Font

logo

Výběr jazyka

cs / en

 

Plzeň chce nové společné logo, obvody ho odmítají

Plzeňská radnice hledá nové logo využitelné pro komplexní prezentaci města a jeho institucí. Chce získat grafický symbol, který nahradí dosavadní logo spjaté s rokem 2015, kdy Plzni patřil titul Evropské hlavní město kultury.

Nová značka města se má dostat na nejrůznější písemnosti, propagační předměty nebo internetové prezentace města a organizací s ním spojených. Ty by tak měly získat jednotnou tvář, což se má týkat i úřadů jednotlivých městských obvodů, které mají svá vlastní zavedená a nadčasová loga. Lidé z vedení obvodů ale tvrdí, že se svých zavedených symbolů vzdát nehodlají.

Na proceduru, která bude s vytvořením a používání symbolu souviset, má radnice vyhrazené dva miliony korun. Například Ostrava si pořídila nové logo v roce 2008 u renomovaného Studia Najbrt. Za logo, licenci k jeho neomezenému používání i manuály s podrobnými návody pro jeho využití zaplatilo město celkem 1,8 milionu korun.

Náměstek primátora Martin Baxa z ODS uvedl, že v únoru nebo březnu radnice zveřejní na svém profilu podmínky, které budou muset zájemci o zakázku splnit. Vedení města předpokládá, že k účasti v soutěži vyzve renomovaná studia.

„Byl bych rád, aby logo občané města přijali a stalo se symbolickou značkou města. Druhým přáním je, aby logo sloužilo pro komunikaci celého města a jeho prezentace nebyla navenek roztříštěná. Nejde to udělat najednou, ale chtěli bychom, aby logo bylo postupně přijímáno městskými organizacemi, směřovalo do městských obvodů a městských společností,“ prohlásil Baxa.

Náměstek tvrdí, že dva miliony, které chce radnice za logo utratit, není přemrštěná cena.

„Rozpočet v sobě nezahrnuje jen odevzdání grafické značky. Hlavní práce čeká na vítěze v tom, že bude muset odevzdat publikaci o stovkách stran. Té se říká logomanuál a je v ní rozkresleno užívání loga do desítek různých případů od vizitek přes dopisní papíry a varianty městského webu po loga městských organizací a společností. To je velká práce,“ uvedl Baxa.

 

Starostové obvodů společné centrální logo odmítají

Například starostovi Plzně-Doubravky Michalu Chalupnému se nelíbí myšlenka, že by se i jeho úřad musel prezentovat celoměstským symbolem. „Vždy jsem odmítal, že bychom museli mít nějaké centrální logo. Myslím, že i zástupci jiných městský obvodů budou mít podobný názor,“ uvedl.

Zdůrazňuje, že symbol Doubravky se siluetou kostela svatého Jiří lidé znají. „A každé logo začne fungovat až po nějakém čase, kdy se občanům dostane do povědomí. Budeme tedy hledat způsob, jak naše logo zachovat,“ dodal Chalupný.

Městský obvod Plzeň-Slovany má od konce devadesátých let minulého století v logu stylizované vyobrazení lípy a dvou řek. Starosta Lumír Aschenbrenner chce symbol udržet i po výběru nového loga města.

„Nepředpokládám, že bychom přestali naše logo používat. Je hezké a líbí se nám,“ prohlásil.

Zdroj zde.

Co si myslíte o tom, že starostové městských obvodů odmítají smysluplnou společnou sdílenou identitu celého města, jako to už prošlo např. v Pardubicích (kde je součástí třeba i Kulturní centrum, Rozvojový fond a další městské organizace)?


Komentáře k článku

14. 3. 2016 08:24 Johny

"Hlavní práce čeká na vítěze v tom, že bude muset odevzdat publikaci o stovkách stran. Té se říká logomanuál..."

STOVKY STRAN OMG!

3. 3. 2016 13:01 Jaromír

Je to boj. Lidi sami o sobě nepřemýšlí moc v souvislostech a v širším kontextu. Měli tady 40 let komouše, kteří je naučili, že má cenu myslet pouze na sebe (svojí rodinu) a všechno si udělat sám, protože jinak to mít nebudou. Takže se takový člověk stal fachmanem na všechno, který rozumí všemu. A to předal i další generaci. Tady bych viděl širší příčinu současného stavu. A ještě ke všemu tu existují vedle kvalitních i "odborníci grafici", který k tomu všemu v tom dělají ještě větší bordel. Tak pak se divte... Takže je to těžký...

23. 2. 2016 22:49 Jakub Michl

Ahoj, můžete se hlásit již zde: http://zamery.plzen.eu/detail/4467

9. 2. 2016 12:47 a

Co si má co nějaký obvoďák kecat do vizuality celého města? Aha, počkat! Ono je hezké a líbí se jim... tak to jo, teď už na stoprocent chápu...

9. 2. 2016 08:51 Honza

Už to tady bylo zmíněno tolikrát, že je to jak opakující se deska, ale důležitější než logo je koncepční vizuální identita. Když se povede, tak bude snazší získat podporu od představitelů městských obvodů a ostatních institucí. Nezbývá než doufat, že Plzeň půjde touto cestou. Rozhodně by jí to svědčilo, protože pel-mel dosavadních značek je ohavný.




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.