Redesignovaný styl UP
Věra Marešová kdysi zvítězila v tendru Univerzity Palackého v Olomouci. Jak to ale už u nás obvykle dopadá, její návrh nebyl nakonec přijat. Nicméně Věra u univerzity zůstala a pomohla jim dát do pořádku vizuální styl – byť se musel zachovat starý symbol. I tak je to ale kvalitní a přínosná práce…
V roce 2008 proběhla soutěž, o které jsme psali zde.
Na svém blogu k tomu po 6 letech autorka napsala:
„Velice dlouho – asi tak bych začala. Jak řešit logotyp/znak, jak to uchopit aby z toho vznikla jednotná vizuální identita? Byl to nelehký úkol, má představa o logu pro UP je jiná, ale bylo by mně líto, kdybych nezkusila cestu – jak sakra vyřešit JVS s tím, co již je. Univerzitní prostředí je náročný a složitý organismus, proto jsem ráda, že se povedl tento manuál – věřte, byla to dlouhá cesta a ještě pořád se detaily ladí.“
Zdroj zde.
Velkým přínosem je mj. vždy jasná a čistá sdílená identita.
Hodně dobře funguje i nové firemní písmo Dederon (autor Tomáš Brousil).
Loga a manuály (JVS nebo jen orientačního systému) si můžete stáhnout a prohlédnout zde.
O tom, jak v roce 2008 na UP probíhalo jednání o novém logu vybraném odbornou porotou („půlroční tahanice kolem nového loga Univerzity Palackého jsou u konce“) a proč bylo nakonec po tlaku studentů a pedagogů zamítnuto („hlavní organizátor protestní petiční akce Jan Schneider shromáždil přes šestnáct set podpisů“), se dočtete zde.
Komentáře k článku
9. 4. 2015 19:48 Pavel
U lékařské fakulty (červená), filozofické (bledě modrá) a pedagogické (zlatá) je situace asi jasná, pak máme fialovou u právnické fakulty a růžovou u teologické fakultu, kde nynějši barvy se porád ještě drží v odstínech purpurové, ale jak souvisí jasně oranžová s vínovými taláry přírodovědy?
Jinak osobně jsem moc rád, že nakonec zůstala modifikace původního loga. Když se podíváte na univerzity v zahraničí, tak si velmi zakládají na své tradici a změnit logo k nepoznání by bylo pro ně nemyslitelné. Vzpomínám si, že v době, kdy se to diskutovalo byl jeden z argumentů, že původní logo stejně není původní a bylo vytvořeno pro obnovenou univerzitu po válce. I tak ale mělo svou historii a hlavně to nění argument k radikální změně. Prosím, modifikace symbolů staré uiverzity by asi stala za diskuzi, ale uplně nové logo byl krok stranou. Dokážete si představit, že by např. Škoda zrušila okřídlený šíp, který mimochodem není o moc starší?
3. 4. 2015 13:19 * karel *
24. 3. 2015 13:58 Font
Těžko může být originální řešení ale vybráno v nějakém všelidovém hlasování (viz nakousnuté jablko Apple, které ve své době působilo v oboru tak nezvykle, že si ajťáci ťukali na čelo: „to prodávaj jablka?“ a dnes je zavedenou ikonou). Jako je diagnóza léčby odbornou věcí odborníka – lékaře, tak i identita subjektu (nadčasový symbol, firemní písmo a barevnost, provázaný vizuální styl) by měla být řešena i hodnocena s patřičnou odborností.
24. 3. 2015 13:39 Jakub
23. 3. 2015 16:14 věra marešová | blog.vgrafik.cz
23. 3. 2015 01:40 Martis
22. 3. 2015 11:45 lh
Co ma ovsem velke rezervy je vizualni styl, soubor ikon je hodne nepovedny, a linearni grafika z rotujiciho loga je na urovni prvoplanove ideove skici.