Navrhněte logo a vizuální styl botanické zahrady!
Název přidělený zakázce malého rozsahu: „Vytvoření nového loga a vizuální identity Botanické zahrady Praha“. Předpokládaná hodnota zakázky činí 400 000 Kč bez DPH. Lhůta pro podání nabídek končí dne 27. listopadu 2014 v 9:00 hodin.
Předveďte se!
Předmětem veřejné zakázky malého rozsahu je vytvoření nové komplexní a funkční vizuální identity značky BZP. Zadavatel nijak nevymezuje výčet grafických prvků či motivů, přesto zdůrazňuje, že preferuje pracovat s logotypem, jehož piktogram lze použít jako samostatný symbol. Pro inspiraci je možné využít kreativní brief, který tvoří Přílohu č. 4 výzvy, jež shrnuje cíle, kterých chce zadavatel novým vizuálním stylem dosáhnout.
Manuál jednotného vizuálního stylu nové značky BZP (dále jen „manuál“) definuje základní stavební prvky a principy vizuální identity značky, a stanoví pravidla, jak bude nová značka BZP používána. Konkrétní rozsah veřejné zakázky malého rozsahu je definován požadavkem zadavatele na vytvoření dokumentů a aplikací, které si implementace nové značky vyžádá. Přesná specifikace těchto prací je obsahem Přílohy č. 5 výzvy.
Manuál bude předán v elektronické podobě na CD ve formátu PDF s interaktivním obsahem, a též v reprezentativní tištěné podobě v počtu 3 ks.
Termín dokončení plnění: nejpozději do 28. února 2015.
Na zadávací dokumentaci spolupracovala Unie grafického designu. V hodnotící komisi budou zastoupeni i odborníci na vizuální styl.
Odměna je velmi slušná (pro vítěze i prvních pět nejlepších), času je poměrně dost, tak neváhejte a ukažte, co umíte (každý může podat max. 3 návrhy).
Pro inspiraci – o vizuálním stylu botanických zahrad (a hodnocení jejich log) jsme psali v předposledním Fontu.
Celé znění veřejné zakázky najdete zde.
Komentáře k článku
2. 12. 2014 04:05 * Karel *
Nemám takové uvažování sám vůbec rád, ale tady může být některým lidem podezřelé to, že se zadáním soutěže radila zahradě unie. Možný střet zájmů se přirozeně nabízí. A nebo se nesmí zúčastnit členové unie?
10. 11. 2014 13:09 Font
Zde se ale vstřícně může zúčastnit i ten, který dosud zpracoval jen čtyřikrát (!) menší projekt (objem celé zakázky je 400 tisíc, podmínka - realizace alespoň jednoho projektu vizuální identity v ceně min. 100 tisíc).
Tento poměr 1/4 (cena reference vs. cena zakázky) by měl obecně umožnit grafikům profesní růst (dostat se na výrazně větší projekty, než dosud udělali).
9. 11. 2014 12:49 * Karel *
8. 11. 2014 21:39 Honza
7. 11. 2014 18:44 Leoš
7. 11. 2014 18:44 Leoš
5. 11. 2014 18:22 Jan Vranovský | FRVR
4. 11. 2014 08:46 Jan
velký CID jsem dělal, ale jde vidět, že asi nemáš zkušenosti s "pravým" českým klientem. On totiž když ode mě dostane kalkulaci na 100 000 tisíc tak mě pošle do ...... a řekne, že mi daj 50 000, jelikož právě proto si mě vybrali a ne velkou firmu. Protože potřebují ušetřit. A co mám dělat? Mám je odmítnout? Mít 50 nebo nic je velkej rozdíl.......a trh kurvý ty, co to dělají na kradeným softwaru, hovno tomu rozumí, jejich práce nestojí za nic, ale ten český klient to prostě vezme i když to je hnusný, protože to je prostě levný (viz. např. server Topdesigner.cz atd........)
4. 11. 2014 06:45 Lukas Veverka | www.parasite.cz
Statni instituce a jejich zakazky by nemeli suplovat potencialni prilezitost pro zacatecniky. Na to bohate staci soukromy sektor.
Verejna soutez anonymni je pochopitelne nesmysl at ma tuhle podminku nebo ne. Zakazky pro statni zpravu by meli byt reseny vyzvanou neanonymni soutezi.
3. 11. 2014 19:26 rub
Omezení účasti na profesionání designéry nebo studia,
kteří mají s tvorbou vizuálního stylu pro větší organizaci zkušenost?
Tak co třeba vizuální styl města Brna?
Tam asi zkušenost nebyla potřeba.
A našlo by se dost povedených vizuálních stylů, jejichž autoři /někdy i studenti/ předtím nic tak velkého nedělali.
Dalo by se to pochopit, pokud by takové omezení platilo i u dalších zakázek stejného rozsahu.
Účelové, jednoduše se to někomu nehodí.
3. 11. 2014 16:21 Font
Jan Vranovský: ta podmínka coby v podstatě jediné kvalifikační kritérium není hloupá – naopak byla zadavatelem stanovane velmi rozumně až mírně. Veříme ale, že svůj smysl splní (omezení účasti na profesionání designéry nebo studia, kteří mají s tvorbou vizuálního stylu pro větší organizaci zkušenost).
3. 11. 2014 15:17 Jan Vranovský | FRVR
I tak ale podmínku nepovažuji za kdoví jak užitečnou... Hromady reklamek, z profesního hlediska zcela nekompetentních, jedou CIDy za statisíce... Mělo by stačit že jde o neanonymní výběrko takže práci vybraných uchazečů si může porota proklepnout sama, má-li pochybnosti. A ano, pro určitou specifickou skupinu mladých grafiků, kteří za sebou již mají zajímavou práci ale převážně malého rozsahu či provedenou za netržní ceny v době studií či těšně po je ta podmínka lehce šikanózní a hloupá.
3. 11. 2014 14:59 Petr
3. 11. 2014 14:48 Jakub
3. 11. 2014 12:42 Jan
3. 11. 2014 12:23 Font
3. 11. 2014 11:32 Jan
31. 10. 2014 19:02 Font
Lhůta pro podání nabídek je do 27. listopadu 2014. Bezprostředně poté rozhodne o vítězi komise, ve které jsou zastoupeni odborníci na vizuální styl i zástupci zadavatele: prof. ak. mal. Rostislav Vaněk, Ondřej Kafka, Ondřej Fučík, Eduard Chvosta a Martina Kaderková.
31. 10. 2014 17:23 kdo bude v porotě?
Proč nejsou zveřejněna jména poroty?
Nemělo by to být v takové soutěži samozřejmé?
30. 10. 2014 09:21 Font
30. 10. 2014 09:11 ndjm
Je skvělé, že se při zadávání myslelo hlavně na zavedená studia. Aspoň se tak hned vyselektujou zoufalci, kteří dělají CID za padesát.