Font

logo

Výběr jazyka

cs / en

 

Juventus pobouřil fanoušky novým logem

„Děláte si legraci? To snad nemyslíte vážně!“ Takové reakce vedení italského Juventusu na nové klubové logo nejspíš nečekali. Na moderní verze symbolu „Staré dámy“, které budou dvaatřicetinásobní vítězové Serie A nosit na dresu, si fanoušci budou asi dlouho zvykat.

 

Vývoj loga Juventus od roku 1960

 

„Zamiloval jsem se do něj. Líbilo se mi už od samého začátku. Doufám, že stejný názor budou mít i ostatní,“ uvedl Pavel Nedvěd, bývalý hráč a viceprezident turínského klubu. Na luxusní show v Miláně, kam se dostavily i významné klubové legendy, vypadalo ještě vše parádně. Pak se ale nové logo dostalo k fanouškům. A na sociálních sítích začalo peklo.

Zapomeňte na tradičního býka či vejcovité „zebří“ logo. Novinka je minimalistická, čistá a moderní, bez akcentu na historii.
„Patříme a směřujeme do budoucnosti. Nové logo je symbolem života v Juventusu,“ stojí si za svým prezident klubu Andrea Agnolli.

 

Autorem loga a vizuální identity je milánská pobočka známé agentury Interbrand.

Explikace nového loga

 

Písmo Juventus Fans

 

Od pondělního večera najdete logo všude. Na klubových stránkách, Facebooku i dalších sociálních sítích. Není to vtip, ale realita. „Budeme klub podporovat i bez našeho krásného loga. Ale je to škoda. To předchozí bylo prostě perfektní,“ litují fanoušci. 

Jiní jsou ale mnohem ostřejší. „Kde je náš milovaný býk? Chceme zpátky staré logo!“ přisadil si příznivec Staré dámy. „Nejsem si jistý, kdo je menší idiot. Ten, kdo tohle vytvářel, nebo klub, který zaplatil takový nenápaditý a nevýrazný odpad?“ uvedl další fanoušek.

 

Pochvalu byste hledali opravdu těžko. Naopak ironickými návrhy se to v komentářích jen hemžilo. Podívejte se, jak se fanoušci vyřádili.

Zdroj a více zde.

 

Více ukázek aplikací a informací zde.

 

Jak se vám nové logo Juventusu líbí?
Podle nás jde o krásný jednoduchý znak spojující písmeno J a tvar štítu, logo se tak nyní výrazně odlišuje od znaků dalších italských týmů Série A.


Komentáře k článku

24. 1. 2017 12:13 robot

Pavel: presne tak, ta historie tady zrovna vcelku pokulhava :)) takze to ze zrovna fanouskove nakoupili saly, vlajky a hrnicky je sice fajn, nicmene byl to uplne stejny branding predtim, jako je ted novy...

24. 1. 2017 12:01 Pavel

navíc koukám na ten historický vývoj, že to byl chvíli býk a chvíli zase kůň nebo zebra a pak zase býk... :-)

24. 1. 2017 11:59 Pavel

ty tradiční znaky jsou často strašně ukecaný, nikdo neví, co všechno v nich vlastně je (tady nějaký mini býk?) , s malými detaily se s nimi pak špoatně pracuje (třeba výšivka na šálu) a jsou si i navzájem podobný. Jednoduchost i zde funguje lépe. A třeba i naše hokejová Sparta s tím velkým písmenem S ukazuje, že to funguje.

24. 1. 2017 11:55 robot

Ale tak samozrejme ze se prihlizi, ale zrovna tento pripad je za me uplne v pohode. Je to velky krok, ale co? Vsude preci nemusi byt evoluce jak kdyz se vyvijel clovek...

Jen se to nesmi s tim prihlizenim moc prehanet, musi to preci mit nejake meze co je hodnotny nazor a co uz kecani do profese. A ne jen tupe poslouchat co "hlas lidu" zrovna chce. Podle me se k puvodni "tradici" s brandingem nevrati, spis se treba probudi nejake jine kluby a zjistit ze je to vlastne zmena k dobremu. :)

24. 1. 2017 11:43 Honza

Robot: Ale samozřejmě, že se přihlíží k "hlasu cílové skupiny", a je to tak správně. Nikdy se Vám nestalo, že jste předložil zadavateli návrh a on řekl, je to fajn, ale míjí se to s našimi zákazníky?

Z pohledu grafika se mi nový firemní styl líbí a líbí se mi i odvaha vedení klubu. Ale souhlasím s Hokičen, že se po čase vrátí k tradičnějšímu pojetí, se kterým se fanoušci lépe identifikují.

24. 1. 2017 11:05 robot

Tak ono se presne vetsina designu ridi tim co tady Pala prezentuje. A to je prave ten problem. Vse se ridi tim jak to "cheji" lidi ktery jsou "hlas cilove skupiny". Pritom je to blbost. Staci se podivat na prezentace treba politickych stran. Nevkus, bida, ale lid tomu tleska. Tenhle pristup nechapu.

23. 1. 2017 22:24 wow

Pala: ale lidi si na to zvyknou (pokud je to kvalitní). Nejde dělat identitu podle nějakého šílejícího "davu". Kdyby se dělalo všechno podle většinového (ne)vkusu, nikdy by neměla firma Apple v logu nakousnuté jablko a Ostrava jen tři vykřičníky. A jak to přitom už všichni milují! :) Tohle bude také brzy fungovat dobře... Neboj se změny k lepšímu, a kvality... nebo budeš pořád ještě na stromě.

23. 1. 2017 18:04 Pala

Špatný. Redesign který respektuje pouze vnější ideu, nerespektuje vnitřní, tedy nějaký zažitý vztah "zákazníka" ke značce. Přesně jsem čekal, že zde budou všichni radostně tleskat v kontrastu s běžnými fotbalovými fandy. A na tom je vidět právě to nepochopení. Cílovka totiž nejsou grafici, ale fotbalový fandové, kteří maji velmi specifický vkus. Tím neříkámjít na to připosraně, ale alespoň danou věc zohlednit. To se nestalo. Logo je tím pádem úplně mimo kontext.

23. 1. 2017 14:05 Cada

To je prave krasa dobre vizualni identity. On ty tri pruhy nikdo nikomu nebere. Na dresech urcite zustanou, na vlajkach taky. Zalezi jen na aplikaci. V logu jsou tri pruhy vlastne stale, jen jsou vice rafinovane. V NHL se meni loga stale dokola, je to byznys. Plno lidi si ted zacne kupovat veci s novymi prvky. Nedivil bych se, kdyby toto byl signal pro dalsi velkokluby. Zaroven si jiste casem budeme moct koupit serii s logem puvodnim a jeste si radne priplatime, limitovane edice ma kazdy rad.

23. 1. 2017 13:51 wgx

Moc hezká práce :)

21. 1. 2017 13:05 lh

no ja z toho moc odvarenej nejsem, ty ikonicky 3 cerny pruhy mi budou chybet.

20. 1. 2017 12:15 jirka daniel

skvělé a vynikající logosvoji jednoduchostí a přímočarou sdělností je to nejlepší co se ve fontu objevilo

20. 1. 2017 10:20 geek

paráda

19. 1. 2017 18:49 Juve

super vymyšlený,
a u fotbalu ojedinělý počin, jaký posun od historické ukecanosti!
tak má vypadat jasně rozpoznatelné logo klubu včetně písma,

je vidět, že když si majitel nechá poradit, tak to jde,
Nedvěd mile překvapil, že se mu to líbí

bohužel fanoušky si nikdo nevybírá

19. 1. 2017 18:16 Black Poncho

Prakticky souhlas s Hokič. Tohle je opravdu Odvaha s velkým O a moc se mi líbí. Změna korporátu "běžné" firmy vždycky vzbudí nějaké ty emoce, ale firma většinou nemá statisíce/miliony fanoušků. Design sportovních klubů je kapitola sama pro sebe, takže udělat takovou změnu u fotbalového, a k tomu italského, týmu, je fakt změna desetiletí. Ale povedla se a to myslím, že hodně. Myšlenka je skvělá, prezentace parádní. Teď jen přežít :-D

19. 1. 2017 17:30 hokič

Podle mého jde v první řadě o svébytnost sportovního odvětví jako takového. Zákazníci, ti si kupují zboží a službu pro jejich funkci. Což je v jádru pragmatické rozhodnutí. OK, hrají roli trendy, reklamní masáže - ale odsud pocud.

To sport, tam je vše o emocích. Kolik večerů jsme u nás v Litvínově proseděli a vzpomínali na zlaté (ehm... stříbrné) časy, jmenovali hráče, zážitky. Klub, to jsme my. Stáli jsme tam, fandili, byli u toho. A do tohodle Juve zgusta říznul. Přičemž třeba ve srovnání s tím hokejem je fotbal ještě echt konzervativní odvětví.

A tohle bude alfa a omega osudu loga. Po prvním šoku musím říct, že se mi to moc líbí. A zřejmě lepší vzít to od podlahy, než se snažit do nekonečna zjednodušovat tradici, jako třeba naposledy předvedlo Atlético Madrid. Ale to mluvím čistě o estetickém dojmu.

Jinak ale vsázím spíše na to, že přijde den, kdy se klub vrátí v čase zpět.




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.