Font

logo

Výběr jazyka

cs / en

 

Redesign televizí Sat.1 a Animal Planet

Dva měsíce před uvedením nového designu ve vysílání Sat.1 se na YouTube objevila upoutávka, která dává tušit i budoucí podobu loga. (Ta byla následně stažena, můžete se podívat již jen na upoutávku z r. 2007). Redaktoři online-časopisu DWDL si nechali televizí potvrdit pravost tohoto videa. Podle tvrzení televize se jedná pouze o předběžnou verzi. Nový design jde tak trochu směrem plošné jednoduchosti à la Mercedes (bez oblíbených 3D efektů). Jak se zdá, odloučí se Sat.1 od dosavadního plastického a pohyblivého loga. Míček uprostřed loga dále nebude do budoucna „zneužíván“ jen jako tečka, ale poputuje před nově posazený nápis, čímž se mu dostane více samostatnosti a zároveň větší pozornosti.
Podívejte se i na výraznou změnu stanice Animal Planet…

Nový Animal Planet
Výrazná změna doprovází i kanál Animal Planet – jejich vlastními slovy: „Nový program Animal Planet bude útočit na instinkty, které nás všechny ovládají – strach, hlad, pohodlí, potrava – s vážnými pořady, rezonujícími se vším, co dělá člověka člověkem.“
Minulou neděli, v nejsledovanější den, Animal Planet uvedla novou identitu, která je více než jen pouhou změnou vizáže, neboť se snaží vyměnit rodinnou image za silnější zážitek.
Tento kanál, sledovaný v 94 milionech domácností, byl tradičně vnímán jako rodinný. Jak se ale píše v New York Times, díky novému programu a marketingovým materiálům se přetváří do kanálu orientovaného na dospělé diváky.
Minulý měsíc debutoval na AP, kabelovém kanálu patřící Discovery Communications, film „Grizzly Man“. Dokument z r. 2005 zkoumá život člověka, který žil mnoho let mezi medvědy v aljašské divočině než jimi byl zabit. „Je to něco, co byste na AP ještě před rokem neviděli,“ řekla v rozhovoru minulý týden gen. ředitelka kanálu Marjorie Kaplan.
AP je posledním z kanálů Discovery, který se bude předělávat. Kanál Discovery Time, který spolupracoval s New York Times, se programem zaměří na zločin a právo a zanedlouho změní jméno na Investigation Discovery. Kanál Discovery Home, konkurent populárnější HGTV, bude později určen programům o životním prostředí a změní jméno na Planet Green.

Na ukázce je původní televizní znělka Animal Planet a varianta R.O.A.R. od studia Zona design.


Hodnocení:

U Sat.1 jde v podstatě o logický krok. Písmo bylo již nemoderní a symbol (hlavní nositel identifikace) byl zcela nelogicky ukryt mezi masivními písmeny. Došlo tedy k nápravě – symbol dostal důstojný prostor, který si zaslouží a písmo bylo nahrazeno za přátelštější a čitelnější.
Redesign jednoznačně k lepšímu…


U Animal Planet je to zásadnější změna. Z poměrně překombinované značky (fotografie zeměkoule z loga Discovery byla doplněna o kráčejícího slona) zmizely ilustrace a zůstala typografie. Značka nyní stojí na „živých“ písmenech (různá síla tahu, tři odstíny zelené, natočené M). Logo tedy bylo zjednodušeno, ale i nadále je výrazné a živé. A poměrně netradiční. Mně se také líbí. O designu televizních stanic jsme psali ve Fontu č. 39.

A jak se vám líbí tyto změny?
-OK-


Komentáře k článku

15. 2. 2008 16:49 Dan

To nove logo Animal Planet je z meho pohledu naprosto priserne. Totalni typo zprzneni. Kdyby z puvodniho ostranili tu zemekouli, zvysili rozdil v kontrastu mezi tema dvema zelenymi barvami a mozna vzali trochu jiny font, byli by na tom o mnoho lepe.




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.