Font

ostatní

Výběr jazyka

cs / en

 

Města chtějí nová loga, ale pak je nevyužívají...

…říká grafický designér Aleš Najbrt v rozhovoru pro Dotyk.cz. Hned několik českých měst představilo během posledních dvou let svá nová loga, přičemž jejich úroveň a možnost praktického využití byla velmi rozdílná. Aleš Najbrt, který je podepsán pod logy měst Praha, Ostrava a nyní i Valašské Meziříčí, vidí příčinu ve fungování české státní správy a veřejných organizací. „Na projekty vizuální identity nejde dost prostředků. A hodně věcí ovlivňují politici zvolení na jedno období, kteří většinou nepřemýšlejí příliš dopředu," říká v rozhovoru.

Naučila se už česká města pracovat s vizuální identitou? Jde jim to lépe nebo hůře než komerčním firmám?

Řeklo by se, že jim to jde hůř. Ale město ani stát nejsou firmy. Platí pro ně jiná pravidla, potřebují uspokojit mnoho různých zájmů. Přenášet sem způsob uvažování komerčního podnikání není na místě. Zbývá ale otázka, jestli každé, i poměrně malé město, jehož prioritou není turistický ruch, potřebuje mít své logo a jednotný vizuální styl. Trochu se s nimi roztrhl pytel…

Celý rozhovor si můžete přečíst na www.dotyk.cz.


Komentáře k článku

10. 4. 2017 09:56 Petr Skriečka

Jeden příklad: V Ostravě na náměstí je modro-bílé textové CLV v korporátním stylu s výrazným nápisem VYMĚŇTE SI PAS VČAS!!! a pod ním informace o tom, jak má občan postupovat, na co si dát pozor, na co nezapomenout.

CLV V Praze "působivou" grafikou informuje občany o tom, že se už do centra nesmí na Seagwayi (supr, ale koho to vlastně ve skutečnosti zajímá), že na Malostranském náměstí už není parkoviště (čímž magistrát vlastně říká, že tam desítky let hyzdilo celé náměstí ale nikdo to neřešil) a nebo že máme lítačku. V podstatě to magistrát jen použil jako kampaň o sdělení "svých úspěchů".

Je to opravdu smutné a Praha by se měla např. od Ostravy učit, jak se to má dělat.