Font

logo

Výběr jazyka

cs / en

 

Modrá pyramida změnila pyramidu

Modrá pyramida stavební spořitelna, a.s. je specializovanou stavební spořitelnou zabývající se výhradně financováním bytových potřeb svých klientů. V těchto dnech mění svou vizuální identitu. Podívejte se na naše hodnocení…

Autorem nového vizuálního stylu je agentura Euro RSCG Prague. Modrá pyramida, držitel ocenění Stavební spořitelna roku 2005 a 2006, vyhlásila na konci roku 2006 vítěze výběrového řízení na poskytování integrovaných komunikačních služeb. V konkurenci předních reklamních agentur si zvolila komunikační agenturu Euro RSCG Prague.
Euro RSCG Prague bude mít na starosti zajišťování strategického poradenství a integrovaných komunikačních aktivit v oblasti řízení značky a produktové komunikace na českém trhu.

Hodnocení
Nová značka je výrazně lepší. Byla odladěna celková kompozice jednotlivých prvků značky. Nová značka je čitelnější a výraznější – tomu napomohla i tmavší modrá na nápis a minusky v názvu (a odstranění písma Optima).
Jako dominantní symbol zůstal i po redesignu trojúhelník – nejjednodušší stylizace pyramidy. Nyní je ale dynamičtější a navíc je v něm umně skryto počáteční písmeno M (původní symbol připomínal trochu Adidas).

Na obrázku vpravo je pro zajímavost starší ukázka maskotka. Ten by mohl fungovat dále i po redesignu loga. Sympaťák je vcelku kvalitně nakreslený a jeho využití v komunikaci je již osvědčené (zvláště třeba pro dětskou část firemního zpravodaje). Navíc musí tento panáček za Modrou pyramidu „bojovat“ se známějšími maskoty konkurence – liškou a buřinkou.

-OK-

A jak se to líbí vám?


Komentáře k článku

20. 3. 2008 11:19 kameel

Podobné logo s pyramidou se záseky z boku (ve stylu loga SEAT) má ale i
http://www.seatovapyramida.cz/

18. 2. 2008 12:44 Ferenz

Na designchatu se rozebírali návrhy na nové logo Vysokého Mýta.....co si myslíte o kvalitě návrhů?
http://www.vysoke-myto.cz/portal/index.php?option=com_content&task=view&id=2827&Itemid=1

18. 2. 2008 11:59 Tom Jung

Taky myslím že to s novým logem zrovna nevyhráli.. ty zářezy v tom trojuhelníku a švihovka -- no nevím - kdyžtak je to dost nepovedené. "Skryté" písmeno M je dle mého názoru vyšlismus - " Nám to tam tak vyšlo...." ..
Nicméně když přimhouřím oči a podívám se zdálky, tak se ztratí ty ošklivé klínovité výřezy a najednou to dává smysl i s tou divnou symetrií textu... tam by možná byla cesta, ale je asi pozdě..

17. 2. 2008 21:59 Galoo

Nove logo na mne pusobi jako by ho delal mistr Eda Kauba. Souhlasim ze puvodni logo pyramidy trosku pripomina Adidas, kazdopadne tam aspon vyber fontu pusobil vhodneji, nez na logu novem. Vubec u mne nevzbuzuje duveru u instituce jakou je sporitelna- je to levne. Vecne to popsal dobre Venca, a vystihl Jirka- obchod s potrebama pro turistiku ( i to nekde v Kazachstanu ).

17. 2. 2008 20:56 jirka

Jediná pozitivní věc nového návrhu oproti starému je v čitelnosti, ale není to trochu málo... Když jsem tenhle výtvor uviděl poprvé, nemohl jsem uvěřit. Naprosto souhlasím s názorem Venci.

16. 2. 2008 23:50 Iblow

Mno tedy adidas neadidas, to je opravdu hodně ošklivé logo, na první, druhý i třetí pohled.

15. 2. 2008 20:23 Jirka

Souhlasím s Vencou. Na 1. pohled působí značka nevyváženě; hodila by se pro obchod potřebami pro vysokohorskou turistiku. Možná byla předchozí "adidasová" značka neudržitelná, ale tohle je spíše krok vedle...

15. 2. 2008 17:36 Venca

Nemyslím si, že by redesign byl zvlášť povedený. Problematická je zejména kompozice typografie a značky "na střed". Je to poněkud archaický přístup a třeba na vizitce se s logem bude pracovat dost špatně. (v podstatě bude nutné dodržet princip a logo opět aplikovat doprostředka). Pokud existuje i jiná varianta kompozice, tak tím hůř, protože se zase bude tříštit vizuální jednotnost značky. K samotnému symbolu: Vadí mi že zářezy nejsou pravidelného charakteru ale jsou trochu zkosené a zaoblené (alespoň pokud mě nešálí zrak, obrázek je docela malý). Má to asi navozovat dojem dynamiky ("ruční švihovka"), ale tento princip je stokrát použtý a překonaný. Naívc ve mě právě onu jistotu a stabilitu nevzbuzuje, spíš naopak. Logo navíc bude v malých velikostech dost problmatické. Ostré výřezy se v malých velikostech budou slívat (razítko, tužka) a značka tak v nebude příliš fungovovat..

15. 2. 2008 13:31 Vitezslav Valka

Prijemna zmena! Gratuluji.

A k tomu skrytemu "M" :-) Nekdy to proste vyjde, a pak je jen dobre, ze to panove z Euro RSCG umi prodat.




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.