Font

logo

Výběr jazyka

cs / en

 

Lidovky.cz změnily po 6 letech logo i web

Před nedávnem po šesti letech zpravodajský server Lidovky.cz změnil výrazně vzhled. Stránky jsou vzdušnější, přehlednější, jednodušší…

Nová podoba

 

A takto vypadaly lidovky dosud.

 

„Kladli jsme důraz na to, čím jsou Lidovky.cz mimořádné: původní zpravodajství a sloupky renomovaných autorů,“ říká vedoucí redaktor serveru Lidovky.cz Radek Kedroň.

Lidovky.cz za více jak patnáct let nepřetržitého on-line provozu vyrostly. A nejen informačním záběrem a nabídkou služeb. Proto obměňují i své logo. Mínusky nahradí verzálky. „Chtěli jsme, aby už z hlavičky bylo patrné, že i když server přináší původní obsah odlišný od papírových Lidových novin, hrdě se hlásí k jejich tradici,“ vysvětluje Kedroň.

Hlavní strana si i nadále zachovává základní strukturu tak, aby čtenáři při rychlém zhlédnutí získali základní přehled. Po hlavních zprávách následují klíčové rubriky Domov, Svět, Byznys, Kultura a Sport. Zmizely dřívější plochy určené pro lifestylové rubriky jako je Dobrá chuť, Cestování, Design či Lidé. Nově mají na hlavní stránce jeden velký blok, který je mixem toho nejlepšího z těchto sekcí.

„Zkoušíme také odvážnější výškové formáty fotografií,“ představuje další novinku projektový manažer Jiří Špaček. Změn doznaly i samotné články. Kromě modré lišty, která čtenáře v různých obměnách provází celým webem, přibyly medailonky autorů u stěžejních textů. „V patičce článku najde čtenář zhuštěný obsah celého webu. Od nejčtenějších článků přes texty, které zatím nečetl, až po fotogalerie dokumentů či vzpomínkovou stránku na naše padlé vojáky,“ dodává Špaček.

Zmizela rovněž povinná navigační lišta. Nyní si čtenář může sám určit, jaké odkazy chce v záhlaví hlavní stránky vidět: Českou pozici, Neviditelného psa, Výsledky.com či blogy. Pokud si sám nevybere, systém mu uloží sám ty, které navštěvuje nejčastěji.

Redesign vznikl in-house. Autorsky je pod ním podepsán vedoucí grafického studia Lidových novin Štěpán Korčiš a projektový manažer Jiří Špaček. Součástí redesignu byla i revize reklamních pozic, zmizely menší reklamní pozice, zůstaly jen hlavní bannery, které putují se čtenářem…

Zdroj a více zde.


Komentáře k článku

10. 7. 2015 07:23 Bohouš

Chtělo by to více rozumět řemeslu, ergo vyrovnávat versálky v polokompresní sazbě titulku. Trojice liter "DOV" má jiný prostrk nežli " VKY", když se zaměřím na trojici "OVK", tak dvojice "OV" má proti zbytku titulku příliš kompresní prostrk. Pakliže bych se řídil prostrkem části "LIDOV", tak by "VKY" chtěly více postahovat, tj i jít více serify do sebe. Doporučuji prostudovat odbornou literaturu mj. Oldřicha Hlavsu, kde tuším v prvním díle trilogie " TYPOGRAFIA" zadal několika výtvarníkům vyrovnat nápis "VLTAVA". Docela zajímavé výsledky. Nicméně obecně vždy by měla světlost prosoru mezi literemi býti shodná......

8. 7. 2015 07:56 Petr

Nepotěší ani neurazí. V podstatě žádná změna

7. 7. 2015 11:41 Jouda

Web skok, v ČR lepší průměr, v globále zastaralé. Písmo průser. Chtělo to najmout profíka.

7. 7. 2015 08:52 wgx

prašť jak uhoď




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.