Font

logo

Výběr jazyka

cs / en

 

Nový Ještěd a písmena rozšířenáááá

Do nové sezóny nastoupilo lyžařské středisko Skiareál Ještěd s novým logem i mottem Hory za rohem. Podívejme se v této souvislosti na podobná loga postavená „jen“ na typografické hříčce s některými horizontálně rozšířenými písmeny. Je to nějaká móda nebo grafikům docházejí nápady?

„Hory za rohem“ – s tímto novým heslem láká na, brzy snad již zasněžené, sjezdovky skiareál na Ještědu. Motto je to příznačné, kdo se může pochlubit tím, že v centru města nasedne na tramvaj nebo autobus a za pár minut si může užívat sjedování. Z nového loga zmizel obrys krajské dominanty v podobě Ještědu, zůstal jen text s výrazně protaženým písmenem E.

Jak upozornili někteří lidé na sociálních sítích, podobné logo má i firma Trevos, která vyrábí svítidla.

Zdroj a více zde.

 

Naše sbírka ale čítá více podobných řešení:

    

 

    

 

            

 

 

 

 

 

 

 

   

 

  

 

  

 

 

 

 

 

 

PS: I my v Kafka designu jsme se na tomto podíleli – logem pro firmu ELZA. Protažené počáteční E mělo symbolizovat kuchyňskou skříňku/linku. Jistou omluvou snad pro nás může být, že toto logo vzniklo již v roce 2009, kdy jsme podobné řešení jinde neznali (ostatní ukázky jsou pozdější)…

Jak se vám to líbí? Není už podle vás tento „trend“ poněkud zprofanovaný?


Komentáře k článku

18. 12. 2018 17:16 věra marešová

je to nuda, která nerve oči ...

14. 12. 2018 19:59 Petr Korunka

Zase na druhou stranu je fajn, že se vyvyrovali nějakého levného kýčel (lyžaře, kopců etc.) toto mi tím rozjetým E připomíná trochu lyžařskou stopu....myslím, že to není úplně originální ale určitě to neuraáží moje grafické oko.

14. 12. 2018 09:19 wgx

Tak to je trapný. Hlavně je usvědčuje fakt, že to protažený E nedává vlastně vůbec žádný smysl, narozdíl od některých alternativ uvedených v článku..

13. 12. 2018 15:25 DH

Karel Skoroamatér: v tomto případě jde jen o nějakou úvahu nad LOGO TRENDY, ne? Při tom se nikdy nehodnotí celý vizuální styl - kvalita polepů aut, maskotů, orientačního sytsému nebo prezentace na webu... Je to čistě jen o samotné grafické značce, která mimochodem musí často fungovat i samostatně (loga sponzorů na billboardu atd.).

Jako to dělají třeba i tady:
https://www.logolounge.com/articles/2018-logo-trends

13. 12. 2018 11:44 Karel Skoroamatér

Ježkovy, jakože v dnešní době zas nějaký LÍBÍ vs. NELÍBÍ na téma Logo vytvržený z kontextu? Jste někde zaspali, ne? Au!
Jasný, logo jako obrázek nuda, ale třeba budou celkově věci skiareálu kultivovaný a koukatelně upravený a dohromady bude všechno dávat smysl. Jakože žádná pecka, ale možná solidní práce. Možná. Jenomže to samozřejmě nemůžeme nikdo vidět, protože se publikovalo zase jenom LOGO. Gigantická modla, středobod amatérskýho grafickýho vesmíru. LO-GO, LO-GO, LO-GO! Vo tom to všecko grafický je! A víte, co je zajímavý? Když zapíchnete do bobku krásný logo, je to furt jenom vošklivej smradlavej bobek. Když dáte na krásnou budovu hnusný logo, je to zohyzděná krásná budova. Takže co je důležitý? A co má větší smysl? CELEK!

12. 12. 2018 10:54 DavidK

Jakože fakt? Au

11. 12. 2018 23:50 DH

Judita: No, mně to přijde trochu už moc. Nemám nápad - tak použiju tenhle typografický fórek a jsem IN? Kde je snaha najít originální značku jako byl ve své době symbol třeba Nike, Mercedes, vypláznutý jazyk Rolling Stones (v novém Fontu, který dnes dorazil) nebo býk Meryll Lynch? Vžyť by tohle dokázal nakonec sám vygenerovat nějaký algoritmus (variantně by bylo k tomu pak zesilování tahů písmen). Ae je to originální pro danou firmu nebo to už může mít fakt každý?

11. 12. 2018 17:26 Judita

Je to asi stejnej trend jako používání Helvetiky.

11. 12. 2018 16:01 Milan

Na logu mi vadí / ruší dvě věci. 1) různá délka prostřední části písmene E na krátké verzi je o fous kratší na protažené je stejná jako horní a dolní část. 2) u protažené části mi ruší ten háček.
Nicméně obecně mě u menších projektů kopírování TRENDŮ nevadí - tím, že někdo prodlouží E neznamená, že jiný ho již prodloužit nemůže. Denně se vychrlí po celém světě neskutečné množství log, zákazníci mají různé rozpočty a požadavky. Nelze mít VŠECHNA loga 100% originální




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.