Font

logo

Výběr jazyka

cs / en

 

Kaligrafie pro regionální značku Salzburger Land

Novou podobu loga a vizuální identity představila turistická centrála SalzburgerLand Tourismus GmbH. Pěkná ruční práce v podobě štětcové kaligrafie, doplněné o barevné prvky, podle nás velmi dobře funguje – značka je přátelská, výrazná a originální.

 

Ukázka staré a nové podoby loga. Posun k lepšímu je jednoznačný.

Aplikace vizuálního stylu (na ukázce letáček a magazín) odpovídají zaměření na podporu turistiky tohoto regionu.

 

Salcbursko (česky též Solnohradsko nebo Solnohrady, německy Land Salzburg) je jednou z devíti spolkových zemí Rakouska. Jejím hlavním městem je Salzburg.

Autorem loga je výtvarník Johann Weyringer, spolupráce na vizuálním stylu Dr. Christoph Engl, Managing Director agentury Brand Trust.

Zdroj a více zde.

My každou dobře zvládnutou ruční kaligrafii velmi oceňujeme (bohužel většina grafiků se s tím nepáře a použije nějaký font z dafontu – kde jsou ovšem pak všechny opakující se znaky stejné).

Jak se vám tato kaligrafie líbí?

 

Pro zajímavost – spolková země Salcbursko přesně před rokem představila i své redesignované oficiální logo, kde je hlavním motivem znak země a logicky tak působí více seriózně a konzervativně, než hravá značka turistické centrály.

Zdroj a více zde.


Komentáře k článku

26. 1. 2016 13:05 Karel Skoroamatér

Souhlasím se jmenovcem Karlem. V aplikacích vypadá vizuální styl dobře. Logo je i přes svůj obyčejnej líbivej tradicionalismus dostatečně odlišný od níž Vanem zmiňovaných ukázek. Podobný jsou značky vzájemně jen tím handmade štětcovým stylem. Není to převratný, může si to dokonce půjčit jina část Evropy, ale co? Maj to přesně takhle jako první. Je to vkusný, aplikace jsou kultivovaný a moderní. Celkově to je to rozpoznatelný.

Obecně jsou zadání log pro územní celky docela peklo, pokud místo nemá nějakou dokonalou jednoznačnou dominantu. Po bitvě každej generál.

Argumenty k barevnosti, stylu jak z 90. let... Každej vnímá barvy jinak, trendy se mění co 5 10 let... Moderna jak Herbert Matter? Supr, ve své době pecka, díky pokračující modernistický tradici pořád nadčasový, ale mně by to v téhle době taky neposadilo na zadek (můj problém, můj vkus, moje nároky)...

Je fajn, když designéři nerezignují, snaží se o nějakej intelektuální přesah, povede se dostat do estetična i obsah, přesmyčky, vymyslí se nějaká unikátní forma která stojí na unikatních sděleních... Ale někdy to prostě kvůli mnoha okolnostem nejde a vznikne prostě lepší obecně použitelnej průměr, za kterej se ale nemusí Salzburgerland stydět. Jestli bylo cílem dosavadní prezentaci kraje omladit, pročistit, vybrat typo, vyjasnit celkově používání, tak se povedlo. Pokud měli v zadání, že chtěj něco úžasně převratnýho do učebnic dějin designu, tak se nepovedlo a můžou začít znovu. Rozčilovat se pak budou zase jiní.

24. 1. 2016 20:17 * Karel *

V těch aplikacích to funguje. Rozhodně bych to nehodotil tak, že je to špatné. Myslím, že je to dobré.

23. 1. 2016 10:34 sůlnadzlato

Tam je tak nádherně, že to ani tak špatné logo zkazit nemůže.
Až mám pocit, že je to naschvál tak špatné, aby to byl kontrast s dokonalou nádherou toho místa. Je vidět, že i na západě vznikají pěkné paskvily.
Nebylo by od věci podívat se občas do historie?
Třeba na švýcarskou nebo rakouskou typo z 30.– 40. let?

http://www.designishistory.com/1940/herbert-matter/

22. 1. 2016 21:16 Van

Jsem na rozpacích.

Nemyslím si, že VŠE (například toto logo Salzburger Land), co je napsáno ručně a pak zvektorizováno, je automaticky kvalitní. A rozhodně bych toto nenazval kaligrafií (= umění krasopisu, dle Wikipedie), dokonce ruční či štětcovou. Je ovšem možné, že kaligrafií je dnes prostě zváno vše, co je napsáno ručně.  

Dejte třídě 8–10letých dětí ve výtvarné výchově štětce a černou tuš a řekněte jim, aby napsaly velkými tiskacími písmeny nápis „SALZBURGER LAND“. Dostanete minimálně tucet originálních a použitelných řešení, které pak lze po drobných úpravách popsat jako „pěknou ruční práci v podobě štětcové kaligrafie, doplněnou o barevné prvky.“ Vlastně o dodatečně přebarvené kaňky :-).

Zajímavá a nepříliš pochvalná je diskuse na http://www.designtagebuch.de/salzburger-land-positioniert-sich-als-destinationsmarke-neu/ />
Odkazují zde na barevnost google, styl 90. let, neurčitost barevných symbolů a zmiňují zde mj. obdobná loga:
https://chattilandia.wordpress.com/2012/05/13/croatia-country-brand-logo/ /> http://creativeroots.org/wp-content/uploads/2011/11/maldives-logos.jpg /> https://pbs.twimg.com/profile_images/301452294/LOGO-TURESPANA_600x650.png />
Na druhou stranu je ovšem nutno vidět, že salzburgský výtvarník Weyringer použil v logu „SALZBURGER LAND“ jakousi variantu „svého fontu“, nejspíš osvědčeného a pro něj typického a možná v Rakousku nebo aspoň v Solnohradech dostatečně známého. Tento styl písma totiž používá i jako svou značku:
http://www.weyringer.com// />
Ve svých knihách:
http://www.salzburg.com/wiki/index.php/Johann_Weyringer_1970_-_2004
http://www.weyringer.com/publikationen.html />
Použil jej nejspíš i v tomto logu:
http://www.neumarkt.at/system/web/default.aspx />
V tomto kontextu je pak regionální značka asi v pořádku a navíc, jak píše Font, je to bezesporu posun k lepšímu, je přátelská, výrazná… Originální již méně.

22. 1. 2016 21:13 Van

Jsem na rozpacích.

Nemyslím si, že VŠE (například toto logo Salzburger Land), co je napsáno ručně a pak zvektorizováno, je automaticky kvalitní. A rozhodně bych toto nenazval kaligrafií (= umění krasopisu, dle Wikipedie), dokonce ruční či štětcovou. Je ovšem možné, že kaligrafií je dnes prostě zváno vše, co je napsáno ručně.  

Dejte třídě 8–10letých dětí ve výtvarné výchově štětce a černou tuš a řekněte jim, aby napsaly velkými tiskacími písmeny nápis „SALZBURGER LAND“. Dostanete minimálně tucet originálních a použitelných řešení, které pak lze po drobných úpravách popsat jako „pěknou ruční práci v podobě štětcové kaligrafie, doplněnou o barevné prvky.“ Vlastně o dodatečně přebarvené kaňky :-).

Zajímavá a nepříliš pochvalná je diskuse na
http://www.designtagebuch.de/salzburger-land-positioniert-sich-als-destinationsmarke-neu/ />
Odkazují zde na barevnost google, styl 90. let, neurčitost barevných symbolů a zmiňují zde mj. obdobná loga:
https://chattilandia.wordpress.com/2012/05/13/croatia-country-brand-logo/ /> http://creativeroots.org/wp-content/uploads/2011/11/maldives-logos.jpg /> https://pbs.twimg.com/profile_images/301452294/LOGO-TURESPANA_600x650.png />
Na druhou stranu je ovšem nutno vidět, že salzburský výtvarník Weyringer použil v logu „SALZBURGER LAND“ jakousi variantu „svého fontu“, nejspíš osvědčeného a pro něj typického a nejspíš i v Rakousku nebo aspoň v Solnohradech dostatečně známého. Tento styl písma totiž používá i jako svou značku:
http://www.weyringer.com// />
Ve svých knihách:
http://www.salzburg.com/wiki/index.php/Johann_Weyringer_1970_-_2004
http://www.weyringer.com/publikationen.html />
Použil jej nejspíš i v tomto logu:
http://www.neumarkt.at/system/web/default.aspx />
V tomto kontextu je pak regionální značka asi v pořádku a navíc, jak píše Font, je to bezesporu posun k lepšímu, je přátelská, výrazná… Originální již méně.