Font

logo

Výběr jazyka

cs / en

 

Logo vyjadřuje radost, lásku, přírodu a vodu

Tvar srdce, kapky vody, listu nebo symbol radosti, to vše připomíná nové logo města Jesenice, které vzniklo na konci roku a od toho nového se jím město prezentuje.

Dosud město ke své prezentaci používalo znak města. „To se nám příliš nehodilo do různých propagačních a turistických materiálů. Věděli jsme, že nějaké jednoduché logo potřebujeme, proto jsme zadali jeho vytvoření," informoval starosta města Jan Polák.

Nové logo vychází ze dvou posledních písmen názvu města, tedy „ce“. Logo navrhla zhruba za tři týdny grafička Zuzana Hegedüšová (studio Lokša prepress z Rakovníka).

V původních návrzích od grafické firmy se objevovaly motivy jasanového listu a rybníků. S tím nebyl spokojen ani zadavatel, ani autoři. Zuzana Hegedüšová se inspirovala webovými stránkami města i facebookem MYJesenice a hlavně letními prázdninami prožitými v Jesenici.
„Ze všech materiálů, které jsem měla možnost projít, vyzařovala na mě radost. Tuto emoci ve mně evokovala právě dvě poslední písmena z názvu města Jeseni „ce“, to je právě radost, láska, příroda a voda.“

Logo se může používat ve čtyřech barvách. Žlutá je symbolem radosti, zelená listem stromu, modrá zčeřenou hladinou rybníků a červená znamená lidé a láska. Logo ukrývá i let ptáka, tím se stylizuje do symbolu orla v erbu města.

„Jakou barvu loga použijeme při jaké příležitosti, není jednoznačně dané. Spíše rozhodne například barva obrázku či podkladu,“ vysvětloval starosta Polák.


Logo byste v budoucnu měli najít na různých plakátech a pozvánkách na akce města, na vstupenkách, na hlavičkových papírech. Objeví se také na turistických mapkách a propagačních materiálech. Poslouží také k orientaci v kulturním domě. Budou jím například označeny dveře do sálu či do knihovny. Postupně by se mělo objevit na webových stránkách města i autokempu.

Ze začátku by se mělo logo znázorňovat v celém slovu Jesenice. Postupem času, až si na ně lidé zvyknou, by mělo město reprezentovat jen samotné logo.
„Doufáme, že lidi osloví a zvyknou si na něj a při pohledu na něj si ho spojí s naším městem,“ podotkl Jan Polák.

Zdroj www.rakovnickydenik.cz

 

Jak se vám logo líbí?


Komentáře k článku

10. 1. 2017 18:24 Radek

Na první pohled jsem četl JESENIQ :D

10. 1. 2017 15:42 lh

hrozna vec, graficky spatne, koncept spatne.

10. 1. 2017 13:46 Enefa

Jedinečnost města v logu... radost, příroda, voda a lidé... originálnost sama :(

10. 1. 2017 13:33 Vera Maresova

Jeseni-ce, co vidíme je Jeseni a to "ce" je nečitelné. Proč není jen název Jesenice a to "ce" jako něco symbol, který je nečitelný a ukrývající všechno možné. Ano, nefunguje to, není to promyšlené.

10. 1. 2017 11:59 robot

Není otázka proč obecně, ale proč takhle. Právě ta práce vůbec není dotažená ani promyšlená, to je lepší nemít nic. Tohle prostě nefunguje, i když si to hraje na to že to funguje. Některé náhledy aplikací jsou spíše směšné. Logo samo o sobě nedává smysl. To se tomu hovorově říká "ce"? Jedu na úřad do ce...

Hmmm to je ale koncept

10. 1. 2017 11:50 architekt

loga měst - neverending story...

práce hezká... ale proč...




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.