Postava Fabiána v logu Destinační agentury Brdy
Destinační agentura Brdy, která má rozvíjet turistický ruch v návaznosti na nedávno vzniklou CHKO Brdy, má už i své logo. Jeho ústředním motivem je mystická postava strážce Brd Fabiána od známého příbramského výtvarníka Jana Čáky.
„Jsme přesvědčeni, že značka s proslulým symbolem Brd se stane jednotícím prvkem celého regionu a přispěje k jeho rozvoji. Život i práce pana Čáky je nejlepší propagací Brd a věříme, že i jeho kresba poslouží k popularizaci a sjednocení celého regionu,“ řekl Vladimír Král, ředitel Ekologického centra Orlov, o.p.s. (ECO), pod který Destinační agentura Brdy patří.
ECO dlouho hledalo symbol, který by nebyl kontroverzní v regionu a umožňoval jeho sjednocení. „Rozdělování Brd na středočeskou a plzeňskou část považujeme za zbytečné, a proto jsme chtěli dát do znaku destinační agentury symbol, který není dotčený žádnými spory a má historickou vazbu k regionu,“ zdůraznil Vladimír Král. Logo by mělo přispět k znovuobnovení sounáležitosti s územím, které bylo na dlouhou dobu izolováno od normálního dění. „Domníváme se, že prostřednictvím Čákova Fabiána můžeme navázat na dobu, která předcházela uzavření Brd pro veřejnost,“ dodal Vladimír Král.
Zdroj a více najdete na webu www.pribramsko.eu.
Komentáře k článku
5. 1. 2017 13:29 wgx
Zajímalo by mě ale, proč jsou v logu 3 druhy písma? Proč je tam 2x uvedeno slovo Brdy? Proč ta disproporčnost mezi Fabián BRDY a REGION BRDY? Jaká asi bude nejmenší možná velikost loga, aby bylo ještě čitelné, půl vizitky? Trochu mi vadí i ta nejednoznačnost, máme tady Destinační agenturu, Fabián Brdy a Region Brdy.. takže čoho je to vlastně logo?