Font

logo

Výběr jazyka

cs / en

 

Světové dny mládeže 2013 mají své logo

Srdce a v jeho středu obrys slavné sochy Krista tyčící se nad Rio de Janeirem, vlevo nahoře doplněné malým křížem – celé v barvách brazilské vlajky (zelená, bílá, modrá a žlutá). Tak vypadá logo příštích Světových dnů mládeže, které se uskuteční v brazilském Riu De Janeiru v červenci 2013.

Autorem loga je pětadvacetiletý katolík Gustavo Huguenin, který vystudoval grafický design na Instituto Federal Fluminense. Vítězné logo bylo vybráno mezi více než 200 účastníky soutěže a minulý týden bylo oficiálně představeno riodejaneirským arcibiskupem Orani João Tempestou.

Zdroj: christnet.cz

Více najdete také zde.

 

A takhle vypadalo logo předchozích Světových dnů mládeže, které se konaly v Madridu v roce 2011. Zúčastnily se ho cca 2 milióny lidí.

 

Setkání křesťanské mládeže se konají také v tuzemsku – 5. celostátní setkání mládeže se uskuteční v srpnu letošního roku ve Žďáru nad Sázavou.

Pro srovnání se podívejte na vítězné logo tohoto setkání. Z 63 návrhů porota vybrala značku Zbyňka Čecha.

logo

 

Jak se vám líbí jednotlivé značky?


Komentáře k článku

25. 2. 2012 23:21 Milan

......... ja som sa tej sutaže zučastnil ako jediny slovak, dostal som sa do top 5 a dlho dlho som čakal kedy to vyhodnotia, lebo sa to aj prekladalo a tak.. , nakoniec som teda nevyhral ale je to moj velky uspech, dostat sa (vtedy ešte) 17ročny do semi finale v takejto sutaži ...

20. 2. 2012 14:43 Font OK

Tea > dělal jste někdy dlouhodobě něco podobného (vydávání média)? To je přece vždy tak trochu subjektivní, co redakce vybere, co kterému redaktorovi přijde zajímavé atd. I čtenáři se pak liší v tom, co je zaujalo a co si přečtou. U tištěných časopisů se obecně uvádělo, že je úspěch, když si čtenáři v průměru přečtou (vyberou) více než polovinu z článků (někdo třeba rád luští křížovky, pro jiné je to škoda místa :) ) . Rozhodně netvrdíme, že tady stihneme představit (navíc okomentovat) všechno. To ani nejde. I tak si ale myslíme, že za těch 20 let Font, a pak jeho blog, informovaly o drtivé většině podstatných věcí z našeho oboru, a to jak z domova (loga měst, velkých firem, soutěže...) tak i ze světa. Takže tuto vaši "kritiku" při vší úctě nebereme :-) a žádáme vás o zasílání vašich tipů na naši emailovou adresu (jak činí jiní čtenáři). Hezký den

20. 2. 2012 13:01 Tea

Petr S.: pletete se. Brand New se nezaměřuje na "krásné značky", ale na značky a redesigny významných subjektů, ať jsou jakkoliv dobré či špatné. Občas zveřejní i méně známé věci, jsou-li mimořádně povedené, ale to je vždy trochu krok stranou od základního zaměření webu. Mě nevadí, že se na Fontu objevují špatné věci. Vadí mi viditelná absence jakékoliv smysluplné koncepce jejich výběru na té nejobecnější rovině. Vadí mi, že nemám pocit, že by Font blog výběrem témat sledoval jakýkoliv obecný záměr: nejde ani o objektivní zpravodajství, kde by bylo "všechno" co projde určitým klíčem, ani o vyloženě osobní názory a články. Je to utopené kdesi mezi a tím to jako celek ztrácí obrovský díl potenciální informační hodnoty.

20. 2. 2012 10:19 Petr S.

Právě tím, že jsou na tomto blogu zveřejňovány i podprůměrné práce typu loga státní správy nebo různých akcí, televizí, otevřené dopisy, reakce apod.. nabízí blog Fontu daleko víc.

Na Brand New sice naleznete krásné a inspirující značky (zpravidla se jedná o vylepšení něčeho už docela dobrého), ale většinou by se k vám tyto značky dostaly i jinou cestou (v reklamě v tv, na netu atd.).

Jistě by pro font bylo jednodušší sednout každé ráno ke googlu a vyhledat si kdo má na světě nové logo, dát ho na blog a čekat, kolik dostane článek "lajků".

19. 2. 2012 23:44 Jaroslav

Nuda.

17. 2. 2012 14:20 Tea

Nesnažím se Font srovnávat s Brand New. Font by měl být asi logicky zaměřený primárně na dění v české kotlině. Problém evidentně je, že jsme příliš malá země na tak úzké zaměření, zpráv by bylo málo; proto je zřejmě potřeba rozšířit záběr jak tematicky (nespecializovat se pouze na loga a branding) tak i geograficky. Konec konců Brand New taky není zaměřený čistě na americké značky. Jasné zaměření ale má: mapuje a hodnotí nové identity objektivně významných subjektů po celém světě s logickou lehkou inklinací k domácímu prostředí, a to přesně jedním postem denně. Na co je ale zaměřený Font blog?

Dění v Čechách - ano, ale není to až zase tak důsledné, dost věcí se zde vůbec neobjeví. Dění ve světě - také ano, ale naprosto náhodně, mnoho významných či velmi vydařených věcí se zde nikdy neobjeví, jen proto, abych si jednou za uherský rok "přečetl" o něčem jako je logo srazu v Riu. A to vůbec nemluvím o již tradiční absenci vlastního hodnocení a názoru, kromě občasných posměšných poznámek. Chápu, že zrovna Font blog je v pestrém portfoliu činností studia Kafka až na X-tém místě, výsledkem ale je, že zde nenacházím ani ucelený a objektivní přehled událostí s jakýmkoliv uchopitelným zaměřením, ani subjektivní, vlastním názorem okořeněný a tím potenciálně zajímavý obsah, kde mohu hledat náhodnou inspiraci a rozšíření obzorů nad rámec nějakého zpravodajství. A dokonce ani nějaký rozumný kompromis mezi obojím výše zmíněným. Znovu: beru v potaz že jde jen o blog nad rámec tištěného časopisu, ale přesto myslím, že věci by se měli dělat buď pořádně a koncepčně, nebo raději vůbec.

17. 2. 2012 13:00 coffee

"záleží, co považuješ za relevantní kritérium. Velikost organizace/akce, nebo kvalitu provedené práce/designu." - obojí je podle mě dobré zmínit...

"Tea srovnává Font s BrandNew" - BN je určitě dobrá meta, ale nejde to zcela aplikovat na české prostředí, protože má naprosto jiné zázemí a asi 1000x větší trh  z kterého vybírá. A přepisovat zde informace jenom z BN by nemělo význam, to si můžu přečíst tam...

17. 2. 2012 12:49 jan

@indy Stejně tak jako většina ateistů bývá značně omezených...

17. 2. 2012 10:41 stope32

@coffee - záleží, co považuješ za relevantní kritérium. Velikost organizace/akce, nebo kvalitu provedené práce/designu.

Tea srovnává Font s BrandNew – metou, které bych se jako redaktor určitě chtěl přiblížit. BN ale jde přesně tou druhou cestou, zatímco tady člověk vidí v drtivé většině článků jen odpad typu státní správa.

17. 2. 2012 00:23 indy

nesouhlasim, vetsinou krestanu byva omezenych, bacha na ne, jsou to farizejove a pokrytci.

16. 2. 2012 22:09 karida

Prečo fanatici? Prečo fuck kresťanská mládež? Myslím že takéto príspevky by mal Font mazať!! Ži a nechaj žiť! K logu - mne sa logo pre Rio páči, aj keď symbol kríža by sa dal zakomponovať inak... toť moj názor, je to logo na kt. keď sa pozriem, vyžaruje pozitívno a lásku a myslím, že to bol cieľ. Ano.. tu by asi uspel viac červený štvorček s bielym krížikom a textom v Helvetice.... :) Ľudia, nebuďte tak obmedzení!!

15. 2. 2012 21:54 coffee

"Cokoliv z toho co uvádím by bylo myslím přínosnější, než kopání do mrtvol zveřejňováním značek jako je Žďár 2012:)" - Myslím, že je dobře, když se tu prezentuje logo největšího setkání na světě - Světových dnů mládeže v Riu, odkaz na Žďár považuji spíš za doplňující informaci ilustrujíc bídu místní provenience...

15. 2. 2012 19:56 Tea

No. Z poslední doby například vynikající identita New Theatre Sydney (třeba pro srovnání se zde v poslední době uveřejněnou prací Martina Poláčka), zajímavá nová identita J. C. Penney (ikdyž rozumím tomu, že tohoto giganta mezi obchodními řetězci ve Státech ne každý u nás zná). Novou identitu má americký Červený kříž, Underware udělalo krásný nový logotyp a identitu (Lake Tahoe ) - práce tohoto studia si zaslouží pozornost prakticky vždy. V nedávných dnech zkrachovalo několik poměrně významných leteckých společností, Malév a Spanair, myslím, že by bylo zajímavé a tak trochu i pietní se podívat na historii identit těchto společností. Nové logo má u sousedů Deutche Welle. Potichu ale přeci proběhl nedávno výběr nové vizuální identity v pražské MeetFactory, ta je od nového roku již postupně zaváděna do praxe; zjistit o tom trochu víc a dohledat například práce zúčastněných by mohlo být zajímavé. Pokud jde čistě o kvalitu log a vizuálů (nehledě na klienta), například Behance či Branding Served jsou denně plné projektů, jejichž alespoň občasné souhrny by mohly pomoci někam se tu posunout. Cokoliv z toho co uvádím by bylo myslím přínosnější, než kopání do mrtvol zveřejňováním značek jako je Žďár 2012:)

15. 2. 2012 18:14 Font

Tea > budeme rádi, když redakci pošlete tipy na zajímavé věci, které nám unikly (to by bylo i smysluplnější, než si jen takhle rejpnout do naší práce a odkráčet :-) )
Apropo, doufáme že jste si předplatil Font na letošní rok. Tím můžete podpořit i fungování a zlepšování tohoto blogu.

15. 2. 2012 15:13 Tea

Tak, jak to jde za sebou: průměr, podprůměr a s*ačka. Nic, co by mi přišlo podstatný zveřejňovat na oborovém blogu; mezi tím vám utíkají mnohem podstatnější věci (ze světa), jak tématem, tak i zpracováním.

15. 2. 2012 09:53 hieronymus

Logo Žďár 2012.
Bez toho letopočtu, bych to tipoval spíš na logo Zahrádkářů ze Žďáru nad Sázavou, ale tak před pětatřiceti lety

14. 2. 2012 14:24 david kotulan

Ale jo proč ne, katolík nejsem, ale logo určitě obsahuje vše co má. Tedy alespoň pro Rio. Ať si to užijí fanatici

14. 2. 2012 11:27 gregory

Mohli to zadat Fr. Stormovi. Ten mohl vytvorit neco ve stylu loga sve black metal kapely Masters Hammer

14. 2. 2012 10:26 Michal Tejmar

Přijde mi úsměvné že cokoliv křesťanského má ve znaku nakouslé jablko.

14. 2. 2012 06:32 ucho

fuck krestanska mladez a jejich odporna loga

14. 2. 2012 00:11 Swantowiet

Pryč křížek a pryč traperie a... heuréka, slušné logo je tu. :-D

13. 2. 2012 16:11 Jan Macek

Pokaždé je to stejné - prostě se do toho loga všechno nevejde, ale autor se o to znovu a znovu snaží.
Mimochodem, u loga Madridu se v praxi téměř nedaly odlišit dva odstíny červené (na monitoru ano, ale v tisku už skoro splývaly).

13. 2. 2012 13:48 Jorgos

Sakra, kdyz uz logo je podprumerne, nemuzou se alespon pouzivat kvalitni fonty?   Mame Top typografy a venku je neustale videt odpad.