Font

logo

Výběr jazyka

cs / en

 

Nevybrané návrhy loga ZOO Praha

Prohlédněte si návrhy, které nepostoupily do dalšího kola výběrového řízení. Sledujte také komentáře tohoto a předchozího článku, kam čtenáři Fontu průběžně umisťují odkazy na své návrhy. Pošlete nám i vy své práce na font@kafka.czNávrhy, prosím, zasílejte ve formátu JPG nebo PNG v maximální šířce cca 600 px. V PDF pouze rozsáhlejší prezentaci. Samotné logo ale jako samostatný obrázek. Všechny návrhy také budou od soboty k vidění v ZOO v pavilonu velkých savců. V tomto počasí ale doporučujeme spíše prohlídku z domova na našem blogu. :-)

Pro zvětšení kliněte na obrázky.

Kateřina Štěpánková, DiS - GRAFiS 

 

Vojtěch Beran

 

Michaela Horáková

 

Adriana Prokopisová

 

Michal Švec, www.mishox.com - celé prezentace:

 Návrh 1.pdf 4.6 MB

 Návrh 2.pdf 4.8 MB

Návrh 3.pdf 910.6 KB 

 

 

Andrea Borovská, MachART

 

Michal Wein

 

František Bukeš - www.bukes.cz 
 
 
 
PetanelaART
 
 
Václav Havlíček
 
 
Pavel Paseka
 
 
                 
 
Patrik Jonáš
 
 
 
         
Ondřej Bradka
 
 
                   
Martin Vongrej
 
 
 
Marta Zamrazilová
 
 
Marek Mráz
 
 
Lukáš Holas
 
 
    
 
Karel Nejedlík
 
 
Kameel Machart
 
 
 
         
Jiří Pohoda
 
 
 
          
 
Jiří Majer
 
 
 
        
František Hejda
 
 
prezentace: Návrh 1,    Návrh 2,    Návrh 3
 
DRAWetc.
 
 
 
 
                   
 
Burdon, Martin Duraj (1), Burdon, Iva Zemanová (2, 3)
 
 
 
         
Beneš, Benešová
 
 
 
Tomáš Pakosta
 
 
 

Tereza Hájková

 

Radomír Mikuláš

 

 

Petr Volný

 

 

       

Pavel Michal

 

 

Miroslav Karlíček

 

 

Andrea Michálková

 

 

Michal Mervart

 

 

Michal Kajnak

 

 

Luděk Michelfeit

 

 

       

Lucie Šuhajová

 

 

Lucie Hana Valentová

 

 

Lucie Boháčková

 

 

      

Lenka Pinkavová

 

 

Kateřina Huráková

 

 

      

Jan Koubek

 

Ivo Děrkas

 

 

        

Irena Vronská

 

 

EL Tobias

 

 

Daniel Medek

 

 

Petr Zetek

 

 

         

Prezentace ke stažení zde: návrh01.pdf, návrh02.pdf, návrh03.pdf

Eva Hudečková

 
 
 
Petr Fryml
 
 
 
Šimon Blabla
 
 
 
                       
 
Iva Hanzlíková
 
 
 
 
   
 
Jakub Karman
 
 
Ondřej Vala
 
 
 
 
František Hejda
 
 
Barbora Matulová
 
 
 
 

Komentáře k článku

7. 4. 2012 11:28 Převalská

tak víte, proti čemu jsem já? proti převalskýmu v logu! nezajímá mě ochrana tohoto druhu pražské zoo, nebo jak to je. prostě kůň-na toho se můžu jít podívat k tetě. je to docela časté a "normální" zvíře tady. tak proč to dávat do loga zoo? chci do zoo především na exotická zvířata, nebo já nevím-prostě na to, co nemůžu normálně vidět, a ne na koně převalského přece! toto je normální diskriminace ostatních zvířat!

26. 3. 2011 11:58 Blanka

Jak tak koukám, tak je to u nás v Čechách pořád stejné - ať člověk udělá cokoliv pořád se stává terčem kritiky. Myslím, že tahle diskuze měla být původně opravdu DISKUZÍ a nikoliv KRITIKOU!
A aby bylo jasné všem, nejsem výtvarník, který se zúčastnil, čili se mě to prakticky vůbec netýká, ale jsem výtvarník oděvů a kritiky si také užívám více než dost.
A tohle čecháčkovství - že každý je najednou umělec a každý všemu rozumí a musí vrtat do každého kdo se něco snaží pěkného udělat mě tedy už štve.
A ti co takhle píchají do lidí většinou sami nic neumí a svůj komplex méněcennosti si takto vybíjí na místních diskuzích.
Apropos - ten leguán je perfektní a líbí se mi tento návrh ze všeho nejvíce.

16. 3. 2011 17:48 Odhadce

bych to tip na redakci. Slušnej návrh.

16. 3. 2011 08:32 ana

zajímalo by mě, čí práce je série log pod titulkem článku, líbí se mi téměř nejvíc z celé soutěže... :)

10. 3. 2011 09:44 AlesV

Provedenim a napadem pro me osobne prace pana Michala. Fantasticke zpracovani.

7. 3. 2011 11:21 ondřej

tyhle loga by mě asi nejvíc sedly.
dalo by se s nima fakt pracovat, nejsou to mrtvoly
http://www.font.cz/res/data/060/007612_03_048879.jpg
http://www.font.cz/res/data/060/007601_03_048839.jpg
http://www.font.cz/res/data/061/007672_03_049078.jpg
http://www.font.cz/res/data/061/007730_03_049268.jpg
pořád tu ale postrádám další loga, font je brzdí, nebo je neposíláte?

6. 3. 2011 21:58 Zvykněme si už konečně na ten ukradený čtvereček!

Pouhý 1 měsíc na vyhotovení návrhů loga a konceptu pro ZOO / Špatně zadaná neanonymní soutěž / 5 „nekompetentních“ porotců / 3 z nich ze ZOO / výběr z cca 600 návrhů / 5 jde do finále / za cca 24 HODIN! (uzávěrka 21., Bobek postuje 23. výsledky na svůj blog, i Superman by se zapotil, natož porota bez grafika) / jedno z 5ti log nesplňuje nejen všeobecný morální předpoklad, že krást se nemá, ale také ignoruje podmínku hodnocení soutěže na originalitu a původnost návrhu / jde o soutěžícího, který je ve velmi úzkém vztahu k řediteli ZOO (ČRo, Odhalení, výstava Goril pro současné vedeni ZOO…) / Jedině toto logo má pan ředitel zmáklé natolik, ze chápe jeho konceptuální nádech, že se do něj prý dají možná přece přilepit i nějaká ta zvířátka (loga, která to doopravdy ve svém konceptu řeší a jsou i typograficky způsobilejší a kompaktnější, zůstávají ležet nepovšimnuta). / Už před vyhlášením soutěže Bobek (vizionářsky) naznačuje, že logo ZOO vlastně nemusí mít v sobě vůbec žádné zvíře…/ A po výběru nakonec, že se do loga nemusíme přece hned napoprvé zamilovat ;-) Takže v tom případě porota nejspíš z těch 600 návrhů během 24 hodin losovala!? / No a úplnou statistickou náhodou mezi 5 finalistů vypadl pan Kotrba.

Tak co tu vlastně řešíme? Že pravděpodobnost už není co bývala. A proto si rychle zvykejme na ukradený trapný čtvereček.

Ať je to jakkoli, tak ZOO PRAHA, pokud náhodou tuto soutěž nezruší, z těchto důvodů ztrácí svůj morální kredit.

4. 3. 2011 02:09 nezhrzený návrhář

nechápu neustálé velebení práce Ivy N. P. (pokud není půlka diskutujících příbuznými:). kvalitu finalistů sice beze sporu (alespon mezi odborníky) prevyšuje, ale...kde je originalita, několikrát zmiňovaný "koncept" a "tvůrčí" přístup?

co vidím já, je průměrně zdařilá geometrická stylizace "zvířátek", jakých jsou tuny na mikinách, samolepkách, žvýkačkách všude kolem. což znamená i všude okolo zoo:) "trendy" tvář zoo mi přijde velmi krátkozraká a světová zoo mi celkem dávají za pravdu.

škoda, zoo praha za důstojné logo stojí.

4. 3. 2011 00:08 Martin

to Tom:

Nejlepší je na tom to, že úroveň by od této autorky opravdu zůstala asi stejná - jedním slovem VYSOKÁ :-). Mně přijde práce pinxit hravá hodně a zvířecí také. A za nápadíté originální ikonky a za tu preciznost, která neubrala zábavě, smekám.

Kameel taky dobrý. Prostě dva různé přístupy, oba kvalitní.

3. 3. 2011 18:24 Tom

Osobne se priklanim k logu Kameela Macharta vice nez k praci Ivy-pinxit. Z meho hlediska je jeji myslenka pouze velmi precizne rozpracovany koncept "napsat nazev organizace, prilepit k ni odpovidajici piktogramy a ziskat dobry vysledek"; uplne stejnym zpusobem by totiz svuj design mohla zpracovat kazda druha organizace a uroven by zustala stejna. Oproti tomu navrh K.M. je "zvireci", hravy (takze zaujme deti) a velice dobre by z nej mohl byt vytvoren cely koncept.

3. 3. 2011 09:42 eix

Kameel Machart, pak dlouho nic, pak ostatni.

3. 3. 2011 08:31 František Hejda

Velice se mi líbí práce Kameela Macharta,
v kontrastním prostoru a rozpracované v prezentaci to musí vypadat báječně.

1. 3. 2011 23:18 miretc

I když sem se neúčastnil, tak koncepce zkratky ZOO jako "prostoru pro cestu kůže na trh" mě také napadla, ale ani sem si k tomu neměl čas sednout, i tak bych to nezmákl tak skvěle...:)

Myslím, že "vizuál" pana Cihláře , byl do jisté míry inspirací a impulsem k tomu, jak udělat v pražské ZOO některé věci jinak. Samozřejmě, že se okolnosti sešly i díky osobě pana Fejka, jak to dopadlo je jiná věc.

Práce Ivany Návojové Pechmanové má ten samý náboj sdělovaný poetikou nového století. Nevím jestli je ještě v hodinách výtvarky "povinný " linoryt, ale tolik zábavy a napětí, jako při této tvorbě se nám už v hodinách výtvarné výchovy ZŠ zažít nepodařilo. Dnešní děti mohou experimentovat s výtvarnýni technikami pomocí rozmanitých počítačových editorů a rozvíjecích her ještě ve věku, kdy by se pro ně rydlo mohlo stát sakranebezpečným.

Práce Ivany Návojové Pechmanové je hravé,stručné a jasné sdělení, že tady v ZOO můžete vidět spousty krásných a prapodivných tvorů a něco se o nich dozvědět. Kůň Převalského je tady taky, ale je ohrožený, takže je ho třeba hledat, milé děti.....

Tak jak to protlačíme....?! ;)

1. 3. 2011 18:41 Věra Marešová

Iva Návojská Pechmanová - má nejen dobré logo, ale hlavně má to celé koncept
ikdyž sama jsem taky dělala návrh - musí opravdu se kriticky na svůj návrh podívat, že to nemám dotažené jak Iva - doufala jsem - že takových konceptů-log
jako předložila Iva bude více - a že to má Iva rozpracované je vidět, že to funguje
na dalších piktogramech zvířát - přece nešlo jen o koně - ale o celé spektrum stylizací zvířat. Iva ukazuje opravdu kvalitní práci - a bohužel co zde zatím vidím
nedosahuje srovnatelné kvality práce jakou má Iva.

1. 3. 2011 16:54 Miloslav Černý

Mě osobně je po chuti asi práce pana Pavla Michala, sic téma srdcí je víc než profláklé, ale tady působí mile.

Pak asi machart, ale to předchozí do minulého "ročníku" mě bavilo více.

Jestli ovšem bude zoo ozdobena jedním z 5ti vybraných, které jsou k videní ve vedlejší diskuzi, pak to bude asi pro celou komunitu kolem ZOO spíše smutná perioda. Jsem velmi zvědav jak to nakonec dopadne.

1. 3. 2011 16:43 Andrea M.

adriana > no osobně si tedy nemysím, že by zrovna tato loga byla na UUDu posvěcena prof. Zieglerem /...každopádně moje figura by se zas nikdy nedostala na figuramu... holt nemůžeme dělat všichni všechno.../

1. 3. 2011 15:56 Kateřina Štěpánková

to HEHE: můj milý HEHE... moje myšlenka ohledně kritizování vůbec nepatřila Vám, ale všem těm obhroublým radílkům co umí napsat jen hnus, humus, apod.) Toť vše!!! A pojem negativní reklama je normální pojem z marketingové branže... dost často využívaný i velkými společnostmi (vy jste to posunul někam úplně jinam bohužel)

1. 3. 2011 15:39 Adriana Prokopiusová

Tak na mých stránkách jsou i 10 let staré věci ze střední školy ), to doufám nechcete soudit. Stránky jsou 3 roky neaktualizované a cokoli z grafického designu tam chybí uplně. Myslím, že to není moc vhodný příklad... Jinak z těch novějších věcí na stránkách... Pár figur, které byli na Figuramě 2007 nebo knihy, za které jsem dostala mimořádné stipendium. Ano, asi všichni měříme jiným metrem. Pošlete odkaz na Váš web...

1. 3. 2011 15:29 lh > Adriana Prokopiusová

Adrieno, v tomto pripade nejde o programovy negativismus, bohuzel na teto kauze neni nic pozitivniho. Z Vasich pripevku jsem pochopil, ze jste studentka VS grafickeho smeru a mate za sebou jiz nejake uspechy, ale po shlednuti Vasich stranek je jasne, ze kazdy merime jinym metrem.

1. 3. 2011 15:11 Adriana Prokopiusová

-HEHE- vy jste tu pod pseudonimem HEHE a já mám psát životopis, ne? Ale když Vás to tak zajímá, je to ZČU- UUD

1. 3. 2011 15:08 HEHE

Adriana> OK jestliže je problém uvést školu, popř. zda-li je to posvěcená práce z ateliérových hodin tak dobrá. Zdařilejší práce jsem tu také chváll, to nereflektujete samozřejmě. Asi jsme na jiných vlnách vnímání komunikace, tak to necháme.

1. 3. 2011 15:04 Tereza

Filip Blažek > Já jsem tím chtěla jen reagovat na to co bylo zadáním soutěže...bohužel tím, že se v prvním kole požadovala pouze loga a až v druhém kole to, co k logu neodmyslitelně patří, za to já nemůžu...vím, že logo není všechno, s tím také pracuji...nejsem amatér jak tady někteří....ale myslím si, že většina autorů co se do soutěže přihlásila nemá vůbec ani tušení co Corprate Identity je, natož ještě myslet jak profesionální grafik a udělat si nejprve analýzu a další a další postupy k tvorbě...

Mám pocit, že v Zoo Praha vůbec neví co vlastně chtějí, hlavně aby už zaplácli kauzu s Cihlářem a měli klid...a to jestli se radili s nějakýma grafikama, to sice nevím ale určitě co se týče soutěže, měli sjednotit první i druhé kolo v jedno a nechat navrhnout logo i s logomanuálem...pak by se teprve ukázalo co kdo umí a neumí.... :-)

1. 3. 2011 15:02 Adriana Prokopiusová

-HEHE- Co máte za vzdělání vy, že umíte jenom kritizovat všechno a všechny, co tady prezentují nějaké práce? Nebudu Vám tu líčit své úspěchy, i když bych možná mohla... Je mi jen líto lidí, kteří jsou jako vy. Ono to s negativistickým přístupem v životě jde těžko, chápu...

1. 3. 2011 14:53 HEHE

sorry "Adriana"

1. 3. 2011 14:48 HEHE

Anna> proboha kde ta škola je a co Vás tam učí? Asi měl přece jen pan Blažek v tom článku větší náhled do reality než jsem si myslel. Mohu se zeptat jak Vaši pedagogové tu práci hodnotí???!!! Nicméně jako studentka GD by jste se sama měla zasazovat o profesionalizaci a zprestižnění vlastního oboru, který je dnes v rovině chápání "každý kdo umí držet pastelku umí nakreslit logo". Srovnání je plně na místě, je to obor jako každý jiný. No a vnímat tu soutěž tak že to stejně není profi a přihlásit do ní další nedotaženou práci, je přesně to o čem je tu řeč.

1. 3. 2011 14:38 Adriana Prokopiusová

to HEHE. Tak ta soutěž díky svému minulému propadáku nebyla asi moc stavěná pro profíky a nej grafická studia (takže srovnání s fakultní nemocnicí není asi moc na místě...). Já jsem studentkou VŠ - grafický design a vzhledem k tomu, že jsem se takového výběrka nikdy nezúčastnila, chtěla jsem to zkusit, mít tu zkušenost a pro příště třeba vědět, jestlo do něčeho podobného jít, nebo ne... Profíkem se nestaneš tím, že budeš doufat, nebo tím, že uděláš jedno dobrý logo. Chce to ctižádost, píli a snahu. Omlouvám se, jestli jsem někoho svými logy urazila. Já si za svou prací stojím a nepokládám své věci za špatné...

1. 3. 2011 14:31 Filip Blažek

HEHE > To s tou nemocnicí je trefný.

Tereza > Píšete: "Bohužel v zadání pro první kolo soutěže bylo vytvořit logo, co se týče celého konceptu CI se tato část promítá až v druhém kole, tudíž je tu celkem zbytečné rozebírat CI vybraných i nevybranách log."

Představte si, že se rozhodnu nechat si v salonu ušít oblečení na ples, košili, kalhoty, sako a kravatu. A protože si neumím vybrat svého krejčího, požádám rovnou všechny, aby mi zadarmo navrhli kravatu, že ta je nejdůležitější, oblek zvládne kde kdo, ale kravatu, to se musí umět. Profesionální salony si vesměs řeknou, že jsem blázen, a kravatu mi zdarma nenavrhnout. Ozvou se mi studenti, pár starších krejčí na volné noze a také hromada levných salonů snad ze všech koutů republiky a pošlou mi své kravaty. Jelikož oblečení vůbec nerozumím, pozvu si na hodnocení došlých kravat své sousedy, protože vím, že se - stejně jako já - oblékají.

Pěkně praštěné, že? Copak se dá na základě kravaty vybrat krejčí, který umí šít oblek? Poznám z kravaty, jaké látky používá, z čeho šije podšívku, jestli mi sako padne? A dá se vůbec ušít padnoucí oblek bez pečlivého měření a zkoušení?

Řada diskutujících tu jako mantru opakuje tezi, že ZOO chtělo v prvním kole soutěže jen logo a že tedy přece stačilo odevzdat logo a kdo dělal něco navíc nerespektoval zadání. He? Dobrý grafik přemýšlí v kontextu celku od první skici. I když odevzdá třeba jen logo, musí mít promyšlený a ověřený corporate design alespoň v hlavě. Jinak to není dobrý grafik.

1. 3. 2011 14:27 HIHI

HEHE: :-) ...jen ta tragedie tady bude jeste vetsi, totiz nejen na matce, ale na vsech kdo budou dale chodit do nemocnice po mnoho a mnoho let, tohle se blizi spis uz k terorismu

1. 3. 2011 14:17 HEHE

Kateřina Štěpánková; ana a.nouk; Adriana Prokopiusová> no já bych spíše řekl že kritizovat na základě argumentace každý neumí. Jste toho příkladem. Nevím co jste nepochopily na mém dialogu s panem Weinem. Jak jste si mohly všimnout, tak kritizuji všeobecné zúčastnění se kontra snahy (tvůrčí / teoretické) o srovnání gd u nás s celosvětovou úrovní. Podotýkám že to nevidím tak hororově, ten stav, jako např pan Blažek.

Fakultní nemocnice Praha:
"Vaše matka zemřela. Sice jsme to strašně zdrbali tu operaci, dopadlo to naprosto strašně. To proto, že to dělal někdo kdo to neumí a vůbec na to nemá talent. Ale víte co, důležité je že se toho hodně naučil a ve finále je to pro nemocnici ohromná reklama, sice negativní ale hlavně že reklama. Novináři se jen hrnou a je toho plné zpravodajství. No a nekritizujte, to je moc jednoduché kritizovat, když jste si sami tu operaci nezkusili, kritizovat umí každý. Pro nás je to každopádně zajímavá zkušenost."

1. 3. 2011 13:19 Iva N. P.

Karle, vše jsem odevzdala v tištěné podobě i na CD :-)

1. 3. 2011 13:02 Andrea M.

> karel novák > to je ale totiž přesně onen problém > dobré logo musí být součást funkčního celku CI a tudíž si to člověk musí stavět jako celek a i přes to, že se má v první fázi odevzdat jen logo, musí se rovnou pracovat se vším... protože co s takovým pěkným vybraným logem, o kterém v druhé fázi zjistíme, že je nepoužitelné?! ...a když už tedy mám vyvinutý funkční systém, tak to to jistě prezentuji celé.... pravidla nepravidla /nehledě na to, že to pravidla nezakazovala/ ...rozhodně bych to neviděla jako důvod k vyřazení, ale naopak. Takže bych spíš věřila, že viděli jen nalepené samostatné logo, které se ztratilo v davu /CD rozhodně nikdo neprohlížel, řekla bych, že to byla dost fofr akce – v pondělí odpoledne uzávěrka a v pátek ráno už tu visely výsledky ...ať tak či tak je to stále otázka oné "profesionání" poroty, která neví co má na logu hodnotit...

1. 3. 2011 12:38 Karel Novák

Ivo. N. P., vystaveno bylo to, co bylo nalepeno. Nalepeno mělo být jen logo. Vy jste na CD vypálila celou prezenetaci tak, jak ji máte na webu? Jestli se vůbec na CD dívali, tak vás nakonec vyřadili možná proto, že jste se nedržela přesně zadání. Máte tam totiž i některé položky, které měly být až v 2. kole.

1. 3. 2011 12:31 Pepa

Souhlasím s Kateřinou, Anou a Adrianou :-) Kritizovat umí každý. Proto je důležité, jestli se jeho kritika opírá o nějaký argument, který si lze nějak vyhodnotit ;-) Není důležité kdo kritizuje nebo jestli by to dokázal lépe. Nemusím být zpěvák, abych poznal, kdo zpívá falešně, nemusím být kuchař, abych poznal dobré jídlo.

Vzhledem k tomu, že do diskuse zavítalo mnoho negrafiků, tak upřesním:

Přístupem „medvěd stylizovaný do písmene D“ obvykle vznikne prvoplánový banální absurdní kýč. To prostě napadne i skladníka ve šroubárně že si vezmu nápis „zoo praha“ a buď k němu přimaluju rádoby uměleckou hlavu nějakýho zvířete nebo ty písmenka stylizuju do tvaru hada, stop nějakýho zvířátka, nebo textury tygří kůže. Ale grafik/designer by měl udělat ten druhý krok, zamyslet se jestli to dává nějaký smysl, jestli to vůbec nějak funguje v širším kontextu, atd.

Chápu když poptá jen „logo“ malinká firmička „Klempířství Novák a syn.“ Horší je, když to poptá instituce velikosti a významu zoo praha. Prostě nejde poptávat „nejdřív logo a až v dalším kroku vizuální styl“ (i když nevím jak přesně znělo zadání soutěže.) A i když jo, tak slušnej grafik stejně musí vymyslet celej vizuální styl, než dojde k tomu logu. To že to nikdo z těch lidí tady vystavených neudělal, je jasně prokázáno tím, že do té soutěže poslali 2-3 úplně rozdílný návrhy.

Z toho co jsem viděl tak jediná Iva to udělala a navrhla vizuální styl, ne jen nějaký banální logo. A přesto že se mi její návrh subjektivně téměř vůbec nelíbí, tak bych ho jako člen komise s klidným srdcem doporučil, protože z hlediska objektivních kriterií mu lze vytknout asi jen drobnosti (který se dají doladit v další fázi). A vo tom to je.

1. 3. 2011 10:50 Ota Livers

Teda logo od Kameela Macharta je hodne povedene, asi nejlepsi logo pro zoo ze vsech tehlech navrhu, krasne bych si to dokazal predstavit, supr prace

1. 3. 2011 10:13 Richard Bartoš

Radomír Mikuláš +1!

1. 3. 2011 10:12 Ondřej | trueblue.cz

Jsem přesvědčen, že ZOO Praha nepotřebuje nové logo (jestli nějaké logo vůbec potřebuje), ale kvalitní, originální a hlavně konzistentní komunikaci směřem ke své cílovce - lidově řečeno říct těm rodinám s dětmi: přijďte k nám, stojí to za to. To nepochopilo ani minulé vedení, které se loučilo kampaní s trusem (v ZOO Praha je h...o k vidění) ani současné, jež se vrátilo ke krotkým fotkám zvířátek (v ZOO Praha není h...o, ale nějaká zvířata). Teď se k těm fotkám přilípne blecha za 150k Kč a bude to. Tomu se říká marketing.

1. 3. 2011 09:59 Iva N. P.

bohužel nevím co je vystaveno, zda jen panel s logem
..nebo celý koncept? ale porota měla možnost vidět celou prezentaci tak, jak ji mám na webu.

1. 3. 2011 09:48 tesiltouch

Radomír Mikuláš podle mně přesně vystihl o co jde - proto hlasuji pro jeho návrh!

1. 3. 2011 09:46 Adriana Prokopiusová

Souhlasím s Katkou, Kritizovat umí každej. A kdo to nezkusí, niíc nezíská. pro mnohé z nás je to vzácná zkušenost a pro Zoo reklama. Já myslím, že cíl byl splněn. Nemůže být každý vítěz...Některá loga z těch, co nevybrali se mi líbí víc, než pětice finalistů, ale v tuhle chvíli to vem už čert...

1. 3. 2011 09:45 ana

Katka mi prave vzala slova z úst: Hehe, Pepo & spol., pochlubte se, jak tvůrčí jste vy!

K všeobecně opěvované práci Ivy: rovněž mne hned zaujala a myslím si, že je opravdu podařená, ovšem dovoluji so zopakovat to, co už tady pár lidí přede mnou uvedlo: velmi pěkně má Iva provedenou webovou prezentaci, která se podle mně však nedá srovnat s tím, co bylo předloženo porotě. Když jsem měla možnost spatřit všechny panely s logy "naživo", Ivynu práci bych velmi lehce přehlédla, nebýt toho, že jsem ji znala z webu...Aby se zde daly porovnávat jednotlivá loga, měla Iva předložit to co všichni ostatní - jeden panel.

Velmi se mi líbí také první logo od Michaely Horákové, coby krásně provedená nápaditá grafická práce. Dokážu si představit, že by hezky vypadala na vizitce, dopisním papíře...ale velké billboardy? Mám pocit, že na to je například tohle logo velmi jemné a decentní.
Z tohoto hlediska se mně třeba zamlouvá první logo dvojice Beneš-Benešová. Je jednoduché, vtipné, veselé, hravé... Ano, už slyším ten nápor výsměšných protiargumentů, že je to infantilní apod. Ale mně se zdá, že se takovýto styl k ZOO hodí a velmi jednoduše by se dal rozšířit na celý vizuální styl zoo.

1. 3. 2011 09:10 Kateřina Štěpánková

Dodatek: a pokud moje logo potěšilo byť jediného návštěvníka, jsem ráda, že jsem se do soutěže přihlásila!

1. 3. 2011 09:09 Kateřina Štěpánková

Když dovolíte, některé urážlivé výkřiky na práce zde vystavené opravdu nedokážu pochopit. Zřejmě to vy, křiklouni, dokážete lépe. Tak sem s tím! Osobně obdivuji každého, kdo se do soutěže přihlásil, ať už to dopadlo jakkoli. Alespoň se snažili... kritizovat umí každý.... a po bitvě je každý generál!
Je třeba si uvědomit, že ty práce nyní neslouží pouze k výběru nové vizualizace pražské ZOO, ale hlavně a to zdůrazňuji - pro potěchu dětí a široké veřejnosti. O ty jde přece nejvíc, to oni ZOO navštěvují především. Nehledě na to, že tahle těžce rozvířená bouřlivá debata na téma logo přitáhla do ZOO spoustu návštěvníků a je to pro ZOO mohutná reklama, byť možná částečně negativní.

1. 3. 2011 07:16 wein

ad alergik: vysvětlovat si moji větu z 25. 2. 2001 16:49 jako obvinění z plagiátorství je hodně alergická reakce, nemyslíte? Odkaz směřoval na podobnost skládačkového principu. Že vnímáte takovéto vyjádření a kolegiální přání úspěchu negativně, je politování hodné a je to váš problém. Možná je ale opravdu něco ve vzduchu, že jsme mnozí tak popudliví a nevraživí. Na citlivosti Ivy N. P. se shodneme; když dovolíte, tak nejen trochu :o)

1. 3. 2011 01:52 alergik

pane wein, vase navrhy pro zoo praha jsou otresne, zoo decin uprimne lituji a obvinovat Ivu N. P. z plagiatorsvi vasi realizace je totalne smesne, na rozdil od vas ma aspon trochu cit pro ilustraci a typografii

i kdyby o teto "soutezi" rozhodovala kompetentni porota, vase logo zcela urcite nevybere

28. 2. 2011 22:59 J.B.

Je tu spousta pěkných log.Ty co vybrali za moc nestojí.Ty moje sem radši dávat nebudu.Jsou moc jednoduchá kvůli požadavku aby byla čitelná v rozměru 1 x 1 cm.

28. 2. 2011 22:50 teploz

haha, prvotiny několika desítek českejch nevýtvarníků _ je to hnus _ ale v pohodě, je to jen Zoo, já bych jí zrušil a všechna zvířátka pustil na svobodu !

28. 2. 2011 22:45 HEHE

wein> tak dobrá no. Já jen narážím na fakt že ta situace vychází z modelu... "jaký si to uděláš, takový to máš". A to platí i ve vztahu klient vs. grafik. To že se do každé mizerně nastavené soutěže přihlásí mnoho grafiků nebo grafických studií vytváří v důsledku precedens a situace se bude opakovat. Potom je prostě schizofrénní se proti takovým soutěžím následně vymezovat.

Tu vizualitu děčínské zoo, za zdařilou nepovažuji, ale nechme to klidně tak že je to osobní dojmologie.

28. 2. 2011 22:36 Martina

Jak chce ale ZOO VYMĚNIT základní kámen uprostřed tak silného CI konceptu, to je mi naprostou záhadou. Respektive nechápu, jak chce zařídit, aby někdo další nakreslil logo, které "zapadne" do Cihlářova konceptu jako chybějící dílek do Puzzle...
.... Pinxit a DRAWetc..... MOC pěkné - baví mě celý ten koncept a navíc dotažené. Mohly by to být cesty dopředu.

28. 2. 2011 22:36 Pepa

„medvěd stylizovaný do iniciály D…“ – tohle je přesně problém všech těch návrhů tady zveřejněných. Prvním krokem k lepšímu designu je uvědomit si absurditu tohoto přístupu.

28. 2. 2011 22:10 wein

Hehe, byl jste někdy v Zoo Děčín?
tady je vidět trochu lépe systém:
http://www.zoodecin.cz/new/cz/design.php?str=VmxWMFUweElRbWhhTWxVNVVHMVNiR1JIUm5CaVF6VjNZVWhCTDJNelVubFFWbHB6V2tSQ1ZFMVdXa2RhVlZadllXMVdkR1ZHU2xwV00yaElWRlJHVTA1c1VuSlRiRUpYWVRCd05GWlhlRzlVTWtaR1RVaHNhRkpHUlRsTVJ6VnZZbmM5UFE9PQ==&menu=1

Nemám v rukou veškeré komunikáty Zoo DC, sorry.

P. S.: Jsem rád, že na té kresbičce poznáváte medvěda. A opět, co je podivné na tom, že medvěda stylizuju do iniciály D a skládám ho z dalších "déček" tak jako další piktogramy infosystému?

Ještě k té kontraproduktivitě: Já jsem si to prostě chtěl zkusit, to téma, i když jsem si nedělal iluze o výsledku (viz předchozí komentáře). Račte si prosím také povšimnout, že nenadávám na konkrétní výsledky. Spíš se bavím o obecné povaze veřejných soutěží v Česku, apod.

P. P. S.: Příklad Ivy N. P. ukazuje, že i blbě zadaná soutěž může v širším kontextu zdařilou práci vygenerovat, teď je ovšem na zadavateli, jestli se jí chopí. Pravidla soutěže by se tím neporušila...

28. 2. 2011 20:44 Tereza

Bohužel v zadání pro první kolo soutěže bylo vytvořit logo, co se týče celého konceptu CI se tato část promítá až v druhém kole, tudíž je tu celkem zbytečné rozebírat CI vybraných i nevybranách log.

28. 2. 2011 18:49 Petr

moc pěkná práce pana Pavla Michala..pěkná ilustrace

a také samozřejmě chválim Ivu N.P alias pinxit - je to asi nejlepší co jsem zatim viděl
moc pěkné

28. 2. 2011 17:53 cancer

Já vždy chodil do zoo na zvířátka a jak se tak dívám, budu se tam chodit dívat na loga. S prominutím tolik zvěrstev, byť dobře myšlených se nevidí ani na Safari

28. 2. 2011 17:43 cadis aType

Zacinam si uvedomovat jednu vec. Se nam to tady krasne promitlo. Ono totiz nejde o to znazornit kone s napisem ZOO 100x jinak. (par cistyho stylizaci by se tu i naslo), ono jde o to vytvorit celou CI a to vlastne pan Cihlar udelal, sic to zastresil logem.

My hlasame, ze nic lepsiho nez jeho logo nikdo nevymysli. Dle meho jde ale o to, ze s snazime do uz vytvoreneho ducha cele identity ZOO nasilne vlepit xicht (logo) zvenci a myslime si, ze to tam padne, ale nepadne.

Pinxit nam ukazal cestu. Smaznout celou CI a postavit svou vlastni znovu a jak se ukazalo, muze z toho vzniknout velice zajimava vec, i kdyz treba s uplne jinou fylozofii.

Bud nechme celou CI tak jak je a nebo prijdme s jinou. Lepit "novym" logem starou myslenku se mi zda jako hodne nestastne a myslim, ze to bude velice patrne... a jedina nebolestna cesta je vytvorit temer identicke logo, jako pana Cihlare. K cemuz to cele smeruje.

28. 2. 2011 17:28 cadis aType

to Snake: troufam si nesouhlasit. Slecna Iva alias Pinxit to jasne ukazala. Dokonce si troufam rict, ze to posunula o dost dal. Byt ji, nabidnu takovyto rebranding jine ZOO :)

28. 2. 2011 16:41 snake

rekneme si to na rovinu. Nikdo neudela lepsi a priznacnejsi logo a identitu nez je prace pana Cihlare. Sedne to k tomu jak prdel na hrnec.

28. 2. 2011 16:05 speedy

Michal Kajnak - pěkné, ve stylu světových značek zoo s více zvířaty
Pavel Michal - srdce / kůň by byl zajímavý symbol (s upravenou typografií)

28. 2. 2011 12:08 Pepa

no ty vole jak tak koukám na ty přibývající návrhy tady, tak mám pocit že si skutečně vybrali 5 nejlepších návrhů :-)

28. 2. 2011 12:08 lh

z toho co se tu objevilo bych do finale poslal pouze 2 a to posledni od slecny horakove a od pinxit. Vetsina je stejne spatna, ne-li horsi nez finalova 5, pak je tu par prumernych vhodnych pro chovatele koni v Horni - Dolni.

28. 2. 2011 11:35 cadis aType

Ano ano ano.

Dnes je to skutecne o celkovem grafickem pojeti znacky. Nikoli o logu. Navic u zoologicke zahrady je treba celkoveho systemu, navigace, propojenosti spousty elementu. To se neda jednim logem, kdy ho budu vsude nudne opakovat, idealne vpravo dole.

Slecna Iva to vsem ukazala, presne taklhle by to melo vypadat. Projdete si ZOO PRAHA a budete mit jasny pocit. A o tom to je. I pan Cihlar to nemel jen o logu, ale o celkem grafickem pojeti, ktery na nas dycha celou ZOO.

Tech 5 vybranych log je nic, Stejne tak ty loga zde ukazana (az na par koncepce schopnych vyjimek).

28. 2. 2011 07:49 HEHE

wein> Vždyť je to naprosto kontraproduktivní něco kritizovat a potom se do soutěže sám přihlásit. Nezmění to ani poetická krasomluva. V podobném duchu bych Vám mohl odpovědět... vše souvisí se vším a sovy nejsou čím se zdají být. Trochu srozumitelněji to znamená že takto vyhlášená soutěž nemůže vygenerovat zdařilou práci, dle současného světového standardu. Tedy fungující vizuální styl. Zákonitě potom nemůže být ani Vaše práce kvalitní ve srovnání s tím "světovým standardem". Nehledě na estetiku a osobní preference, vždy to bude jen hloupý piktogram, je jedno jestli s modrou ještěrkou nebo koněm. Tohle není poprava, ale důsledek těchto soutěží, když za Vámi přijde klient že chce jen logo, které si sám "připleskne" na vizitky atd. tak jej snad taky buď pošlete do světa a nebo mu vysvětlíte co to je vizuál. Osobní pocitovka z log... modrá ještěrka je prvoplánovitá hovadina s rádoby zapracovanou architekturou, to je to nejblbější klišé, které si neuměle dělají s oblibou regionální spolky zabývající se čímkoli. No a ten vizuál to bych chtěl vidět jak to bude pracovat... to druhé je jak z devadesátých let, kdy to měla každá druhá firma a nebo atelier, to třetí bez komentáře. Jestliže se odvoláváte např na děčínskou zoo, kde je ten podivný medvěd v "D" iniciále... tak tím bych se být Vámi nechlubil už vůbec ( http://www.zoodecin.cz/new/cz/ ). Naproti tomu např logo s lineární kresbou od Michaely Horákové je věc na které se dá postavit pěkná identita.

27. 2. 2011 22:39 wein

Hehe, nějaká lehčí otázka by nebyla? Ale dobře, pokusím se:
1. No, někdy vyjdu do hnusnýho počasí, i když bych mohl sedět doma, a jen čumět do ulice, jak se s tím nečasem lidi potýkaj. Pak taky téma zoologických zahrad jsem už několikrát zpracovával jak publicisticky (viz archiv Fontu), tak designérsky, starší logo Zoo Ústí n/L a současné logo Zoo Děčín.
2. Kdybych opravdu věděl, jak má takový „vizuál“ vypadat, tak nejdu do soutěže, ale rovnou za ředitelem Bobkem. Obávám se, že jste můj text pochopil moc vyhraněně. Můžete mi vypíchnout tu pasáž, kde popisuji, podle Vás, ten správný „vizuál“?
3. Vyzkoušel jsem tři různé způsoby, jak se návrhu chopit – požadovaný „převalák“, typograficky a nějaký jiný obrazový prvek než „převalák“. Můžete mi, prosím, nějak ozřejmit, v čem jsou moje pokusy podprůměrné, jistě to přesně víte, když to takhle tvrdíte. S písmem Vám pomůžu, je to Juvenis od Týfy-Štorma ve všech třech případech. Samozřejmě, že líbit se Vám mé návrhy nemusí, ale líbí-nelíbí není objektivní meřítko. Tak do toho, nešetřete mne, vyargumentovanou popravu snesu, na pocitologii ale nejsem zvědavej.

27. 2. 2011 22:38 wein

ad F. Blažek: Já Vám fandím, pane Blažku. Srovnávání celoevropské logo- nebo raději CIDscény může být dobré téma pro některý z příštích čísel Typo. Čím víc o tom budeme diskutovat, tím víc se může situace nasvětlit. Jistě sám víte, že situace není černobílá. Škoda jen, že do osvětlování nevstupuje více lidí vašeho typu, kteří jsou činní jak designérsky, tak publicisticky a pedagogicky.
Překlep u jména pana R. mne mrzí. Umístění odkazu na typo.cz bylo zakončeno smajlíkem, tak si to tak neberte...
Srdečně Vás zdravím a těším se na další rozbory.

27. 2. 2011 20:49 ZuX

Nevšimla jsem si výtvoru Ivy Pechmanové... vážně úžasně zpracované!!! Proč ale tento design neni v úzkém výběru?? Ne-li na první příčce ----

27. 2. 2011 20:47 HEHE

wein> měl bych dotaz.... za prvé: proč se hlásíte do soutěže o které víte a píšete jak je špatně nastavená? Za druhé: proč když už se do té soutěže hlásíte a rozepisujete se o úrovni designu, o přehledeu a o tom jak má takový vizuál vypadat, pro tu soutěž nakonec vygenerujete naprosto podprůměrnou práci?

27. 2. 2011 20:12 ZuX

Já mnoho nechápu, copak téměř všichni mají pořád s tím koněm... vždyť zoo je plné zvířeny rozličné :O Možná mi ale něco uniklo, třeba že zadání znělo "logo s koněm" ;) Každopádně je to děs běs :/ Ale myslím, že je to do jisté míry dosti monstrózním rivalem v podobě loga původního....

27. 2. 2011 19:17 Filip Blažek

Pane Weine, abych předešel případným nedorozuměním při dalších úvahách, raději připomenu některá slova z mého textu. Rozdělení na českou a zahraniční cestu se týká situace DNES, jasně to píšu ve větě, která můj názor uvádí. Rathouský (píše se s O, nikoli s A) pracoval v době, kdy se corporate design dělal podle jiných pravidel vycházejících z tehdejšího estetického kánonu, technologií apod. Některé jeho práce jsou zcela srovnatelné s tehdejší západní tvorbou. Průměrný grafický design v 70. a 80. letech byl ovšem někde úplně jinde, Rathouský z něho poněkud vyčníval (spolu s řadou dalších kolegů sdružených např. v Typo&).

Všimněte si také, že u bodů 2, 3 a 4 vztahujících se k zahraničnímu přístupu k corporate designu uvádím slovo MŮŽE, které je pro pochopení mého názoru důležité. Zahraniční přístup je otevřenější a zahrnuje jak živá loga typu aol., tak značky ve stylu 80. let, ovšem pokud je splněna podmínka č. 1, tedy důraz na celek a vzájemné provázání všech elementů corporate identity.

Proto se mýlíte, když návrh Ivy N. M. řadíte do "české" cesty. Iva představila systém, v němž jednotlivé prvky spoluvytvářejí image, kde logo je jen jedním z mnoha dílků. Že logo neobsahuje žádný symbol? To je v kontextu, který představila, irelevantní. Návrh Ivy se mi líbí, ale nejsem jeho vášnivým obhájcem, používám ho jako příklad komplexního přístupu ke corporate designu pražské zoo. Jiný komplexní návrh jsem neviděl.

Proto pro jistotu opakuji: nemám nic proti výrazně stylizovaným černobílým logům, jaké dělal třeba pan Rathouský. Vadí mi design velkých a významných institucí, kde hlavní roli hraje pouze logo. Neměl jsem tento komentář zveřejnit na Designportalu, když vy reakci na článek publikovaný na Typo.cz zveřejňujete na blogu Fontu? :-)

27. 2. 2011 16:52 wein

pro další případné snaky, pepy a johny:
vlevo: leguán modravý a pražské věže
střed: dospělec a hřívě "převaláka"
vpravo: stopa koňského kopyta, případné různočtení jako srdce či silueta tučňáka apod. taky dobrý

27. 2. 2011 16:43 wein

ad snake: ?
Není to nakažlivý?

27. 2. 2011 16:38 wein

ad Pavel Jílek
Jen abych v tom měl jasno, pane kolego: zahraniční běžné nebo neběžné? S Vámi definovaným ideálem souhlasím. Ano, ideál. Je jich málo obecně, všude.

27. 2. 2011 16:00 Kateřina Štěpánková

to Michal Wein:
ad) Nadšení z návrhu Ivy N. M.- na tom jsme se právě shodli, zcela s tím souhlasím a píšu to už níže :-)

27. 2. 2011 15:55 Pavel Jílek

@wein: Zdá se, že jste trochu nepochopil podstatu rozdělení českého (běžného) a zahraničního přístupu: Vámi oba zmíněné případy (Ivy N.P. i pana Cihláře) jsou právě příklady podstatného konceptu s živým systémem aplikací, kde logo je jen jednou součástí. (Ideálně navržený a používaný vizuální styl by měl pozorovatel rozpoznat mnohem dříve, než uvidí a přečtě nějaké logo. A už vůbec nejde o to, co všechno logo nese za skryté a symbolické významy a poselství ;-)

27. 2. 2011 15:30 wein

Dovolím si pár poznámek k zajímavému článku F. Blažka na typo.cz. Zaujalo mne v něm konfrontování české a evropské (naštěstí jinde ve článku použit i výraz zahraniční) logotvorby.

ad Corporate design - česká cesta kontra evropská cesta.
Já bych se národnostně tak nebičoval, vždyť dobrých realizací bylo možno v Česku zaregistrovat v posledních (20) letech několik, např. Technická knihovna Praha, Brněnská filharmonie (EDA!!), CID Letní filmové školy v UH, grafika TV COOL.... no a CID pražské zoo se také počítá k české tvorbě, že. Publikace Czech LOGO 1989–2008 nabízí slušnou kolekci kvalitních značek (CID) z české kotliny a moravských úvalů. Nakonec sám píšete, že v ČR existují kvalitní designéři a studia, jen jich je málo. Jak kde. Vzhledem k soutěžím viz níže.
V rámci české cesty fungoval Pan Grafik Rathauský, od něhož ostatně pochází hláška, že logo si má grafik škicovat tlustou tužkou na okraji novin, nebude se tak utápět v zavádějících detailech. Dodnes platná rada!
V podstatě i Cihlářova zoo vykazuje rysy spíš české než evropské cesty, tak jak ji F. Blažek charakterizoval.

Samozřejmě, až příliš často mají české veřejné tendry výsledek nemastný neslaný, mnohdy dokonce tristní. Kandidatura Prahy na OH, MS 2004 v hokeji, atd. apod.
Jistě se někdo povolanější fundovaného rozboru ujme, ale odvážím se tvrdit, že žalostné výsledky zpravidla nejsou vizitkou malé invence českých grafiků, ale že to jde na triko špatného zadání, personálního složení výběrových komisí a úzkoprsosti, nepoučenosti až nevzdělanosti zadavatele. A existence kamaráda, co taky rád, není vůbec vyloučena. Zdůrazněme, že řeč je o veřejných soutěžích, kdy jde o veřejné projekty placené z veřejných peněz. Jestli zakopaný pes nespočívá v tomhle...cizí peníze se vydávají tak snadno... Otázkou je, co s tím můžou dělat samotní grafici. I oni jsou a mají kamarády. Děkujeme, odcházíme! nebude to pravé ořechové. Založení České evropské strany grafické je již předem odsouzeno k zániku, ale lobbing je v mezích zákona, občasné informace o něm se objevují, takže asi jen víc tlačit na pilu.

Ani zahraniční Evropa neoplývá nepřeberným množstvím vynikajících CID, ostatně z místa komisaře v ED Adwards F. Blažek určitě viděl, že diametrální rozdíl mezi Českem a zahraničím není. Znovu jsem si minulé vítěze v archivu EDA prošel, výsledky EDA názor F. Blažka zcela nepotvrzují, sorry.

Pokud zaznělo hořekování nad českým rybníkem, tak budiž připomenuto, že v zahraničí, zrovna v oblasti zoologických zahrad došlo v nedávných letech k několika redesignům, a u většiny to z pohledu grafického nebyla změna k lepšímu. Za všechny připomenu např. Zoo Minnesota (opomeňme, že je to Amerika...): hravý systém založený na stylizaci zvířat do písmen a čísel (logo zoo M jako moose čili los) bylo změněno v těžko čitelný obrázek hlavy pumy skryté ve větvích. Proč?

ad informovanost pedagogů a studentů o dění v oboru ve světě
Při dnešních možnostech velmi propojeného světa, je svědectví F. Blažka, který se pohybuje ve vzdělávacích institucích, hodně smutná zpráva, ani se nechce věřit...

ad Zoo Praha
Vyjádřil jsem jinými slovy zhruba totéž co F. Blažek již 21. ledna v diskuzi pod článkem oznamujícím vyhlášení soutěže na logo zoo v lednu http://www.font.cz/logo/prazska-zoo-vypsala-soutez-na-nove-logo.html

Nadšení z návrhu Ivy N. M.: bylo by férové zdůraznit, že jsme v jejím případě měli možnost vidět (skoro) CELÝ PROJEKT. Pokud srovnáme JENOM LOGO, tak z průměru došlých log moc nevybočuje. Půvab je v jeho doplňování obrazovými prvky, piktogramy, v aplikacích loga esteticky velice elegantně a precizně zpracovaných. V samotném logu ty hravé stylizace zvířat vůbec NEJSOU. A nakonec, podle zmíněného třídění F. Blažka, je to také česká cesta – malý černobílý obrázek, zúžená barevnost...

Co s tím?
Už několikrát jsem ve Fontu psal o mezinárodních standardech veřejných soutěží. Znovu připomenu mj. povinnost komisařů písemně zdůvodňovat, proč vybrali ten který návrh. Není nutné, aby výsledky soutěže jako kompletní důvodová zpráva vycházely tiskem, jak se občas děje např. v Holandsku i při méně významných soutěžích, než je CID proslulé zoo. Na web se vejde za podstatně menší peníz podstatně větší množství informací, než do tlustého katalogu-zprávy.

Ohledně výsledků současné soutěže: ještě není všem dnům konec...

27. 2. 2011 15:29 wein

Pepo, asi nesledujete dění v chovatelských úspěších zoologické zahrady: pražská zoo jako jediná z evropských chová kriticky ohroženého leguána modravého.
http://cs.wikipedia.org/wiki/Legu%C3%A1n_modrav%C3%BD

Nakonec, ta Godzila není také špatná asociace, lidi by to do zoo určitě přitáhlo, ale kde ji mají, aby ji aspoň půčili, he...

27. 2. 2011 14:35 Pepa

LOL až teď jsem si všiml té Godzilly od Michala Weina – to mě zbouralo :D Jako recese skvělý :-)

27. 2. 2011 12:20 vitt86

Já sem tady začal na té soutěži dělat ale pak ( asi sem podvědomě věděl proč) přestal. Nicméně měl sem jednu myšlenku rozpracovanou.


http://www.vitt86.cz/kone.png

27. 2. 2011 12:04 snake

Michal Wein je silenec!

27. 2. 2011 11:13 Pepa

Chci se zeptat proč ta soutěž dráždí tolik lidí? Protože je to veřejná instituce (peníze daňových poplatníků)? Firem s blbým vizuálním stylem jsou mraky. Dík

27. 2. 2011 10:02 Kateřina Štěpánková

to Viktor parinco: Ano, Viktore, přesně tam je zakopaný pes. Ono vidět jenom jedno logo a rozpracovaný celý koncept je prostě nebe a dudy. Je to asi jako když někdo složí árii a druhý už celou operu. Nevím, osobně si myslím, že se to takto prostě hodnotit nedá a myslím si, že tohle se stalo i Ivě. Na jejím odkazu už vidíme celý koncept, vypadá to super... klobouk dolů Ivo! Ale v rámci objektivity zde měly být vystaveny práce tak, jak je viděla porota. Ale toť jen můj názor :-)

27. 2. 2011 09:30 wein

Johny, často chybuju a denně hřeším, ale nápravě se nevzpírám, ozřejměte mi, prosím, jak to s tím desktopem je, nějak mi to nezapaluje. Předem dík.
mw

27. 2. 2011 02:05 HEHE

filip blazek> i když pravda, tak napsána stylem "sežral jsem šalamounovo hovno"

26. 2. 2011 22:22 Filip Blažek

Trochu jsem se na toto téma rozepsal... http://www.typo.cz/logo-prazske-zoo/

26. 2. 2011 20:50 Viktor

Humus

26. 2. 2011 17:35 Johny

V prostředním logu Michala Weina vidím starý desktop PC.

26. 2. 2011 12:44 Bára Tesnerová

Návrhy paní/slečny Ivy jsou skutečně výrazně jiné, praktické, esteticky zajímavé a rozhodně použitelné. Moc se mi líbí. A pak se mi ještě líbí návrh č. 2 od p. Bureše. Obě výše uvedené grafické úpravy loga jsou rozhodně lepší, než 4 z pěti finálových, které vybrala "odborná porota". :/

26. 2. 2011 08:06 Viktor

Já bych hodnotil jako nejzdařilejší návrhy Františka Bukeše, Kateřiny Štěpánkové a PetanelaART. Splňují jistou mou představu loga takové instituce jako je ZOO. Samozřejmě záleží na dalším rozpracování, které bohužel asi už neuvidíme.
Co se týče často zmiňovaného návrhy Ivy, tak celou koncepci musím hodnotit jako velice zdařilou. Podobný nápad s rozpracováním jednotlivých zvířat jsem sice dostal taky, jen mi nebylo jasné, jak ho prezentovat pouhými třemi logy, aby byl hodnotící porotou pochopen. To se zřejmě stalo i s návrhem Ivy. Celá koncepce vypadá velice působivě, ale pokud byla prezentována jednotlivá loga zvlášť bez návaznosti, chápu, že nemusel být celý koncept pochopen správně. Tím se samozřejmě nezastávám poroty. Vybraných 5 návrhů je skutečné fiasko a naprosto nechápu porotu, jak mohla z tolika návrhů, mezi kterými musela být aspoň hrstka velmi zdařilých, vybrat takové zoufalé výkřiky.

26. 2. 2011 02:31 Ivan

Iva, samozrejme, pardon za preklep...

26. 2. 2011 02:30 Ivan

Andrea, Adriana a Ivana... nemam co dodat. to jsou loga na postup!

25. 2. 2011 23:47 eye

Ivana N.P. ----nejlepší práce a moderní logotyp. Doporučuji. 8-)
http://www.pinxit.cz/graficky-design/zoo-praha/

25. 2. 2011 23:03 marius corradini

chodit kolem citylightů a billboardů s jakýmkoli výše uvedeným logem je noční můra pro každého jen trochu graficky kultivovaného člověka. celé zlé... co tahkle zrušit zoo úplně?

25. 2. 2011 22:42 Mirka

obdivuji návrh Ivy N.P.
http://www.pinxit.cz/graficky-design/zoo-praha/
Ta příjemná hravost, vtip a grafická stylizace mohly být natolik výrazným kontrastem vůči Cihlářově CI, že by se ZOO ve vizuální komunikaci dostala na zcela novou úroveň. Přešla by tak konečně po dlouhých peripetiích z bludného kruhu k nové kvalitě. A hlavně moderní a přitom nadčasové. Škoda! ZOO s tímto vizuálem mohlo ožít úpně novou energií. To by byla zábavná a estetická podívaná!
Možná návrh nepostoupil proto, že se vedení ZOO obávalo, aby se lidé více nekoukali po plakátech a cedulích s grafickými zvířátky, než po těch živých tvorech :-)

25. 2. 2011 22:05 Petr Staníček

Iva N. P.: Klobouk dolů, krásná práce!

25. 2. 2011 21:20 flynight

Líbí se mi návrh 1 Michaely Horákové. Obsahuje nosný motiv převaláka + motiv savce (tmavě hnědá) + motiv ptáka.

25. 2. 2011 20:50 mky

Michaela Horáková - navrh #4 - parada! (a da se stim krasne pracovat)

25. 2. 2011 20:44 taky Karel

Jděte do toho Karle Hlaváčku, objevil jste "díru na trhu"! ...

25. 2. 2011 20:38 Janeta

Michaela Horáková návrh 1 - podle mého názoru jednoznačně nejlepší. A ta trojka taky není marná.

25. 2. 2011 20:14 Eva

Také se mně líbí loga od Michaely Horákové, škoda, že nepostoupila. fakt nejhezčí z nich je ta první kresba / vlevo/.

25. 2. 2011 19:28 lh > Karel Hlavacek

Bohuzel Vasi naivitu nesdilim. Jiz nekolikrat se ukazalo, ze odborne nazory jsou vedlejsi. Kaplickeho knihovna, kulturni centrum Olomouc, zavreni Design centra v Brne a rady dalsich ukazali, ze vahu maji jedine penize. A nebo se rozhoduje podle vkusu verejnosti, politiku a manazeru.

25. 2. 2011 19:25 Karel S

Prosím vás, už toho navážení do UGD případně Najbrtů a spol. nechte. Nejsem členem, ale píšu, protože mě tyhle diskuse mimo téma fakt nebaví. Vždycky se tu najde hromada žvanilů a kritiků, kteří se chytí příležitosti, aby si kopli.

25. 2. 2011 19:09 Karel Hlaváček

ad Martin Pecina: Nebo kdyby se vyjádřili členové studia Vlado ( http://www.vlado.cz/ ) nebo Grafis ( http://www.grafis-studio.cz/page-sluzby-webdesign.html ). Osobně pokud se vyjádří někdo z UGD, tak to bude spíš vypadat, že nevyhrál žádný člen UDG, a proto je to špatná soutěž. A co kdyby náhodou výhercem byl člen UDG, půjde UDG proti svému členovi? UDG je dobrá organizace na sjednocení lidí jedné branže a na pořádání přednášek pro odbornou veřejnost. Ale není to organizace, která by měla diktovat co je ok a co není, když sama není dokonalá. Pro takovéto příležitosti by měla vzniknout skupina těch opravdových a respektovaných špiček, kteří budou jako skupina respektováni i vládou ČR

25. 2. 2011 18:51 lh

Prekvapuje me jak je v mode se navazet do UGD. Myslim, ze v Cechach je dost malo subjetku na to, aby tu mohla vznikat nejaka opozice. Pokud je UGD spatna, tak kde je alternativa, poradte. Ale souhlasim, ze jeji hlas i hlas nejznamejsich clenu nema zadnou vahu. Bobek na to hazi bobek.

25. 2. 2011 18:36 Martin Pecina | martin.typomil.com

Jediné smysluplné řešení zatím předvedla Iva Pechmanová, které tímto gratuluji. Některé aplikace se mi zdají lepší než jiné a přimlouval bych se za redukci fotek ve prospěch ilustrací, ale je to funkční systém, který neparazituje na dosavadní grafice ani nepraktikuje zoufalé pokusy o vmontování koně převalského do písmenek ZOO.

Ad František Holý. Možná že kdyby se z té party kámošů (UGD) ke kvalitě soutěže a k vybraným finalistům vyjádřili tiskoví mluvčí Ondřej Kafka nebo Filip Blažek, jejich názor by váhu měl. Myslím, že oba už za posledních 15—20 let prokázali, že jejich zájem o obor a rozhled přesahuje drtivou většinu lidí (včetně mě), kteří pravidelně rozumují v komentářích pod články Fontu. Nebo kdyby se vyjádřili někteří členové — studio Najbrt, Side2? Taky by to nemělo žádnou váhu?

25. 2. 2011 18:35 Lostindream

Logo Vojtěcha Beran: Zajímavá stylizace, nicméně jako celek nic moc. Žlutý čtverec a typografie se mi moc nezdají.
Logo Michaely Horákové: Líbí se mi zde již ta zmiňovaná práce s lineární kresbou :-)
Logo Michala Švece: Líbí se mi ta třetí, i když ne zcela originální, varianta :-)

Loga v Komentářích:
Iva N. P.: Podle mého zatím nejlepší práce, kterou jsem tu v návrzích viděl. Palec nahoru!

25. 2. 2011 18:31 Eva

pro Adrianu: jednoduché, barevně hezky sladěné, originální. Vojta a Iva také pěkné, jinak mi to přijde povětšinou překombinované nebo přebarvené:-)

25. 2. 2011 18:07 František Holý

Ano, parta kámošů z UDG by se k tomu mohla vyjádřit. A stejně tak by se k tomu mohla vyjádřit parta mých kámošu a jejich hlas bude mít stejnou váhu. UDG je prostě organizace, kde je pár dobrých, spousty průměrných a několika silně podprůměrných jedinců / firem. Taková organizace nemá právo se k něčemu vyjadřovat. Jó kdyby to byla organizace složená z nejlepších velmi respektovaných českých grafických designéru, tak by to potom byla jiná, ale v současné podobě UDG je jejich hlas jen k smíchu

25. 2. 2011 18:03 Kanibal

Ano, přesně vidím, proč jsem nic nezkoušel - bál jsem se, že spadnu do toho stereotypu, neforemných koňů nebo nepřijatelných jakýchkoli jiných zvířat. Iva N.P. vytvořila příjemnou značku, která o hlavu převyšuje finálovou pětku, ale samozřejmě neměla šanci. Tady se nehledalo konceptuální logo - tady se hledá náhrada za Cihlářovo přímočaré logo. Tohle nemohlo dopadnout dobře.

25. 2. 2011 17:59 Andrea M.

konečně nějaký opravdu podařený návrh > Iva N. > super!!!

jinak celkem bída.... místy velká :(

25. 2. 2011 17:37 ter

ten varna / leguán je naprosto boží. skvělej nápad.

25. 2. 2011 17:36 Jan Škuta

Za mě by neprošel ani jeden. Velmi slušný potenciál má návrh od Ivy, ale mezi užším výběrem jsem ho bohužel nezaregistroval =/ Situace kolem té soutěže je otřesná, přál bych si osobně, aby se k tomu UGD vyjádřila minimálně se stejným nasazením jako v případě NTM.

25. 2. 2011 17:28 Atlas

Nam se taky hodne libi Ivin navrh ;-)

25. 2. 2011 17:26 Martin

Souhlasím, Iva- bomba, dotažený, super. Jsou tu i další fajn věci Andrea (MachArt) taky dobrý, jednoduchý a logo 3 od Adriany je taky moc nápaditý, hra jen s písmem je fajn... Nechápu pohnutky komise!!!

25. 2. 2011 17:24 Marek

Nelibi se mi ani jedno z techto navrhu a ani jedno z finalistu.
Vsechno je to o krok zpatky od stavajici podoby.
At uz se proboha dohodnou a nechaji to tak, jak to je.

25. 2. 2011 17:17 Lolan

2 INP: Opravdu povedená práce, velice kompaktní a použitelné, skvělý příklad práce profesionála. Bohužel ale na "odborníky ze ZOO" to zřejmě bylo příliš moderní. Osobně jsem hodně zvědav, jak bude vypadat finální CI jedno z těch 5 "nejlepších", ale rozhodně nebude dosahovat takových kvalit.
2 MŠ: Zaujal mne pouze poslední pokus a i tak, když jsem dnes ze zvědavosti projížděl některá loga zahraničních zoologických, tak se podobný motiv opakoval celkem často.

25. 2. 2011 17:03 Adam

@Iva N. P. nádherná práce!

25. 2. 2011 16:53 MISHOX Michal Švec

Podělím se s vámi o ukázku logotypů ZOO Praha z mé dílny.
Obrázek o kvalitě porotou vybraných 5 log si udělejte sami.

ZOO Praha Logotyp - Varianta A
http://goo.gl/Si61p

ZOO Praha Logotyp - Varianta B
http://goo.gl/bWFWD

Varianta C
http://goo.gl/Vk0h4

25. 2. 2011 16:49 wein

pro Iva N. P.: Palec nahoru! Dotažená práce. Stačí jen realizovat.
(Jsem rád, že někdo dokáže pracovat s prvky děčínské zoo takto tvůrčím způsobem.)
Ať se daří!
mw1

25. 2. 2011 16:15 Lukáš Sudacki

Tomáš Hradil: souhlas, taky mne to hned zaujalo .. asi jako jediné

25. 2. 2011 16:10 Tomáš Hradil

Liniová kresba na návrhu Michaely Horákové vlevo se mi velmi líbí. Čisté a oringinální.




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.