Nové logo města Linec
Rakouské město Linz (česky Linec) změnilo značku. Ve Fontu jsme již dříve uveřejnili jiné logo tohoto města – pro akci „Linec – hlavní evropské město kultury 2009“. Podívejte se a přečtěte si
i naše hodnocení…
Linec změnil identitu i slogan. Nový vizuální styl pochází z dílny agentury Haslinger, Keck. Tato agentura již pracovala pro Linec i na zmíněné značce „město kultury 2009“, která se objeví u příležitosti mnoha akcí v příštím roce (Praha byla tímto evropským městem kultury v roce 2000, zde naleznete logo a informace).
Tisková zpráva k nové značce Lince.
Naše hodnocení
Tak, jako budí často rozpaky hledání log našich měst, ani u našich jižních sousedů nemají vždy nejšťastnější ruku. Kritické reakce rakouských designérů označily tuto novou značku za zastaralou a stala se terčem mnoha ironických poznámek.
Logo skutečně nepůsobí jako moderní, ale bohužel ani jako značka významného historického města s bohatou tradicí. Logo působí jako ze sedmdesátých let svým vcelku naivním a nehezkým „slitkem“ písmen I a N. Značce chybí jakákoliv noblesa.
Předchozí logo nebylo sice také nijak oslnivé ani originální (nápad na postupně se zvětšující a zmenšující písmena byl již například u známého staršího loga hotelů Hilton), ale bylo to logo kompaktnější, tvarově čistší a díky tomu i elegantnější.
-OK-
Jak se líbí vám?
Komentáře k článku
4. 3. 2008 14:53 haba
3. 3. 2008 13:50 Karel
Nemohu souhlasit s tím, že staré logo bylo elegantnější a tvarově čistší ...