Trendy v logách 01 – zeslabující se písmo (a Prima)
Zcela novou vizuální podobu představila před časem televize Prima. Divákům chce nabídnout nejen nové logo, ale především moderní a svěží grafiku, která má být na úrovni nejmodernějších světových trendů. (Patří mezi ně stále i ty odlesky? :-).
O redesignu TV Prima jsme psali v souvislosti se zrušením „českého“ tendru ve Fontu 94. Vyšel zde rozhovor se studiem DRAWetc., jehož návrh nejprve vyhrál, ale pak jej Prima zamítla a byl vybrán poměrně zvláštní návrh od francouzského studia Dream On (hodnotili jsme jej víceméně s rozpaky ve Fontu 95). Když se ale 15. ledna nový design objevil v celkové grafice televize, musíme uznat, že nás příjemně překvapil. Nadále ale bohužel ve vysílání Primy zůstávají některé staré značky pořadů…
Ve Fontech jsme v minulosti čas od času posbírali loga, která spojuje stejný grafický princip. Takto se například objevila loga, která jsou složená z překrývajích se kružnic – ve Fontu 94, nebo značky s motivem úsměvu (smile) ve Fontu 83 a 93 (u příležitosti „smějících se“ značek Prahy 7 a Prahy 5).
Tentokrát jsme zde pro zajímavost vytáhli grafické řešení, které do včerejška provázelo loga 1. zpráv televize Prima. Jedná se o jednoduchý nápad – postupně zeslabovat písmena v nápise. Nejde tedy o originální řešení, ale o vcelku osvědčený postup, jak dokládají naše ukázky (jeden z návrhů – starší značka na lék Ganaton – přiznáváme, je i z naší dílny) :-)
Podobná řešení nijak paušálně neodsuzujeme, ale pro novou značku bychom si je již dnes použít asi nedovolili – jako bychom si nedovolili třeba toho smajlíka. Inu, značek bohužel velmi rychle přibývá a tím ubývá i možných originálních řešení…
U Primy je dobře, že výše uvedené značky měly alespoň JEDEN společný (jednoduchý) styl, neb se dříve objevovaly i pořady s logy naprosto strašlivými (viz Font 81) – jako Prima jízda, Trní a další „prima rány“ (z nichž ale stále některá přetrvávávají – třeba brushscriptové logo pořadu 5 proti 5)…
Shodou okolností se včera (od 19:30) poprvé objevily nové Zprávy TV Prima v nové vizuální podobě (s trochu nudným „bublinovým“ logem – to je ostatně další často užívané řešení). Ty nahradily dřívější 1. zprávy, které Prima vysílala pravidelně od 18:55. Jako moderátoři se po dlouhé době spolu objevili Mirka Čejková a Pavel Zuna.
Uvidíme, kdy a jak se změní v souvislosti s novým a graficky poměrně čistým stylem TV Prima i ostatní značky pořadů. Škoda, že to nejde změnit vše najednou (což bohužel zatím nejde ani u České televize, která sice změnila značky stanic, ale stále „drží“ staré logo ČT)…
O nové podobě TV Prima
Výsledný koncept vyšel z mezinárodního tendru, kterého se zúčastnila šestice renomovaných studií mimo jiné z Německa, Anglie a Francie. „Nejvíce nás oslovil návrh francouzského studia Dream On svým čistým, přesto velmi silným pojetím, které vychází z 3D loga a dále umožňuje další varianty použití,“ doplnil marketingový ředitel TV Prima Jan Müller. Grafiku nově doplňují i točená ID stanice s tvářemi Primy.
Logo mění televize Prima po dvou letech, současně opouští oranžovou barvu. „Posunujeme se v logu díky jeho dvojbarevnosti více k červené. Navíc se nám otevřela možnost rotování loga, jeho otevírání a v dalších grafických prvcích, jako jsou upoutávky, blipy či menu hraje významnou roli zrcadlení ve spojení s jiným využívaným typem písma,“ připomíná vedoucí oddělení on-air TV Prima Pavel Jankovský, který zajišťoval implementaci nové grafiky do vysílání televize.
Jak se vám vlastně nový styl Primy líbí? A značka Zprávy TV Prima?
-OK-
Komentáře k článku
12. 1. 2024 13:11 Zita
11. 2. 2008 18:27 Karel
6. 2. 2008 22:42 Ondra
Ze současné nabídky tak u mě jednoznačně vede nový vzhled České televize, který je na všech jejích programech přehledný, čístý a pěkně jim to "drží pohromadě".
6. 2. 2008 08:36 Avp
5. 2. 2008 16:24 Jakub Krčmář
A bublina je pak taky úplně mimo. :)