Font

logo

Výběr jazyka

cs / en

 

Nová identita Slovenského rozhlasu – rok na půl cesty…

Před rokem spustil Slovenský rozhlas rozsáhlou reklamní kampaň, ve které dominoval vizuál převrácené duhově zbarvené pyramidy (symbolu budovy rozhlasu) s heslem „Slovenský rozhlas je postavený na hlavu“. Celá kampaň upozornila na změny ve vysílání všech stanic Slovenského rozhlasu počínaje 29. 1. 2007. Součástí probíhajících změn byly i nové značky všech jeho pěti okruhů. Podívejte se…

Loga jednotlivých stanic vycházela z nové identity celé instituce (a ta se odkazuje na pyramidovitou budovu SRo). Proti sjednocujícímu symbolu nelze obecně nic namítat, proč je ale u každé stanice odlišná typografie (prostrkání, mínusky/verzálky, tučnost…)??? Záměr sladit vizuální styl je vždy chvályhodný, v tomto případě ale trestuhodně nedotažený. A nic se nezměnilo ani po roce. http://www.rozhlas.sk/inetportal/2007/

Slogan "Slovenský rozhlas je postavený na hlavu" připomíná jeden z vizuálů kampaně pro Rádio Česko „Je to na hlavu“, který zpracovalo před loňskými prázdninami naše studio (viz http://www.kafka.cz/kafka/reklama.html). Podobnost je opravdu náhodná. V našem významu šlo o to, že zpravodajské Rádio Česko je pro chytré lidi (musíte přemýšlet – je to na hlavu).

Také britská BBC sjednotila před časem portfolio značek rozhlasových stanic. Loga dosud nejednotně vystupujících okruhů se přebudovala na základě jednotného vizuálního stylu, postaveného na kruhu s jemnými, ale odlišujícími rozdíly. BBC tedy i v rozhlase sleduje trend, který nastoupila již dříve při sjednocení značek televizních stanic.
A můžeme říci, že velmi úspěšně. Více zde.

Podobnými změnami prošla před několika lety Slovenská televize. Taktéž změnila grafiku, názvy programů a vysílací strukturu.

A u nás? Česká televize značky pořadů loni změnila (byť také stojí na půl cesty – stále se čeká i na změnu značky ČT), Český rozhlas podobné sjednocení roztříštěných značek teprve čeká.

Ovšem objevují se i názory, že by se u nás veřejnoprávní rozhlas a televize měly spojit. Píše o tom Médiář nebo Český rozhlas. Došlo by i ke společné vizuální identitě?

Související odkazy:
http://www.rozhlas.sk, http://medialne.etrend.sk/radia, http://medialne.etrend.sk/radia/clanok.php?clanok=2746, blog Jiřího Suchomela

-OK-

Jak se vám líbí loga Slovenského rozhlasu?


Komentáře k článku

6. 3. 2008 06:44 Iblow

Je jasné, že BBC je ve své jednoduché symbolice Slovenským rozhlasem nedostižné, ale překvapilo mě, jak vtipně a mnohovýznamově logo SloR. působí. Nutno ale říct, že nejlépe funguje logo základní. Symbolika pyramidy, broadcastingu, spektra žánrů a posluchačů, je to elegantní a jednoduché. jen bych chtěl vidět nebarevnou variantu a mám pocit že na různých pozadích může logo hodně ztrácet na eleganci. ostatně na současných stránkách SloR je to vidět. A mutace jednotlivých stanic nejsou špatné, ale hodně ztrácejí na výraznosti. Ale i když to není BBC, není to zas tak špatné.

5. 3. 2008 14:55 ninja tune

britske zjednotenie mi pride elegantnejsie/estetickejsie, lahsie zapamatatelne.
je to tym, ze v "nazve" pouzivaju cisla a symboliku (lepsie sa s nimi pracuje)
a nie mena. (podobne: _FM)

slovenske radio - nie len pri malej velkosti by bol funkcnejsi stvorec s plnou farbou
a trebars s prazdnym stvorcom v strede (aby zostala zachovana pyramida).
napriklad pri devine rychlo zabudem aku fabu ma pridelenu a pre vsetky okruhy by som si zapamatal len sedu ;)




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.