Nová identita českého plážového fotbalu
Český plážový fotbal se od letošního ledna pyšní novým logem a vizuální identitou. Autorem nového vizuálu je grafický designér Jan Šabach. Rozhovor s ním jsme publikovali ve Fontu č. 153.
Původní logo českého plážového fotbalu
Nová vizuální identita
Jan Šabach:
Pláže, slunce, palmy, silueta fotbalisty ve výskoku nebo amatérsky působící kombinace všech. Většina log světových týmů plážové kopané je bohužel poměrně smutnou přehlídkou těchto okoukaných klišé. Tyto motivy mi nepřišly pro českou plážovou kopanou vhodné ze dvou důvodů. Za prvé by tato symbolika působila v českém kontextu nevěrohodně a za druhé by jen zařadila nové logo mezi ostaní stejně nudná loga, ze kterých nikdo (snad kromě Beach Soccer Wordlwide) nevyčnívá. Co mě ale v souvislosti s plážovou kopanou zaujalo, byla rychlost a zábava s jakou se hraje, změny pohybu hry, voleje a nůžky, hudba, „beach babes“ a vůbec celá podívaná, jakou plážová kopaná je.
Výsledkem je jednoduché, typografické, ale hravé pohyblivé logo, které je zároveň výrazné a hrdé. Logo a celá vizuální identita je postavena na sportovním písmu Dres od českého typografa Vojtěcha Říhy (www.briefcasetype.com). Barevná paleta vizuální identity je inspirována českou trikolórou a je kontrastní k tradičnímu prostředí, ve kterém se plážová kopaná hraje.
Jsem rád, že se vedení české plážové kopané nezaleklo pro jejich oblast netradičního řešení a doufám, že jim jejich nový vizuální styl pomůže získat víc fanoušků a sponzorů a k jejich zviditelnění ve světě.
Ukázky na jansabach.myportfolio.com/beachsoccerczech
Jan Dámec, předseda plážového fotbalu:
Jsem velmi rád, že jsme se všichni shodli a padlo jednoznačné rozhodnutí na nový logotyp. Věřím, že s tímto novým vizuálem vybudujeme světovou značku, kterou si náš plážový fotbal zaslouží. Moc děkuji Janu Šabachovi, že se podílel na této nové identitě a věřím, že v budoucnu společně posuneme český plážový fotbal ještě dál. Jak je vidět z návrhů, objevuje se zde mnoho možností, jak s logem pracovat. A to je ten hlavní cíl, být stále v pohybu a rozvíjet se. Proto budeme velmi rádi, když značka osloví, ale také zaujme a přidají se k nám další příznivci tohoto skvělého sportu. Proto přeji plážovému fotbalu co nejvíce úspěchů, kvalitních hráčů a hráček, perfektních funkcionářů a skvělých fanoušků.
Zdroj: http://www.plazovakopana.cz/news/nova-identita-cekeho-plazoveho-fotbalu/
Komentáře k článku
11. 5. 2018 12:36 Ondřej Musil (PARAGON)
https://www.designportal.cz/jan-sabach/