Font

ostatní

Výběr jazyka

cs / en

 

Nový Font 135 se již tiskne!

Na co se můžete těšit v letošním třetím čísle našeho časopisu? Kromě hlavního tématu, kterým je tentokrát CI kuchyní, přineseme články a rozhovory ze světa grafického designu, fotografie nebo grafického software a věnujeme se také papírenskému průmyslu a výrobě obalů…

    

Úvodem vám tentokrát nabídneme rozhovor s výtvarníkem Janem Henkem o jeho působení na poli reklamní ilustrace.

Dále představíme fotografa Štěpána Mamulu,  který se zaměřuje převážně na fotografování jídla.

 

Filip Blažek vyzpovídal německého grafického designéra Christopha Dunsta, úspěšného tvůrce písem, který letos v dubnu představil v Praze a Plzni svou tvorbu v rámci přednáškového cyklu de.sign.

Přinášíme také výsledky 8. ročníku celoevropské soutěže European Design Awards, 19. ročníku soutěže obalového designu Mladý obal (tentokrát na téma "Take Away") a reportáž z konference TypoBerlin 2014.

          

ED Awards 2014                                                                                                      Mladý obal 2014
Freitag katalog                                                                                                        foto ze slavnostního vyhlášení výsledků

 

 

Poreferujeme o odborném workshopu PackagingShow 2014, věnovanému designu a výrobě obalů, a představíme knihu X, nejkrásnější českou knihu v kategorii Cena pro tvůrce do 30 let, která uspěla i na letošních ED Awards.

 

  

Tématem tohoto čísla je corporate kuchyní z domova i ze světa, jmenovitě poukážeme na corporate kuchyní Indeco, Katalpa a Smart.
A tradičně budeme hodnotit úroveň log v tomto oboru.

 

V technicky zaměřené části Fontu se dočtete o trendech v oblasti papírů a obalů, o nástrojích správy barev z pohledu fotografa, představíme digitální tiskový stroj Xerox iGen150, nové monitory Eizo s úhlopříčkou 24 palců (CX241 a CG247) a přinášíme reportáž z květnového veletrhu Reklama Polygraf…

V další části se můžete dočíst, jak na geotaging v Adobe Lightroom Mobile. V pokračování článku z minulého čísla o designu pro mobilní média se věnujeme konkrétním nástrojům určeným pro danou oblast.

V pravidelné rubrice představíme další publikace – Out of the Blue a Esej o typografii. Michal Wein ve svém tradičním příspěvku tentokrát rozebírá fenomén lžíce, nože i vidličky ve znacích a logotypech.

V rubrice Krok za krokem představujeme výrobu obálky tohoto čísla, od vytvoření 3D ilustrace, přes přípravu pro tisk a následné lakování na parciálním digitálním lakovacím stroji Scodix S75, který byl v Česku poprvé představen před pár měsíci na PrintExpo v Brně.

Font uzavírá rubrika ve zkratce, kde naleznete přehledně mnohé aktuální zajímavosti z našeho oboru.

Těšíme se zde na vaše komentáře, až si nový Font pořádně prostudujete. :-)  Do schránek by vám měl dorazit asi za týden.


Komentáře k článku

30. 6. 2014 13:33 Matlafous

Přidávám se ke chvále obálky. Basketbalovej míč jsem ochmatával patnáct minut.

27. 6. 2014 12:58 Filip

ta obalka je bomba!!!




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.