Font

logo

Výběr jazyka

cs / en

 

Komárkova KKCG má nové logo

Nový logotyp je dílem Martina Blunta, který už pro skupinu redesignoval značku Sazky a Moravských naftových dolů.

Aplikace logotypu v praxi bude pracovat i se stíny.

 

Skupina KKCG Karla Komárka mění vizuální styl a představila nové logo. Jeho autorem je britský designér Martin Blunt, ze studia Sheerman Blunt. Blunt už pro KKCG dělal nové logo Sazky a Moravských naftových dolů. Na českém trhu je rovněž autorem značek Gambrinus Extraliga, Zlatopramen, Becherovka či třeba těch z portfolia Opavia.

Rebranding KKCG proběhne postupně ode dneška do 31. prosince na všech nemovitostech, prvcích korporátní komunikace a nové logo se do budoucna bude objevovat i na materiálech všech společností ze skupiny. Celá operace má podle zástupců firmy vyjít na řádově miliony korun, včetně odměny tvůrci (který prý pracoval spíš za tuzemské ceny než za londýnské).

Jak skupina popisuje novou značku?
„Logotyp KKCG symbolizuje iniciály Karla Komárka a způsob podnikání společnosti. Písmena C a G jsou součástí oválného znaku, ve kterém je umístěno písmeno K. Dohromady tak tvoří komplexní a jednotný znak. Dalším výrazným prvkem loga je černá barva. Ta reflektuje důvěryhodnost a zodpovědnost, dvě ze čtyř zásadních hodnot celé skupiny. Další dvě, stabilitu a respekt, vyjadřuje výrazný styl písma. Samotný nápis KKCG hraje v celém logu důležitou roli. Vytváří seriózní, profesionální a stabilní obraz skupiny. Idea společnosti KKCG je také přímo vyjádřená v podtitulku Vision Beyond the Obvious. Psací písmo evokuje ručně psaný podpis a připomíná zodpovědnost a osobní přístup jednotlivců, ale i celé skupiny. Dominující oválný tvar také znázorňuje zemi, přírodní zdroje a ukazuje jasnou a dlouhodobou vizi skupiny. Stínování a 3D efekt logu dodává pocit tajemna a ideu odhalení něčeho nového,“ uvedl autor loga Martin Blunt.

Zdroj a více zde.

 

Jak novou značku hodnotíte ve srovnání s dosavadním logem? Nevadí vám třeba ten často užívaný 3D button?


Komentáře k článku

8. 12. 2014 14:32 Jakub

Potravinářská komora - http://soutez.foodnet.cz/

19. 11. 2014 15:54 Kaufland

Já v tom vidím K z Kauflandu na první pohled :) Škoda, K by se dalo stylizovat i jinak než takhle prvoplánově. Vybraný font není špatný, jak na logotyp tak na slogan. Každopádně vše je věc vkusu.

19. 11. 2014 14:15 wgx

Na první dojem se mi nové logo líbí o něco víc než to staré, kde sem nedokázal pochopit nic neříkající, prapodivné tvary ve čtverečku. Písmo mi přijde taky hezčí a výraznější proti starému, nutno ale dodat, že takhle stylizované K v novém logu jsem viděl už nejmíň tisíckrát, o 3D efektu ani nemluvě. Suma sumárum palec dolů no..

18. 11. 2014 08:13 cuc

tohle tady jiz bylo, recyklace a hnus na entou

17. 11. 2014 11:55 Abu

Podle me ma KKCG prostredky na vic nez prumerny logo. A tohle prumer je. ten stin na budove je strasidelnej. jakoze batman...

12. 11. 2014 15:44 HEHE

Má to potenciál. Určitě mladistvější. Nelíbí se mi stíny a rádoby 3D, v čemž se autor vyžívá. Když se povede využít vrženého stínu ve všech aplikacích, tak to bude moc povedená práce.

11. 11. 2014 15:36 Matlafous

Mě to vlastně neuráží ( !!! Když si lidé v jejich reklamce ohlídají tiskárny a další řemeslníky a aplikace budou vypadat podobně jako v digitální formě, tak proč ne. !!! ).

PS: Typo nazi nejsou cool.

11. 11. 2014 15:19 Radim Zahraj_Typo&design

Michale pokud to mam byt nejaka debata se mnou tak se miji ucinkem, nemam potrebu vam vysvetlovat co jsem napsal a jak to bylo mysleno...Nicmene vami nabizenou funkci "prezidenta typografie" beru...aniz bych vedel zdali na ni mam (neco jako Zeman:-)...abyste rozumel...

11. 11. 2014 13:04 Michal

Zajímavé, asi jsem špatně četl knihu o typografii, kde jsou tři tečky uváděny v tomto formátu :D ale jak říkáte, asi o tom nikdo neví nic, jen Vy, že? Možná je tu nový prezident v "typografii", že by?

11. 11. 2014 11:53 Radim Zahraj_Typo&design

Kdyz zmizi ten stin a zustane kruh se symbolem, za me dobry...kecy okolo pominu, stjne tak znalosti ci neznalosti typografie diskutujicich nebo samotneho autora...casem pridaji barvu a bude to fajn...

11. 11. 2014 10:52 Petr

Kdyby byl u log obrácený směr vývoje, tak dávám palec nahoru. Některé pasáže obhajoby jsou opravdu úsměvné.

11. 11. 2014 10:17 slow

Michale, „o ničem“ je spíš vaše znalost typografie,
a Honza, zdá se o typografii ví také „ho.no“

„“ …

11. 11. 2014 08:55 Michal

pravda, ty "kecy" jsou úsměvné ... logo samo osobě nemá žádnou proporci, to původní má lepší vzdálenosti, více výrazu, to nové je takové nudné, jako kopie. O ničem.

11. 11. 2014 08:35 Honza

Tak ta explikace mě opravdu pobavila, doporučuji dočíst až do konce. Aneb jak se dá o naprosto prázdném logo-bankovém symbolu s absencí jakékoliv originálnosti říci tolik žvástů. "Výrazným prvkem loga je černá barva", základní černobílá barevnost, to tu opravdu ještě nebylo. "Stabilitu vyjadřuje výrazný styl písma", naprosto obyčejný grotesk ze základní sady písem je fakt výrazný. "Nápis KKCG hraje v celém logu důležitou roli", teda to je opravdu nečekaný přístup, že název společnosti hraje důležitou roli, hlavně, že o nic neříkající zkratce se dá říci, že vyjadřuje stabilitu a profesionalitu :). "Stínování a 3D efekt dodává pocit tajemna a ideu něčeho nového". Tak toto je fakt perla.

Úplné hovno je fakt nečekaně výrazně hnědé a když přistane do mísy, tak představuje komplexní stabilitu. Nápis hovno hraje důležitou roli a vytváří seriózní obraz. To, že se z hovna kouří dodává pocit tajemna a odhaluje úplně nový, osobní a zodpovědný přístup jednotlivce.




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.