Font

logo

Výběr jazyka

cs / en

 

Nová soutěž na logo města Liberec

Město Liberec vyhlašuje ve spolupráci s organizací CZECHDESIGN otevřenou soutěž pro grafické designéry. Vítěz dvoukolové soutěže se stane autorem vizuálního stylu pátého největšího města v České Republice a získá zakázku na vypracování grafického manuálu za 315 000 Kč. Uzávěrka prvního kola soutěže je 30. listopadu 2016. V Liberci se po několika neúspěšných pokusech rozhodli, bohudík, přistoupit k hledání kvalitního loga a vizuálního stylu města profesionálně a oslovili odborníky… Tak snad to dopadne lépe.

Jednotný vizuální styl statutárnímu městu Liberec dlouhodobě chybí a současné vedení radnice to chce změnit. „K propagaci města je doposud používán znak města nebo logo, ale pro marketingové potřeby, a to nejen v oblasti cestovního ruchu, je třeba mít originální a zapamatovatelný grafický styl, který bude Liberec prezentovat jako moderní město s vlastní tváří,“ uvedl primátor Tibor Batthyány. Jednotný grafický styl se tak odrazí do podoby běžných tiskovin, informačních materiálů, navigačního systému, interiéru Městského informačního centra i prezentace města na veletrzích a akcích pro veřejnost.

 

3x a dost

Soutěž na nový vizuální styl vyhlásil Liberec už dvakrát a dvakrát ji také zrušil. Důvodem byl nízký počet prací, které dostatečně nereprezentovaly požadavky na kvalitu stanovené vyhlašovatelem. Vedení města se jednohlasně shodlo, že výsledky designérské soutěže musí přinést kvalitní prezentaci, a to zejména v turistickém ruchu. Proto se Liberec rozhodl svěřit organizování soutěže do rukou sdružení CZECHDESIGN, které přes 10 let organizuje designérské soutěže, a úspěšně tak dostává design do praxe.

 

Férová spolupráce

Jsme velice rádi, že se na nás město Liberec obrátilo. Předchozí vyhlášení soutěže bylo zrušeno, což považujeme za dobrý krok – znamená to, že městu na kvalitní vizuální prezentaci záleží. Přestože může designérská soutěž působit jako komplikace v zaběhaných zvyklostech městských správ, považujeme ji za nejlepší cestu, jak se ke kvalitní vizuální prezentaci dopracovat, “ popisuje designérskou soutěž ředitelka organizace CZECHDESIGN Jana Vinšová.

 

Co je tentokrát jinak?

1 / dvě kola

Nová soutěž je vyhlášena jako dvoukolová. V prvním kole vybere odborná porota z přihlášených prací 3 nejlepší práce. Ve druhém kole je jejich autoři dále rozpracují do podoby ukázek principů a konkrétních příkladů aplikace jednotného vizuálního stylu.

Uzávěrka prvního kola soutěže je 30. listopadu 2016. Do tohoto dne mají designéři zaslat elektronickou i fyzickou podobu návrhů na Magistrát města Liberec, tedy na vyhlašovatele soutěže.

2 / skicovné

Účastníkům druhého kola za tuto práci připadne skicovné ve výši 30 000 Kč. Na úplného vítěze čeká zakázka na kompletní grafický manuál v hodnotě 315 000 Kč. Manuál se stane závazným podkladem pro prezentaci města Liberec. Odevzdání grafického manuálu a postupná aplikace jednotného vizuálního stylu by tak měla začít na jaře příštího roku.

3/ odborná porota

V odborné porotě Soutěže na vizuální styl města Liberec zasednou, vedle zástupců města, grafičtí designéři jako je Věra Marešová, autorka jednotného vizuálního stylu pro Brno nebo  profesor Vysoké školy uměleckoprůmyslové  Rostislav Vaněk.

4 / záštita CZECHDESIGN

Organizace soutěže se zhostilo sdružení CZECHDESIGN, které nastavilo podmínky soutěže férově pro obě strany.


CZECHDESIGN je profesionální zastřešující organizace, která se stará o rozvoj designu v České republice. Dlouhodobě prosazuje uplatňování designu v praxi. Provozuje nejčtenější webový portál o českém designu www.czechdesign.cz, podporuje a propaguje české designéry, radí firmám, jak spolupracovat s designéry, a je předním pořadatelem designérských soutěží.

 

Deadline soutěže je 30. 11. 2016.

 

Více informací o soutěži:

http://www.czechdesign.cz/souteze/soutez-na-novy-vizualni-styl-mesta-liberec

 


Komentáře k článku

9. 11. 2016 13:21 relic

Česká republika se píše s malým "r".

22. 10. 2016 19:32 LiborV

Na webu zakázky.liberec.cz je jednou z příloh zadání i Rámcový obsah grafického manuálu. ;-)

21. 10. 2016 21:54 jakub

Je nekde uveden rozsah toho manualu, ktery pak ma vitez za 300 tis udelat? Aby to nakonec nebylo tisic stran a prace na dva roky

21. 10. 2016 14:19 dj bobo

že by? to vypadá slibně. rozumně nastavené odměny, dva ze zmíněných porotců vlastní jména věhlasná. jako liberečák držím palce, toto by mohlo dopadnout dobře.




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.