Font

logo

Výběr jazyka

cs / en

 

Navrhněte logo a vizuální styl botanické zahrady!

Název přidělený zakázce malého rozsahu: „Vytvoření nového loga a vizuální identity Botanické zahrady Praha“. Předpokládaná hodnota zakázky činí 400 000 Kč bez DPH. Lhůta pro podání nabídek končí dne 27. listopadu 2014 v 9:00 hodin.
Předveďte se!

Předmětem veřejné zakázky malého rozsahu je vytvoření nové komplexní a funkční vizuální identity značky BZP. Zadavatel nijak nevymezuje výčet grafických prvků či motivů, přesto zdůrazňuje, že preferuje pracovat s logotypem, jehož piktogram lze použít jako samostatný symbol. Pro inspiraci je možné využít kreativní brief, který tvoří Přílohu č. 4 výzvy, jež shrnuje cíle, kterých chce zadavatel novým vizuálním stylem dosáhnout.

Manuál jednotného vizuálního stylu nové značky BZP (dále jen „manuál“) definuje základní stavební prvky a principy vizuální identity značky, a stanoví pravidla, jak bude nová značka BZP používána. Konkrétní rozsah veřejné zakázky malého rozsahu je definován požadavkem zadavatele na vytvoření dokumentů a aplikací, které si implementace nové značky vyžádá. Přesná specifikace těchto prací je obsahem Přílohy č. 5 výzvy.

Manuál bude předán v elektronické podobě na CD ve formátu PDF s interaktivním obsahem, a též v reprezentativní tištěné podobě v počtu 3 ks.

Termín dokončení plnění: nejpozději do 28. února 2015.

Na zadávací dokumentaci spolupracovala Unie grafického designu. V hodnotící komisi budou zastoupeni i odborníci na vizuální styl.
Odměna je velmi slušná (pro vítěze i prvních pět nejlepších), času je poměrně dost, tak neváhejte a ukažte, co umíte (každý může podat max. 3 návrhy).

Pro inspiraci – o vizuálním stylu botanických zahrad (a hodnocení jejich log) jsme psali v předposledním Fontu.

Vyzva k podani nabidky.pdf

 

Celé znění veřejné zakázky najdete zde.


Komentáře k článku

2. 12. 2014 04:05 * Karel *

Kritika a respektování, nejsou věci, které jdou proti sobě.
Nemám takové uvažování sám vůbec rád, ale tady může být některým lidem podezřelé to, že se zadáním soutěže radila zahradě unie. Možný střet zájmů se přirozeně nabízí. A nebo se nesmí zúčastnit členové unie?

10. 11. 2014 13:09 Font

Jak jsme uvedli, tato jediná kvalifikační podmínka není omezující pro profesionální studia a grafiky - a takové botanická zahrada zadáním oslovuje a hledá. Respektujte to.
Zde se ale vstřícně může zúčastnit i ten, který dosud zpracoval jen čtyřikrát (!) menší projekt (objem celé zakázky je 400 tisíc, podmínka - realizace alespoň jednoho projektu vizuální identity v ceně min. 100 tisíc).

Tento poměr 1/4 (cena reference vs. cena zakázky) by měl obecně umožnit grafikům profesní růst (dostat se na výrazně větší projekty, než dosud udělali).

9. 11. 2014 12:49 * Karel *

Zmíněná podmínka mi přijde také šikanózní. O kvalitě autora by měla vypovídat samotná práce a od toho je odborná porota, aby to uměla posoudit. Porotu by sice zdržela záplava laických prací, ale od toho je to odborná porota, která je za to také snad honorována, aby se tím zabývala a vyřadila je tím, že se do užšího výběru vůbec nedostanou. Myslím si, že tenhle bod může být i právně napadnutelný. Samozřejmě by mohlo nastat, že mladý grafik udělá pěkný návrh, který vyhraje, pak ale nebude umět zpracovat celou identitu. Nevím ale, kolikrát se to v historii stalo. Rozhodně se stal opak. Že mladý grafik vytvořil zdařilou a funkční identitu. Fakturované částky v předchozích projektech rozhodně nemusí odpovídat kvalitě autora.

8. 11. 2014 21:39 Honza

Stotisícová podmínka mi taky přijde přinejmenším sporná. Není to ukázka kvality, jen míry jisté "drzosti", kolik si kdo za svou práci řekne. To, že si někdo vezme za svou práci hromadu peněz bohužel ne vždy svědčí o úrovni. Viz nové logo Škoda Auto, Zoo Praha a hromada dalších. Ale osobně radši budu dělat zajímavější věci, které mě baví, za menší peníz s lidmi, kteří to ocení lidsky a je s nimi radost pracovat. Naštěstí si to zatím můžu dovolit. Přeji všem zúčastněným mnoho zdaru.

7. 11. 2014 18:44 Leoš

Já tedy chápu, že to nějak omezit museli a když to člověk srovná se ZOO Praha, která měla omezení nesrovnatelná - zakázka pro nadnárodní instituci za miliony, tak toto jednoznačně vypovídá o tom, že zadavatel chtěl předejít tomu, že vyhraje nápad studenta, který však nebude umět vytvořit logomanuál a aplikace, které jsou potřeba. Navíc se v dokumentaci nijak nedokládají faktury, že jste opravdu za tolik zakázku realizovali. V čem je tedy problém? Prostě když máte za sebou kus práce a dobré reference a zakázka byla třeba za 70 a ne za 100, zkusil bych to...

7. 11. 2014 18:44 Leoš

Já tedy chápu, že to nějak omezit museli a když to člověk srovná se ZOO Praha, která měla omezení nesrovnatelná - zakázka pro nadnárodní instituci za miliony, tak toto jednoznačně vypovídá o tom, že zadavatel chtěl předejít tomu, že vyhraje nápad studenta, který však nebude umět vytvořit logomanuál a aplikace, které jsou potřeba. Navíc se v dokumentaci nijak nedokládají faktury, že jste opravdu za tolik zakázku realizovali. V čem je tedy problém? Prostě když máte za sebou kus práce a dobré reference a zakázka byla třeba za 70 a ne za 100, zkusil bych to...

5. 11. 2014 18:22 Jan Vranovský | FRVR

Jan: Klinti tě oslovují přesně takoví, jaké nabízíš služby. Žádný "pravý" český klient není. Jako všude na světě, trh je stratifikovaný: existují prakticky všechny typy klientů a zákázek, od úplného dna až po velice slušnou profesionální a kreativní práci. Kamarádšofty v ČR sice bují, ale není to zdaleka tak zlé aby to člověka vyřadilo mimo dění.Koho zajímá že po tobě nějaký klient chce kompletní CID za 50 litrů, nebo že jiný klient jde nakoupit k topdesign.cz? Denně mi chodí dotazy jestli udělám pro někoho logo zadarmo, za 50 dolarů nebo za zmínku na blogu. Prostě to neudělám. A když jo, tak vím proč a nestěžuju si na to. Zakázky co mě živí dělám pro klienty kteří ode mě chtějí nějakou přidanou hodnotu a našli si mě právě proto co dělám (většinu tvoří češi btw). Přidanou hodnotu nabízím proto, že nechci dělat pro klienty kteří jí nehledají. Je to jednoduchý. Pokud je tvá klientela šmíra, tak první popřemýšlej o tom proč tě zrovna tihle lidé oslovují. A mimochodem, máš-li pocit že je problém v českých poměrech, kdo ti brání dělat pro zahraniční zákazníky?

4. 11. 2014 08:46 Jan

to Jan Vranovský | FRVR
velký CID jsem dělal, ale jde vidět, že asi nemáš zkušenosti s "pravým" českým klientem. On totiž když ode mě dostane kalkulaci na 100 000 tisíc tak mě pošle do ...... a řekne, že mi daj 50 000, jelikož právě proto si mě vybrali a ne velkou firmu. Protože potřebují ušetřit. A co mám dělat? Mám je odmítnout? Mít 50 nebo nic je velkej rozdíl.......a trh kurvý ty, co to dělají na kradeným softwaru, hovno tomu rozumí, jejich práce nestojí za nic, ale ten český klient to prostě vezme i když to je hnusný, protože to je prostě levný (viz. např. server Topdesigner.cz atd........)

4. 11. 2014 06:45 Lukas Veverka | www.parasite.cz

Aby se to nekomu ucelove hodilo, muselo by to byt v uplne jinych radech nez stovek tisic.

Statni instituce a jejich zakazky by nemeli suplovat potencialni prilezitost pro zacatecniky. Na to bohate staci soukromy sektor.

Verejna soutez anonymni je pochopitelne nesmysl at ma tuhle podminku nebo ne. Zakazky pro statni zpravu by meli byt reseny vyzvanou neanonymni soutezi.

3. 11. 2014 19:26 rub

Ta podmínka kvalitu nezaručí.

Omezení účasti na profesionání designéry nebo studia,
kteří mají s tvorbou vizuálního stylu pro větší organizaci zkušenost?

Tak co třeba vizuální styl města Brna?
Tam asi zkušenost nebyla potřeba.
A našlo by se dost povedených vizuálních stylů, jejichž autoři /někdy i studenti/ předtím nic tak velkého nedělali.
Dalo by se to pochopit, pokud by takové omezení platilo i u dalších zakázek stejného rozsahu.
Účelové, jednoduše se to někomu nehodí.

3. 11. 2014 16:21 Font

Petr: ano, studio Kafka Design se díky účasti v komisi soutěže neúčastní. Jsme zvědaví, s čím se vytáhnete :)

Jan Vranovský: ta podmínka coby v podstatě jediné kvalifikační kritérium není hloupá – naopak byla zadavatelem stanovane velmi rozumně až mírně. Veříme ale, že svůj smysl splní (omezení účasti na profesionání designéry nebo studia, kteří mají s tvorbou vizuálního stylu pro větší organizaci zkušenost).

3. 11. 2014 15:17 Jan Vranovský | FRVR

Jan: Pokud jsi nikdy nedělal CID za 100 000 a více, pak to může znamenat praktickz jen dvě možné věci: buď jsi nikdy nedělal identitu alespoň středního rozsahu s kompletním manuálem a aplikacemi (obvykle hodně přes 50 stran), anebo jsi je dělal tak hluboce pod cenou, že křivíš trh a pravděpodobně tě živí něco jiného nebo někdo jiný. Je-li práce odvedná zodpovědně, s testováním, konceptama, s fyzickými modely a nátisky, platbami za software, písma a všechno kolem, pak se rychle dostaneš na částky hodně přes 100 000 aniž by sis tím vydělal kdovíkolik peněz, a to i jako "single" živnostník, prostě proto že to sežere hromadu času a je nutné i něco investovat. Že to lze různě obcházet aniž by si nepoučený zákazník zpočátku něčeho všiml a tím srazit čas (a peníze) co to spolkne na zlomek, o tom žádná, ale to je právě asi to čeho se chce porota vyvarovat...

I tak ale podmínku nepovažuji za kdoví jak užitečnou... Hromady reklamek, z profesního hlediska zcela nekompetentních, jedou CIDy za statisíce... Mělo by stačit že jde o neanonymní výběrko takže práci vybraných uchazečů si může porota proklepnout sama, má-li pochybnosti. A ano, pro určitou specifickou skupinu mladých grafiků, kteří za sebou již mají zajímavou práci ale převážně malého rozsahu či provedenou za netržní ceny v době studií či těšně po je ta podmínka lehce šikanózní a hloupá.

3. 11. 2014 14:59 Petr

Studio Kafka se tedy nemůže účastnit? Když je pan Ondřej v porotě.

3. 11. 2014 14:48 Jakub

Taky mám problém s tímto omezením... a amatér nejsem. Poslední CI jsem dělal za 70 a největší za skoro 300, bohužel už je to pět let. Takže pápáá zahrádko.

3. 11. 2014 12:42 Jan

To chápu, ale když si budu nechávat stavět dům, tak si raději vemu šikovné řemeslníky než velkou firmu, která bude o 400 % dražsí a dělají to tam ukrajinský dělníci. Chtěl jsem tím říci, že i malý živnostník, je někdy lepší než nadnárodní studio. Za sebe můžu říci, že CID za 100 000 jsem ještě nedělal, jelikož by mi takovou kalkulaci hodili nahlavu. A velké společnosti, které to neřeší fungují bohužel trochu jinak - já na kamaráda, kamarád na mě..........

3. 11. 2014 12:23 Font

Jane, ta podmínka není omezující pro profesionální studia a grafiky. Eliminace úplných amatérů je ale potřeba, řešit rozsáhlý vizuální styl pro významnou instituci nemůže a neumí každý. Kdybyste si nechal třeba stavět dům, také byste chtěl, aby vám ho navrhl zkušený architekt, který už nějaké domy postavil a rozumí tomu a ne třeba řidič tramvaje, kterého architektura trochu "baví"... To by vám pak taky mohl spadnout na hlavu...

3. 11. 2014 11:32 Jan

Zajímalo by mě jak si instituce, která je placená z daní, může dovolit vypsat takovou podmínku? Chápu to tak, že je to zase pro někoho ušité na míru......

31. 10. 2014 19:02 Font

Dnes byla vydána tisková zpráva:
Lhůta pro podání nabídek je do 27. listopadu 2014. Bezprostředně poté rozhodne o vítězi komise, ve které jsou zastoupeni odborníci na vizuální styl i zástupci zadavatele: prof. ak. mal. Rostislav Vaněk, Ondřej Kafka, Ondřej Fučík, Eduard Chvosta a Martina Kaderková.

31. 10. 2014 17:23 kdo bude v porotě?

V hodnotící komisi budou zastoupeni i odborníci na vizuální styl.

Proč nejsou zveřejněna jména poroty?
Nemělo by to být v takové soutěži samozřejmé?

30. 10. 2014 09:21 Font

Jestli jste udělal pro nějakého klienta logo za třicet a k tomu CID manuál za padesát a web za dvacet, tak tu podmínku v součtu splňujete :-)

30. 10. 2014 09:11 ndjm

Dle článku 13, kdo v posledních třech letech nerealizoval vytvoření komplexní vizuální idenitty za minimálně 100.000 Kč bez DPH, tak nesplňuje podmínky zadání.

Je skvělé, že se při zadávání myslelo hlavně na zavedená studia. Aspoň se tak hned vyselektujou zoufalci, kteří dělají CID za padesát.




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.