

Úvodem vám nabídneme rozhovor s Lukášem Vodičkou, specialistou na ilustrace, fotomontáže a 3D – vytvářel vizuály například pro O2, Zlatopramen, Gambrinus či ČVUT.

Jan Bartoš pro Font zpovídal fotografa, historika, kurátora a pedagoga Tomáše Pospěcha, který nedávno vystavoval zajímavý projekt – fragmenty archivu bývalého JZD Slušovice. Představíme vám, kterak výtvarník Steven Noble využívá výtvarnou techniku scratchboard  v komerčních zakázkách.

V dalším článku se můžete seznámit s navigačními systémy londýnského a pařížského metra v konfrontaci s pražským. Poreferujeme také o soutěži na logo a vizuální styl Botanické zahrady Praha, ukážeme i finální verzi vítězné značky od Anny Divišové ze Studia Najbrt.

Krátce se ohlédneme za soutěží Graduation Projects 2014 a některými oceněnými pracemi:

              

Sláva Jevčinová – rodina antikvy Kin                        Iwona Łukowska – Symbolon

 

Představíme působivou knížku básní Hned vedle bílá barva mráčků / Terezín 1943 – vítěznou knihu v soutěži NČKR 2013 v kategorii Krásná literatura.

Tématem tohoto čísla je corporate fast foodových občerstvení z domova i ze světa, jmenovitě poukážeme na vizuální styl osobité Bageterie Boulevard.

               

     

 

A tradičně budeme hodnoti úroveň log v tomto oboru.

 

V technicky zaměřené části Fontu se dočtete o trendech v tiskových periferiích, o přednostech fotografických tiskáren Canon či tiskových papírů Ilford pro inkoustový tisk. Představíme možnosti materiálů pro ofset v portfoliu Europapier-Bohemia, poreferujeme o změnách ve společnosti HSW Signall a popíšeme výhody fotoaparátů Olympus řady OM-D (konkrétně fotoaparát Mark II).

V další části se věnujeme vizualizaci dat a představíme trendy, které nastolil lednový veletrh CES v Las Vegas.

V pravidelné rubrice přinášíme recenzi dalších publikací – Visual Families a Jak se dělá e-kniha. Michal Wein ve svém tradičním příspěvku tentokrát rozebírá fenomén včely a medu ve znacích a logotypech. V rubrice Krok za krokem Lukáš Vodička popisuje vznik autorské ilustrace k tématu fast food. Font uzavírá rubrika ve zkratce, kde naleznete přehledně mnohé aktuální zajímavosti z našeho oboru.

Těšíme se zde na vaše komentáře, až si nový Font pořádně prostudujete. :-)  Do schránek by vám měl dorazit asi za týden.


Komentáře k článku

25. 5. 2015 08:51 Petr

Docela me prekvapilo, jak se pise v novem Fontu, ze na ilustraci toho typoburgeru pracovali 4 (!) lidi soucasne. Neumim si predstavit, ze by tady nejaky klient nebo agentura zaplatil tolik hodin na jednom takovem obrazku...
Nicmene od soucasne prace 4 designeru na jednom obrazku bych cekal vic...




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.