Font

logo

Výběr jazyka

cs / en

 

Slovácké muzeum má nové „trendy“ logo

Zpřehlednit a ucelit vizuální výstup, to je podle Slováckého muzea hlavní důvod, proč mění své logo. Po téměř půlstoletí zaniká stylizovaný ptáček, který sloužil k prezentaci instituce. Veřejnost tak bude mít možnost lépe „číst“ a spojovat si se Slováckým muzeem desítky různorodých aktivit.

Autorem nového loga a vizualizace je nový výtvarník Slováckého muzea Lukáš Malina se svým bratrem Michalem. Jejich hlavní snahou a původním záměrem prý bylo vytvořit funkční a výtvarně zajímavou podobu spojení písmen S a M, která by umožnila pracovat s logem kreativně a variabilně na plakátech a jiných propagačních materiálech muzea.

„Nakonec se do nové podoby loga částečně promítl i motiv ptáčka, kterého mělo Slovácké muzeum v logu do současnosti. Výsledkem je tak spojení litery S a ptačího křídla,“ popsal výsledek Lukáš Malina.

Práci bratrů Malinových ocenil i ředitel Slováckého muzea. „Jsem velmi rád, že se do toho pánové pustili a podařilo se jim vytvořit pro naši instituci návrh nového a jistě originálního pojetí. Využíváme současných moderních trendů, se kterými se dá interaktivně pracovat ve všech muzejních materiálech,“ uvedl Ivo Frolec.

Původní logo vytvořil muzejní výtvarník Josef Kiesewetter jako součást grafiky k jedné z krátkodobých výstav koncem 60. let minulého století. Během pár dnů se spontánní kresba ujala a Slovácké muzeum mělo logo.

„Dříve se na logo nebral takový zřetel. Postupem času se stalo součástí prezentace obecně u všech institucí. Pro potřeby prezentace v dnešní době už bylo ovšem zastaralé a těžce čitelné. Nastal čas na změnu,“ odůvodnil Ivo Frolec kroky, proč vzniká tato nová, výrazná obměna.

Zdroj zde.

Podle nás je škoda zahodit původní symbol, který má stále své nezaměnitelné kouzlo. Stačilo jen doladit nekvalitní typografii (na název se používala i různá písma). Nebylo nutné zavádět pro tuto instituci „trendy“ plastické logo se stínky a přechody…
Navíc jsme našli nové logo ve dvou různých kompozičních verzích, s textem vlevo i vpravo od symbolu, kde je navíc nezarovnaný na praporek. Tomu nerozumíme.

 

Spoluautor nového loga MgA. Michal Malina v reakci na příspěvek vysvětlil, že logo v národních barvách (použité v úvodu článku) je pouze jedna z možných variant úpravy symbolu k chystané výstavě a zaslal prezentaci vizuálního stylu: SMUH_logo_prezentace.pdf (dokument Adobe PDF)SMUH_logo_prezentace.pdf

A také ukázku aplikací na programových plakátech a banneru:

  

 

Jak se změna líbí vám?


Komentáře k článku

14. 2. 2018 21:44 věra marešová

Jedna věc je výsledek a druhá věc je zodpovědnost zadavatele a nějaká strategie komunikace Slováckého Muzea. Ve vizuálu logo funguje už jako spíš bublina pro ukázku výstav. Bohužel křídlo se vytrácí a proč se neupravilo stávající logo a nevycházelo z bohaté ornamentálnosti Slovácka kde by se určitě dala najít jiná a lepší stylizace, a ještě se ptám na ukázkách plakátu co je možné vidět na webu muzea tak má výstava pokaždé jiný zvolený font? jednotný vizuální styl jak pracuje s písmem?

13. 2. 2018 09:23 Michal

Jak píše Jiří, je to tak ... především je zde vidět absolutní bezradnost a žádná koncepce. Proč je symbol pokaždé jiný? Jednou uvnitř s fotografií, podruhé jen průhledný s čárami, pak zase stínovaný, pak zcela bez výplně a naposledy jen s konturou? Podívám-li se na to z každé takové stránky, vůbec si symbol nezařadím pro stejnou věc ani instituci, nedává to žádnou logiku ani spojitost. Prvoplánové, narychlo vytvořené a bezmyšlenkovitě provedené ... přijde mi to jako narychlo odfláknutá práce, jen aby bylo zaplaceno.

Ani jedna z aplikací nemá koncepci tak, aby se dal symbol a jeho ztvárnění brát jako vizuální identita, absolutně to k sobě nesedí. Vypadá to tak, že autoři se inspirovali různými již hotovými logy a identitami a z každé aplikace si vybrali to, co se jim v danou minutu líbilo, nakonec to rychle spojili v guláš, který ale nefunguje, protože ani jedna aplikace k sobě nesedí, natož typografie.

12. 2. 2018 20:21 Jiří

No, tak pan Lukáš Malina vystudoval ateliér malířství a pan Michal Malina se "zabývá především tvorbou objektů a reliéfů", čím se asi moc neuživí ani jeden. Neřekl bych, že to je ideální průprava k tvorbě vizuálního stylu. Což se brzy ukáže jako podstatné až se tzv. "logo" zmenší na 1 cm a bude ho potřeba použít v jednobarevné variantě např. ražba. Možná jako obraz, nebo nějaký reliéf by to mohlo fungovat, ale o funkčnosti, smyslu a charakteru jednotného grafického designu autoři netuší vůbec nic.

12. 2. 2018 17:59 eix

To se velice rychle vokouká a vyčpí. Gratuluju.

10. 2. 2018 18:30 ivo

hovínko.
aplikace to nezachrání.

9. 2. 2018 11:22 lf

Nový vizuální styl je zajímavý. Docela se mi i líbí. Bohužel podivně zarovnaná typografie a zvláštní trikolora.

Největší problém však nastává tehdy, pokud se tímto stylem snaží nahradit styl stávající. Symbol je funkční a po případné menší stylizaci a odladění typografie by mohl fungovat i nadále bez problémů. Zde navržený nový styl bohužel vůbec nereaguje a nenavazuje. Umělé naroubování na křídlo opeřence už je jen snaha najít alespoň nějaké spojení, které však spíše funguje pro leteckou společnost nebo pavilon ptáků.

8. 2. 2018 18:22 ALA

Nepochopitelné - všichni tyhle neefektivní efektní (afektované) loga opouští, my jimi budeme nahrazovat nadčasové (logicky zdůvodněné) logotypy. Idu blinkat.

8. 2. 2018 12:56 to mv

cepice se jmenuje raskovka, takze usuzuju ze je to tribute to jiri raska, nas prvni a dlouho jedinny zlaty medailista ze zoh.

8. 2. 2018 11:14 HEHE

hmm... to muselo dát ale práce... a přitom taková blbost

8. 2. 2018 10:38 mw

to to:
můžete být, prosím, konkrétnější?

7. 2. 2018 23:05 To wein

Popisek u obrazku čepice je jasny

7. 2. 2018 18:39 Wein

Co se týče barev, tak si dovolím upozornit na kulicha českých zimních olympioniků, tedy státní sportovní reprezentace. Kdo ještě neviděl: čistě bílá bambule a pak sestupně pruhy modrý, červený, bílý a modrý. Rozumíte tomu? Předem děkuji za vysvětlení.

7. 2. 2018 11:31 Petr

Nelíbí se mi barevné zpracování toho loga. Proč je logo v barvách ruské vlajky? Pokud chtěli udělat něco v národních barvách, tak pořadí barev mělo být v pořadí barev české trikolory a ne ruské vlajky tzn prohodit červenou s modrou. Jinak je to za mě docela hezké.

7. 2. 2018 08:32 Návštěvník Slováckého muzea UH

Mně se nové logo líbí.
Pod Slovácké muzeum v UH spadá i galerie, památník Velké Moravy či muzeum pálenic nebo muzeum v přírodě (nepletu-li se, poměrně donedávna i letecké muzeum). Ne jen samotné Slovácké muzeum UH, ale i tyto další instituce, pod něj spadající, nabízí různé druhy výstav a akcí, proto se mi líbí, jak s novým logem jde pracovat a přizpůsobit jej – „ušít jej na míru“ - každé z pořádaných výstav či akcí, přitom "základ" toho loga je zachován.

6. 2. 2018 22:44 Michal

Dobrej kýč. V té prezentaci jde ta bezradnost vidět, snaha použít co nejvíce typů stylů a naroubovat je na symbol, který je bezcharakterní. Připadá mi to, že autoři naroubovali do symbolu vše, co někde viděli. To nemají soudnost? Logo, spíše symbol nefunguje, písmo k tomu nesedí. Škoda změny k horšímu.

6. 2. 2018 22:43 Michal

Dobrej kýč

6. 2. 2018 22:43 Michal

Dobrej kýč

6. 2. 2018 18:15 hokič

Muzeum, které letí. K zemi.

6. 2. 2018 15:11 Jakub

Ano, typická slovácká chobotnice, aneb z leteckého muzea přírodopisným snadno a rychle.

Omlouvám se za ten sarkazmus, naštěstí v tom rozpracovaném pdfku se až takové úlety moc nevyskytují (i když ty oči...). Každopádně mě z toho i nadále vychází, že mnohem lepší cestou by byla úprava stávajícího loga a dotvoření identity k němu.

Jinak k samotné identitě - když už na ten nový symbol přistoupíme. Na polovině plakátů je symbol zdvojený (velký s fotkou + malý jako logo), na vizitce trochu bez opodstatnění použitá forma jen v obrysové lince (jejíž význam mě trochu uniká, jsou tam tím pádem 2 varianty černobílého loga), zarovnání textu k symbolu... celé to na mě působí dojmem jisté bezradnosti nebo nedokončenosti, jakože autoři začali a teď úplně neví co s tím...

6. 2. 2018 13:22 lh

takhle to dopada, kdyz nahradite rodinne stribro plastovym priborem.

6. 2. 2018 10:26 Jakub

Když pomineme tu opravdu zbytečnou změnu symbolu za už ani ne tak moc trendy plastické stíny, tak moc nechápu ty národní barvy, které dost popírají regionální zaměření muzea. Ve spojení s křídlem to působí spíš jako logo národního muzea letectví.

5. 2. 2018 19:08 pala

5. 2. 2018 17:50 Pastelka

Zahození původního symbolu je kritický přehmat. Zvláště citelně to beru jako místní. Citlivý slovácký a na první pohled čitelný motiv byl jednoznačně nezaměnitelný a originální. To se o novém logu "požárníků" nedá říct. Pokud mělo být záměrem napravení původní typografie, pak se někde v procesu stala takový ošklivý nepěkná věc.

5. 2. 2018 17:44 Michal

Původní logo je nadčasové, nebo lépe řečeno "slovácké", to nové je opravdu katastrofa, symbol jako takový nebude fungovat bez nápisu. Zase slabota a rádoby pseudoefekty. Totální krok zpět, škoda.

Měl se raději dělat redesign původního a jemně doladit kompozici, ale toto je nezajímavé a disproporční ... vůbec k sobě ty vlnky nenavazují, jakoby se každá z nich dělala zvlášť a neměly spolu nic společného.

Horní linka vlevo je dost deformována, působí to jako nedoladěné.

5. 2. 2018 16:37 Andrej

Takhle to dopadá, když se toho ujme někdo nekompetentní.

5. 2. 2018 15:19 DN

Je škoda, že se muzeum zbavilo unikátního symbolu (který i po 50 letech stále dobře fungoval), na úkor něčeho tak dočasného a "trendy".

5. 2. 2018 14:55 Majký

Bohužel velký krok zpátky. Staré logo se mi líbilo, tohle je humáč...

5. 2. 2018 14:12 eix

Takže to staré bylo těžce čitelné a to nové je lehce čitelné? Hm, vypadá to trochu jako lejno v národních barvách.

5. 2. 2018 14:10 jakub

Nelíbí. Vidím v tom jen písmeno F. A jak se mohla třeba v tom černobílém logu změnit bílá část na tu nejtmavší?