Font

logo

Výběr jazyka

cs / en

 

Kotva s novou tváří

Obchodní dům Kotva prochází významnou transformací. Po nedávné rozsáhlé rekonstrukci nyní došlo na razantní změnu loga a s ní souvisejícího směru prezentování jedinečného obchodního domu, ve kterém zákazníci naleznou unikátní luxusní značky. „Chceme zaujmout, odlišit se od ostatních nákupních zón v Praze a být vnímáni jako moderní a příjemné místo k nakupování,“ uvádí Jaroslav Petrů, generální ředitel společnosti Markland Kotva, jež obchodní dům vlastní.

V prvé řadě prošlo proměnou logo. Původní zelené vystřídalo zlaté logo složené z hexagonálních útvarů, které jsou pro samotnou budovu Kotvy typické. „OD Kotva má úžasný příběh a historii. Její budova je naprosto jedinečná svou architekturou z konce 60. let. Logo tedy spojuje moderní vzhled s odkazem na kořeny značky,“ poukazuje Petrů na využití geometrických prvků.

Logo se v minulosti měnilo jen minimálně. Stejně tak slogan Kotva je tu pro Vás, který pro Kotvu vymyslel Ondřej Neff, byl používán od roku 1975 až do nynější změny, kdy jej nahradil slogan Jiná, než ji znáte. Nový vizuální styl vzešel ze spolupráceBiddle Agency a kreativního studia Surface.

S logem přišel také nový jednotný vizuální styl a podzimní kampaň. Ta poukazuje na vše, co OD Kotva nabízí – od luxusních oděvů, přes exkluzivní doplňky a boty, parfumerii, špičkové fitness až po vynikající restaurace, kavárny a obchody s gurmánskými potravinami. Prezentuje tak Kotvu jako klidnou oázu, kde máte možnost strávit příjemné chvíle a nakoupit vše pod jednou střechou v pohodě a přátelské atmosféře.

Současně byly spuštěny nové webové stránky, na kterých lze přehledně najít vše o Kotvě – od kontaktů, přes novinky až po informace o obchodech, značkách a produktech.

OD Kotva se neproměňuje jen zvenčí. Uvnitř přibudou nové obchody a služby. „Zákazníci se mimo jiné mohou brzy těšit na trendy bar, vegetariánskou restauraci, wellness studio, kryo komoru, které dokonale doplní obchody s módou,“ uvedl Petrů.

Zdroj a více zde.

 

Ukázka starších značek Kotvy od dob socialismu, kdy byla nejznámějším a nejvyhledávanějším obchodním domem v Československu.

 

V roce 2006 se naše studio Kafka Design zúčastnilo tendru na novou tvář. Tenkrát se ale klient nakonec rozhodl raději nic zásadněji neměnit. Mezi návrhy byly také vzory z hexagonů. :-)  Naším favoritem byl symbol kotvy z teček (tehdy velmi „IN“), protože nám přišlo smysluplnější vizualizovat název, než to, jak vypadá budova z letadla.


V roce 2011 připravila agentura Comtech pro Kotvu maskota. Dvouocasý lev ztvárněný v padnoucím tmavém obleku měl doprovázet známé logo obchodního domu Kotva, společně se sloganem Tradiční český obchodní dům.

Jak se vám nová tvář Kotvy líbí?


Komentáře k článku

11. 12. 2013 15:29 Robert

Je to český obchoďák a zaslouží si to český design. Trefili to.

28. 11. 2013 03:36 expert

ta na tom mensim cernem, ma docela dobré prsa

25. 11. 2013 11:39 Matlafous

Tak jsem viděl aplikaci v reálu. Byl to nějaký citylight na hlaváku a ty experti z grafického studia si ho špatně změřili... Ten rádoby luxusní text vpravo nahoře byl vidět pouze do tří čtvrtin:

a different kind of s (a pak tma, černo a rám)

Vlevo némlich to samý.
Bože.

21. 11. 2013 02:05 HEHE

Rádoby trendy balast z fotobanky.

19. 11. 2013 16:09 lh

Tento clanek ukazuje upadajici uroven ceskeho grafickeho designu. Necekal bych ze takova podprumerna prace se v diskuzi docka takove podpory. Logo strasny, vizualy jak ze slevomatu. Zachranou muze byt jedine, ze sem prispivaji lide stojici mimo obor a tim myslim hodne mimo.

19. 11. 2013 13:58 David

Abu: tak to potom teda jo :) podle značek a vyjádření ředitele centra jsem měl pocit, že je to něco jiného než např. Olympia atd., ale jestli je to obyčejné OC, tak to neurazí, ale ani nenadchne :) Ale jak jsem napsal, logo na webu vypadá dobře....

19. 11. 2013 11:34 Abu

david: ale ono to je jedno obchodni centrum z mnoha. Je to pro nizsi - stredni tridu:) Luxus je jen hra pro pocit zakazniku. To co popisujete by lhalo uplne otevrene. Takhle to za me je primoumerny a web je na CR pomery opravdu slusny. Uroven zpracovani me neurazi. Kdo by to z nize diskutujich zvladl lip..

19. 11. 2013 10:36 David

Logo vypadá na webu dobře, fotky super, ale zde na vizuálech mi to příjde už trochu přeplácané. Kdyby to postavili na fotce a dali k tomu to "jednodušší" logo, tak by to vypadalo luxusněji. TAkto to vypadá jako obyčejné obchodní centrum z mnoha.

17. 11. 2013 22:55 vitezslavstrobl.com

Opravdu nevidim jediny duvod, proc by nekdo do komentu na jakykoliv website mel resit to, co zde uvadi "kdosi" pod nickem slow. A klidne se z tech uvozovek zblaznete mily zlaty, ale tady jde ciste o obsah prispevku. O esteticky a typograficky spravne reseni je treba se zajimat u velke spousty jinych zalezitosti, v tomto pripade jde hlavne o bezprostredni reakci a jeji rychlost. Tot muj nazor.

17. 11. 2013 20:46 abu

sikulove, me prijde novy CI kotvy primoumerny a jako dobre zvladnute zadani. za tou grafikou vidim kotvu. Je tam i prostor pro zmenu ze zlate jinam az nebudou chtit tvarit se luxury:) Nazory ze logo musi byt nutne picovina plus text jsou usmevne.

17. 11. 2013 18:27 Matlafous

Vážený "slowe" ... svět je naštěstí pestřejší než vaše typografická pravidla. Mír -

17. 11. 2013 14:27 slow

Vy matlafousové, apod. matlalové, vy jste grafici a typografové, když to tady tak plamenně kritizujete? Asi ne, co?
Když ani nevíte jak se píšou uvozovky nebo pomlčka.

Než začnete kritizovat tímto slovníkem (odporné, buranské, bída, děs, humus…), tak se naučte aspoň pár základních věcí, vy „odborníci“.

Takže, české uvozovky: „ “ (Alt 0132 / 0147)
pomlčka n-dash: – (Alt 0150)
pomlčka m-dash: — (Alt 0151)
výpustka: … (Alt 0133)

17. 11. 2013 12:07 vitezslavstrobl.com

Fotky dobrý, logem si úplně jistý nejsem, dejme tomu. Ale ten zbytek vůbec nefunguje. Říkáme, že jsme luxusní a zároveň takhle odporným způsobem přeplácáme vizuál. Zvolená typografie je dle mě out of focus - vůbec nepůsobí luxusně a ještě je "buransky" umístěná, přitom ty fotky mají potenciál (nevim jestli fotobanka nebo ne). No a ten claim je už jenom rána z milosti. Za mě bohužel mínus...

16. 11. 2013 15:10 Tomáš

Mně to logo nepřipadá špatné. Jednoznačně se odvolává na to, co je nejtypičtějším znakem OD Kotva - jedné z nejkrásnějších ukázek toho nejlepšího, co československá architektura doznívajících 60. let předvedla - totiž půdorysného tvaru obchodního domu, který tvoří jakou plástvovou strukturu šestiúhelníkových prostorů, nesených poměrně originálně řešenou ocelovou konstrukcí. Nové logo odráží podstatu unikátního domu a ještě se dá považovat za současné, čili lehce "retrální" a přitom jednoduché.

16. 11. 2013 10:28 Matlafous

Ten barák je pravděpodobně prokletej. A stejně tak všechny vizuální návrhy, který jsou s ním spjatý. Bída, děs, přeplácanej humus.

2 Font: I když se Vám návrh v soutěži nepovedl, tak pane Kafko oceňuji, že jdete s kůží "na trh". Díky za to. A ať se diskutéři klidně –.

16. 11. 2013 10:08 lh

za me nejhorsi redesign roku. Portfolio zminovaneho studia lepsi vysledek neslibuje. Tohle je tak instantni, ze to neprezije ani do pristich vanoc. Mistnim sportem je upozornovani na podobne loga tak posilam www.fluorit.cz

15. 11. 2013 18:39 ales

No fonte, ty vase navrhy. To mate z corelovskeho clipartu? Toz se nedivim, ze se se na to klient vyprdnul.

15. 11. 2013 15:12 DN

To uplne puvodni logo bylo nejlepsi. Soucasnemu vizualu s nejakym pseudologem vubec nerozumim.

15. 11. 2013 15:05 Péťa

Není ta Kotva nějaká neukotvená? Pohybuje se ode zdi ke zdi. Nedávno s velkou slávou představila nevkusného lva s velmi lidovým layoutem, nyní si hrajeme na luxus. Za sebe mohu říct, že logo samotný asi ano (i když přesně nevím, co to logo vlastně je, fotky samotné taky palec nahoru (když jsme teď na vyšší liga), ale dohromady i se sloganem a s tím souložením na dolních ukázkách - vůbec mi to nefunguje.

15. 11. 2013 13:42 Kata

Jakej je to font prosím?




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.