Font

logo

Výběr jazyka

cs / en

 

Výstaviště s novým logem?

S celou řadou novinek přichází v těchto dnech Výstaviště Praha. Návštěvníci historického výstavního komplexu v centru města se mohou těšit na novou vstupní bránu, nové logo a také obohacení kulturního programu, uvádí TZ, na kterou jsme náhodou narazili. Jak se k novému logu po loni zrušené soutěži Výstaviště dostalo?

Dále se uvádí:
Postupná proměna holešovického Výstaviště a snaha o otevřenost je i důvod toho, proč Výstaviště upustilo od stávajícího loga, které znázorňuje jen siluetu Průmyslového paláce. Nové logo, jehož autorem je Dominik Herr z agentury Hemispheres, je volně inspirováno konstrukčními elementy budovy paláce a svou pestrostí odkazuje i na další prvky typické pro areál – četné vitráže, které dávají akcím na Výstavišti nezaměnitelné kouzlo a také jeho cesty. „Díky novému logu se areál posouvá ve své vizuální identitě dál a chce se profilovat jako multifunkční areál,“ říká Pavel Klaška, předseda představenstva Rozvojové projekty Praha, a.s.

Zdroj a více zde.

 

Na novou identitu byla loni vyhlášena soutěž (odměna 300.000 Kč bez DPH) –  psali jsme o ní zde. Ta ale byla bez vyhlášení výsledků zrušena (což jsme ve Fontu kritizovali).

Viz jejich TZ:
Praha, 20. 10. 2016 – Výstaviště Praha Holešovice nevybralo v rámci výběrového řízení nové logo. Předložené návrhy nenaplnily nároky a požadavky zadavatele. Společnost Rozvojové projekty Praha, a.s., je nájemcem a správcem areálu Výstaviště Praha. Dne 15. srpna vyhlásila výběrové řízení na nové logo Výstaviště Praha. Hodnotící komise zasedla ve složení: Adriana Krnáčová, Jan Wolf, Karel Grabein Procházka, Veronika Kimmer, Monika Habrová, Marek Hlavica, Martin Kala, Karel Klíma a Pavel Klaška. Po prostudování všech přihlášených návrhů hodnotící komise rozhodla, že žádný předložený materiál nesplňuje očekávání a požadavky zadavatele. S odkazem na článek 30., bod 30.2. Výzvy k podání nabídky vytvoření nového loga a vizuální identity Výstaviště Praha, ruší zadavatel tuto zakázku malého rozsahu.

Zdroj zde.

Jak se vám líbí postup Výstaviště a nové logo (vybrané paní primátorkou a spol. patrně již bez soutěže)?


Komentáře k článku

16. 5. 2017 18:50 pala

Katka: ta soutěž byla zrušena a bylo to zadáno agentůře.

15. 5. 2017 09:58 geek

mel jsem se na to radeji podivat vecer, abych si nekazil celej den.

14. 5. 2017 23:55 Vera Maresova

co je důležité pro vysatviště? aby bylo vidět logo a nebo akce co pořádá? čím se prezentuje výstaviště? uspěšnou akcí a návštěvností ? nebo logem?
Ano, bohužel logo působí tak prázdně, typografii ani nemá cenu hodnotit .. souhlas s – petr staniček.

12. 5. 2017 22:05 lh

takhle se strihali loga pred 15 lety a dnes jsou po redesignu (i opakovanem), tak mozna za 15 let se dockame nejakeho lineartu.

12. 5. 2017 13:03 Katka

Logo bylo vybráno v rámci výběrového řízení - 6 subjektů předvedlo své návrhy, vybírala porota, byl v ní i Marek Hlavica.

12. 5. 2017 13:03 DN

Bylo by prekvapive, kdyby z toho vzeslo neco dobreho, s ohledem na portfolio agentury, ktera logo zpacovavala.

11. 5. 2017 20:34 Zahrada Cech

Aha, takze uvaha HMP byla: agentura Hemisphere dela BVV - sice priserne ale dela... tak by meli logicky delat i Prazske vystaviste. No opet tunel jako blazen. Zrusit pred vyhlasenim vysledku soutez, ktera mohla prinest alespon prumerne kvalitni reseni. Misto toho to dat naprimo agenturnim kolotocarum. Odkaz Kocku zije dal... Good luck

11. 5. 2017 16:18 Petr Staníček

Ach jo. Logo jak logobanky, bez výrazu, bez genia loci. A zase to univerzální sterilní šablonovité písmo. A verzálky, proč sakra. Notabene s kombinací znaků, kde se prakticky nedá udělat úplně dobrý kerning. Kdyby tu nenápaditost loga aspoň zachraňovala typografie – ale ona to spíš ještě podtrhuje.

Ano, je to asi lepší než ta stávající tragédie, ale lepší by byl asi i prostý nápis comicsansem, to není žádné měřítko. Postup mi nijak zásadně nevadí, nemyslím si že by bylo nutné na každou blbost dělat tendry, často je lepší prostě vybrat profesionály, na které mám dobré reference a nechat to na nich. Důležitější je zajistit si odborné hodnotitele na své straně, kteří dokáží kvalitu výsledku posoudit – a pak je obvykle skoro jedno, jestli vybírají z hromady návrhů v tendru, nebo korigují návrhy z jednoho domu.

11. 5. 2017 15:04 katerina

troufám si říct, že nejpovedenější logo z portfolia Hemispheres (což není žádná poklona)

11. 5. 2017 13:03 Iva Pelc

Oproti původnímu jistě krok vpřed, ale asi ne správným směrem. Bohužel...




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.