Font

logo

Výběr jazyka

cs / en

 

Loga nákupních center

V tisku bylo před pár dny prezentováno logo nového obchodního centra Galleria Moda. Při této příležitosti jsme se podívali i na značky dalších velkých nákupních center v Česku. Typografická Olympia, výrazná Šestka – některé jsou kvalitní a jiné hrozné…

Italská developerská společnost B. Consulting, která stojí za plány nového outletu Galleria Moda v Praze – Ruzyni, si pro komunikaci vybrala agenturu Euro RSCG Praha. Agenturní tým (Eda Kauba, Jana Skřivánková a Michal Vlasák) připravil reklamní kampaň, která od počátku dubna uvede nové nákupní centrum prostřednictvím tiskových inzerátů, outdooru, rozhlasových spotů, internetové prezentace a PR aktivit. Mediálně kampaň zajišťuje Medea. Galleria Moda by měla být otevřena 9. září a její součástí by kromě 120 obchodů s módou a mnoha restaurací měl být i zábavní komplex s řadou atrakcí, které se v ČR objeví poprvé.
(zdroj: Marketing & Media)

Naše hodnocení
Značka je podle nás poněkud překombinovaná a tím nepřehledná. Navíc je samotný symbol nezajímavý a nevýrazný. Logo tedy postrádá eleganci a je hůře zapamatovatelné.

To už je snad lepší (barevností podobný) symbol Galerie Butovice. Má kolem sebe prostor a není svázán žádnými zbytečnými rámečky.

Palladium je elegantní a má navodit dojem luxusu. Což se, myslím, podařilo. Slogan „Nakupování bez hranic“ by se ale hodil víc pro Langerovu informační kampaň ke vstupu ČR do schengenského prostoru… :-)

Zajímavá byla i reklama, kde ležící dívka noblesně drží trubku ze symbolu v logu… Takové spojení kresby symbolu a vizuálu v reklamě významně napomáhá identifikaci značky. Škoda jen toho typografického chaosu kolem (bohužel asi nutného) a značek partnerů, na kterých dáma leží (bohužel asi nutných).

Velmi výrazné jsou značky obchodního centra Šestka (u pražského letiště) a nového outlet centra Fashion Arena.

Trojrozměrná šestka na kostce se dobře pamatuje, název zároveň komunikuje číslo pražské čtvrti, kde centrum působí. Značka je také atraktivně řešena na samotné budově (mimochodem také zajímavé – z dálky vypadá jen jako kopec, protože je porostlá trávou), kde je kostka vyvedena v trojrozměrné podobě a úctyhodné velikosti.

Ve značce Fashion Arena (a dalších aplikacích vizuálního stylu tohoto outletového centra) se zase vtipně pracuje
s motivem cenovky. To je přece v obchodních centrech typické – lidé chodí od butiku k butiku a neustále otáčejí a čtou cenovky na zboží (třeba na oblečení). Jen si u tohoto konkrétního provedení nejsme jisti, zda bylo nutné
v logu zobrazovat i ty detailní šňůrky (provázky). Proti elegantní pětici cenovek vypadají cize – hodně zašmodrchané, při zmenšení loga pak splývají do jakési špíny.

Logo Jitřenka by asi „vyhrálo“ v naší soutěži o nejhorší logo obchodního centra. Ale ani systém červených nákupních tašek u centra v pražských Letňanech nebo v Plzni moc neboduje. Ucho tašky sice jednou „vtipně“ vytváří háček nad „ň“, podruhé tečku nad „i“, ale jinak je tato Timesem vyvedená značka dost primitivní…

Zajímavé a v daném segmentu odvážné řešení přinesla Olympia Olomouc – jen čistě typografické řešení bez jakékoliv líbivé kresbičky (to se netýká varianty značky Olympia s jakousi květinou).

„Den plný pohody“ – hlásají Claimy ve veselých logách. V souvislosti s přeplněnými a zářivkami zalitými nákupními centry – chrámy konzumu – smutná vizitka reklamnímu oboru…

Největší nákupní centrum na Moravě a druhé největší v Česku – Avion Shopping Park Ostrava – kombinuje v logu dva často využívané symboly: nákupní tašku a smajlíka. Výsledná podoba loga přesto patří k tomu lepšímu, co se u nás objevuje.

A jak se vám líbí značky nákupních center?

-OK-


Komentáře k článku

2. 4. 2008 14:38 font

Kvalitní značka a vizuální styl mají dle všech teorií přímý vliv na zisk podniku.
U nákupních center bude ale těch vlivů na jejich úspěch mnohem víc. Důležitá je třeba dopravní dostupnost, množství podobných center v okolí, množství a skladba obchodů uvnitř, propagace centra, zda tam je i kino nebo třeba bowling atd.
Vizuální styl center navíc bývá skryt za značkami nejvýznamnějších nájemců (Hypernova atd.)...
Takže v tomto případě neexistuje přímá souvislost mezi kvalitou loga a obchodním úspěchem nákupního centra...
Přesto je kvalitní a hezká identita i zde důležitá (nejen pro oko grafikovo :-).

2. 4. 2008 10:46 Absolutt

... a kraťoučká poznámka pro redakci: Česká republika se píše Česká republika.

2. 4. 2008 10:44 Absolutt

Je zajímavé, neřku-li symptromatické, že centra s logy, která jsou hodnocena kladně, si hospodářsky vedou špatně, mají nízkou návštěvnost a oblíébenost...

28. 3. 2008 16:39 OK

Doplňující informace:

První nákupní centrum vzniklo již před více než 10 lety (v roce 1997) – Černý Most.
http://www.centrumcernymost.cz/html/

Nedávno otevřená vysočanská Galerie Fénix
http://www.galeriefenix.eu

„O nakupování víme vše“ neboli OC Chodov
http://www.centrumchodov.cz

Na podzim budou v Praze 4 otevřeny Arkády Pankrác (140 obchodů):
http://www.ece.de/shared/media/downloads/710_de.pdf

Outlet Airport Praha – Tuchoměřice by se měl otevřít v březnu 2008:
http://outlet.ic.cz/outlet-airport-praha.html
(mimochodem další logo s taškou :-)




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.