Město Krnov má nové logo
Tvoří ho nápis „krnov“, doplněný o dvojitou šipku v barvách města, modré a žluté. Novinka je čerstvě k vidění na nových autobusech městské hromadné dopravy. Ze stejného typografického řešení vychází rovněž grafika městského zpravodaje Krnovské listy a vizuál Městského informačního a kulturního střediska Krnov.
Základem loga je „dvojšipka“, která může fungovat také jako samostatný grafický prvek. Má evokovat soutok řek Opavy a Opavice či turistickou značku a je také symbolem současného dynamického rozvoje města.
„Krnov je město s krásnou okolní přírodou na soutoku dvou jesenických řek. Doslova rovnou z náměstí může člověk vyrazit na některou z turistických tras, kterými je město obklopeno. Krnov má velmi bohatou a zajímavou historii, pestrou a dynamickou současnost a velký potenciál díky svým obyvatelům,“ prozrazují autoři loga ze společnosti ECHOpix, jaké úvahy je ke vzniku loga vedly.
Nové logo se bude objevovat na všech papírových a digitálních materiálech, reklamních předmětech, v PowerPointových prezentacích, v příležitostných tiskovinách a budou je používat i příjemci veřejné finanční podpory. „Logotyp je jednoduchý, grafický, nápaditý, přímočarý a dobře zapamatovatelný a dává nám velké množství možností, jak jednotně a viditelně prezentovat město,“ říká místostarosta Jan Krkoška.
Rada města Krnova, která nové logo 11. ledna schválila, předpokládá, že logo implementuje do jednotného vizuálu nejen město, ale také jeho obchodní společnosti – Krnovské vodovody a kanalizace, Technické služby Krnov a Lesní správa města Krnova. „Cílem unifikace vizuálního stylu města a jeho obchodních společností je, aby jejich spojení bylo zřejmé už na první pohled,“ dodává Jan Krkoška.
Zdroj zde.
Kritika postupu
„Samotné logo vzniklo již dříve při návrhu Krnovských listů a pro webové stránky MIKS. Postup byl tedy přesně opačný, než jaký by měl být,“ kritizují vznik loga opoziční zastupitelé. Krnovští patrioti sice oceňují snahu o vedení města o ucelenou vizuální komunikaci, k postupu ale mají výhrady.
„Na podobnou zakázku se běžně vypisuje soutěž, do níž se může přihlásit několik grafických studií. Dílo bylo hotovo za příliš krátkou dobu a je evidentní, že nedošlo k hlubšímu zamyšlení, variantám loga nebo inovacím, které jsou u logotypů v těchto cenových relacích obvyklé,“ uvedli na svém facebookovém profilu.
Cena za logo a grafický manuál je 95 tisíc korun.
Zdroj zde.
Loga pro městské instituce – vypadá to, že sdílená identita by mohla fungovat.
Historický znak Krnova