Font

logo

Výběr jazyka

cs / en

 

Město Krnov má nové logo

Tvoří ho nápis „krnov“, doplněný o dvojitou šipku v barvách města, modré a žluté. Novinka je čerstvě k vidění na nových autobusech městské hromadné dopravy. Ze stejného typografického řešení vychází rovněž grafika městského zpravodaje Krnovské listy a vizuál Městského informačního a kulturního střediska Krnov.

Základem loga je „dvojšipka“, která může fungovat také jako samostatný grafický prvek. Má evokovat soutok řek Opavy a Opavice či turistickou značku a je také symbolem současného dynamického rozvoje města.

„Krnov je město s krásnou okolní přírodou na soutoku dvou jesenických řek. Doslova rovnou z náměstí může člověk vyrazit na některou z turistických tras, kterými je město obklopeno. Krnov má velmi bohatou a zajímavou historii, pestrou a dynamickou současnost a velký potenciál díky svým obyvatelům,“ prozrazují autoři loga ze společnosti ECHOpix, jaké úvahy je ke vzniku loga vedly.

Nové logo se bude objevovat na všech papírových a digitálních materiálech, reklamních předmětech, v PowerPointových prezentacích, v příležitostných tiskovinách a budou je používat i příjemci veřejné finanční podpory. „Logotyp je jednoduchý, grafický, nápaditý, přímočarý a dobře zapamatovatelný a dává nám velké množství možností, jak jednotně a viditelně prezentovat město,“ říká místostarosta Jan Krkoška.

Rada města Krnova, která nové logo 11. ledna schválila, předpokládá, že logo implementuje do jednotného vizuálu nejen město, ale také jeho obchodní společnosti – Krnovské vodovody a kanalizace, Technické služby Krnov a Lesní správa města Krnova. „Cílem unifikace vizuálního stylu města a jeho obchodních společností je, aby jejich spojení bylo zřejmé už na první pohled,“ dodává Jan Krkoška.

Zdroj zde.

 

Kritika postupu

„Samotné logo vzniklo již dříve při návrhu Krnovských listů a pro webové stránky MIKS. Postup byl tedy přesně opačný, než jaký by měl být,“ kritizují vznik loga opoziční zastupitelé. Krnovští patrioti sice oceňují snahu o vedení města o ucelenou vizuální komunikaci, k postupu ale mají výhrady.

„Na podobnou zakázku se běžně vypisuje soutěž, do níž se může přihlásit několik grafických studií. Dílo bylo hotovo za příliš krátkou dobu a je evidentní, že nedošlo k hlubšímu zamyšlení, variantám loga nebo inovacím, které jsou u logotypů v těchto cenových relacích obvyklé,“ uvedli na svém facebookovém profilu.

Cena za logo a grafický manuál je 95 tisíc korun.

Zdroj zde.

 

Loga pro městské instituce – vypadá to, že sdílená identita by mohla fungovat.

 

Historický znak Krnova


Komentáře k článku

21. 11. 2017 13:53 Mirek Dohnal

Ještě schvalte „dvojšipku“ do každého příjmení krnovských občanů a můžete si pogratulovat jak jste to páni radní dobře vymysleli, co jinde nemají

18. 2. 2017 23:50 Peter Massek

Co kdyby radeji zacali na radnici hospodarit ku prospechu obcanu a ne pro sve kapsy......jedna velka rodina ..je jedno jaka strana

3. 2. 2017 10:50 jolly

Z toho úplně kkkkoktám.

3. 2. 2017 10:03 geek

přek

2. 2. 2017 16:53 a.-

Návod na to jak pochopit sdílenou identitu a pak ji úplně pos*at.

2. 2. 2017 14:58 @standakaluza

Ježiš to je rozkošné xD

2. 2. 2017 14:02 lh

Jako cviceni v 1. roc. stredni umelecke skoly gut.

1. 2. 2017 16:03 Vera Maresova

Jan Groman – vystižné :) ino mír, oncertní síň, é divadlo, é muzeum, o - é výchovy ...

1. 2. 2017 15:55 Jan Groman

1. 2. 2017 11:45 Jan Janeček

To je slušný mrzáček, ta "dvojšipka"...




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.